Auteur |
Bericht |
Schumer
964Almelo
|
Startnarigheid 964C2 1990
Ik heb startnarigheid met mijn P Als de startmotor al rondkomt gaat dat errug langzaaaam, maar hij pakt wel aan. Echter, soms draait de startmotor in het geheel niet en hoor ik alleen maar een klikkend geluid. Starten gaat dan alleen met behulp van startkabels. Als de motor dan even gedraaid heeft en ik start weer, pakt hij zonder problemen, maar na een nachtje slapen, is het klikkende geluid er weer en geeft de motor geen sjoechem. Wie weet raad?
_________________________________________ Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan!
't Is altijd lente in Twente
|
23 jun 2009 21:33 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
Hoe is de conditie van je accu
|
23 jun 2009 21:33 |
|
|
Schumer
964Almelo
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
Lijkt prima. Verlichting doet 't, claxon ook, alarm. Kan echter niet checken vanwege het ontbreken van de juiste middelen
_________________________________________ Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan!
't Is altijd lente in Twente
|
23 jun 2009 21:36 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
ik zeg accu. zelfde gehad. alles deed het, na een paar keer starten overigens ook niet meer.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 jun 2009 21:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
|
23 jun 2009 21:39 |
|
|
Schumer
964Almelo
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
Ik zal morgen eens kijken, anders maar naar de specialist
_________________________________________ Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan!
't Is altijd lente in Twente
|
23 jun 2009 22:06 |
|
|
clemens
964C2 '91Hilversum
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
100% zeker is de accu!
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
|
23 jun 2009 22:11 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
Iedere garage heeft een meter om je accu en je dynamo op te meten. Hoef je niet speciaal naar een "specialist" voor
|
23 jun 2009 22:12 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
Heel duidelijk de accu!!
_________________________________________ "There is no substitude"
|
23 jun 2009 22:22 |
|
|
Schumer
964Almelo
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
Ik heb een goed adres en bovendien........... garantie!
_________________________________________ Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan!
't Is altijd lente in Twente
|
23 jun 2009 22:22 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
Ik zeg: ACCU
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
24 jun 2009 9:28 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
Als iedereen dat zegt, dan denk ik dat ze gelijk hebben: accu!
|
24 jun 2009 9:32 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
Nu dacht ik net - het zou natuurlijk ook de dynamo kunnen zijn
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 jun 2009 9:33 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
Helemaal fout Inspuitventielen reinigen, daarom start 'ie natuurlijk niet En dat klikken zijn de magneten in de ventielen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
24 jun 2009 9:44 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
Bij mijn eerste coupe was de dynamo overleden. Auto startte op de accu, maar deze werd niet meer opgeladen en werd dus steeds leger. Op een gegeven moment startte hij niet meer. Plaatselijke garage constateerde dat de accu overleden was, bouwde er een nieuwe accu in en toen deed hij het weer. Tot een paar weken later... Dynamo laten vervangen en van de plaatselijke garage iets van 70-75% van de aanschafprijs van de accu terug gehad. Dit schoot me net te binnen, vandaar dat ik dat ook even vermeldde...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 jun 2009 9:49 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
Edit: volledige quote van direct bovenstaande post verwijderd O.Zelde verhaal , ook meegemaakt uiteindelijk bleek mijn batterij (toch) ook aan vervanging toe , dus niks percent terug gr Diablo
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
24 jun 2009 9:54 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
Volgens mij is de startmotor aan revisie of vervanging toe .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 jun 2009 10:13 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
dme relais
_________________________________________ oud is beter
|
24 jun 2009 10:23 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
ik zeg gescheurde cylinderkop... Maar voordat je de motor laat reviseren/vervangen toch even de accu checken.
_________________________________________ Racefun events
|
24 jun 2009 10:27 |
|
|
Wimpie77
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
Ik denk gebroken kleptuimelaars vanwege te hoge toeren!
_________________________________________ * * *
|
24 jun 2009 10:40 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
dan weet ik wat dat gaat kosten sorry heb je ook niks aanrobert
_________________________________________ remmen is angst
|
24 jun 2009 11:47 |
|
|
Sjors993
ex-993 1996Aalsmeer
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
Ik heb onlangs hetzelfde euvel gehad. De startmotor draaide niet meer rond op de accu. Accu laten checken, deze bleek "goed" te zijn volgens de diagnose apparatuur van de P specialist.
Maar toch steeds startproblemen, echter op de startkabels startte hij wel. Ik dacht zelf eerst aan een lekstroom waardoor mijn accu leeg liep. De specialist heeft alles doorgemeten, geen lekstroom, en uiteindelijk bleek toch de accu aan vervanging toe. Het voltage was goed, maar er kwamen nauwelijks nog amperes uit de accu waardoor de startmotor te weinig stroom kreeg. Inmiddels de accu vervangen voor een Bosch Silver en nergens last meer van.
|
05 jul 2009 23:46 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
En Schumer?, al wat te melden?
|
06 jul 2009 9:14 |
|
|
Schumer
964Almelo
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
Curiosity killed the Maar desalniettemin, er zit een nieuwe accu in, maar ik denk dat een week te kort is om er iets nuttigs over te zeggen. Feit is wel dat starten geen probleem is op dit moment. Het Servicecenter raadde me echter wel aan een druppelaar te gebruiken, aangezien de auto aardig wat stroom gebruikt tijdens stilstand, alarm, klokje en dan nog de nodige reststroom, waar de 964 om bekent staat . Na een weekje stikstand zou de accu wel eens leeg kunnen zijn..... Alla, ik hou het de komende weken in de gaten. Bij nieuws zijn jullie de eersten die het horen. En..... Geen nieuws is goed nieuws. !
_________________________________________ Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan!
't Is altijd lente in Twente
|
06 jul 2009 18:55 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Startnarigheid 964C2 1990
bij een goede accu en geen rare dingen mag je accu na een week dus niet leeg zijn. dan is er echt wat aan de hand.
horn - 964 met bosch silver die zonder druppellader toch echt na 3 weken probleemloos start
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 jul 2009 19:50 |
|
|