Auteur |
Bericht |
Toon
|
Contactslot problemen 964
Ik heb sinds gisteren het volgende probleem aan mijn 964:
Als ik het contactslot omdraai dan krijg ik geen contact, controlelampen in dashboard tellers gan niet aan en auto kan niet starten. Als ik dan een beetje met de sleutel morrel etc dan op een gegeven moment dan gaan de controlelampjes in het dashboard weer aan en kan ik de auto weer starten. In sommige gevallen merk ik dat vervolgens bij het uitzetten van de auto dan ook weer soms iets niet goed gaat want dan komt er een clickje van 't Alarm en kan ik 'm vervolgens niet meer op 't alarm zetten maar werkt ook de deurvergrendeling etc niet meer.
Denk dat mijn contactslot defect is. Is dat een bekend euvel en is dat zelf makkelijk te verhelpen?
Laatst bijgewerkt door Toon op 22 jun 2009 13:21, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 jun 2009 13:18 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Contactslot problemen 964
bekend euvel maar ik heb het niet zelf vervangen (blokje).
_________________________________________ oud is beter
|
22 jun 2009 13:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Contactslot problemen 964
Als het dat blokje is - kan je dat makkelijk zelf vervangen Blokje kost niet zoveel - en is wss wel op voorraad bij de Techniker - kan je het bestellen via de webshop & heb je het de volgende dag in huis
|
22 jun 2009 17:16 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Contactslot problemen 964
mijn technische kunde is minder dan mijn schilderwerk
_________________________________________ oud is beter
|
22 jun 2009 18:14 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: Contactslot problemen 964
Dat is vermoedelijk geen duur onderdeel en inderdaad best zelf te vervangen. Overigens is de levensduur te rekken door je autosleutelbos zo licht mogelijk te houden (alleen de sleutel en een hanger is ideaal).
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
22 jun 2009 18:25 |
|
|
Toon
|
Re: Contactslot problemen 964
het is dus wss een blokje dat ik waar mogelijk ook zelf kan vervangen ok ik ben dus al een stuk wijzer geworden nou heb ik nog 2 vragen (je voelt ze wss al aankomen ): 1) over welk blokje hebben we 't hier ? 2) en hoe kan ik dat zelf vervangen ? Groet Toon.
|
22 jun 2009 18:50 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Contactslot problemen 964
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 jun 2009 19:03 |
|
|
Toon
|
Re: Contactslot problemen 964
Kijk aan d'r zit schot in de zaak . vraag 1) beantwoord. Nu nog iemand sie vraag 2) kan beantwoorden en bob'syouruncle ...
|
22 jun 2009 19:06 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: Contactslot problemen 964
Als je achterop je contactslot kijkt, zie je een dradenbundel. Als je die losmaakt kijk je tegen het elektrisch deel van het contactslot aan. Geen idee hoe het bij de 911 zit, maar bij veel Duitse auto's is dit met een ietwat lastig te bereiken kruiskopschroefje vastgezet.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
22 jun 2009 19:21 |
|
|
Toon
|
Re: Contactslot problemen 964
mmmm - moet je dan toch echt een smurf voor zijn wil je achterop je contactslot kijken bij een 964.
Moeten daar wat dashboard achtige dingen voor verwijderd worden? zo ja welke en hoe?
|
22 jun 2009 19:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Contactslot problemen 964
Nope - je zal via de onderzijde er bij moeten geraken ... stoel in de achterste stand - of even er uit halen - op je kop onder het dash .. .. wss moet je even de CCU (dat aluminium kastje ter grote van 2 pakjes sigaretten) verwijderen - zit vast met twee kunstof moertjes (10 mm meen ik). Succes
|
22 jun 2009 19:37 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: Contactslot problemen 964
Ja, ik heb ook altijd een week last van mijn rug als ik in die contreien aan het sleutelen ben geweest. Pedalen in je nek is ook verre van comfortabel.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
22 jun 2009 20:26 |
|
|
Toon
|
Re: Contactslot problemen 964
Nou, ik heb er even onder gelegen maar daar ben ik dus te groot te dik en te stijf voor. echt een werkje om uit te besteden dus
|
23 jun 2009 8:49 |
|
|