Auteur |
Bericht |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Van mijn eerste 2.7 heb ik nog het middenas tandwiel (die de kettingen aandrijven) liggen op zolder.
Daar wordt je niet vrolijk elke keer als ik hem weer zie liggen, hele blok moest uit elkaar.
Dus die gingen ook wel eens stuk mannen.
Als bij Alpo komt heeft hij een vitrine staan met alle onderdelen die stuk zijn gegaan
Maar niet naar kijken hoor
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
30 nov 2008 15:25 |
|
|
RogerM
|
Er zijn nogal wat misverstanden over het begrip nieuwe motor. Een hagelnieuwe motor voor de 996 kost 32500 euri. De motoren waarvan ieder in de veronderstelling is dat die nieuw is (kosten 13500) zijn bestaande motoren echter compleet met nieuwe onderdelen gereviseerd af fabriek. Mijn revisie viel wat voordeliger uit Ook ik heb begrepen dat de 996 3.6 en de 997 een zelfde probleem hebben. Echter in iets mindere mate. Wil je voor (bijna) safe gaan dat zal het een turbo of GT moeten zijn. Heb ik van horen zeggen. Even doorsparen dus
|
30 nov 2008 15:40 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
maar dan heb je ook iets wat WEL heel blijft (en dat moet je bij een nieuwe P motor maar weer afwachten )
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
30 nov 2008 15:54 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Interessant stuk van Hartech geschreven eind december 2008 op Pisotnheads.
Citaat:
Perhaps the biggest problem has been the reluctance to simply rebuild the engines. This has IMHO delayed the desire to learn about the shortcomings and redesign solutions. I am not suggesting this is wrong as it seems to be the modern way to address all product problems – but it has left owners with a harsh choice and a huge cost that has implied that the engines are poorly made (if they cannot be rebuilt) whereas in practice they are perfectly Ok to rebuild with very high reliability – if the desire is there to do it.
En:
The engines are also more difficult to rebuild than traditional engines and less places seem to have undertaken it – so again – that option seems less well publicised and has created an impression that the engines need to be replaced (and therefore are really bad) – which is nonsense.
En:
Consequently we defend the general quality of the engines and are relaxed about the repair situation – in the relatively few cases we come across. We are bound in these circumstances to argue with those who criticise them unfairly – but only because – for us – they do not present a problem and are easy and relatively inexpensive to fix.
Because we were probably first into rebuilding them commercially (and probably due to my background designing and manufacturing racing engines) we have managed to fix/re-use all the engines that come our way (in increasing numbers) for modest costs with good outcomes (despite most initially being condemned elsewhere and the only alternative then offered being a new replacement).
However – for others unable to access our services – or fearful of the problem that has been relatively exaggerated by the recent and prolific use of internet forums – they may form the opposite conclusions. I guess it is all relative and depends where you are coming from – but there are a few facts that are indisputable.
En:
If Porsche had simply tried to rebuild all engines first and been more generous with compensation/rebuild prices – the engines would not have got such a poor reputation (and they possibly might have introduced permanent remedies more quickly).
Zie: http://www.pistonheads.co.uk/gassing/to ... %20Engines
Halverwege de thread...
Bron: Pistonheads.co.uk en Hartech
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
06 jan 2009 13:41 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Interessant stuk met gezonde relativering. Natuurlijk ook met een commerciële achtergrond!
Bedoel je dan een revisieblok Jeroen?
Vraag in dat geval 58GT , heeft helaas ervaring met 3e motor!
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
06 jan 2009 14:30 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
nee, ik bedoelde
maar die passen alleen weer niet op de versnellingsbak (bedacht ik later)
Of een motor van Raby...
