Ik moet zeggen dat ik de 959 steeds meer ga waarderen. Komt qua vorm toch dicht bij een 911. Zie er elk jaar in Essen wel een paar staan. Aan staande zaterdag is er ook één op Vet Cool Man. Het is en blijft een echte Porsche. Bovendien stijgt deze auto in waarde, dat kun je van de GT niet zeggen (niet dat dat het belangrijkste is...).
23 jun 2009 9:26
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Re: 959 of Carrera GT?
De 959 is voor mij de echte UberPorsche. Echt een uniek model!!
_________________________________________ "There is no substitude"
23 jun 2009 10:29
maurice
Turbo S - 542pk
Friesland
Vanuit sentiment geoordeeld zeg ik een 959. In titanium silver zoals ie in Zuffenhausen staat is het wel een erg gave auto om te zien. Wat gedateerd maar vele malen mooier dan in bv rood. Als het echt om performance moet gaan een CGT.
Een sportauto kies ik om de performance dus dan word het een CGT
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
23 jun 2009 11:56
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
maurice schreef:
Vanuit sentiment geoordeeld zeg ik een 959. In titanium silver zoals ie in Zuffenhausen staat.
Ik kan er niets aan doen en ik weet dat het als vloeken op zondag is, maar ondanks dat het een fabelachtige Porsche is, vind ik de 959 toch wel een beetje Bob de Bouwer uitstraling hebben.
(Zei hij die nog nooit één van zijn Porsches standaard heeft weten te houden )
_________________________________________ Trained byGP E L I T E
23 jun 2009 18:15
amandus
Timeless
Zeker de 959 , vind de uitlaat niet mooi van CGT , lijkt net een aanzetstuk van Halfords
cgt gestemd, 959 is echt lelijk, cgt vindt ik een echte supercar, maar voor die centen zou ik toch vreemd gaan met engelse exoten. die uiteraard lang niet zo goed zijn, maar zoooo mooi.
_________________________________________ voor scooter of oldtimer onderdelen www.bikescooterparts.com
De poll is opgezet door een fotograaf en ik probeer me ook een beetje in zijn beweegredenen te verplaatsen. Lijkt me onmogelijk om de 959 fatsoenlijk op de digitale plaat vast te leggen, met zo'n kont. Het is vanuit sommige hoeken net een dorsmachine. Vergelijking: een sportfotograaf krijgt Serena er ook nooit 'decent' op.... Ivanovic daarentegen...
_________________________________________ Take the long way home....
24 jun 2009 0:41
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Een 'oude' exoot die in het bekende sprintje een 0.2 sec sneller is dan zijn 15 jaar jongere opvolger verdiend gewoon die titel. Uiterlijk is niet relevant.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
ik mot die hokken allebei niet
ik zou vd 959 kiezen die vink toch wel 1 vd doopste porsches evahhh
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
24 jun 2009 1:05
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Veel, heel veel respect voor de 959 helaas moet ik toch voor de cgt kiezen die's net weer iets sneller dan de mijne (heb ik ook alleen maar gelezen) maar om 't zeker te weten zou ik eigenlijk eens in beide auto's moeten rijden. iemand een proefmodel?.. (dan mag je ook in mijn autootje rijden)
959. Wat heb ik daar altijd bewonderend naar gekeken. Uitstekende performance in een oerlelijk jasje.
24 jun 2009 6:19
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977
Asperen
959. Ik vind die echt geweldig! Liefst wel met WLS 550 pk. ( ) . Ik vind hem zelfs niet lelijk maar prachtig! En dan die techniek, combi van lucht en waterkoeling, 4 WD, geweldig gewoon,
Lijkt wel stoer om daarmee op het wintersport adres in een dik pak sneeuw te arriveren. 959 heeft zelfs Paris-Dakar gereden, kun je van een CGT niet zeggen. (Maar die duw ik ook echt niet van de oprit af hoor! )
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
drknauf schreef:
ik mot die hokken allebei niet
ik zou vd 959 kiezen die vink toch wel 1 vd doopste porsches evahhh
als ik dit filmpje dan weer ziet vink die CGT toch ook wel weer heel dope joor jongens
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
25 jun 2009 22:50
Enrico
Ex 964(92)Porsche 911 993 The Green Hornet
Waalre
De droom van elke Porsche Fan
_________________________________________ I GOT THE SKILLS TO PAY THE BILLS
25 jun 2009 22:59
Maarten
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Speak for yourself....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
25 jun 2009 23:01
Pascal
‘64 Kever
Jeroen C3.0 schreef:
959 heeft zelfs Paris-Dakar gereden, kun je van een CGT niet zeggen. (Maar die duw ik ook echt niet van de oprit af hoor! )
Was wel in licht gemodificeerde vorm he .... Maar inderdaad, die Rothmans versie, prachtig (het principe overigens, want een normale 959 vind ik nog steeds niet mooi )
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum