Auteur |
Bericht |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
yo gast ik weet er eentje die van marcel korn58 dies 2x achterelkaar gegaan in een korte tijd
toch zou ik geen nee zeggen tegen een 996 welk model dan ook
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
21 jun 2008 11:51 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
|
21 jun 2008 16:38 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
nee echt niet nee
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
21 jun 2008 19:26 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Verkoopt deze man ook Porsches
Was echt opvallend om te merken hoe men reageerde in het Posche wereldje op Rob's probleem: nog nooit meegemaakt (PON), komt heel weinig voor etc.
Uitzondering was Autofarm in Engeland, maar die hebben dan ook een gemodificeerde motor ontwikkeld, omdat het zo weinig voorkomt
Ook Brian's reactie gelezen, die bij PON de onderdelen verzorgde
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
21 jun 2008 20:19 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Daarmee bevestig je alleen maar het stereotype beeld. Iets wat duur is mag niet stuk gaan. Een gevoelige IMS Lager motor past in geen enkel imago van een fabrikant want het brengt hoe dan ook schade aan de reputatie van een merk. Ik verwacht alleen dat een fabrikant een probleem als dit serieus neemt en zijn klant het gevoel geeft ondanks alles toch te willen helpen. Daarnaast heeft Porsche door de geschiedenis heen niet gepretendeerd een ijzersterk product te zijn dat nooit stuk gaat. Kijk alleen maar eens terug in de geschiedenis en de problemen die er met de 964 zijn geweest. Procentueel is daar ook enorm veel uitval geweest en ik denk zelfs meer dan met de 996. Verschil was toen alleen dat het in absolute aantallen wat overzichtelijker was en volgens mij redelijk correct is afgehandeld.
Nee deze beste man heeft geen enkele link met het verkopen van Porsche. Zijn bedrijf in Duitsland doet niks anders dan alleen onderhoud en reparatie van Porsche en zelfs de tweedehands markt doet ie niks mee.
Zoals ik al eerder zei vind ik de reactie zoals omschreven vanuit Porsche ook wel laf.
Rob heeft indertijd een heel reëel voorstel gedaan en dan verwacht je ook dat daar met eerlijkheid en open vizier naar wordt gekeken.
Ik weet inmiddels ook dat er graag erg interressant over wordt gedaan.
Zo wisten binnen één garage in Hamburg twee monteurs onafhankelijk van elkaar een tegenstrijdig bericht te melden. De één meldde dat er zeker 50% was teruggeweest binnen 100k en de ander meldde dat hij ze op één hand kon tellen.
Wat moet ik daar van denken als 'onnozele' gebruiker.
Ik denk dat zoals iemand eerder al meldde er bewust wazig over wordt gedaan want een recall zou een enorme schadepost opleveren.
Enfin die van mij heeft weer lekker kilometers mogen vreten vandaag en vooralsnog blijf ik het een moordmachine vinden.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 jun 2008 1:14 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Tegenstrijdig
Ze hebben er niet meer dan 10 in onderhoud
|
22 jun 2008 2:16 |
|
|
horn
PF #57
|
Tja ach. Hoe vervelend ook, maar als je zelf een auto importeert en deze niet bij een officieel Porsche centrum laat onderhouden, kan ik me wel voorstellen dat ze de garantie laten vervallen.
Wellicht dat deze garage in Hamburg maximaal 10 klanten met een 996 3.4 motor heeft?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 jun 2008 9:02 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Scherp, Harald.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
22 jun 2008 10:20 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Scherp overgeschreven, Harald.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
22 jun 2008 10:32 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Níet zó scherp dus eigenlijk.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 jun 2008 10:57 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Vandaar ook de bij Wdepundert.
|
22 jun 2008 11:19 |
|
|
horn
PF #57
|
dat krijg je als je op een post reageert zonder te zien dat er al een reactie op de volgende pagina staat. je m'excuse... Scherp Gerhard!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 jun 2008 12:13 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Indirect een compliment aan jezelf dus eigenlijk.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 jun 2008 12:57 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ging bij die opmerking niet zozeer over hun eigen klanten maar het geeft wel aan hoe er door verschillende mensen op gereageerd wordt
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 jun 2008 22:58 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Behalve dan in dat "obscure" 911 & P World, waar met enige regelmaat Autofarm aan de orde komt en ook een enthousiast en uitgebreid technisch verhaal over de modificatie van Autofarm in heeft gestaan.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
23 jun 2008 13:31 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Beetje goedkoop...
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
23 jun 2008 14:17 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
idem...
