Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 01 dec 2024 12:53

Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Zou dit een oplossing zijn voor onze lege accu's ???? 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: Zou dit een oplossing zijn voor onze lege accu's ????
Dat kan idd makkelijk als je een nieuwe accu van een goed merk hebt. Heb er een nieuwe Bosch Silver inzitten en kan hem ook zo 3 weken wegzetten zonder bijvoeding :lol:. Met de oude accu echter was het in anderhalve week op. En daar vast niet iedereen hier elke 2 jaar een nieuwe accu koopt, zal de druppellader of een noodstroom schakelaar een optie blijven.

Iets anders: stel dat je accu na 3 weken het gewoon nog doet, dat zal hij toch wel een opdoffer gekregen hebben (lees: redelijk leeggetrokken zijn). Zou het slecht zijn voor een accu om steeds tot 75% leeg getrokken te worden en dan tijdens het rijden weer opgeladen te worden tot 100% om vervolgens weer 75% leeg getrokken te worden? :roll:

16 jun 2009 9:22
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '94
Zuid-Holland
Dat zou een goede verklaring zijn voor het feit dat onze accu's na een paar jaar al de geest geven !!

16 jun 2009 9:26
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
horn schreef:
Iets anders: stel dat je accu na 3 weken het gewoon nog doet, dat zal hij toch wel een opdoffer gekregen hebben (lees: redelijk leeggetrokken zijn). Zou het slecht zijn voor een accu om steeds tot 75% leeg getrokken te worden en dan tijdens het rijden weer opgeladen te worden tot 100% om vervolgens weer 75% leeg getrokken te worden? :roll:

Nee, niet zolang je de accu niet (bijna) helemaal "dood" hebt laten trekken.

Hier ondanks een klasse3 alarm (ook) geen probleem met het starten van een 964 na een paar weken 8) .

16 jun 2009 9:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
@Horn: heb in de 8 jaar 3.2 1x een nieuwe accu geplaatst, normaal toch :?: In 6 jaar 993 (net) géén nieuwe...

75% accu leeg is geen punt. Echt leeg, d.w.z. een interieurlampje gaat niet meer aan, dat kan de accu inderdaad de geest gegeven hebben.

16 jun 2009 9:49
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bert schreef:
lindemans schreef:
Ik begrijp er niks van,

Als je accu leegloopt komt dat of door eigen ontlading (tot op zekere hoogte normaal, kun je niet voorkomen) of doordat er ergens een verbruiker stroom blijft trekken die dat niet hoort te doen.

Als je systeem in orde is voegt zo'n schakelaar niets toe.

Mijn klasse 3 trekt mijn accu in 3 weken leeg!

Ja, en als je zo'n schakelaar er tussen zet en je alarm met een apart draadje direct met je accu verbindt (zoals aanbevolen): wat gebeurt er dan dan ?

.;.. en als je je alarm los trekt van de P-accu, dan ontlaadt ook de backup accu van je klasse 3 alarm in no time; die help je daarmee snel en doeltreffend naar de eeuwige jachtvelden ...

16 jun 2009 11:12
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
horn schreef:
Alfred schreef:
Wat is nu precies de functie van de andere 4 polen :?:

Die zijn nu bezig je radio uit je auto te halen....

@ Lindemans - zo'n schakelaar voorkomt toch dat je alarm en/of andere stroomtrekkers je accu leegtrekken als je 4 weken stilstaat en geen stroom hebt om een druppellader te gebruiken?

Als het goed is heb je toch geen andere stroomtrekkers ?
Als je alarm de P-accu in 3 weken leegtrekt, dan is waarschijnlijk de backup accu van je alarm naar de knoppen.
Als je je alarm helemaal loskoppeld van de P-accu, dan is je backup accu van het alarm zeker in no time naar de knoppen.

16 jun 2009 11:15
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
LongJohn schreef:
@Bert

Ik heb er noodgedwongen een nieuw klasse 3 alarm in laten zetten, de nieuwe trekt slechts 13 mA.

Dat had je waarschijnlijk ook bereikt door de backup accu van je oude alarm te vervangen ...

16 jun 2009 11:17
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
horn schreef:
Zou het slecht zijn voor een accu om steeds tot 75% leeg getrokken te worden en dan tijdens het rijden weer opgeladen te worden tot 100% om vervolgens weer 75% leeg getrokken te worden? :roll:

Dit is juist de core-business van een Accu .....

