Auteur |
Bericht |
bully
|
Re: maximaal veilig toerental
|
29 apr 2009 22:30 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: maximaal veilig toerental
Ik doe niet anders maar die begrenzer houd me tegen
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
29 apr 2009 22:56 |
|
|
Paul Broere
Automotive professionalEde
|
Re: maximaal veilig toerental
en ze lopen ook zo ongelooflijk mooi... aan het geluid te horen zou je zo nóg eens 1000 toeren verder kunnen doortrekken. mensen... gas geven! ze zijn er voor gemaakt (echt waar!)
_________________________________________ Porsche's: Porsche Taycan Sport Turismo (2023)
|
29 apr 2009 23:41 |
|
|
bully
|
Re: maximaal veilig toerental
+2
|
29 apr 2009 23:54 |
|
|
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Re: maximaal veilig toerental
Hoe zit het met het minimale toerental. Snel doorschakelen, nieuwe rijden, 50 in zijn 5, dat soort dingen? Wat doet dat emt een motor?
|
24 jun 2009 17:07 |
|
|
Wimpie77
|
Re: maximaal veilig toerental
In een Porsche is dat dodelijk!!! Dus nooit doen!
In je Suzuki Alto kan dat makkelijk!
_________________________________________ * * *
|
24 jun 2009 17:17 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: maximaal veilig toerental
+1. Omgekeerde money shift!!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
24 jun 2009 20:10 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: maximaal veilig toerental
Suckers' shift!
|
24 jun 2009 21:06 |
|
|
GerbenJ
Porschûh
|
Re: maximaal veilig toerental
|
24 jun 2009 21:19 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: maximaal veilig toerental
Het nieuwe rijden is niet voor Porsches. Geen hand op de pook en goed doortrekken in de versnellingen. Ook als de auto niet van jou is. Moet van Olaf Horn - tiet veurt neie rije... maar niet meer nadat Olaf een dag op me had lopen schelden...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 jun 2009 21:21 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: maximaal veilig toerental
Ik trek mijn 32 jaar oude elfje ook nog altijd lekker ver door, regelmatig tot vlak voor het rood, is bij C3.0 volgens mij bij 6.800 toeren (beetje meer dan bij SC) Voornamelijk vanwege het feit dat ie pas boven de 4000 rpm echt hard gaat trekken en vanwege het geweldige geluid rond de 5.500 rpm. Tot in het rood trekken vind ik zonde en niet nodig. Begrenzer nog nooit tegengekomen, maar kan ook zijn dat die er helemaal niet op zit.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
24 jun 2009 22:00 |
|
|
flitser01
911 SC 3.0 bj 1983zandhoven ( belgie)
|
Re: maximaal veilig toerental
ik heb bij mijn 911 sc 3.0 de begrenzer tegengekomen ( al een paar keer zelfs ) , en helemaal onverwacht eigenlijk en vandaag met een turbij G model mogen meerijden deze is getund naar 400 pk ZALIG , net voor de flitspaal de remmen in
_________________________________________ Engine in the back , water to the river
|
24 jun 2009 22:19 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: maximaal veilig toerental
(echte) Porsches zijn niet gemaakt om in lage toeren te rijden - of om vanuit lage toeren te accelereren 't viel me overigens op dat de Cayman met PDK al bij 60 Km/uur in de 7de versnelling stond ... maar bij "het gas-pedaal in trappen tot op de bodem" subiet terugschakelde naar de 2de versnelling ... of was het zelfs de eerste Don't kill your Porsche - drive it (like you stole it) Overigens is het nieuwe rijden voor meerdere auto's niet zo goed .... sinds de intro daarvan heeft de ANWB nog nooit zoveel uit moeten rukken voor motorschade
|
25 jun 2009 0:12 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Re: maximaal veilig toerental
Wisten jullie dat bij moderne Porsche's het aantal keren dat de toeren begrenzer heeft ingegrepen wordt gelogt? Overigens, een keertje de toeren begrenzer raken lijkt mij geen probleem tenzij de motor koud is. Dan is het marteling
|
25 jun 2009 0:26 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: maximaal veilig toerental
'n beetje ... als je met 'n koude motor in de begrenser geraakt Oefen hier
|
25 jun 2009 0:34 |
|
|
Counterstrike
Porsche 911 SC (A-series)Assendelft
|
Re: maximaal veilig toerental
Tot voor kort behoorde ook ik tot de groep beulen die de Porsche dachten te sparen door er te voornamelijk rustig mee te rijden. Sinds dit jaar heb ik de auto beter leren kennen Het is inderdaad een heerlijk gevoel om met een warme motor boven de 4000 toeren te komen en dan door te gaan 5500 toeren. schakelen en dan in de volgende versnelling weer in bovenstaand gebied terecht te komen, en te begrijpen dat je Porsche dat ook lekker vindt Peter
|
25 jun 2009 0:38 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: maximaal veilig toerental
Dat doe ik ook regelmatig.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
25 jun 2009 7:51 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: maximaal veilig toerental
Goed punt. Tijdens een van de tunnelritten merkte ik bij het uitrijden van 'n tunnel pas dat ie vol in het rood zat (wat een geluid!!!! ) En volgens mij zit er bij mij geen begrenzer op, want ik had niet het idee dat iets 'm tegenhield. By the way: M'n vrouw zegt dan (als ik zo doortrek in 'n tunnel): "kinderachtig hoor", waarop ik zeg "ja, inderdaad", en waarna we beiden giechelen als kleine kinderen. @Horn, als je dan toch nooit zo doortrekt, dan rij je ook niet alsof je 'm gestolen hebt.
