Auteur |
Bericht |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik kan er niet echt van schrikken. Ik weet niet precies waar de tolerantie ligt maar ovaliteit bij cylinders en cylinderwanden is niets abnormaals. Zoals gezegd hangt het van de tolerantie af maar ik ken diverse fabrikanten die 0,25 mm als marge hanteren.
Ik ga het hele verhaal deze week eens rustig met interesse doorlezen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 jul 2008 23:25 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Nope, nog niet geschrokken
Dat is de tolerantie bij een nieuwe motor. Nu zal ik even uitzoeken wat het voor een reeds gebruikte motor mag zijn voordat die aan een revisie toe is
Vind het hele artikel trouwens wel doorspekt van eenzijdige aannames, maar ik heb de laatste 2 bladzijden nog niet uit
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
08 jul 2008 0:17 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Voor mij als leek best een begrijpelijk stuk van Hartech.
Maar niet meer op mij van toepassing
Grtz. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
08 jul 2008 0:36 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Een tolerantie in ovaliteit van 0,25 mm??? Een gemiddelde zuiger-cilinderspeling bij motoren ligt tussen de 0,03 - 0,08. Dat gaat niet goed komen met 0,25 mm ovaliteit, dat is gewoon een overmaat.
|
08 jul 2008 11:52 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Nee, maar wel in die van Maurice....
|
08 jul 2008 16:07 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
klopt
Het is 0.25 of 0,025 mm
Wat ik me aan de hand van het artikel wel zat af te vragen. Als je 0,1 mm ovaliteit hebt en dus behoorlijk wat speling dan moet je toch een enorm compressie verlies hebben, alle zuigerveren ten spijt?
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
08 jul 2008 16:52 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Qua cijfers vind ik het een onsamenhangend artikel. Er zijn nergens referenties te vinden dus hoe moet ik de cijfers intepreteren
Wat ik ook niet helemaal snap is dat er meerdere malen in het artikel wordt gezegd dat de opengewerkte blokken van draaiende auto's zijn. Ik snap dat daarmee wordt aangegeven dat een eigenaar zich niet bewust hoeft te zijn van wat er zich af speelt in het hart van zijn auto. Maar wat is de reden dat al die blokken worden ontmanteld?
Als ik het zo lees snap ik één ding niet. In het artikel wordt haarfijn uitgelegd dat de grotere motor inhouden eerder last van deze symptomen hebben omdat door een grotere boring de cylinderwand dunner is geworden. Klinkt aannemelijk. Maar verwijzend naar de 3.6 motor in het artikel zou dat dus betekenen dat die er meer last van moeten hebben terwijl die er juist bekend om staan minder met het fenomeen te maken te hebben.
Mijn eerste gevoel na vluchtig doorlezen is dat het op het eerste gezicht een goed verhaal is maar in tweede instantie mis ik de onderbouwing en referenties om dit te staven.
Maar ik ga het nog eens rustig over lezen want ik mis nog wat dingen in het verhaal.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
08 jul 2008 23:41 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Ik denk dat een 3.4 tot de "grotere" motoren geclassificeerd is. De 3.6 heeft, als ik me niet vergis, een iets andere constructie en er is wat ander materiaal gebruikt waardoor dit probleem minder snel optreed.
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
09 jul 2008 18:25 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Daar wordt in het verhaal helemaal geen melding van gedaan terwijl men wel aan geeft dat de cylinderwand van de 3.6 dunner is.
Daarmee geeft het ondanks de uitvoerige beschrijving ook gelijk de manco's van het artikel aan.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
09 jul 2008 23:12 |
|
|
MarkB
|
Tegenwoordig kun je bij de dealer voor ca. 1500 euro per jaar garantie bijkopen voor auto's tot 10 jaar. Daar valt ook een motortje van je cabriodak onder dus zeker ook de 3.4 motor.
|
09 nov 2008 12:20 |
|
|
Nikasiltje
'69 VW type 3 - project -
'75 VW type 1 (400+pk, G50/01)Geldermalsen
|
Hier nog een bedrijf dat zich is gaan verdiepen in de problemen van 996 motoren:
http://www.flat6innovations.com/reliability.htm
_________________________________________ Vtec...This!
|
14 nov 2008 17:49 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Iets genuanceerder. Ze verzamelen van alle 996 en 986'ers de problemen. En die gaan verder dan alleen cylinderwanden.
Alhoewel de site nog niet echt grote getalen laat zien
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
14 nov 2008 17:58 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Die 18% strookt wel ongeveer met de V en W motorreeksen. Die beslaan zo'n 40% (tip en handgeschakeld) van alle 996'en en vertonen de problemen. De latere Y motoren zouden vrij van het probleem moeten zijn.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 nov 2008 1:16 |
|
|
RogerM
|
Valt mij ook op, post hier niet zoveel maar lees met veel plezier. Wellicht tijd om eens iets postiefs over de 996 te melden. Ik had een 996 carrera 4 van 12/99. Tot de 199000 kilometer geen centje pijn, keurig zijn beurten gehad nooit (buiten regulier onderhoud) iets bijzonders mee geweest. Echter bij 199600 (je verzint het niet) linker cilinder kop gescheurd. Auto is inmiddels bij Porsche Service Haaglanden compleet gereviseerd en spint weer als een jonge tijger. Heeft inmiddels 205 k gereden en gaat weer als een speer.
|
21 nov 2008 23:02 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Precies, het kan makkelijk. Kwam afgelopen week in Duitsland een geheel originele 996 uit 99 tegen met 258k op de teller.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 nov 2008 10:36 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... van 'n oud oma'tje zeker
|
22 nov 2008 10:41 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Die zegmaarMaurice kun je ook alles wijsmaken...
|
22 nov 2008 10:44 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik ben heel goedgelovig
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 nov 2008 10:46 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
22 nov 2008 14:21 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Van wanneer zijn de zgn. Y motoren. 2002?. Ik vind het zo jammer dat de 996 zo negatief wordt bekeken dat je de goed versies ook niet meer weet. gr. Ernest
_________________________________________ Last Rat standing
|
22 nov 2008 20:55 |
|
|
Nikasiltje
'69 VW type 3 - project -
'75 VW type 1 (400+pk, G50/01)Geldermalsen
|
Dit was een geplofte 996 met X51 pakket...
_________________________________________ Vtec...This!
|
27 nov 2008 21:12 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
dat is ernstig, dat is bloed meneer de rector
_________________________________________ oud is beter
|
27 nov 2008 21:53 |
|
|
Tikmans
993 cabrio
|
Je kent je klassiekers, Wolf! Deze geplofte 996 heeft zeker geen spieren meer op z'n nieren...
|
28 nov 2008 0:34 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
@ Nikasiltje...
het enige wat nog leuker is aan de foto's van mr.Raby is z'n commentaar
Beetje slordig is het wel, een krukas die breekt...
Als ik me goed herinner had 'ie iets van 20K miles gelopen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
28 nov 2008 4:16 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
28 nov 2008 8:14 |
|
|