Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Re: Zou dit een oplossing zijn voor onze lege accu's ????
Dat kan idd makkelijk als je een nieuwe accu van een goed merk hebt. Heb er een nieuwe Bosch Silver inzitten en kan hem ook zo 3 weken wegzetten zonder bijvoeding . Met de oude accu echter was het in anderhalve week op. En daar vast niet iedereen hier elke 2 jaar een nieuwe accu koopt, zal de druppellader of een noodstroom schakelaar een optie blijven. Iets anders: stel dat je accu na 3 weken het gewoon nog doet, dat zal hij toch wel een opdoffer gekregen hebben (lees: redelijk leeggetrokken zijn). Zou het slecht zijn voor een accu om steeds tot 75% leeg getrokken te worden en dan tijdens het rijden weer opgeladen te worden tot 100% om vervolgens weer 75% leeg getrokken te worden?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 jun 2009 9:22 |
|
|
LongJohn
993 C2 '94Zuid-Holland
|
Re: Zou dit een oplossing zijn voor onze lege accu's ????
Dat zou een goede verklaring zijn voor het feit dat onze accu's na een paar jaar al de geest geven !!
_________________________________________ Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit...
|
16 jun 2009 9:26 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Zou dit een oplossing zijn voor onze lege accu's ????
Nee, niet zolang je de accu niet (bijna) helemaal "dood" hebt laten trekken. Hier ondanks een klasse3 alarm (ook) geen probleem met het starten van een 964 na een paar weken .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
16 jun 2009 9:27 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Zou dit een oplossing zijn voor onze lege accu's ????
@Horn: heb in de 8 jaar 3.2 1x een nieuwe accu geplaatst, normaal toch In 6 jaar 993 (net) géén nieuwe... 75% accu leeg is geen punt. Echt leeg, d.w.z. een interieurlampje gaat niet meer aan, dat kan de accu inderdaad de geest gegeven hebben.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 jun 2009 9:49 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Zou dit een oplossing zijn voor onze lege accu's ????
Ja, en als je zo'n schakelaar er tussen zet en je alarm met een apart draadje direct met je accu verbindt (zoals aanbevolen): wat gebeurt er dan dan ? .;.. en als je je alarm los trekt van de P-accu, dan ontlaadt ook de backup accu van je klasse 3 alarm in no time; die help je daarmee snel en doeltreffend naar de eeuwige jachtvelden ...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
16 jun 2009 11:12 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Zou dit een oplossing zijn voor onze lege accu's ????
Als het goed is heb je toch geen andere stroomtrekkers ? Als je alarm de P-accu in 3 weken leegtrekt, dan is waarschijnlijk de backup accu van je alarm naar de knoppen. Als je je alarm helemaal loskoppeld van de P-accu, dan is je backup accu van het alarm zeker in no time naar de knoppen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
16 jun 2009 11:15 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Zou dit een oplossing zijn voor onze lege accu's ????
Dat had je waarschijnlijk ook bereikt door de backup accu van je oude alarm te vervangen ...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
16 jun 2009 11:17 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Zou dit een oplossing zijn voor onze lege accu's ????
Dit is juist de core-business van een Accu .....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
16 jun 2009 11:18 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Zou dit een oplossing zijn voor onze lege accu's ????
Bij een wat oudere auto misschien een oplossing maar bij de nieuwere generatie loopt de accu leeg doordat de boordelectronica aan de spanning blijft. Dat zijn onder meer alarm, PCM en de blackbox. Het alarm en de blackbox kun je beter niet spanningsloos maken en de PCM zul je iedere keer opnieuw de codes in moeten typen en zenders programmeren. Niet echt handig dus Laat mij dan maar iedere keer de stekker voor de druppellader in de 220 steken.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 jun 2009 11:24 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Zou dit een oplossing zijn voor onze lege accu's ????
Dat begrijp ik, ik bedoel meer voor auto's die minder vaak rijden. Mijn leaser rijdt elke dag en staat dus maximaal 12 uur stil ('s nachts). Ik kan me voorstellen dat een accu dan steeds max 2% 'leegloopt' 's nachts en de volgende ochtend weer opgeladen wordt omdat ik dan weer 75 km moet sturen. Ik vroeg me dus af of het voor een accu slechter is om 100-98-100-98-100% belasting te krijgen of 100-25-100-25-100% belasting.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 jun 2009 11:30 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Zou dit een oplossing zijn voor onze lege accu's ????
Het gaat hier over P. rijders die geen druppellader kunnen of willen aansluiten. En wat die nieuwe gebakjes betreft daar worden juist zaken uitgeschakeld De draadloze afstandsbediening bijv. luistert niet meer na een week en moet geactiveerd worden door even de sleutel in het deurslot om te draaien: good thinking
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 jun 2009 11:31 |
|
|
LongJohn
993 C2 '94Zuid-Holland
|
Re: Zou dit een oplossing zijn voor onze lege accu's ????
Er waren nog meer problemen met het alarm, vandaar eigenlijk het vervangen ervan
_________________________________________ Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit...
|
16 jun 2009 12:53 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Zou dit een oplossing zijn voor onze lege accu's ????
weer helemaal fris en fruitig Klasse 3 aan boord !
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
16 jun 2009 13:20 |
|
|
LongJohn
993 C2 '94Zuid-Holland
|
Re: Zou dit een oplossing zijn voor onze lege accu's ????
wel weer zonde van het geld maar ja....andere optie's had ik niet in deze.
_________________________________________ Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit...
|
16 jun 2009 13:25 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: Zou dit een oplossing zijn voor onze lege accu's ????
Vanmiddag maar een nieuwe multimeter gekocht daar de vorige bij een meetpoging defect was gegaan. Zojuist gemeten: Zonder zekeringen erin meet ik 14 mA (nu de zekeringen 1 voor 1 erin gaan steken) Bij insteken van zekering 4 (power window regulator) gaat de meter naar 16 mA (te verwaarlozen dus) Bij insteken van zekering 12 (Diagnose) gaat de meter naar 30 mA Bij insteken van zekering 38 (Radio / Booster) gaat de meter naar 56 mA Al met al geen schokkende zaken, zou ook nog de radio stroomloos kunnen maken, luister liever naar het muziek van de motor . Enige conclusie die ik nu kan trekken is een Bosch Silver of iets dergelijks erin en bij stilstand > 2 weken de druppellader erop.
|
16 jun 2009 20:57 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Re: Zou dit een oplossing zijn voor onze lege accu's ????
Zolang ieder jaar probleemloos mijn SCM-Certificaat verlengt wordt zal die noodstroomaccu mij een worst wezen
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
16 jun 2009 21:16 |
|
|