Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:33

Antwoord op onderwerp  [ 269 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende
Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
Devils son schreef:
Dat gaat geen 10% voordeel opleveren.

Maar die 10% kwam er op de weegschaal dan ook bij lange na niet uit.

16 jun 2009 22:30
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Anton schreef:

Ik heb ooit (als passagier) in een 993 turbo op de ring mogen meemaken hoe een Cayman S ons inhaalde en uit zicht verdween. De piloot zal beter zijn geweest, maar toch...

De persoon achter het stuur is dan ook doorslaggevend.

16 jun 2009 22:30
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Anton schreef:

Maar een Boxster rijdt prima, hoor.

Klopt, maar ik prefereer de 911.

16 jun 2009 22:31
Profiel
Jort schreef:
Tenzij het regent.

Klopt, maar meestal regent het niet. En het is reglementair volgens mij niet meer toegestaan.

16 jun 2009 22:32
Profiel
Jort schreef:

Maar die 10% kwam er op de weegschaal dan ook bij lange na niet uit.

Wel obv de gegevens van Autoweek. Dan nog: een echt verkeerd concept zou gewoon een klap langzamer moeten zijn. Anders is het niet "verkeerd", maar "niet optimaal".

16 jun 2009 22:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
@ gast : rondetijden over een ideale lijn lijken me wat anders dan een directe wedstrijd. Maar goed, die uitkomst heb ik ook niet.

16 jun 2009 22:38
Profiel
Groningen
Citaat:
"niet optimaal".

Niet optimaal, maar völlig ausgnutzt denk ik. Autoweek vind ik overigens nooit heel betrouwbaar als bron. Dat andere NL blad, Autovisie, overigens idem (maar dan voornamelijk vanwege typefouten, slordig copy/paste werk).

Laatst bijgewerkt door Jort op 16 jun 2009 22:44, in totaal 1 keer bewerkt.

16 jun 2009 22:43
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
@gast: Ik ben het niet vaak met je eens maar deze keer zeker wel 8)

16 jun 2009 22:43
Profiel
Jort schreef:
Niet optimaal, maar völlig ausgnutzt denk ik.

Daarmee suggereer je dat Ferrari met de Scuderia er enigszins vanaf zit. Dat vraag ik mij af. Dat is nl. ook best een aardig karretje.

Maar goed, feit blijft dat je met een middenmotor het snelst zou moeten zijn. Op papier. Helaas voor de middenmotoraanhangers rijden we op asfalt. :wink:

16 jun 2009 22:50
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC 3.0 bj 1983
zandhoven ( belgie)
hoi , ik ben van een 914 overgestapt naar een 911 sc
de 914 kun je niet vergelijken met de 911
van 95 pk's naar 204 pk's
maar die 914 reed gewoon super maar blijft spijtig genoeg een niet gegeerde wagen , tot ze hebben meegereden dan kreeg de 914 :res:

16 jun 2009 23:07
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Tom80 schreef:
sportwagon schreef:
Vraag: wat is er nog Porsche aan een Porsche met VW motor? Het embleem? Het design?

De carrosserie, het onderstel, stuurinrichting? Dat zijn de dingen die uitmaken of-ie goed rijdt,

In carrosserie en onderstel zit wat in. Stuurinrichting zie ik niet wat daar typisch Porsche aan is.

Tom80 schreef:
de motor zorgt er alleen voor dat-ie dat snel doet. Wat voor motor je er dan ook inlegt, als die maar genoeg power heeft blijft het een échte Porsche

Snelheid is maar het halve verhaal. Vind dat de 'boxer' ook bij Porsche hoort. Geen flat-six is imho ook geen Porsche (sportwagen). Je haalt het hart/de ziel er dan uit (mijn mening - en ik weet wat de oude chinees daarvan vindt :wink: )

Vraag die Porsche -maar ook andere fabrikanten van niche producten- zich zouden moeten stellen is of je wel moet streven naar maximaal verkoopvolume. M.i. is dat een korte termijn strategie en maak je uiteindelijk je merk hiermee kapot omdat je de exclusiviteit aantast.