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
23 jun 2008 15:17 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Het heeft er nu in ieder geval de schijn van dat Autofarm door gast tenminste op enigerlei wijze serieus wordt genomen. En dat is geen geringe prestatie.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
25 jun 2008 22:46 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Ik snap de logica van Autofarm wel, het is ijzersterke marketing!
Ze laten de 3.4 eigenaren geloven dat ze 1 van de uitzonderlijke gevallen zijn waarbij het probleem zich voordoet.
Maar in de werkplaats worden aan de lopende band grote aantallen motoren aangepast.
|
25 jun 2008 22:50 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Beste gast, wees blij dat jij vrij bent van problemen en geniet van je kar! Maar, ik ben destijds serieus op zoek geweest naar een 996 en heb VEEL 996-en gezien met een NIEUWE motor. Kijk het internet er maar op na. 1 op de 3 is wellicht overdreven maar veel zijn het er wel degelijk
Ik wil niet generaliseren, maar zou zeker niet de indruk willen wekken aan potentiele kopers dat er geen problemen zijn met de 3.4
Als ze zichzelf gaan verdieppen door threats als deze zullen ze hun eigen conclussies kunnen trekken. Niks mis mee toch?
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
25 jun 2008 22:51 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Waarom denken jullie, is de prijs van een 996-blok zo enorm gestegen?
Misschien...doordat er zoveel nodig waren ter vervanging...?
|
26 jun 2008 0:37 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: 996 kilometervreter..
Volgens de statistiek is vijf procent van de alle mensen homo. Van de 700 profspelers in de Nederlandse betaald voetbalcompetitie zouden er dus zo’n 35 moeten zijn. Maar er is geen enkele homo-seksuele profvoetballer in Nederland; althans niemand die openlijk uitkomt voor zijn homo-seksualiteit! :idea: misschien komt dus niet iedereen openlijk uit voor zijn/haar motorschade problemen! Met welk doel en voor wie je deze "strijd" voert is mij niet geheel duidelijk! Volgens mij is dit tot op heden nog steeds een behoorlijk genuanceerd (en informatief) draadje. Juist door alle gevallen die mij persoonlijk bekend zijn (helaas niet op twee handen te tellen!), is de vraag ontstaan over het verschil tussen de schakelbak en de tiptronic. Dit had ik mij namelijk echt nooit afgevraagd als het maar om één of twee incidentele gevallen zou gaan!
Marcel, uiteraard hoef je het niet te geloven, en ik zal ook zeker niet gaan strijden om je te overtuigen, want dat gaat mij waarschijnlijk toch niet lukken!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
26 jun 2008 1:05 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 996 kilometervreter..
Maar dit werkt andersom natuurlijk ook Rob. Iets waar je niet naar op zoek bent kom je niet tegen. Zoek je het specifiek op dan lijkt het of je een overvloed tegen komt.
Toen ik wat ging zoeken naar 996 problemen werd ik bijna depressief van de aantallen die motor problemen hadden terwijl ik er voorheen nauwelijks een tegen kwam. Zoekende echter naar handgeschakelde 3.4's zonder problemen ben ik er evengoed velen tegen gekomen die zonder problemen de 150k al hadden overleeft.
Ik zal niet ontkennen dat er best serieuze problemen zijn met de 3.4 in absolute aantallen maar of het nu zo'n enorm aantal is
Overigens vind ik het verschil tip en handgeschakeld wel verklaarbaar maar dat heb ik al meerdere malen hier uitgelegd.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
26 jun 2008 13:20 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 996 kilometervreter..
Klopt Marcel: voortschrijdend inzicht en ik hoor niet bij de mensen die gewoon blijven vasthouden aan een eerder standpunt ook al spreken de argumenten daar later tegen.
Heb toen ook aangegeven waardoor dit punt -nauwelijks problemen met Tip - kan komen.
(Je opmerking lijkt nogal 'pinnig', hoe zo )
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
26 jun 2008 21:28 |
|
|
jan67
986S 2003Antwerpen
|
Hi,
Wil me niet in het gevecht mengen, we hebben het raden naar het aantal 996 en andere modellen met motorschade. Wel een interessante technische analyse vind je bij Hartech, een andere in de UK werkende specialist die zich in de gevoelige IMS Lager watergekoelede boxers verdiept heeft. Volgens mij zit hij nog een stapje verder kwa know how dan dan AutoFarm.
Neem anders zelf eens een kijkje bij www.hartech.org bij buyers guide part 4. Het is nogal langdradig maar je komt veel te weten.
Greetz
Jan
_________________________________________ Boxster 986S 2003
BMW 118D 2005
Mercedes 300SL 1987
|
06 jul 2008 19:18 |
|
|