Voor zover ik begrepen heb, blijft Porsche ook weigeren om div. motor onderdelen (los) te leveren. Dus ik vraag me af hoe sommige specialisten het dan kunnen beweren dat ze een watergekoelde 6 kunnen reviseren...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
06 jan 2009 17:29 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Wat betreft die onderdelen, van de motor weet ik het niet, wel van de versnellingsbak waarvoor ze ook niet leverbaar waren - de bak die hoort bij de 'nieuwe' 3.4/3.6 zoals je schrijft - en Motron bijvoorbeeld een nieuwe synchrom. uit de USA liet komen. Maar die delen zijn nu toch wel beschikbaar gekomen van Porsche
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
07 jan 2009 16:44 |
|
|
Hartwiek
|
Beste mede porscheliefhebbers,
Ik heb een paar maanden geleden ook een 996 3.4 uit 1999 gekocht met 83000 km op de teller en handgeschakeld....Toen had ik me nog niet verdiept in gevoelige IMS Lager 996 3.4 motoren... misschien stom, maar ik verwacht van een duits automerk dat ze fatsoenlijk spul leveren dat toch bij normaal gebruik minimaal 2 ton mee moet kunnen...Nu rijd ik iedere keer met schrik (niet met schik) in mn 996.....waar ik nu heel erg nieuwsgierig naar ben is: Onder welke specifieke omstandigheden gaat ie stuk? Te late oliewissel? verkeerde olie? koude motor te veel belasten? te hoog toerental rijden? enz enz..... wie heeft het allemaal al meegemaakt hier op dit forum? zijn het er 3, 30, of 300? Moet ik hem houden of moet ik weer terug naar een mercedes die met gemak 5 ton haalt? allemaal vragen die door mn hoofd gaan....wat is wijsheid? de 996 bevalt me verder prima, maar met een kl*te gevoel in een auto rijden is echt niet de bedoeling van porsche lijkt mij....wie kan me wijze raad geven, of mss wel geruststellen....want om een groot bedrag aan een nieuwe motor te spenderen daar zit ik niet op te wachten....
Met vriendelijke porsche groeten,Hartwiek limburg.
|
04 feb 2009 1:25 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Ik denk,dat er genoeg 996 3.4 zijn,waarschijnlijk het merendeel,die geen problemen hebben! Alleen wordt dat nooit vermeld,alleen de negatieve zijde! Waarom zou je met een schrikgevoel in een auto rijden ,als hij goed loopt Het is geen tijdbom
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
04 feb 2009 1:51 |
|
|
Hartwiek
|
Hij is echt perfect in orde, echt helemaal als nieuw, rijd ook als een nieuwe....maar je word gewoonweg bang gemaakt door die negatieve verhalen, word je echt een beetje bang van....maar goed, ik zal proberen de negatieve gevoelens te onderdrukken en wie weet is het nergen voor nodig. mss rijd ik er wel 5 ton mee...we zullen zien...en anders komt er toch weer een snelle taxi
Mss moet er een topic worden geopend met blije 996 rijders om van het negatieve imago af te komen....wie eerst??!!
Grtz, Hartwiek
|
04 feb 2009 2:00 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Zoals ik al bijna 2 jaar geleden in dit topic schreef
Geniet van iedere km ermee. Je kunt er zelf toch niets tegen doen, dus het is zinloos om je plezier er door te laten verpesten.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 feb 2009 10:36 |
|
|
John
Cayenne
|
Hier voeg ik helemaal niks aan toe niks nadda noppes, genieten 100%
|
04 feb 2009 11:18 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Ik ga niet somber doen, maar wel realistisch op basis van informatie uit diverse bronnen en mijn inzicht in motortechniek waardoor ik me een gefundeerd oordeel kan vormen.
Wil hier geen discussie voeren of ik het wel of niet bij het rechte eind heb overigens! Doe met deze info wat je wilt.
Ander type vragen zal ik uiteraard wel beantwoorden.
Relevante punten n.a.v. je vragen:
- de combinatie 3.4 motor en handbak loopt het grootste risico op ernstige problemen met de motor
- hoe groot??? denk voor de beeldvorming aan enkele procenten
- het kan bij elke kilometerstand optreden
- is het relevant dat de motor nu gezond klinkt? helaas, nee, dit soort problemen komt onaangekondigd
- onderhoud speelt geen rol voor het optreden van problemen, uitgaande van normaal gepleegd onderhoud
- rijgedrag heeft wel invloed, d.w.z. pittige belasting, sterk accelereren i.c.m. heftig schakelen, etc.; maar wie wil dit niet - zeker af en toe - met een Porsche?
