Auteur |
Bericht |
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
Ja, dat bestaat... Bijvoorbeeld bij schade aangericht door (je) kinderen kan er een eigen risico in rekening worden gebracht.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
20 jun 2009 13:01 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
dat is ook wel een goede om te weten, thanks
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
20 jun 2009 13:04 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
Is afhankelijk van de afgesloten verzekering. Bij mijn verzekering heb ik een eigen risico bij schade, toegebracht door mijn dochter.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
20 jun 2009 13:14 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
Balen Rob. Je benadering mbt poetser lijkt me de juiste.
|
20 jun 2009 13:27 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
Heel vervelend allemaal.
Indien je de financieen er niet voor hebt om meteen een algehele revisie te laten uitvoeren zou ik persoonlijk er voor kiezen om de kop te laten demonteren en een nieuwe klep er in laten zetten plus 2 nwe tuimelaars.
Ik heb geen flauw idee of dit kan zonder de motor eruit te halen. Indien dit niet hoeft dan vallen de kosten neem ik aan wel mee en zou dan lekker gaan sparen om over een jaar (of 2) wel de complete revisie te laten doen.
Zelf gaan doen lijkt financieel misschien wel een goed idee alleen is dit vlgs mij een behoorlijk specialistisch werkje en kan goedkoop ineens heel erg duur worden als je "iets" niet goed hebt gedaan en achteraf toch met een motor zit die "in de soep" is gelopen.
Tevens krijg je (neem ik aan) garantie als je het laat doen.
In iedergeval heel veel wijsheid en succes in deze.
|
20 jun 2009 14:39 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
wat betreft het zelf doen, mijn oom heeft de technische kennis en vrienden met de machines om zelf te doen. Ik zou daar maar een hulpje bij zijn (lekkere hulp als je er nooit bent) Maar ik zat ook een beetje met het probleem dat de persoon met al die machines ik daar ook al weer een paar jaar niet geweest ben. en dan voelt het niet echt goed om binnen te stappen: He hallo hoe is het? ja goed, mooi Aha ik zie nieuwe machines mooi ! duur zeker? werkt het net als die andere, Ja Ok dan kom ik er wel uit, ja doe mij maar koffie. wat betreft nu beperkt repareren, liepen de kosten ook wel weer snel op en dat vond ik teveel geld voor dan een reparatie aan en blok waar over 2 jaar weer alles gedaan word en om nou erwin te bedanken voor de diagnose, het ophalen en loshalen en dan zelf de auto weer op te halen en de repartie uit te voeren, vind ik ook niet kunnen. Dus zijn we ingesprek gegaan met Dominicus (Do) op het forum van http://www.dsp-porscheparts.nl/Hij had nog een 993 motor staan met 55 k km. Na veel wikken en wegen en bellen met erwin van renntech, veel vragen en afwegingen besloten om daarvoor te kiezen. Ik ruil mijn huidige motor in bij Do, hij heeft met erwin gesproken en weet wat het probleem is. (had ik hem ook al gemaild) Het komt nu helemaal niet uit maar denk dat het de beste oplossing is voor langere termijn robert Ik zal kijken of ik een topic kan openen met foto's van de ombouw. bij deze wil ik ook vast iedereen bedanken voor hun steun ook de vele pb ers bedankt en ik hou jullie op de hoogte
_________________________________________ remmen is angst
|
20 jun 2009 14:57 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
Wow. Interessant! Daar ga je geen spijt van krijgen denk ik .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
20 jun 2009 15:44 |
|
|
Counterstrike
Porsche 911 SC (A-series)Assendelft
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
Rob, Heb de topic met veel belangstelling gevolgd. Ik heb voor de manier waarop je in dit verhaal staat. Misschien wel de enigste juiste, maar het is makkelijker gezegd dan gedaan! Uiteindelijk toch een mooie oplossing gevonden. Ik wens je veel kilometers (in beide opzichten ) met het zo goed als nieuwe blok. Groeten, Peter
|
20 jun 2009 16:42 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
ik ben zelf ook wel verbaasd hoe ik ermee om ga, was vroeger wel anders geweest denk ik.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
20 jun 2009 16:44 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
interessant; 993 motor in een 964. technisch makkelijk te doen?