Dat Porsche probeert nieuwe niches te zoeken kan ik respecteren. Ga echter niet proberen een soort Porsche Golf te maken (en John: die busjes vind ik ook nog steeds hokken - hoewel ze wel goed rijden).

16 jun 2009 23:11
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
sportwagon schreef:
In carrosserie en onderstel zit wat in. Stuurinrichting zie ik niet wat daar typisch Porsche aan is.

Ik lees nooit in een test dat de besturing van een Porsche dood, vaag of indirect aanvoelt.

Wat de motor betreft: er zijn in het verleden genoeg Porsches gemaakt die hetzij geen zes cilinders of geen boxermotor hadden. Dat maakt ze in mijn ogen nog steeds Porsches, alleen geen 911s.

16 jun 2009 23:14
Profiel
Groningen
Denk idd dat er bij Ferrari ietsjes meer ruimte voor verbetering is op circuits als de Nordschleife, gezien het concept. Waarmee ik niet zeg dat de Scuderia geen fantastische auto is, as is.

Ook denk ik dat met het immer beter wordende rubber, het tractievoordeel van de 911 configuratie kleiner wordt en daarmee het concurreren met goed ontwikkelde middenmotor configuraties lastiger. Tenminste, als de vermogensspiraal nu inderdaad flink wordt afgeremd, zoals de voortekenen doen vermoeden.

16 jun 2009 23:19
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Sterker: ik denk dat gewichtsreductie het nieuwe wapen wordt.

16 jun 2009 23:24
Profiel
foxtrot / oscar
Devils son schreef:
bral... bral... bral...

graaf rustig verder :mrgreen:

16 jun 2009 23:24
Profiel WWW
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Maarten schreef:
Sterker: ik denk dat gewichtsreductie het nieuwe wapen wordt.

Om wijlen Colin Chapman van Lotus te citeren: "Just add lightness".

16 jun 2009 23:26
Profiel
foxtrot / oscar
Devils son schreef:
Een reactie op stumper die niet kan sturen dus.

hebbie zo'n klein pikkie en dan zie je toch nog kans dat er iemand op trapt... knap :mrgreen:

16 jun 2009 23:30
Profiel WWW
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Geven jullie ook voorstellingen ? :lol: 's hier gezelliger dan in de kroeg !

16 jun 2009 23:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
niet meer....
Devils son schreef:
Wel obv de gegevens van Autoweek. Dan nog: een echt verkeerd concept zou gewoon een klap langzamer moeten zijn. Anders is het niet "verkeerd", maar "niet optimaal".

Motor over de achteras heeft naast tractie bij acceleratie in ieder geval als voordeel dat bij een remactie de dynamische asbelasting niet zo extreem naar voren schuift komt als bij andere wagens/concepten. Immers het zware blok blijft de achter-as op de weg drukken. En hiermee ben je in staat meer te remmen met de achteras dan met de overige concepten...

16 jun 2009 23:42
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Heerlijk bezig, die twee. Als toetje zit ik hier gewoon te wachten op een one-liner van Hans Dorrestijn...

Als er IETS subjectief is, is het wel passie

:popcorn:

16 jun 2009 23:55
Profiel Twitter 
Groningen
Roi schreef:
En hiermee ben je in staat meer te remmen met de achteras dan met de overige concepten...

Da's waar, die was ik nog vergeten. Al zou een klapspoiler à la McLaren F1/ SLR en Veyron hier veel van de overige concepten extra kunnen helpen, zeker bij remmen vanaf hogere snelheden.

Nadeel van de 911 configuratie is daarentegen weer dat er weinig ruimte is voor een goede diffuser.

16 jun 2009 23:55
Profiel
PorscheForum Rakker
John schreef:
Devils son schreef:
....... Laten we nou eerlijk zijn, de middenmotor-modellen van Porsche zijn altijd geweest voor als je de 911 niet kan betalen. :ass: :twisted:

Jammer deze opmerking..........beetje arrogant zelfs.

Ben door Boxster op het circuit wel is het licht uit mijn ogen gereden.......(nou ben ik dus geen top rijder hoor), maar met evenementen in het buitenland (Sauerland etc.) kon ik de Boxsters en Caymannen niet bij potten op bochtige parcours...

