Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 7:11

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
964 Carrera 2 tiptronic uit 1990; koopje of niet? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986
Oosterhout nb
Bericht 964 Carrera 2 tiptronic uit 1990; koopje of niet?
Bij van Kessel staat al een hele tijd een 964 C2 tip... Ziet er (op de foto) erg mooi uit. Vandaag heb ik meer informatie gekregen en was benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Gegevens auto:
911 (964) carrera 2 tiptronic, 1990, model 1991, (zwart-met.), zwart leder int., cupspiegels, cupvelgen, airco, boordcomputer. Prijs 15.950 euro.

Gegevens van RDW:
Datum eerste toelating: 24-10-1990
Eerste afgifte NL: 27-10-1997
Laatste tenaamstelling: 26-03-2009

Antwoord van Kessel:
De onderhoudshistorie is helaas niet bij de auto. De vorige eigenaar heeft wel de motor laten reviseren, maar ook hier is helaas geen bewijs van (is wel zichtbaar aan de motor).
De wagen heeft 190000 km op de teller. Na revisie en inbouw van cilinderkoppakkingen lekt de motor nog een beetje. Deze lekkage oplossen zal ergens tussen eur 1000,- en eur 1500,- kosten (de motor moet er dan nl uit).
De voorklep heeft lakschade en kleine deukjes (er is ooit iets op gevallen). Onder de achterruit is ook lakschade, maar bijgewerkt (niet goed).
Momenteel functioneert de kachel niet correct.
Verder heb ik geen sporen gezien van zware schades en ook het interieur is nog erg netjes. Rijden en schakelen doet de auto geweldig goed.

Een keuring is mogelijk, maar moet dan wel hier gebeuren. Ik heb zelf geen brug, maar kan wel vragen of er iemand een brug heeft om de auto te bekijken.

Afbeelding

15 jun 2009 16:00
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: 964 Carrera 2 tiptronic uit 1990; koopje of niet?
ik zou dat best aandurven maar pas nadat iemand als Erwin van Renntech zijn zegen zou geven. Nl. wel erg veel aandachtspuntjes en degene die hij noemt kan je als leek allemaal ontdekken. Het zou mij meer gaan om de aandachtspunten die ik als leek NIET zou kunnen ontdekken. Dat zijn nl ook degene die geld gaan kosten.

Citaat:
Na revisie en inbouw van cilinderkoppakkingen lekt de motor nog een beetje.

Ik zou graag willen weten wie een dergelijke revisie dan zo doet... :?

15 jun 2009 16:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Tis helaas een tippie :cry:

Als je toch voor een tippie gaat en je vindt amethyst geen verkeerde kleur :arrow: viewtopic.php?f=10&t=22419 Doe eens een pb aan Dynamic. Denk dat dit de betere wagen is en prijstechnisch niet zo heel veel verschil.

15 jun 2009 16:14
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Moeilijk vanaf 'n toetsenbord te beoordelen .... zeker wat de motor betreft ... in- en uit- bouw is al bijna 'n dag werk ... zit je aan arbeidsloon al op 500 Euro :idea:

Mijn gok: als je zelf niet erg handig bent - tel er maar 5K aan Euro bij voordat je de auto netjes hebt en alles functioneel is ....

15 jun 2009 16:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
En als je er nog ietsje bijdoet koop je die van mij toch, doe ik er iets bij en koop ik die van MARC.

15 jun 2009 18:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Goed idee 8)

15 jun 2009 19:34
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Volgens mij stond die wagen bij van kessel,een tijd geleden op schadeautos.nl voor ik dacht 13000 euro met inderdaad een lekkende motor,dat die auto op schadeautos.nl stond wil echter niet zeggen dat hij schade heeft gehad,de schade zal de lekkende motor zijn geweest.

15 jun 2009 19:43
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
ik vind em op de foto's zooooo gaaaaf!!!!! En ondanks dat Erwin van Renntech zegt dat ik waarschijnlijk niet meer een P vind die zo mooi loopt (115K) en ook ziet de mijne er super uit , merk dat ik destijds toch bij mijn 1e keus voor een C2 had moeten blijven. Zeker in combi met die 18" en verlaging en sper is de jouwe net meer in match met mijn wens specs. Maar goed na inmiddels bijna een jaar en een probleemloze 20K verder ben ik nog wel heel erg in mijn nopjes met de mijne. BIj de volgende beurt gaat ie van mij ook naar beneden ben ik weer een stapje dichterbij. Of de topicstarter moet interesse hebben natuurlijk.

