Auteur |
Bericht |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Scharnieren portier 3.2 / 964
Iemand wel eens deuren losgehaald door de pennen uit de scharnieren te verwijderen ? Dit heeft mijn voorkeur om de scharnier-helften zelf op hun plaats te houden; dan kun je ze later gewoon weer terughangen zonder moeilijk stelwerk..
Hoe krijg je die pennen er uit ?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
22 jun 2009 15:17 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Scharnieren portier 3.2 / 964
Niet doen gewoon bouten eruit draaien Heb Jaap hem netjes gemaakt
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
22 jun 2009 15:59 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Scharnieren portier 3.2 / 964
Dick, gewoon met scharnieren en al verwijderen, later bij afhangen heb je de afdruk waar hij gezeten heeft, dus niet veel stel werk nadien.
|
22 jun 2009 16:04 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Scharnieren portier 3.2 / 964
Ja ... rammen 'n stevig lang stuk ijzer kan je het er uit slaan van de pennen 'n beetje makkelijker maken .... mss dat Porsche er 'n speciaal tooltje voor heeft ... maar dat zal dan wel weer de hoofdprijs kosten Ow ... wel even nieuwe pennen er in doen als je de boel weer terug zet .... zo pen waar op gebeukt is ziet er niet uit Wat Molen en Cabrio Wim zeggen kan ook - let dan wel op hoeveel stelplaatjes er zitten - en waar
|
22 jun 2009 16:21 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Scharnieren portier 3.2 / 964
Erwin (van R.) heeft er ervaring mee.
Maar ik weet dat het helemaal niet gemakkelijk gaat, zoals Olaf schrijft (betrof 993...).
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 jun 2009 20:24 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Scharnieren portier 3.2 / 964
Heeft Porsche een speciaal stuk gereedschap voor. Heb ik één keer gebruikt bij het verwijderen van een deur uit een 2.4. Ging eigenlijk best eenvoudig. Volgens mij moet je niet proberen dit zonder dit gereedschap te doen, de kans op beschadigingen is dan wel heel groot. Dan maar het scharnier er uit halen. De bouten zijn echter mee gespoten, die beschadig je dan.
|
22 jun 2009 20:32 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Scharnieren portier 3.2 / 964
Met dit speciale gereedschap wordt de pen zeker getrokken en niet geduwd, klopt
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 jun 2009 21:59 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Scharnieren portier 3.2 / 964
Zonder iemand voor het hoofd te willen stotenIk haal bijna nooit de deuren eruit aan de bouten. Dat is de 'amateurische' manier. Ik kies nooit voor de makkelijkste weg, wel voor de mooiste manier. Maar alleen als de auto het waard is om de moeilijke weg te bewandelen. Als het zo is dat de auto al beschadigde bouten heeft en de eigenaar het niet interesseert hoe het eruit ziet, dan ga ik ook niet meer moeite doen dan nodig is Ik tik de deurpennen eruit met een normale doorslag van 6 mm. En met een extra lange Snap-on verlengstuk die ik dus niet gebruik waarvoor hij gemaakt is
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
22 jun 2009 22:19 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Scharnieren portier 3.2 / 964
Onnodige (volledige) quote van direct bovenstaande post verwijderd O.Mijn idee ! Kun je daar op die manier ook bij als de schermen er weer op zitten ?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
22 jun 2009 22:59 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Scharnieren portier 3.2 / 964
Doe je portier(en) eens open Schermen hebben niks met je scharnieren van doen
|
22 jun 2009 23:18 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Scharnieren portier 3.2 / 964
|
22 jun 2009 23:33 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Scharnieren portier 3.2 / 964
I know, maar je hebt ook niet veel ruimte daarboven om vaart te maken met een hamer...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
23 jun 2009 10:27 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Scharnieren portier 3.2 / 964
Vandaar dat lange verlengstuk ... ... neem 'n zware hamer - hoef je niet zoveel vaart te maken
|
23 jun 2009 10:32 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Scharnieren portier 3.2 / 964
Mooi, Dan kan ik mn voorschermen er weer opzetten; eerst weer eens wat gaan rijden, en dan in het najaar die deuren er een keer uit rammen...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
24 jun 2009 15:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Scharnieren portier 3.2 / 964
Als je denkt dat je er nu beter bij kunt - kan je even de pennen er uit tikken - licht opschuren en met 'n beetje vet terug zetten ... scheelt voor de volgende keer 'n hoop ergenis
|
24 jun 2009 23:53 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Scharnieren portier 3.2 / 964
!
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
26 jun 2009 11:49 |
|
|