Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:48

Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
en ? wat nu 
Auteur Bericht
Bericht Re: en ? wat nu
Tom80 schreef:
Nee, maar dat is het woord van een burger tegen een ambtseed en uitlokking, daar ken ik ook nog wel wat gevallen van.

Agenten zijn ook maar mensen.

Daarentegen kan hij waarschijnlijk niet bewijzen dat er te hard gereden is. Anders had deze 'agent' Richard wel aangehouden. Toch?

13 jun 2009 19:30
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Dat wordt even afwachten, we weten niet eens of astramans wel een agent is of alleen iemand die een persoonlijkheidstekort of andere mislukkingen moest compenseren, ruzie met zijn vrouw moest afreageren of het gewoon grappig vond om iemand de stuipen op het lijf te jagen (dat hoopt-ie in ieder geval) door zich voor te doen als agent.

Ik ben ook wel eens bekeurd door een off-duty veldwachter die beweerde dat ik door rood gereden was. Volgens mij was het oranje, maar zijn ambtseed woog wat zwaarder.

13 jun 2009 19:50
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Lydia schreef:
Tom80 schreef:
Nee, maar dat is het woord van een burger tegen een ambtseed en uitlokking, daar ken ik ook nog wel wat gevallen van.

Agenten zijn ook maar mensen.

Daarentegen kan hij waarschijnlijk niet bewijzen dat er te hard gereden is. Anders had deze 'agent' Richard wel aangehouden. Toch?

Zoals Horn al zei: mogelijk andere prioriteiten op dat moment.

13 jun 2009 20:46
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Dan had hij beter bij mij in de auto komen zitten ,met mij was hij er sneller geweest :lol: .Wordt gewoon afwachten maar aan de reacties te merken hoop ik dat het mee gaat vallen .

13 jun 2009 22:56
Profiel WWW Facebook 
964 C2
Ik had hem ingehuurd om jou op te sporen :mrgreen:
Afbeelding

13 jun 2009 23:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex: 986 3.2S Tiptronic
Randstad
Ik vraag me af of ze kunnen bekeuren voor snelheid als ze geen "geijkte" snelheidsmeter hebben. Normaal hebben alleen de video auto´s een geijkte snelheidsmeter maar een normale politieauto niet, dus kunnen ze nooit bekeuren op snelheid omdat de meting ongeldig is. Toch?

14 jun 2009 12:02
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Paulie schreef:
Ik vraag me af of ze kunnen bekeuren voor snelheid als ze geen "geijkte" snelheidsmeter hebben. Normaal hebben alleen de video auto´s een geijkte snelheidsmeter maar een normale politieauto niet, dus kunnen ze nooit bekeuren op snelheid omdat de meting ongeldig is. Toch?

Ja, mag wel, alleen dan moet de snelheidscorrectie nog wat hoger zijn (is een vaste correctie die dan geldt).

14 jun 2009 12:25
Profiel
‘64 Kever
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar "vroeger" hadden die politiemotoren van die tabellen op de tank zitten: "116 op teller = 110 geijkt" (gaat om het idee), dus weet niet of ze dat nog steeds hebben. Voor de rest, kan me niet voorstellen dat een agent "driftig gebarend" naast je komt rijden. Al is dat voor interpretatie vatbaar he ;)....

Agent heeft altijd gelijk, dat is goed, het is echter jammer dat er ook wel eens misbruik van gemaakt wordt.

Als je een boete krijgt, jammer maar betalen, toch? (don't do the crime, if you can't do the time! ;) )

14 jun 2009 15:27
Profiel Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Als je hard genoeg rijdt dan kunnen ze je uberhaupt niet klokken. Een opgevoerde Fiat: mietjes :mrgreen:

14 jun 2009 20:10
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Stukje in de Televaag over een hardleerse motormuis:

Een politieman sprak de man aan nadat die met hoge snelheid over de Klapstraat in Westervoort jakkerde. Omdat de agent op dat moment de snelheid niet kon meten, bleef het bij een reprimande.

Later die avond kwam dezelfde agent de motorrijder weer tegen in Duiven. Ditmaal had de agent wel meetapparatuur bij zich, waarbij hij een snelheid van 116 km/u vaststelde, waar slechts 60 is toegestaan. Daarop werd zijn rijbewijs in beslag genomen.

15 jun 2009 3:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Ook een paar agenten in een Astra.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4161 ... tml?p=24,2

15 jun 2009 10:02
Profiel
Moderator
PF #57
diggler_911 schreef:
Stukje in de Televaag over een hardleerse motormuis:

2x rijbewijs innemen wat mij betreft want een gewaarschuwd mens... :idea:

15 jun 2009 10:13
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
gast schreef:
Een geel bonnenboekje :shock: Die heb ik voor het laatst gezien in 1817. Die bestaan toch helemaal niet meer :?:
Antwoord 2 dus derhalve.

Vorig jaar september nog zo'n mooi geel persoonlijk ingevuld papiertje mogen ontvangen viewtopic.php?f=17&t=20794 :evil:

15 jun 2009 11:04
Profiel
Tom80 schreef:
Ik ben ook wel eens bekeurd door een off-duty veldwachter die beweerde dat ik door rood gereden was. Volgens mij was het oranje, maar zijn ambtseed woog wat zwaarder.

Ik ook op kerstavond bij Schiphol op de Bosrandweg... Niemand op de weg op 1 auto na...

15 jun 2009 11:12
Profiel
Veghel
@Bert: hoe is dat overigens afgelopen :?:

15 jun 2009 11:21
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Transactievoorstel niet betaald en vooralsnog niets van gehoord (knock on wood :mrgreen: )

15 jun 2009 16:59
Profiel
PorscheForum Rakker
of een echte agent die werk en prive niet gescheiden kan houden. en niet weet hoe je vrienden maakt.... zover een agent die kan hebben.

19 jun 2009 18:46
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Maarten schreef:
Als je hard genoeg rijdt dan kunnen ze je uberhaupt niet klokken. Een opgevoerde Fiat: mietjes :mrgreen:

is een keer bijTop Gear een item van geweest. Om lang verhaal kort te maken, bij 270 km/uur met een TVR Tuscan S werden ze inderdaad niet meer geflitst.....

19 jun 2009 20:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2