15 jun 2009 19:45
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Auto is inderdaad netjes van binnen, van buiten vind ik hem zeker niet netjes. Inderdaad krasjes en deukjes, roest bij het raam voren, roest op de moterklep ( heb jij niet genoemd dus heb je hem wel goed bekeken?) Inderdaad motor lekt ( m.i. behoorlijk). Maar....... als je budget hebt om de auto op te knappen. De motor opnieuw te laten verpakken, en de auto eventueel te laten spuiten. Dan zou ik voor iets minder de auto wel aandurven . Als je dan met alle kosten een 7500 tot 10.000 euro hebt uitgegeven, en het is helemaal jou auto weet je wel wat je hebt voor wellicht iets te veel geld. maar wel een mooie auto.

Als je budget 16.000€ is zou ik hem laten staan.

15 jun 2009 20:00
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Altijd vaag bij van Kessel. Geen papieren maar wel gereviseerd. Dan zorg je toch op zijn minst dat je weet waar? Je koopt dat ding toch van de eigenaar. Misschien zit er iemand tussen maar toch moeten dit soort dingen achterhaalbaar zijn.

15 jun 2009 21:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Oosterhout nb
Even voor alle duidelijkheid; ik heb deze auto zelf niet irl gezien. Alleen op de foto ziet ie er gewoon mooi uit. Vandaar mijn vraag aan jullie. Tenslotte blijkt wel dat mede forummers de auto wel in het echt hebben gezien. Dus mijn dank voor jullie input.

Ben ik dan wel in de markt voor een 964? Ja en nee.... Amethyst (in combinatie met dat interieur) is niet echt mijn smaak en daarbij rijdt er hier in Oosterhout al één in die kleur rond :lol: . Een tip maakt me weinig uit...
Maar eigenlijk is mijn eerste keus toch een Carrera 3.2. Waarom dan af en toe ook kijken naar een 964? Omdat de auto buiten komt te staan en als dagelijks vervoermiddel wordt gebruikt. Een 964 is wat dat betreft weer iets moderner en zou daar (in de regel) beter tegen moeten kunnen.

16 jun 2009 9:10
Profiel
Moderator
PF #57
Jos Targa schreef:
Als je dan met alle kosten een 7500 tot 10.000 euro hebt uitgegeven, en het is helemaal jou auto weet je wel wat je hebt voor wellicht iets te veel geld. maar wel een mooie auto.

Tja, dan heb je een tip met bijna 2 ton op de teller zonder historie voor 23-25K. Of dat nou een mooie propositie is... Het enige voordeel is idd dat je weet dat je motor goed is. Maar als ik jouw verhaal lees plus bedenk dat een goede revisie al gauw 8K kost, zou dat - ook als ik het budget had - niet mijn voorkeur hebben. Hoewel ik uiteraard je afweging wel begrijp.

16 jun 2009 9:18
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Het is afhankelijk van wat je wilt en verwacht. Verwacht bij Van Kessel geen perfect exemplaar en houd (veel) geld achter de hand voor (on)voorziene zaken.

Er is hier een inmiddels wél perfecte ex-Van Kessel 911 op het PF aanwezig, maar die weg daar naartoe red je niet met een budget van €7,5k als je het laat doen (volgens mij). :wink:

16 jun 2009 9:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Oosterhout nb
Ik ben inderdaad niet van plan een auto te kopen om meteen een heleboel geld extra uit te geven om hem helemaal goed te krijgen.

Ik was eerlijk van plan een goede auto te kopen waar weinig aan hoeft te gebeuren. Al blijft het m.i. wel verstandig om wat extra euries achter de hand te houden voor onvoorziene uitgaven.

Ik denk dus dat het deze 964 niet gaat worden... Maar goed, de zoektocht blijft erg leuk!

16 jun 2009 10:05
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
kom maar bij mij kijken ga ik voor die van Marc :roll:

16 jun 2009 11:49
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]