16 jun 2009 11:18
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
lindemans schreef:
Ik begrijp er niks van,
Als je accu leegloopt komt dat of door eigen ontlading (tot op zekere hoogte normaal, kun je niet voorkomen) of doordat er ergens een verbruiker stroom blijft trekken die dat niet hoort te doen.
Als je systeem in orde is voegt zo'n schakelaar niets toe.

Bij een wat oudere auto misschien een oplossing maar bij de nieuwere generatie loopt de accu leeg doordat de boordelectronica aan de spanning blijft. Dat zijn onder meer alarm, PCM en de blackbox.
Het alarm en de blackbox kun je beter niet spanningsloos maken en de PCM zul je iedere keer opnieuw de codes in moeten typen en zenders programmeren.
Niet echt handig dus 8)

Laat mij dan maar iedere keer de stekker voor de druppellader in de 220 steken.

16 jun 2009 11:24
Profiel WWW
Moderator
PF #57
lindemans schreef:
horn schreef:
Zou het slecht zijn voor een accu om steeds tot 75% leeg getrokken te worden en dan tijdens het rijden weer opgeladen te worden tot 100% om vervolgens weer 75% leeg getrokken te worden? :roll:

Dit is juist de core-business van een Accu .....

Dat begrijp ik, ik bedoel meer voor auto's die minder vaak rijden. Mijn leaser rijdt elke dag en staat dus maximaal 12 uur stil ('s nachts). Ik kan me voorstellen dat een accu dan steeds max 2% 'leegloopt' 's nachts en de volgende ochtend weer opgeladen wordt omdat ik dan weer 75 km moet sturen. Ik vroeg me dus af of het voor een accu slechter is om 100-98-100-98-100% belasting te krijgen of 100-25-100-25-100% belasting.

16 jun 2009 11:30
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
maurice schreef:
Bij een wat oudere auto misschien een oplossing maar bij de nieuwere generatie loopt de accu leeg doordat de boordelectronica aan de spanning blijft. Dat zijn onder meer alarm, PCM en de blackbox.

Laat mij dan maar iedere keer de stekker voor de druppellader in de 220 steken.

Het gaat hier over P. rijders die geen druppellader kunnen of willen aansluiten.

En wat die nieuwe gebakjes betreft :wink:
daar worden juist zaken uitgeschakeld :idea:
De draadloze afstandsbediening bijv. luistert niet meer na een week en moet geactiveerd worden door even de sleutel in het deurslot om te draaien: good thinking :D

16 jun 2009 11:31
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '94
Zuid-Holland
lindemans schreef:
LongJohn schreef:
@Bert

Ik heb er noodgedwongen een nieuw klasse 3 alarm in laten zetten, de nieuwe trekt slechts 13 mA.

Dat had je waarschijnlijk ook bereikt door de backup accu van je oude alarm te vervangen ...

Er waren nog meer problemen met het alarm, vandaar eigenlijk het vervangen ervan :wink:

16 jun 2009 12:53
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
LongJohn schreef:
lindemans schreef:
LongJohn schreef:
@Bert

Er waren nog meer problemen met het alarm, vandaar eigenlijk het vervangen ervan :wink:

:thumleft: weer helemaal fris en fruitig Klasse 3 aan boord !

16 jun 2009 13:20
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '94
Zuid-Holland
lindemans schreef:
:thumleft: weer helemaal fris en fruitig Klasse 3 aan boord !

wel weer zonde van het geld maar ja....andere optie's had ik niet in deze.

16 jun 2009 13:25
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Vanmiddag maar een nieuwe multimeter gekocht daar de vorige bij een meetpoging defect was gegaan.

Zojuist gemeten:

Zonder zekeringen erin meet ik 14 mA (nu de zekeringen 1 voor 1 erin gaan steken)
Bij insteken van zekering 4 (power window regulator) gaat de meter naar 16 mA (te verwaarlozen dus)
Bij insteken van zekering 12 (Diagnose) gaat de meter naar 30 mA
Bij insteken van zekering 38 (Radio / Booster) gaat de meter naar 56 mA

Al met al geen schokkende zaken, zou ook nog de radio stroomloos kunnen maken, luister liever naar het muziek van de motor :mrgreen: .

Enige conclusie die ik nu kan trekken is een Bosch Silver of iets dergelijks erin en bij stilstand > 2 weken de druppellader erop.

16 jun 2009 20:57
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Zolang ieder jaar probleemloos mijn SCM-Certificaat verlengt wordt zal die noodstroomaccu mij een worst wezen :mrgreen:

16 jun 2009 21:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2