Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:39



Antwoord op onderwerp  [ 1146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 46  Volgende
996: geplofte motor (+ reactie PON & AG) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
yo gast ik weet er eentje :shock: die van marcel korn58 dies 2x achterelkaar gegaan :wink: in een korte tijd :cry:


toch zou ik geen nee zeggen tegen een 996 welk model dan ook
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


21 jun 2008 11:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Volgens mij weet je nog geeneens hoe je nee moet zeggen! :lol: :lol: :lol:


21 jun 2008 16:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
nee echt niet nee :shock:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


21 jun 2008 19:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
maurice schreef:
Mijn idee ook gast. Sprak vanmorgen nog een gerespecteerd Porsche techneut en die vond het allemaal wel meevallen...

Verkoopt deze man ook Porsches :?: :roll: 8)

Was echt opvallend om te merken hoe men reageerde in het Posche wereldje op Rob's probleem: nog nooit meegemaakt (PON), komt heel weinig voor etc.
Uitzondering was Autofarm in Engeland, maar die hebben dan ook een gemodificeerde motor ontwikkeld, omdat het zo weinig voorkomt 8)
Ook Brian's reactie gelezen, die bij PON de onderdelen verzorgde :?:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


21 jun 2008 20:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
turbocruiser schreef:
Verwachtingen zijn gekoppeld aan imago en prijs. Kortom; het beeld van een gevoelige IMS Lager motor past mijns inziens niet bij het imago van Porsche.


Daarmee bevestig je alleen maar het stereotype beeld. Iets wat duur is mag niet stuk gaan.
Een gevoelige IMS Lager motor past in geen enkel imago van een fabrikant want het brengt hoe dan ook schade aan de reputatie van een merk. Ik verwacht alleen dat een fabrikant een probleem als dit serieus neemt en zijn klant het gevoel geeft ondanks alles toch te willen helpen.
Daarnaast heeft Porsche door de geschiedenis heen niet gepretendeerd een ijzersterk product te zijn dat nooit stuk gaat. Kijk alleen maar eens terug in de geschiedenis en de problemen die er met de 964 zijn geweest. Procentueel is daar ook enorm veel uitval geweest en ik denk zelfs meer dan met de 996. Verschil was toen alleen dat het in absolute aantallen wat overzichtelijker was en volgens mij redelijk correct is afgehandeld.


Paul van Engelen schreef:
Verkoopt deze man ook Porsches :?: :roll: 8)


Nee deze beste man heeft geen enkele link met het verkopen van Porsche. Zijn bedrijf in Duitsland doet niks anders dan alleen onderhoud en reparatie van Porsche en zelfs de tweedehands markt doet ie niks mee.

Zoals ik al eerder zei vind ik de reactie zoals omschreven vanuit Porsche ook wel laf.
Rob heeft indertijd een heel reëel voorstel gedaan en dan verwacht je ook dat daar met eerlijkheid en open vizier naar wordt gekeken.
Ik weet inmiddels ook dat er graag erg interressant over wordt gedaan.
Zo wisten binnen één garage in Hamburg twee monteurs onafhankelijk van elkaar een tegenstrijdig bericht te melden. De één meldde dat er zeker 50% was teruggeweest binnen 100k en de ander meldde dat hij ze op één hand kon tellen. :shock:
Wat moet ik daar van denken als 'onnozele' gebruiker. :twisted:

Ik denk dat zoals iemand eerder al meldde er bewust wazig over wordt gedaan want een recall zou een enorme schadepost opleveren.

Enfin die van mij heeft weer lekker kilometers mogen vreten vandaag en vooralsnog blijf ik het een moordmachine vinden.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


22 jun 2008 1:14
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
maurice schreef:
Zo wisten binnen één garage in Hamburg twee monteurs onafhankelijk van elkaar een tegenstrijdig bericht te melden. De één meldde dat er zeker 50% was teruggeweest binnen 100k en de ander meldde dat hij ze op één hand kon tellen. :shock:
Wat moet ik daar van denken als 'onnozele' gebruiker. :twisted:
.


Tegenstrijdig :?:
Ze hebben er niet meer dan 10 in onderhoud :wink:


22 jun 2008 2:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
maurice schreef:
Zoals ik al eerder zei vind ik de reactie zoals omschreven vanuit Porsche ook wel laf.