Laatst nog in een Boxster gereden...wat een fijne auto's zeg..

On topic ben ik van mening dat men bij Porsche de scheiding 911 en Boxster nu groter gaat maken, niet qua naar beneden afstellen van de Boxster prijs, maar eerder het omhoog schroeven van de 911 prijs, deze is in hun ogen dan beter te verdedigen...is mijn mening hoor...

oja ik rijd ook nog is (althans ut vrouwtje) Cayenne..das pas een echte Porsche :D kommaar kommaar. :D

Nee hoor, zeker nier arrogant, zelf als boxster rijder moet ik deze uitspraak toch bijtreden :!:
Reeds letterlijk droom ik al 39 jaar van een 911, uiteindelijk heb ik die droom opgegeven en heb mij vorig jaar dan maar een boxster gekocht.
Let wel, geweldige en superieur rijdende auto, voor mij een echte porsche, tweedehands gekocht en in absolute nieuwstaat en waar ik zeer trots op ben.
Ik bekijk het zo, tot achter het portier (interieur en exterieur) is hij identiek als de 911 wat dus betekent dat de boxster voor 2/3 een 911 is, al is het laatste derde deel wel hetgeen waar het om de doen is :mrgreen:
Deze stelling geldt uiteraard alleen voor de eerste modellen 986 versus 996.
Het is dus een goed alternatief, maar laten we eerlijk zijn, voor de meeste één simpelweg omdat ze inderdaad de real stuff niet kunnen betalen ( en ik ben niet te trots om dat toe te geven), voor sommige dan weer een bewuste keuze.
Ok, de aanschaf van de real stuff zou misschien nog net kunnen maar hou dat ding maar eens rijdende en vergelijk dan de totaalkost maar eens op een afschrijving van pakweg 5 jaar - 911 versus boxster............... :scratch:
En nu.................bakken kritiek :roll: :mrgreen:

17 jun 2009 0:39
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
't lijkt wel een beetje op het chevrolet/daewoo verhaal op deze manier
Heb je eindelijk een corvette gekocht, zegt iemand "zo'n 1.4 chevrolet zekers" en dan moet je van alles gaan uitleggen....
De motorisering van de boxter zal vast in orde zijn met het audi blok (of voor mijn part een opel motor) maar het haalt in mijn ogen wel een beetje de "ziel" uit wat Porsche is :flush: het is immers de motor, vind ik toch wel iets wat ze zelf mogen bedenken/maken. Remmen van brembo en electronica van Bosch/Siemens geen bezwaar :mrgreen:
Andersom varianten vind ik vaak beter (Fiat met een Ferrari motor in de Croma bijv.) te pruimen, is meer een "upgrade" en vind dit een soort "downgrade"...
Wellicht ga ik zelf nog eens een bouwpakketje maken met een brabus motor, brembo remmetjes, onderstel van een ouwe vectra, wat spoilerwerk van de Halfords en plak ik er een Porsche logo op, niemand die't nog ziet over een paar jaar :bang:
Maar verder is't best een gezellig draadje :popcorn:, het inspireert menigeen :ba:

17 jun 2009 0:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Gelukkig .... nu staat de 924 niet zo alleen meer :D

- Audi / Porsche

... We hadden natuurlijk al de KJN.

:lol: 8)

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

17 jun 2009 1:14
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
paulb schreef:
...Andersom vind ik vaak beter te pruimen, meer een "upgrade", vind dit een soort "downgrade"...
Die snijdt hout. :scratch:
Zo vind ik die oude VW kevers en busjes met Porsche velgen, remmen, motoren, klokjes, etc prachtig.
't Zou wat zijn als die upward compatibility towards Porsche in de nieuwe generatie VW en Audi modellen terugkeert.
Klaar met die über-VW's en Audi's, de S-en, RS-en en GTI's; gewoon een Zuffenhausen uitvoering (à la Brabus/AMG/RUF) van die modellen.
Dat er daarnaast ook instap Porsche uitvoeringen komen, is mooi meegenomen, ben ik met een enkeling hier eens.

17 jun 2009 2:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 269 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende