Auteur |
Bericht |
bully
|
Re: maximaal veilig toerental
inderdaad...ben jij wel eens een geplofte alto tegengekomen....nou dan....
|
25 jun 2009 14:31 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: maximaal veilig toerental
Heeft met cilinderinhoud en materiaal van carter te maken. Compressie is ook hoger bij een Porsche.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
25 jun 2009 14:34 |
|
|
Wimpie77
|
Re: maximaal veilig toerental
Een Suzuki Alto is gemaakt voor het zuinige rijden. De klepspeling is namelijk vele minder bij een Alto: Warm Inlaat 0.13 - 0.17 (mm) Uitlaat 0.15 - 0.19 (mm) Deze auto is perfect geschikt voor het"zuinige rijden" de ingenieurs hoeven geen rekening te houden met hoge snelheden en hoge toeren. Zij hebben zich optimaal kunnen focussen op het nieuwe en zuinige rijden.
Bij een Porsche 911 is het "zuinige rijden" niet goed. De auto is gemaakt om hoge snelheden en hoge toeren te maken mede door het de opdracht die de ingenieurs hebben gekregen: Op de eerste slag van de zuiger, de inname ventiel opent om het lucht-brandstofmengsel in de verbrandingskamer. Aangezien de zuiger retraites van het oppervlak van de kop, de resulterende vacuüm zuigt in de lucht-brandstofmengsel dat werd verstrekt door de brandstofverstuiver. Wanneer de zuiger bereikt het einde van zijn reis naar rechts, de klep gesloten is, en vervolgens de zuiger begint de compressie cyclus. de zuiger helemaal naar rechts en comprimeert de lucht-brandstofmengsel. Wanneer de zuiger is bijna aan het einde van zijn reis, de bougie ontbrandt het mengsel, en de resulterende ontsteking een kracht uitoefent op de zuiger, zodat het terug naar links. Wanneer de zuiger terug naar rechts, hij duwt de resten van de explosie (uitlaat-gassen) via de uitlaatklep die is nu geopend.
_________________________________________ * * *
|
25 jun 2009 15:03 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: maximaal veilig toerental
Gezien de volslagen onzin inhoud neem ik aan dat de laatste twee berichtjes cynisch bedoeld zijn
|
25 jun 2009 15:07 |
|
|
bully
|
Re: maximaal veilig toerental
peter993 het ging om het nieuwe rijden....jij rijdt toch ook geen 50 in zijn 5 met de 993.......of wel?.....
|
25 jun 2009 15:14 |
|
|
Wimpie77
|
Re: maximaal veilig toerental
One-cell center parcs Wimpie is nooit cynisch!
_________________________________________ * * *
|
25 jun 2009 15:17 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: maximaal veilig toerental
dankzij olaf rij ik tegenwoordig wél zo.... al drie keer door een arrestatieteam van mijn bed gelicht sindsdien...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jun 2009 15:19 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: maximaal veilig toerental
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
25 jun 2009 15:29 |
|
|
bully
|
Re: maximaal veilig toerental
waar is mach2 als je em nodig hebt??????
|
25 jun 2009 15:35 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: maximaal veilig toerental
Ik begrijp waar het over gaat. Niemand heeft echter nog geloofwaardig verklaard waarom het wel met een moderne motor kan en niet in een Porsche. Als mensen dan beginnen over ander materiaal carter, cilinderinhoud, compressie en klepspeling, zaken die echt niet van belang zijn of je wel of niet 'modern' kan rijden, kan ik niet anders concluderen dat het cynisch bedoeld was. Overigens is opvallend hoe makkelijk een 993 50 in z'n vijf rijdt. Maar ik doe het niet, voelt namelijk niet goed. Ik heb echter nog geen goed onderbouwd technisch verhaal gehoord waarom het niet goed is. Ja, ik begrijp dat vol gas vanaf 50 in z'n zes een hoge cilinderdruk genereerd, wat kan resulteren in detonatie (dan grijpt de DME wel in) en een hoge druk geeft op de drijfstang lagers. Dit in combinatie met een relatief lage oliedruk kan niet lekker zijn. Al deze zaken gelden echter ook voor een moderne direct ingespoten turbo motor (+200 pk uit 2 liter) waar je wel 'modern' mee kunt rijden? Daarnaast is een Porsche motor opgebouwd met zeer hoogwaardige materialen, hij zou er dus tegen moeten kunnen.