Mocht je niet met een lekker gevoel in de Porsche kunnen rijden, met de permagrin op je gezicht of in elk geval in je gevoel, dan zou ik de P. verkopen.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
04 feb 2009 17:46 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
15 feb 2009 19:31 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Is al eerder voorbij gekomen hier.
Vooral dit stukje spreekt me aan
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 feb 2009 0:07 |
|
|
wjkranendonk
997C2, 911 SC, E-tron 50, Cooper F56Utrecht
|
Even voor mijn beeldvorming: Hoeveel mensen op dit forum hebben nu écht dit probleem zélf meegemaakt? Dus even los van alle via via verhalen waardoor volgens mij nogal wat dubbeltelling ontstaat...
|
16 feb 2009 18:06 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Als je het draadje 'even' doorleest, dan weet je een stuk meer. Uit mijn hoofd zou ik het niet zo weten.
|
16 feb 2009 22:20 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Nope, was een ander stukje van Hartech van Pistonheads die ik hier in dit topic geplaatst heb.
Grtz. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
17 feb 2009 11:54 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
17 feb 2009 15:58 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Uit mijn hoofd weet ik er al meer dan 3.
|
17 feb 2009 16:51 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Kortom het blijft gissen en niemand durft harde uitspraken te doen. Ook die 18% van Pistonheads is een gekleurd cijfer. Geeft absoluut aan dat er een hoog uitvals percentage is maar als ik dan naar mijn eigen omgeving ken zijn er bij mij zo'n 28 996 3.4 bekend waarvan er één een nieuwe motor heeft.
Kan ook nog niet echt grip krijgen op welke motor series nu de echte risico groepen zijn. Begin 2000 is er een modificatie aan de cylinder constructie geweest maar wanneer die nu precies in productie is genomen en wat dat met het uitvals percentage heeft gedaan, ik weet het niet
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 feb 2009 1:10 |
|
|
bartv996
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Om dit nog eens op te rakelen.. Ik ben sedert gisteren de trotse eigenaar van een zwarte 996 bwjr 04/2000 Ik had al gehoord van problemen met de 3.4, maar wist niet dat het zo erg was! Ik heb een jaar garantie gekregen (verplicht) van de verkoper, maar zelfs dit maakt me niet helemaal gerust, na dit allemaal gelezen te hebben. De motor heeft 127000km, maar zoals eerder gelezen, zou dit niet veel met het probleem te maken hebben.. Ik hoop in ieder geval dat ik meer succes met mijn auto zal hebben dan rob! Want ik ben ook maar een gewone werkmens.. maar dan ééntje die al jaren gek is op een porsche en altijd maar andere auto's koopt, omdat deze 'verstandiger aankopen' zijn.. Nu toch maar mijn gevoel eens gevolgd en voorlopig is het zaaaaaaalig!! Moet zeggen dat ik helemaal geen 'gek' ben met mijn auto's, maar af en toe moet je met zo'n wagen toch ook eens kunnen scheuren he?? Niet dubbelzinnig opvatten he, ik bedoel NIET de motor scheuren Weet hier iemand vanaf wanneer juist die aanpassingen (begin 2000 zei men hier) zouden gebeurd zijn aan de 3.4 motor? Grtz van een nieuwkomer!
|
24 jun 2009 9:40 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Gefeliciteerd!
Heb je een handbak of een Tiptr?
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
24 jun 2009 9:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
... zijn die er nog dan
|
24 jun 2009 11:35 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Yep, die van mij probeer ik ook nog aan het gevoelige IMS Lager te krijgen maar nu met 111k op de teller is het nog niet gelukt. Zal wel na de garantietermijn volgend jaar juni gebeuren In principe hebben de motoren die vanaf medio 2000 zijn geleverd (Y serie) minder problemen te hebben. Vanaf wanneer die precies in 2000 zijn geleverd is nog een vaag iets voor mij. Ik geef de motor regelmatig goed op z'n donder en tegen het rode gebied aan kom ik echt wel met enige regelmaat. Heel belangrijk (geldt eigenlijk voor iedere motor) is dat je de motor echt goed warm rijdt (na 30 a 40 km) en RON 98 in de tank als je flink los wil.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
24 jun 2009 11:55 |
|
|