Auteur |
Bericht |
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Nee ... nie waar
Dit zijn indicaties ... het enige wat effectief telt is de tolerantie in de AFROLOMTREK ... die moet binnen een bepaalde marge vallen ...
Als jou karretje origineel 16" heeft ... en jij knalt daar 20" op ... met een zo platte band dat de afrolomtrek binnen deze tolerantie blijft ... ga jij een mooie groene kaart krijgen ...
Zo is het mij uitgelegd door de stationschef van het keuringsstation ...
Dirk
|
28 jan 2005 8:28 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Geheel terzijde MS, waar ligt de grens voor het "'s-nachts te hard rijden op de lege snelweg" bij jou?
130 moet kunnen zeg je... 140 ook? 150, 160, 170, 180 ?
Owh, enne, wat is een lege snelweg? 2 auto's per kilometer wegdek? 5, 10, 20, 100?
(zie je wat ik bedoel?)
Voor wat betreft die kentekenplaat: Je moet gewoon 2 orginele platen op je wagen hebben zitten. Iemand op dit forum, heeft er een sticker voorop zitten ipv. de plaat... Ook hij kan een bekeuring krijgen, maar vindt het uit esthetisch oogpunt mooier om die sticker te plakken en zal zich ongetwijfeld neerleggen als hij die bekeuring krijgt.
|
28 jan 2005 12:40 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Typisch belgisch... interpretatie per station
Mijn 993 afgekeurd met 18" met 265/35
mijn alfa 166 afgekeurd met 18"
de avantime heeft zelfs een off suplement 18", maar omdat die van mij een van de eerste was staat dit nog niet op het grijze formulier en moet ik als ie volgend jaar naar de keuring moet 16 of 17" leggen...
In Westvlaanderen zijn ze nogal streng heb ik gehoord...en ik kan dat dus best geloven na bovengenoemde ervaringen
Wel vertelde me onlangs iemande dat ze nu iets toleranter zouden keuren als 2 jaar terug
pas op hé dirkie ik vind ook dat jouw uitleg ivm afrolomtrek de meest logische interpretatie is hoor
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
28 jan 2005 13:46 |
|
|
RufBTR
|
in het de 1e helft van het jaar moet je gewoon goed oppassen, onze vrienden van de KLPD hebben een target te halen, als ze die eenmaal hebben gehaald dan maak je weer kans op een waarschuwing of kom je er wat makkelijker vanaf.
|
28 jan 2005 14:25 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
| | | | Beltar schreef: Typisch belgisch... interpretatie per station Mijn 993 afgekeurd met 18" met 265/35 mijn alfa 166 afgekeurd met 18" de avantime heeft zelfs een off suplement 18", maar omdat die van mij een van de eerste was staat dit nog niet op het grijze formulier en moet ik als ie volgend jaar naar de keuring moet 16 of 17" leggen... In Westvlaanderen zijn ze nogal streng heb ik gehoord...en ik kan dat dus best geloven na bovengenoemde ervaringen Wel vertelde me onlangs iemande dat ze nu iets toleranter zouden keuren als 2 jaar terug pas op hé dirkie ik vind ook dat jouw uitleg ivm afrolomtrek de meest logische interpretatie is hoor | | | | |
Nu komen we waar we zijn moeten.
Wetten zouden eigenlijk een handleiding voor de bevoegde ambtenaren moeten zijn. Zij dienen deze toe te passen met gezond verstand.
Een overtrding met een klein nr-plaat die de juiste kleuren heeft, op de juiste plaats is aangebracht en goed leesbaar is, is voor mij onterecht.
Iemand die in volle spits op de ring van Antwerpen 100km/u rijdt verdiend eerder een bekeuring dan iemand die 160km/u rijdt op de E-40 om 02.00u.
Gezond verstand, als we dat nog maar vinden bij onze overheidsdiensten
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
28 jan 2005 14:34 |
|
|
Marjon & Berry
kampen
|
A joh Ga toch Boeve vangghuuuu.......
_________________________________________ Het is een virus ❤️
|
28 jan 2005 15:36 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
| | | | paSCal schreef: Geheel terzijde MS, waar ligt de grens voor het "'s-nachts te hard rijden op de lege snelweg" bij jou?
130 moet kunnen zeg je... 140 ook? 150, 160, 170, 180 ? Owh, enne, wat is een lege snelweg? 2 auto's per kilometer wegdek? 5, 10, 20, 100?
(zie je wat ik bedoel?)