Tja ach. Hoe vervelend ook, maar als je zelf een auto importeert en deze niet bij een officieel Porsche centrum laat onderhouden, kan ik me wel voorstellen dat ze de garantie laten vervallen.

maurice schreef:
Zo wisten binnen één garage in Hamburg twee monteurs onafhankelijk van elkaar een tegenstrijdig bericht te melden. De één meldde dat er zeker 50% was teruggeweest binnen 100k en de ander meldde dat hij ze op één hand kon tellen. :shock:
Wat moet ik daar van denken als 'onnozele' gebruiker. :twisted:

Wellicht dat deze garage in Hamburg maximaal 10 klanten met een 996 3.4 motor heeft? :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 jun 2008 9:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
horn schreef:
Wellicht dat deze garage in Hamburg maximaal 10 klanten met een 996 3.4 motor heeft? :idea:

Scherp, Harald. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


22 jun 2008 10:20
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Scherp overgeschreven, Harald. :wink: :wink:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


22 jun 2008 10:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Níet zó scherp dus eigenlijk. ;) :lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


22 jun 2008 10:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Vandaar ook de :wink: bij Wdepundert. :wink: :wink:


22 jun 2008 11:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
dat krijg je als je op een post reageert zonder te zien dat er al een reactie op de volgende pagina staat. :oops: je m'excuse... Scherp Gerhard! :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 jun 2008 12:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
Scherp Gerhard! :thumleft:

Indirect een compliment aan jezelf dus eigenlijk. :roll: :lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


22 jun 2008 12:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
:lol:

Ging bij die opmerking niet zozeer over hun eigen klanten maar het geeft wel aan hoe er door verschillende mensen op gereageerd wordt
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


22 jun 2008 22:58
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
gast schreef:
Ik heb contact gehad destijds (aan het begin van dit draadje) met Autofarm (kun je ook teruglezen); Autofram maakt "slechts" een ander setje cilinderbussen met een andere coating dan Porsche gebruikt.

Verder lees of hoor je daar niets van in het Porsche wereldje. Voor mij is die oplossing net zo min overtuigend als het feit dat Porsche alle problemen categorisch ontkend.


Behalve dan in dat "obscure" 911 & P World, waar met enige regelmaat Autofarm aan de orde komt en ook een enthousiast en uitgebreid technisch verhaal over de modificatie van Autofarm in heeft gestaan. :wink:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


23 jun 2008 13:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Beetje goedkoop...
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


23 jun 2008 14:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
idem...
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


23 jun 2008 15:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Het heeft er nu in ieder geval de schijn van dat Autofarm door gast tenminste op enigerlei wijze serieus wordt genomen. En dat is geen geringe prestatie.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


25 jun 2008 22:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Ik snap de logica van Autofarm wel, het is ijzersterke marketing!
Ze laten de 3.4 eigenaren geloven dat ze 1 van de uitzonderlijke gevallen zijn waarbij het probleem zich voordoet.
Maar in de werkplaats worden aan de lopende band grote aantallen motoren aangepast.
:twisted: :twisted: :twisted:


25 jun 2008 22:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2
Bericht 
Beste gast, wees blij dat jij vrij bent van problemen en geniet van je kar! Maar, ik ben destijds serieus op zoek geweest naar een 996 en heb VEEL 996-en gezien met een NIEUWE motor. Kijk het internet er maar op na. 1 op de 3 is wellicht overdreven maar veel zijn het er wel degelijk :!:
Ik wil niet generaliseren, maar zou zeker niet de indruk willen wekken aan potentiele kopers dat er geen problemen zijn met de 3.4
Als ze zichzelf gaan verdieppen door threats als deze zullen ze hun eigen conclussies kunnen trekken. Niks mis mee toch?
_________________________________________
Ut et Zeeuwse


25 jun 2008 22:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Waarom denken jullie, is de prijs van een 996-blok zo enorm gestegen?

Misschien...doordat er zoveel nodig waren ter vervanging...? 8)


26 jun 2008 0:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht Re: 996 kilometervreter..
gast schreef:
Vooral dit laatste stemt niet erg overeen met de 1 op 3 kapotte motoren die hiervoor meermalen en stellig genoemd zijn.
(er zouden 1500 911-996 met 3.4 motor in NL verkocht zijn, dus 500 kapotte motoren in totaal :!: :?:)

Volgens de statistiek is vijf procent van de alle mensen homo.
Van de 700 profspelers in de Nederlandse betaald voetbalcompetitie zouden er dus zo’n 35 moeten zijn.
Maar er is geen enkele homo-seksuele profvoetballer in Nederland; althans niemand die openlijk uitkomt voor zijn homo-seksualiteit!
:idea: misschien komt dus niet iedereen openlijk uit voor zijn/haar motorschade problemen! :wink:

gast schreef:
Elke (ernstige) motorschade is er 1 teveel.
Het "3.4" probleem valt ook niet te ontkennen maar ik blijf strijden voor nuance.