|
25 jun 2009 15:47 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: maximaal veilig toerental
Peter +1 Dat je carter zou imploderen is pure onzin. Als je je enigzins verdiept in het blok van een huidige auto weet je dat het onmogelijk is. Vroeger was het puur slecht om met lage toerentallen te rijden. De krukas en drijfstanglagers konden daar slecht tegen. Maar dat was toen Met de huidige techniek en veel betere materialen kan een motor prima in lage toeren draaien. Waarom zou de tip en nieuwe PDK anders bij 60 km/u al in de hoogste versnelling zitten. Of het genoeg emotie geeft is wat anders. Als ik rustig cruise rijd ik ook vaak vanaf 90 in de 6e versnelling. Maar wanneer ik sportief wil rijden gaat er niks boven een toerental van 4000+
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
25 jun 2009 22:44 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: maximaal veilig toerental
Zit je MI toch nog boven de 2000 RPM ... we vergelijken hier oude appels met nieuwe peren
|
25 jun 2009 22:50 |
|
|
Wimpie77
|
Re: maximaal veilig toerental
En 50 in zijn 5 is niet hetzlefde als 90 in 6...
En ik blijf erbij dat mijn verhaal helemaal tot in detail klopt!
_________________________________________ * * *
|
26 jun 2009 9:38 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: maximaal veilig toerental
Net onder de 2000 bij 90 km/u maar je hebt gelijk voor oudere auto's is het wat crusialer. Wel heeft de boxer motor en zeker een 6 cylinder een voordeel dat de belasting van lagers een stuk gelijkmatiger is dan een lijnmotor.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
26 jun 2009 11:33 |
|
|
bully
|
Re: maximaal veilig toerental
he he eindelijk iemand die het begrijpt.......en daarom gaat het niet..........
|
26 jun 2009 12:33 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: maximaal veilig toerental
Ja, maak die zin eens af.......want mij is het nog steeds niet duidelijk....
|
26 jun 2009 12:48 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: maximaal veilig toerental
Dus ik blijf met mijn oude bakkie lekker hoog in de toeren rijden, weet ik zeker dat ik niets verkeerd doe... Volgens mij is het vrij simpel (althans voor oude elfjes), gewoon in het toerenbereik rijden dat naar de motor luisterend het lekkerste klinkt. Doe je volgens mij niks verkeerd en heb je het meeste lol! (staat alleen met een 80 ltr tank iedere 500-550 km aan de pomp, maar ja, plezier kost geld.. )
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
26 jun 2009 12:51 |
|
|
bully
|
Re: maximaal veilig toerental
je geeft het hier al zelf aan................
|
26 jun 2009 12:58 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: maximaal veilig toerental
Aan het zoeken naar foto's in een poging om geloofwaardig terug te kunnen komen...
|
26 jun 2009 13:56 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: maximaal veilig toerental
Heeft net bij de LOI een cursus fotoshoppen voor beginners besteld denk ik...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
26 jun 2009 13:59 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: maximaal veilig toerental
Hoge toeren zorgen voor meer slijtage. Maar een probleem is het natuurlijk niet. Ik zou alleen niet in de tweede versnelling 100 km/u blijven rijden... dan gaat die hogere slijtage natuurlijk wel op zeker moment tellen.
Lage toeren zijn ook geen probleem. Mits je niet vol gaat accelereren. Dan kun je beter terug schakelen. Bij constante snelheid moet je dan gewoon over naar een zo hoog mogelijke versnelling.
|
26 jun 2009 13:59 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: maximaal veilig toerental
Dan is hij wel laat, want hij had zichzelf maar 2 weken gegeven...
|
26 jun 2009 14:00 |
|
|
bully
|
Re: maximaal veilig toerental
.....hij zwaait hier links op de foto.....
|
26 jun 2009 14:04 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: maximaal veilig toerental
Yep. Die foto is 10 minuten eerder dan deze gemaakt...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 jun 2009 14:13 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: maximaal veilig toerental
Op zich wel knap om een harrier in 10 min om te bouwen naar een F16. Is dat ook met fiberglass gedaan?
|
26 jun 2009 14:24 |
|
|