Voor wat betreft die kentekenplaat: Je moet gewoon 2 orginele platen op je wagen hebben zitten. Iemand op dit forum, heeft er een sticker voorop zitten ipv. de plaat... Ook hij kan een bekeuring krijgen, maar vindt het uit esthetisch oogpunt mooier om die sticker te plakken en zal zich ongetwijfeld neerleggen als hij die bekeuring krijgt. | | | | |
Ander puntje: 's avonds hardrijden is gevaarlijker, dan in de meeste gevallen overdag. Met daglicht kan ik een stuk verder kijken. Als je 100 rijdt heb je een remweg van ong 40mtr (afhankelijk van type schijven enz, maar goede indicatie) , moet je lichtbundel minimaal 40 meter zijn wil je kunnen remmen voor een object wat verschijnt. Als je 200 rijdt is je remweg minimaal 160m tot 200m Dan heb je goede schijnwerpers op je auto nodig en zul je ook altijd met grootlicht moeten rijden en porsche zijn niet de beste straatlantaarns op de markt.
gewoon een gedachte
|
28 jan 2005 16:22 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Eind van de maand: broekie wil graag zijn "bonnen bonus" halen voor de maand januari
Die luitjes worden hier nl. op afgerekend, wordt elke maand opnieuw bekeken; als ze te weinig bonnen hebben uitgeschreven volgt een reprimande tijdens een functioneringsgesprek.
WAT EEN JOB..................
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
29 jan 2005 0:12 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Kijk dat is nu zinvolle praat Lindemans
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
29 jan 2005 0:23 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
pp356 zei: "Iemand die in volle spits op de ring van Antwerpen 100km/u rijdt verdiend eerder een bekeuring dan iemand die 160km/u rijdt op de E-40 om 02.00u".
\
Kijk, dat is nou precies het kenmerk van de tegenwoordige mentaliteit van "schijt hebben aan elkaar en je omgeving".
Je eigen gedrag goed praten door naar een ander te wijzen die (zo jij vindt) nóg erger aso gedrag vertoont.
Als je die redenering even doortrekt mag je dus nog banken overvallen zolang er nog moordenaars vrij rondlopen.
Hou nou toch op, heb nou eens géén schijt aan je omgeving en ga niet wachten tot de rest van de wereld zich gedraagt voordat je zelf vind dat je op jouw gedrag aangesproken mag worden.
Ik kreeg gisteren ook een bon binnen. jippie dacht ik, tegen mezelf.
Ik zie niet in wie anders ik hiervoor zou moeten uitkafferen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
29 jan 2005 13:51 |
|
|
horn
PF #57
|
Lindemans, hoewel je grotendeels gelijk hebt, klink je af en toe als een gebarsten grammofoonplaat. Die van die bankovervallen en moordenaars kende ik al...
PPP zegt niet het oké is om midden in de nacht... ach, dat begrijp je zelf ook wel. Regels zijn er niet voor niets, soms zijn ze kinderachtig en kan ik me voorstellen dat je kwaad wordt. Aan de andere kant hoef je als je een bekeuring krijgt niet perse iemand uit te kafferen, maar mag je best even stoom afblazen hier op dit forum. Daar is het ook een beetje voor. Zolang je maar niet gaat lopen roepen dat het onterecht is dat je een bekeuring hebt gekregen omdat je 135 reed waar je 120 mag. Dat weet je nl. 122 waar je 120 mag kinderachtig en daar mag je wat mij betreft zo hard over schelden als je wilt. (ja ik weet het, waar trek je dan de grens... )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 jan 2005 15:47 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Beste Lindemans,
Dus jij vindt jezelf een l*l als je voor 105 km/uur rijden een bon krijgt, dus ook als het 2 uur 's nachts is en de weg dus vrij is (A1 bijvoorbeeld).
Met alle respect, maar als je het over hersenspoelen hebt......Klinkt mij wat sado masochistisch in de oren. Ik denk dat je jezelf in zo'n geval niets hoeft te verwijten, eerder de overheid voor het stellen van verkeerde prioriteiten en het verzinnen van onzinnige regels. IMHO uiteraard.
|
29 jan 2005 15:52 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Denk aan het milieu
Broeikas-effect, co-uitstoot, geiten wollen sokken, etc.
|
29 jan 2005 17:21 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik calculeer een bepaald bedrag voor bonnen gewoon in.
Pech. Ik doe het zelf.
Je moet inderdaad ergens een grens trekken nl.
Stel limiet is 100 maar op zn Nederlands gaan we pas bekeuren bij 107.
Dat is het toch ook wel jippie dat je bij 106 geen bon krijgt maar bij 107 wel; wat maakt die ene km nou uit....
Leg mij maar uit hoe je het oplost. Het lastige is dat iedereen vindt dat voor hem weer andere regels zouden moeten gelden. Erg lastig op een terrein dat als openbare weg voor iedereen beschikbaar moet zijn.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
30 jan 2005 12:58 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
ze moeten ergens beginnen
dat zijn de regels
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
30 jan 2005 13:01 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik zal u eens uitleggen hoe men dit oplost.
De verkeersregels zijn er gekomen om de verkeersveiligheid te bevorderen. En niet om geld in het laadje te brengen.
Waar zijn onze regeringen nu mee bezig, om zoveel mogelijk bekeuringen uit te laten schrijven door onze platte klakken, die daar dan nog grotendeels aan meewerken.
Waar kan je de meeste bekeuringen uitschrijven, inderdaad op plaatsen waar reglementeringen zijn die daar niet echt nodig zijn. Dan denk ik hier weer aan mijn autosnelweg laat op de avond snelheid tussen de 140 en 160km. Op die momenten kunnen ze daar wel wat omzet draaien.
