Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:19

Antwoord op onderwerp  [ 269 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Porsche Boxster krijgt Audi TT-motor
Jeroen914 schreef:
Dat jij dat niet weet kan ik ook niet helpen, maar er zijn inmiddels ZAT Boxsters/Caymans (of is het meervoud Caymen?) gebouwd met grotere motoren (3.4, 3.6, 3.8 X51, GT3, diverse turbo/compressor uitvoeringen, Cayenne V8 wordt aan gewerkt 8) )

Niet in de lijst van Sport Auto. En tuningsmodellen lijken mij niet een geweldig vergelijk.

Citaat:
Iedere keer blijkt gewoon dat een Boxster/Cayman met gelijk vermogen, pk/gewichtsverhouding, ophangings-specs, blah, blah, blah voor een 911 niet is bij te houden.

Dat klopt dus niet in het voorbeeld wat ik noemde, waardoor het iig niet iedere keer zo is.

Citaat:
Op zich niet verrassend want dat het zo werkt was met de 914 al decennia eerder aangetoond...
Bewezen feit, einde discussie, case closed... NEXT :!:

Ik heb een beetje het idee dat jij oogkleppen op hebt in dezen.

17 jun 2009 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Nee ......ik doe het niet.... :lol:

Ik heb trouwens een Audi met 2.0 TFSI motor...1 ding zeker geen combi met alleen voorwielaandrijving (standaard dus 200 pk en 280 Nm)..bij acelleratie van -bijvoorbeeld rotonde- al te weinig grip met droog weer.... ESP continu aan het ingrijpen...recht uit krijgt ie het bij droog wegdek wel op de weg.

Dus geen voorwielaandrijving daar zijn we het toch wel over eens :mrgreen: Porsche zal toch niet...nee toch...

17 jun 2009 23:21
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
...verder heb ik de indruk dat hier met aanduiding '4WD' wordt 'vergeten' dat de basis-verdeling in aandrijving sowieso 31% voor-69% achter is... in feite dus achterwielaandrijving, met in uitzonderingsgevallen (nat, et cetera) een andere % verdeling... of gaan we nu op een goudschaaltje wegen welk % gewicht de invloed van aandrijving aan de voor-as inbrengt gerelateerd aan de pk/kg verhouding ... :roll:

17 jun 2009 23:53
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
986 S
040
MS964 schreef:
Het wordt een beetje kansloos dit draadje, niet PF-waardig imho. :roll:

Ja precies, mss een tip voor de heren: PB-en, emails uitwisselen, bellen, ergens op een parkeerplaats afspeken of gewoon in de kroeg met een pot bier en dan lekker door bakkelijen (schrijf je dat zo?).

18 jun 2009 0:50
Profiel
foxtrot / oscar
Devils son schreef:
Niet in de lijst van Sport Auto. En tuningsmodellen lijken mij niet een geweldig vergelijk.

goeie argumenten weer! :thumleft:
als het niet in de 'lijst van Sport Auto' staat bestaat het niet :shock:
wie heeft er dan oogkleppen op? :mrgreen:

18 jun 2009 0:51
Profiel WWW
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
:mrgreen: :mrgreen: Afbeelding

18 jun 2009 0:59
Profiel Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Hoezo kansloos draadje?
Een beetje discussie is toch prima. Ik vind het best interessant en vermakelijk. :thumleft:

devils son schreef:
Middenmotorconcept heeft niet alleen maar voordelen. Bij gewichtsverplaatsingen heb je wezenlijk andere situaties. Zo is de motor achter bij vol remmen een voordeel, omdat nu meer gewicht op de achterwielen komt (zij het nog steeds minder dan voor), waardoor meer kracht kan worden overgebracht en ook meer stabiliteit aanwezig is.

Zo is ook bij vol accelereren gewicht op de achteras, uitgaande van rwd, een voordeel.

Ja, maar dat geldt dus ook voor Amerikaanse muscle-cars. Die accelereren misschien ook beter, maar worden in bochten absoluut zoek gereden door een auto met een betere wegligging en balans. Ja, ook door een 911, maar daar worden andere truuks uit de kast gehaald om het standaard overstuur karakter te neutraliseren. Het gaat om het vergelijken van vergelijkbare modellen, niet over uitzonderingen.

Citaat:
Het is hoe dan ook idioot om het ene concept superieur te verklaren tov het andere concept. In theorie is de middenmotor het concept welke de meeste pluspunten scoort. Daar is iedereen het wel over eens.

Eigenlijk ben je het wel met Jeroen eens dus? :scratch: :mrgreen:

Citaat:
In de praktijk blijkt het gewoon lastig om dat voordeel bij een personen (sport-)auto om te zetten in een voorsprong. Met name bij hogere vermogens.