_________________________________________ oud is beter
|
20 jun 2009 17:32 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
als je het laat doen wel de kachel potten sluiten niet gelijk aan met die van een 964.moet op maat gemakt worden je zou daarvoor het uitlaat systeem van een 964 kunnen monteren dan past dat beter maar het 993 uitlaat systeem is net even beter dan dat van een 964 omdat het langer gescheiden blijft. Motor mangement moet vervangen worden onder de bestuurders stoel maar ook de kabelboom daarnaar toe en dan aansluiten met de huidige systemen. Zal een olie leiding op maat gemaakt moeten worden omdat de 993 anders loopt en weer niet rechtstreeks past op een 964. de bobines van de 964 kunnen verwijderd worden. de uitlaat tips moeten op de juiste plaats komen, ik heb al een dubbele alleen zitten die van een 993 niet precies op die plek dus weer custom made. en verder zal ik wel wat dingen vergeten. robert
_________________________________________ remmen is angst
|
20 jun 2009 17:41 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
Balen Rob Maar wel weer een interessant ombouw project en een retesnelle auto terug.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
20 jun 2009 18:04 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
nu kan ik jouw projekt volgen,wel foto's maken van de ombouw he. ipv te racen kunnen we beter de toerist uithangen op de eilanden dan gaat ons materiaal langer mee
|
20 jun 2009 18:44 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
Mooi kl.ten maar goed: er komt wat moois voor terug. Sterkte!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
20 jun 2009 18:47 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
|
20 jun 2009 21:08 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
20 jun 2009 21:12 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
Nog een kleine opmerking over de WA-verzekering: het is m.i. niet gezegd dat de poetser zijn WA-verzekering kan aanspreken, ook al geeft hij toe dat heeft verkeerd heeft geschakeld of iets dergelijks. Zou best 's uitgesloten kunnen zijn. Maar ben geen expert op dit terrein.
|
20 jun 2009 21:28 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
nee idd, maarals hij toegeeft kunnen we het proberen. ik verwacht er ook niet veel van (eerder niks)
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
20 jun 2009 21:35 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
is toch wel dankzij jouw pb,
_________________________________________ remmen is angst
|
20 jun 2009 21:36 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
Tuurlijk, proberen moet je het sowieso! Baat het niet dan schaadt het niet he?
|
20 jun 2009 21:41 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
Zelfs als hij niet toegeeft - kan je hem aansprakelijk stellen - echter blijft het 'n zeer moeilijk verhaal en zal MI de verz.mij. om 'n soort bewijsvoering vragen ... Anyway - je weet nu iig wat het tikken is - en wat de volgende technische stap gaat zijn
|
20 jun 2009 22:00 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
Mooi Rob dat je toch nog een goede en "passende "oplossing gevonden hebt met medewerking van forum genootjes Andere vraag die nu wel bij me opkomt ,gaat je auto nu in waarde stijgen ,je krijgt tenslotte een "betere motor" of zakt ie juist wat orginaliteit betreft ?
|
20 jun 2009 22:14 |
|
|
bully
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
je leent je auto vrijwillig uit aan een poetser...niet aan een garage....volgens mij is er geen verzekering die dit dekt....hoop voor je dat ik fout zit.....
|
21 jun 2009 1:47 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
WA verzekering volgens mij niet. Collega leende de auto van haar broer en klapte vervolgens op de snelweg achterop een file. Schade aan voorganger werd door de verzekering vergoed, maar de schade aan de auto van haar broer moest te toch echt zelf ophoesten. Daar ze reed met de toestemming van haar broer.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 jun 2009 7:52 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
momenteel stijgt hij in waarde met een stuk blok is de waarde toch een stuk minder. nee ff zonder gekheid, denk niet dat de waarde stijgt doordat er een "beter" niet orgineel blok in ligt. Maar dat makt mij niet zo veel uit ik ben van plan om nog lang met deze te rijden. Wil de auto ook laten spuiten en dan misschien de dak goot verwijderen, dan is het weer minder orgineel maar voor mij nog meer mijn eigen auto. Heb al big reds, na stel bare koni's, dubbele uitlaat,verlaagd en hol spaaks turbo velgen 18". ik denk dat de volgende koper, over een hele lange tijd, dit en mooie auto moet vinden met al zijn aanpasingen en niet iemand die een mooie standaard(orgineel) uitvoering als voorkeur heeft. robert
_________________________________________ remmen is angst
|
21 jun 2009 8:13 |
|
|