|
25 jun 2009 9:41 |
|
|
Wimpie77
|
Re: maximaal veilig toerental
Dan trekt je carter vacuum! En heb je een implosie...
_________________________________________ * * *
|
25 jun 2009 9:56 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: maximaal veilig toerental
vergelijk het opfietsen van de mont ventoux in een hoge versnelling, geeft heel veel stress op bepaalde delen, trapperstangen bijvoorbeeld...
_________________________________________ oud is beter
|
25 jun 2009 10:00 |
|
|
bassie81
|
Re: maximaal veilig toerental
Van verschillende mensen (waaronder enkele die het weten kunnen) heb ik al regelmatig begrepen dat motoren die flink belast worden mooier (blijven) lopen. Trappen dus met dat hok, mits goed warm etc... Heb zelf nog een volvo 850 T-5 (met Rica chip), heeft nu 270.000 km gereden. Ik weet dat de vorige eigenaar hem echt heel flink de sporen gaf. Zelf doe ik dat wat minder maar ik laat hem wel regelmatig uit . Motor loopt nog als nieuw, compressie is goed. Ook mijn andere auto, een golfje 3 TDI (kapstersmodel cabrio) met orgineel 110 pk, bij 220.000 km gekieteld naar ongeveer 170 pk, staat nu op 285.000 km. Ook deze auto mag regelmatig los (als mijn vriendin er niet mee rijdt maar ik zelf) en ook dit blikje loopt nog prachtig. Als je de motor nooit echt warm maakt, vervuild hij intern en daar komen juist problemen van. Geef hem eens lekker de sporen en gebruik het potentieel van de motor ten volle, daar is ie voor ontworpen en gebouwd. Een volmondig JA, trek hem door tot aan het rood (ik zeg niet tot in het rood....)
|
25 jun 2009 10:37 |
|
|
GerbenJ
Porschûh
|
Re: maximaal veilig toerental
En dat zou dus niet gebeuren bij een Alto? De ingenieurs van Suzuki zijn dus slimmer dan de Porsche-bouwers?
|
25 jun 2009 14:29 |
|
|
bully
|
Re: maximaal veilig toerental
inderdaad...ben jij wel eens een geplofte alto tegengekomen....nou dan....
|
25 jun 2009 14:31 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: maximaal veilig toerental
Heeft met cilinderinhoud en materiaal van carter te maken. Compressie is ook hoger bij een Porsche.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
25 jun 2009 14:34 |
|
|
Wimpie77
|
Re: maximaal veilig toerental
Een Suzuki Alto is gemaakt voor het zuinige rijden. De klepspeling is namelijk vele minder bij een Alto: Warm Inlaat 0.13 - 0.17 (mm) Uitlaat 0.15 - 0.19 (mm) Deze auto is perfect geschikt voor het"zuinige rijden" de ingenieurs hoeven geen rekening te houden met hoge snelheden en hoge toeren. Zij hebben zich optimaal kunnen focussen op het nieuwe en zuinige rijden.
Bij een Porsche 911 is het "zuinige rijden" niet goed. De auto is gemaakt om hoge snelheden en hoge toeren te maken mede door het de opdracht die de ingenieurs hebben gekregen: Op de eerste slag van de zuiger, de inname ventiel opent om het lucht-brandstofmengsel in de verbrandingskamer. Aangezien de zuiger retraites van het oppervlak van de kop, de resulterende vacuüm zuigt in de lucht-brandstofmengsel dat werd verstrekt door de brandstofverstuiver. Wanneer de zuiger bereikt het einde van zijn reis naar rechts, de klep gesloten is, en vervolgens de zuiger begint de compressie cyclus. de zuiger helemaal naar rechts en comprimeert de lucht-brandstofmengsel. Wanneer de zuiger is bijna aan het einde van zijn reis, de bougie ontbrandt het mengsel, en de resulterende ontsteking een kracht uitoefent op de zuiger, zodat het terug naar links. Wanneer de zuiger terug naar rechts, hij duwt de resten van de explosie (uitlaat-gassen) via de uitlaatklep die is nu geopend.
_________________________________________ * * *
|
25 jun 2009 15:03 |
|
|