Met welk doel en voor wie je deze "strijd" voert is mij niet geheel duidelijk! :?
Volgens mij is dit tot op heden nog steeds een behoorlijk genuanceerd (en informatief) draadje. :P
Juist door alle gevallen die mij persoonlijk bekend zijn (helaas niet op twee handen te tellen!), is de vraag ontstaan over het verschil tussen de schakelbak en de tiptronic.
Dit had ik mij namelijk echt nooit afgevraagd als het maar om één of twee incidentele gevallen zou gaan!

AutoFarm schreef:
The standard blocks have a very open design to the water jacket,' says Nick Fulljames, ‘but what we do effectively creates what's called a closed deck. It gives a nice big footprint for the cylinder head and the gasket to clamp down on and certainly makes the finished engine much more rigid. But obviously not so rigid that it'll then be too brittle! Actually, what we're doing here has been used in all sorts of other engines for many years,' says Fulljames. ‘But we believe we are the first company to offer this repair process as a fully engineered solution to solve the M96 engine's single biggest problem, the cylinder walls cracking'
:arrow: http://www.autofarm.co.uk/engines/water ... leeve_tech

Op basis van dit verhaal en de bijbehorende oplossing begrijp ik deze foto wel! :wink:
Afbeelding


Marcel, uiteraard hoef je het niet te geloven, en ik zal ook zeker niet gaan strijden om je te overtuigen, want dat gaat mij waarschijnlijk toch niet lukken! :mrgreen: :wink:
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


26 jun 2008 1:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: 996 kilometervreter..
Rob Herfst schreef:
Volgens de statistiek is vijf procent van de alle mensen homo.
Van de 700 profspelers in de Nederlandse betaald voetbalcompetitie zouden er dus zo’n 35 moeten zijn.
Maar er is geen enkele homo-seksuele profvoetballer in Nederland; althans niemand die openlijk uitkomt voor zijn homo-seksualiteit!
:idea: misschien komt dus niet iedereen openlijk uit voor zijn/haar motorschade problemen! :wink:


Maar dit werkt andersom natuurlijk ook Rob. Iets waar je niet naar op zoek bent kom je niet tegen. Zoek je het specifiek op dan lijkt het of je een overvloed tegen komt.
Toen ik wat ging zoeken naar 996 problemen werd ik bijna depressief van de aantallen die motor problemen hadden terwijl ik er voorheen nauwelijks een tegen kwam. Zoekende echter naar handgeschakelde 3.4's zonder problemen ben ik er evengoed velen tegen gekomen die zonder problemen de 150k al hadden overleeft.
Ik zal niet ontkennen dat er best serieuze problemen zijn met de 3.4 in absolute aantallen maar of het nu zo'n enorm aantal is :?:

Overigens vind ik het verschil tip en handgeschakeld wel verklaarbaar maar dat heb ik al meerdere malen hier uitgelegd.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


26 jun 2008 13:20
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: 996 kilometervreter..
gast schreef:
Nu maakt het ineens wel uit of het een tip is Paul :?:

Klopt Marcel: voortschrijdend inzicht en ik hoor niet bij de mensen die gewoon blijven vasthouden aan een eerder standpunt ook al spreken de argumenten daar later tegen.

Heb toen ook aangegeven waardoor dit punt -nauwelijks problemen met Tip - kan komen.

(Je opmerking lijkt nogal 'pinnig', hoe zo :?: :roll: )
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


26 jun 2008 21:28
Profiel
PorscheForum Rookie
986S 2003
Antwerpen
Bericht 
Hi,

Wil me niet in het gevecht mengen, we hebben het raden naar het aantal 996 en andere modellen met motorschade. Wel een interessante technische analyse vind je bij Hartech, een andere in de UK werkende specialist die zich in de gevoelige IMS Lager watergekoelede boxers verdiept heeft. Volgens mij zit hij nog een stapje verder kwa know how dan dan AutoFarm.

Neem anders zelf eens een kijkje bij www.hartech.org bij buyers guide part 4. Het is nogal langdradig maar je komt veel te weten.

Greetz
Jan
_________________________________________
Boxster 986S 2003
BMW 118D 2005
Mercedes 300SL 1987


06 jul 2008 19:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 46  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.