Dat denk ik dus nog steeds niet. Als je een 3.2 Carrera (die dus nog geen middelen heeft om de onbalans te neutraliseren) vergelijkt met een middenmotor auto met vergelijkbaar power/weight verhouding, en met dezelfde coureur, dan denk ik wel dat ik weet wie er sneller om een bochtig circuit gaat. Bij hogere vermogens is het vervolgens alleen moeilijker om dat vermogen over te brengen; daar is 4WD dan dus weer een voordeel.

Citaat:
En 4wd heeft gewoon ook bij middenmotorconcepten waarde. Dat heeft gewoon te maken met het vermogen en de tractie die voorhanden is

Eens, maar die waarde is bij vergelijkbaar vermogen minder voor een middenmotorconcept dan bij een auto met de motor voor -of achterin.

18 jun 2009 2:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Overigens vraag ik me af hoe Porsche AG denkt een hoge 4 cylinder lijn motor in een Boxster te lepelen. Op zijn kant met een dry sump misschien. Maar concessie aan de motorruimte dimensie is waarschijnlijk ook nodig.

Boxster 3 wordt een bultrug? :shock:

18 jun 2009 8:21
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
ErikE schreef:
...verder heb ik de indruk dat hier met aanduiding '4WD' wordt 'vergeten' dat de basis-verdeling in aandrijving sowieso 31% voor-69% achter is...

Alleen bij de 964.

18 jun 2009 11:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Jeroen914 schreef:
Devils son schreef:

goeie argumenten weer! :thumleft:
als het niet in de 'lijst van Sport Auto' staat bestaat het niet :shock:
wie heeft er dan oogkleppen op? :mrgreen:

Eerlijk gezegd heb ik van jou ook nog weinig goede argumenten gelezen die bevestigen dat 4wd overbodig is bij een configuratie met middenmotor, ben benieuwd wat jij de mannen van audi nog kan leren want die hebben met de R8/gallardo familie toch een reeks bijzonder mooie auto neergezet :!:

Laatst bijgewerkt door roenkie op 18 jun 2009 11:20, in totaal 1 keer bewerkt.

18 jun 2009 11:17
Profiel
Jeroen914 schreef:
als het niet in de 'lijst van Sport Auto' staat bestaat het niet

Wordt algemeen gezien als benchmark voor Ringtijden en Ringtijden worden juist zo interessant geacht omdat dit circuit veel verschillende secties heeft en niet bepaald het beste asfalt, waardoor je juist de prestaties van auto's irl kan testen.

En ook al denk jij daar wezenlijk anders over (al is het maar om lekker eigenwijs te kunnen zijn): als jij claimt dat de Boxster/Cayman veel beter is dan de 911, dan had ook Sport auto met die Cayman S veel sneller moeten zijn dan met de 996. Ze waren echter een stuk langzamer. Het staat gewoon haaks op jouw bewering.

18 jun 2009 11:18
Profiel
patrick911 schreef:
Ja, maar dat geldt dus ook voor Amerikaanse muscle-cars. Die accelereren misschien ook beter, maar worden in bochten absoluut zoek gereden door een auto met een betere wegligging en balans.

Dat had met vele anders zaken te maken. Dat zie je ook nu de corvette, zonder iets aan het concept te veranderen, wel mee kan. Sterker nog: niet meer onder doet voor Europees materiaal.

Citaat:
Eigenlijk ben je het wel met Jeroen eens dus? :scratch: :mrgreen:

Ik ben het vanaf het begin met hem eens dat in theorie het de beste configuratie is. Niet met hem eens dat daarom 4wd onzinnig is.

Citaat:
Dat denk ik dus nog steeds niet. Als je een 3.2 Carrera (die dus nog geen middelen heeft om de onbalans te neutraliseren) vergelijkt met een middenmotor auto met vergelijkbaar power/weight verhouding, en met dezelfde coureur, dan denk ik wel dat ik weet wie er sneller om een bochtig circuit gaat.

Die moet je dan vergelijken met een Ferrari 308 oid. Ook indertijd was de 3.2 de betere... De tijd heeft niet stilgestaan, reden waarom inmiddels een A4 diesel veel oude sportauto's gewoon het snot voor de ogen rijdt. Ja, ook die 914!

Citaat:
Bij hogere vermogens is het vervolgens alleen moeilijker om dat vermogen over te brengen; daar is 4WD dan dus weer een voordeel.

PRECIES. Dat was overigens het begin van de discussie.

Citaat:
Eens, maar die waarde is bij vergelijkbaar vermogen minder voor een middenmotorconcept dan bij een auto met de motor voor -of achterin.

Dat is in theorie iig waar. Maar daar lag de discussie ook niet.

