Auteur |
Bericht |
Great White 964
964 C4 Wit
|
Bij de Tarzan recht door.
Ik was het dus in die witte. Alle ledematen zitten er nog aan, alleen een beetje beurs waar de gordels zaten. De voorwielen lijken nog op de goede plek te staan, deuren sluiten nog goed etc. Wat maar weer eens bewijst hoe goed onze auto's gebouwd zijn. Moeten ze wel remmen. Zonder waarschuwing waren ze weg. Pompen hielp ook niet. Bij het afslepen deden ze het weer!!!!! Heeft iemand een idee wat dit geweest kan zijn ????? Heeft er iemand nog foto's? Tot binnenkort, Bram
|
18 jun 2009 10:03 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
Hallo Bram, heb ik ooit meegemaakt met de auto van mijn vader destijds , een Fiat 124 1600 cc Special t . bij een oversteekplaats van een grote baan remmen uit alle kracht ,pedaal tt aan de vloer maar geen druk !!! langzaam van de grote baan afgereden en remmen doen het plots weer !! nooit last meer mee gehad ,zou het miss. kunnen dat we ongewild ipv rempedaal toch de koppeling ingedrukt hebben/hadden Diablo
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
18 jun 2009 10:09 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
Remvloeistof kookte misschien?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
18 jun 2009 10:11 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
Vertel eens verder. Was er helemaal geen remwerking? Pedaal tot op de bodem kunnen indrukken? Heeft de P. 2 of 4-wielaandrijving? In geval van 2: met PDAS? Recent iets gewijzigd, of een storing aan remsysteem, ABS, een lampje even aan? Remvloeistof nivo normaal? ...
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 jun 2009 10:13 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
Hoogstwaarschijnlijk water in remvloeistof die is gaan koken oftewel FADING. Of zie deze link
|
18 jun 2009 10:20 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
Laatst bijgewerkt door molen934 op 18 jun 2009 13:39, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 jun 2009 10:26 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
Remvloeistof koken, fading, dampbelvorming in remsysteem dus. Goed mogelijk maar in dat geval wordt het pedaal erg sponzig, maar er is geen sprake van complete uitval. Misschien zo geschrokken van de slechte remwerking dat het leek alsof er helemaal niets meer gebeurde
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 jun 2009 10:31 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
Mogge Bram,
Tja denk dat vele zullen zeggen.....kokende remvloestof...en als dat borrelt kan je pompen en nog is pompen..
wel vreemd, want aan het einde van het rechte eind heb je al een tijdje niet meer geremd dus zou het ietjes afgekoeld kunnen zijn.
Vond het wel errug rot om te zien.....
|
18 jun 2009 10:36 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
Ik kreeg tijdens de NPC slalom rit tijdens het remmen dat bij intrappen de auto in eerste instantie remde maar tijdens het ingetrapt houden (doorremmen) het pedaal tot de bodem wegzakte en geen remwerking meer had. Alle lampjes gingen aan (van de remmen en ABS)
Uiteindelijk bleek het de hoofdremcylinder te zijn die de geest had gegeven. Tijdens de controle constateerde men ook dat de ABS unit defect was (had verder geen effect op de remwerking behalve dat hij blokkeerde) en kon ik deze dus ook vervangen.
Gelukkig geen klapper gemaakt en alleen wat DURE onderdelen vervangen.
|
18 jun 2009 10:39 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
18 jun 2009 18:37 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
|
18 jun 2009 19:32 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
mooi balen als je remvloeistof 'kookt' gaat dat geleidelijk aan (wordt steeds erger) en is het niet in één keer van alles naar niets dus tenzij je ervoor al last had van 'fading' is er wat anders aan de hand geweest...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
18 jun 2009 19:43 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
Mijn ervaring met "normale" remvloeistof op het circuit is toch dat je remwerking héél plotseling weg kan vallen. Heb daarom ook DOT 5 in mijn systeem laten doen en heb sindsdien géén probleem meer gehad.
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
18 jun 2009 19:50 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
fading i.c.m. het nemen van de geribbelde cubstones bij ingaan van 'bos-uit' waardoor de remblokken terug getrild worden is een bekend voorkomend probleem
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
18 jun 2009 20:07 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
Leg dat van die trillende remblokken eens precies uit
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 jun 2009 20:10 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
Laatst bijgewerkt door porschehenk op 18 jun 2009 23:00, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 jun 2009 22:50 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
Er staat nergens dat hij ze ook geplaatst wil zien
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
18 jun 2009 22:57 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
Subtiele reactie Henk.... Er werd alleen gevraagd of er nog iemand foto's heeft! Volgens mij stond er geen verzoek bij om ze dan ook maar gelijk hier te posten! Wat mij betreft dus een prima reactie van één van de moderators!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
18 jun 2009 22:57 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
de (minimale) speling van de voorwielen op de as zorgen bij het nemen van de geribbelde curbstones voor een klapperend voorwiel/remschijf, deze drukt het remblokje terug in de klauw waardoor de slag van het pedaal groter wordt om het blokje weer tegen de schijf aan te drukken, dit i.c.m. het rechte eind waar het hele stuk niet wordt geremd waardoor de hete remklauw zijn warmte lekker kan afgeven aan de (oude) vloeistof heeft geen pedaaldruk tot gevolg.
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
18 jun 2009 23:16 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
Als ik het goed begrijp ontstaat dan een situatie waarbij de afstand tussen de remblokken en de remschijf vergroot is tgv. de trilling EN de remvloeistof te sterk verhit is waardoor deze geen druk kan doorgeven aan de remblokken? Dit laatste wel te verstaan niet met een paar keer het rempedaal in te drukken..
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
18 jun 2009 23:44 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
Als hij ooit te koop komt en er vraagt iemand info over deze auto op het forum, komt het volgens mij ook weer boven water, is hier al een paar keer eerder gebeurt/voor gekomen , dus zie het nut er niet van in.
|
19 jun 2009 8:24 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
Dan misschien beter het hele topic in de doofpot. "Bij de Tarzan recht door" is ook wel een weggever.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
19 jun 2009 10:32 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
Wij hebben hier de regel dat schades etc. door de eigenaar zelf worden gepost, of na toestemming.... Foto's van dergelijke ongelukken is imho beetje sensatie/paparazi...........ligt wat gevoelig dit soort zaken. Wat ik ook al elders poste, gingen mijn haren overeind staan toen ik daar bij de bandenstapel iedereen zijn camera zag trekken, er was zelfs een jongen met een behoorlijk flinke camera die er lustig oplos schoot...beetje persachtig... Ook ik heb mijn zoon er op aangesproken, die met zijn iphone een shotje maakte. Verder volg ik met interesse de meningen wat het weigeren van Bram zijn remmen betreft.... Ik weet wel dat de sportcommissaris van de NPC een enkeling heeft aangesproken om rekening te houden met het betere remvermogen van een nieuwer type 911 tov een ouder type dat achter hem reed. Merk inderdaad dat ik tov de cracks ietsie tijd kan pakken met mijn PCB'tjes.....ik kan later remmen dan de oudere types, de me uiteraard vet voorbij komen in de bocht
|
19 jun 2009 11:13 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
Dat ben ik helemaal met je eens. Alle begrip overigens voor het forum beleid op dit punt.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
19 jun 2009 11:35 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Bij de Tarzan recht door.
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
19 jun 2009 11:36 |
|
|