Maar waar staan ze niet om 15.30u aan de schoolpoorten waar je maar 30 mag. Met wat geluk kunnen ze er dan 5 bekeuren. Dat we hier dan wel over een onveilige situatie spreken is helemaal niet van tel.
Geld, geld, geld en nog eens geld daar draait het momenteel om bij de bekeuringen en verkeersveiligheid waar de reglementeringen voor gemaakt zijn worden vergeten.
Hoe lost men dit op???
Bekeuren daar waar er een grote verkeersonveiligheid is. Controleren op plaats en uur dat nodig is
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
31 jan 2005 0:48 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
| | | | ppp 356 schreef: Ik zal u eens uitleggen hoe men dit oplost. De verkeersregels zijn er gekomen om de verkeersveiligheid te bevorderen. En niet om geld in het laadje te brengen. Waar zijn onze regeringen nu mee bezig, om zoveel mogelijk bekeuringen uit te laten schrijven door onze platte klakken, die daar dan nog grotendeels aan meewerken. Waar kan je de meeste bekeuringen uitschrijven, inderdaad op plaatsen waar reglementeringen zijn die daar niet echt nodig zijn. Dan denk ik hier weer aan mijn autosnelweg laat op de avond snelheid tussen de 140 en 160km. Op die momenten kunnen ze daar wel wat omzet draaien. Maar waar staan ze niet om 15.30u aan de schoolpoorten waar je maar 30 mag. Met wat geluk kunnen ze er dan 5 bekeuren. Dat we hier dan wel over een onveilige situatie spreken is helemaal niet van tel. Geld, geld, geld en nog eens geld daar draait het momenteel om bij de bekeuringen en verkeersveiligheid waar de reglementeringen voor gemaakt zijn worden vergeten. Hoe lost men dit op??? Bekeuren daar waar er een grote verkeersonveiligheid is. Controleren op plaats en uur dat nodig is | | | | |
Ik had het zelf gezegd kunnen hebben!
En op die manier wordt het draagvlak voor de regels ook groter. En men houdt zich ook nog eens beter aan snelheidsbeperkingen. Net zoals in Dl, waar het op de snelweg vaak frei rasen is, maar als er een bordje 100 staat dan gaat men toch behoorlijk in de ankers. En wie zie je dan met 150 doortokkelen? Juist, de Nederlanders.
|
31 jan 2005 9:50 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
eigenlijk schaam je je dan voor die gele strip.......
|
31 jan 2005 16:21 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
En als die gele strip er dan nog leuk zou uitzien
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
31 jan 2005 17:05 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Ook rasers worden in Duitsland keihard aangepakt, want denk maar niet dat het op elke Duitse autobahn scheuren geblazen is.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
31 jan 2005 17:07 |
|
|
usual
968 ooit 968t
|
even kijken
1. er zijn te veel chauffeurs dus auto's
2. het verkeer moet veiliger
waarom dan niet een nieuw strenger rijbewijs invoeren? de slechtste chauffeurs raak je dan kwijt => meteen een stuk veiliger en minder auto's dus minder file's
en wel zo eerlijk, kijkt naar je kunnen en niet naar je portemonnee
|
31 jan 2005 17:30 |
|
|
Anonymous
|
Wat nou als blijkt dat jij een slechte chauffeur zou zijn
|
31 jan 2005 17:35 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Volgens de huidige maatstaven zijn alle chauffeurs die op een verlaten weg zich niet aan de snelheid houden slechte chauffeurs.
We zullen de p dan maar al wegdoen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
31 jan 2005 17:35 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Wat ik echt vind tegenvallen van rijbewijs: het is helemaal gericht op de regels leren, borden kijken enz... Wat ook zeker wel belangrijk is. Maar er wordt helemaal!!! niks gedaan aan wagenbeheersing. Ja file parkeren in een gat van 7meter met zon lesbakje, heel gek maar als ik met een auto van 4,83 door de binnenstad een plekje zoek zijn de plekjes kleiner, moet ik ineens wel extra steken .
Maar er wordt je echt niks verteld over onderstuur, overstuur, remmen en uitwijken. En onderstuur en overstuur is niet iets alleen voor snelle racers, zelf een omaatje kan de gladheid verkeerd inschatten
|
31 jan 2005 17:42 |
|
|
usual
968 ooit 968t
|
heb ik pech gehad, simpel (proberen om beter te worden als ik het belangrijk genoeg vind om wel te slagen en/of geen domme dingen doen)
iedereen gaat er maar van uit dat het een recht is om te mogen rijden, maar de realiteit is dat de infrastructuur overbelast is, niet omdat er teveel auto's zijn maar omdat er te veel chaffeurs zijn
het rijden duurder en duurder maken gaat uit van het principe dat er teveel auto's zijn, vind ik een foute benadering
er is in Nederland plaats voor een X aantal chaffeurs, je zal dus moeten schiften, dat doe je volgens mij het best door hogere eisen te stellen aan de chaffeurs
gaat met alle andere dingen ook zo, vraag en aanbod
|
31 jan 2005 17:48 |
|
|