18 jun 2009 11:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Ach gast, als je eenmaal genoeg geld verdient hebt dan stel je doelen die hoger gepositioneerd zijn in de maslow piramide :wink:

18 jun 2009 12:06
Profiel
Moderator
PF #57
zelfverheerlijking was toch de bovenste trede? :^: Oh nee, zelfontplooiing :lol:

18 jun 2009 12:11
Profiel
Groningen
Devils son schreef:
dan had ook Sport auto met die Cayman S veel sneller moeten zijn dan met de 996. Ze waren echter een stuk langzamer.

Met als nuance dat de geteste Cayman S die dag bij alle acceleratietests duidelijk achterbleef bij de fabrieksopgaven, hetgeen bij Porsche zeer ongewoon is. De Boxster S met 15pk minder was al 2 seconden sneller, terwijl open auto's van nature, chassis technisch gezien, meestal een achterstand hebben.

18 jun 2009 12:21
Profiel
Ex: Boxster 986 3.2S
DEN HAAG
gast schreef:
LOL

Ik ploeter maar weer verder ( op het forum ) :mrgreen:

maar wél op slippers dan... :lol:

Privilege Beauty & more...

18 jun 2009 12:46
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Jort schreef:
Met als nuance dat de geteste Cayman S die dag bij alle acceleratietests duidelijk achterbleef bij de fabrieksopgaven, hetgeen bij Porsche zeer ongewoon is. De Boxster S met 15pk minder was al 2 seconden sneller, terwijl open auto's van nature, chassis technisch gezien, meestal een achterstand hebben.

Dat is nog eens een aardige aanvulling. Het geeft te denken waarom een Cayman S zogenaamd niet van een 996 kan winnen.

18 jun 2009 12:59
Profiel
Forum Admin
Cayenne
roenkie schreef:
[die hebben met de R8/

Ik heb er in gereden...en vond het een log apparaat dat gggggrrrrrrommend snel van zijn plek ging, maar geen fijne stuurmansauto, maarja wie ben ik.

Verder is deze topic een 1-2tjes geOH tussen Devilsson en Jeroen..... echt vermakelijk hoor, twee eigenwiijze kerles die beide duvels goed weten waar ze over spreken...........

Denk wel dat Jeroen in deze meer de praktijkman is met zijn circuit en monteurs ervaring tov Devilsson die met een batterij getallen komt ter ondersteuning van zijn requisitoir :D maar wel feiten en cijfers die ook wel wat zeggen..

Mijn persoonlijk idee mbt de discussie een middenmotor met 4wd.......overbodig, auto's met een middenmotor voor het sportieve karakter zijn speeltjes...............en speeltjes hoeven geen hulpstukken

Oja ik heb een GT3 omdat ik hem ozo mooi vind....rij eigenschappen tja die haal ik er niet uit :oops: :oops: maar 4wd op de GT3 zou raar zijn.

18 jun 2009 13:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Ik bedacht me later ook dat de R8 niet het beste voorbeeld is omdat de mannen van audi zich in moesten houden om zustermerk Lamborgini niet te veel aan te vallen vandaar dat ik die er ook bij vermeld heb omdat met name de superleggera modellen de vergelijking met met de scuderia goed kunnen doorstaan

18 jun 2009 13:54
Profiel
gast schreef:
Er zitten al een paar uurtjes in lijkt me

Ik typ niet op de politiemanier... (twee vingers, per letter 10 seconden zoeken). :wink:

18 jun 2009 14:22
Profiel
Jort schreef:

Die krijg je van me. De Boxster S was inderdaad sneller dan de Cayman (maar nog steeds een stuk minder snel dan de 996).

18 jun 2009 14:23
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Devils son schreef:
gast schreef:
Er zitten al een paar uurtjes in lijkt me

Ik typ niet op de politiemanier... (twee vingers, per letter 10 seconden zoeken). :wink:

Of de adelaarmethode: met 1 vinger boven het toetsenbord zoekend om vervolgens naar beneden te duiken. :wink:

18 jun 2009 14:26
Profiel
John schreef:

Denk wel dat Jeroen in deze meer de praktijkman is met zijn circuit en monteurs ervaring.

Ik heb geen idee wat jeroen allemaal op het circuit doet, maar ik heb ook aardig wat tijd op circuits doorgebracht, dus spreek zeker niet zonder ervaring. Alleen moet je niet teveel naar de autosport kijken. Dan heb je slicks, minder gewicht, meer downforce (afhankelijk van de klasse) en dan liggen de kaarten gewoon anders dan met onze speeltjes voor op de openbare weg.

18 jun 2009 14:27
Profiel
MS964 schreef:

Of de adelaarmethode: met 1 vinger boven het toetsenbord zoekend om vervolgens naar beneden te duiken. :wink:

Die is treffender. :thumleft:

18 jun 2009 14:28
Profiel
Forum Admin
Cayenne
ik heb ook redelijk wat circuitervaring...maar bak er geen reet van :D :D dus ik kan daar niet echt veel over vertellen.

18 jun 2009 14:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 269 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende