Auteur |
Bericht |
remcodevries
3.2rotterdam
|
duurzaamheid 3.2 motor
Hoi,
wanneer moet je een 3.2 motor reviseren , wat zou een normale km stand zijn? mijn 3.2 heeft 195000 gelopen en verbruikt geen druppel olie gaat de motor makkelijk 3 ton mee? ik hoor het wel gr Remco
|
19 jun 2009 21:30 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
gewoon doorrijden. ijzersterk spul. bij symptomen weer bellen.
_________________________________________ oud is beter
|
19 jun 2009 21:38 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
Momenteel 270 K km plus zonder revisie,maar wel met veel liefde en toewijding, altijd keurig warmrijden en onderhoudsbeurten uiteraard laten uitvoeren. dan kan het nog n tijd goed gaan.........
|
19 jun 2009 22:14 |
|
|
Marc
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986Oosterhout nb
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
Zoals in Peter Morgans - Original 911 op pagina 143 over de 3.2 wordt beschreven:
It's the best value 'contemporary' 911 and mileage is relatively unimportant because the engine is so reliable.
Kortom, de motor goed verzorgen scheelt al een hoop...
_________________________________________ Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!
|
19 jun 2009 23:04 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
Niet makkelijk. Maar uitzonderingen heb je altijd. 2 ton: wel makkelijk, ook al heb je ook uitzonderingen naar beneden. Ik heb vaak een motor met 150.000 tot 200.000 uit elkaar gehad omdat een cilinderdraadeind geknapt was of dat de olielekkage te veel was om er niks aan te doen. En als je de cilindervoetpakkingen moet vervangen boven de 150.000 km omdat ze te veel lekken, wordt meestal ook wel een preventieve revisie uitgevoerd. .
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
19 jun 2009 23:32 |
|
|
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
Hoi Remco De onze heeft er momenteel 256.000 km opzitten , zonder revisie, en de motor loopt nog steeds als een Klokje Goed warm rijden en de juiste beurten op zijn tijd zijn wel belangrijk Gr. Rob
_________________________________________ Less is more !
|
20 jun 2009 9:40 |
|
|
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
Wat wordt tijdens een preventieve revisie precies gedaan
_________________________________________ Less is more !
|
20 jun 2009 9:44 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
Denk aan zuigerveren, distributiekettingen, klepgeleiders en eventueel drijfstanglagers en onderste cilinderdraadeinden.
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
20 jun 2009 12:49 |
|
|
Koekkie911
ex 911 3.2 Coupe '84
ex 911 3.2 Cabrio '86
ex 986 Boxster '97
Boxster 550 Spyder ‘04Zuid Holland
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
Mijn 3.2 heeft ondertussen 250.000 km gelopen maar ook hier nog geen vuiltje aan de lucht. Lekt nergens, nauwelijks olieverbruik en vandaag in Duitsland nog even 250 op de teller gehad en dit na 25 jaar..
|
20 jun 2009 23:04 |
|
|
flitser01
911 SC 3.0 bj 1983zandhoven ( belgie)
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
ik heb een 911 geweten met 660.000 km op de teller , nooit oopen geweest , wel 3 nieuwe versnellingsbakken bere sterke motors
_________________________________________ Engine in the back , water to the river
|
21 jun 2009 1:42 |
|
|
remcodevries
3.2rotterdam
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
wat is er dan mis met dit soort 915 versnellingsbakken? ik heb ook een merc. uit 72 al ruim 6 ton op de teller en schakeld altijd als een zonnetje . porsche is toch ook duits
|
21 jun 2009 10:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
Als je met die met die Mercedes net zo zou rijden als met 'n Porsche (eigenlijk) de bedoeling is, haalt 'ie ook de 6 Ton niet Daarnaast vergelijk je niet alleen twee heel verschillende auto's - maar ook twee heel verschillende motoren
|
21 jun 2009 10:38 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
Mijn 3.0 liter Benz uit 1980 had 80 pk.....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
22 jun 2009 12:45 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
diesel neem ik aan? 2 tujbos?
_________________________________________ oud is beter
|
22 jun 2009 13:17 |
|
|
remcodevries
3.2rotterdam
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
dit heeft toch niks te maken met de levensduur van een versnellingsbak
|
22 jun 2009 13:36 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
de 915 -bak zat aan zijn max wat betreft koppel met de 3.2. de row (231pk) hebben ook een koeler aan de bak gekregen. in 87 ging P G50 bakken gebruiken van een of andere externe leverancier.
_________________________________________ oud is beter
|
22 jun 2009 14:44 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
22 jun 2009 16:44 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
welles.
|
22 jun 2009 16:55 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
zeker gezien in een online lijstje van 'Auto und Sport'
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
22 jun 2009 19:01 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
enlighten me, oh goddelijke slapeloze.
_________________________________________ oud is beter
|
22 jun 2009 19:17 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
915 wordt pas kritiek rond de 350 tot 400 pk
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 jun 2009 1:18 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
Waarom dan over op G50? Waarom koeler?
_________________________________________ oud is beter
|
23 jun 2009 10:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
G50 = evolutie Hydraulische koppelingPorsche gebruikt ook nu versnellingsbakken van 'n externe leverancier Mercedes
|
23 jun 2009 10:39 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
G50 is een technisch modernere bak. Is ook sterker dan de 915, maar de 915 zat bij de 3.2 nog lang niet aan de limiet...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 jun 2009 13:45 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: duurzaamheid 3.2 motor
alleen op de turbo-tip toch? of inmiddels ook op andere modellen?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 jun 2009 13:47 |
|
|