Auteur |
Bericht |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Als je het draadje 'even' doorleest, dan weet je een stuk meer. Uit mijn hoofd zou ik het niet zo weten.
|
16 feb 2009 22:20 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Nope, was een ander stukje van Hartech van Pistonheads die ik hier in dit topic geplaatst heb.
Grtz. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
17 feb 2009 11:54 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
17 feb 2009 15:58 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Uit mijn hoofd weet ik er al meer dan 3.
|
17 feb 2009 16:51 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Kortom het blijft gissen en niemand durft harde uitspraken te doen. Ook die 18% van Pistonheads is een gekleurd cijfer. Geeft absoluut aan dat er een hoog uitvals percentage is maar als ik dan naar mijn eigen omgeving ken zijn er bij mij zo'n 28 996 3.4 bekend waarvan er één een nieuwe motor heeft.
Kan ook nog niet echt grip krijgen op welke motor series nu de echte risico groepen zijn. Begin 2000 is er een modificatie aan de cylinder constructie geweest maar wanneer die nu precies in productie is genomen en wat dat met het uitvals percentage heeft gedaan, ik weet het niet
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 feb 2009 1:10 |
|
|
bartv996
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Om dit nog eens op te rakelen.. Ik ben sedert gisteren de trotse eigenaar van een zwarte 996 bwjr 04/2000 Ik had al gehoord van problemen met de 3.4, maar wist niet dat het zo erg was! Ik heb een jaar garantie gekregen (verplicht) van de verkoper, maar zelfs dit maakt me niet helemaal gerust, na dit allemaal gelezen te hebben. De motor heeft 127000km, maar zoals eerder gelezen, zou dit niet veel met het probleem te maken hebben.. Ik hoop in ieder geval dat ik meer succes met mijn auto zal hebben dan rob! Want ik ben ook maar een gewone werkmens.. maar dan ééntje die al jaren gek is op een porsche en altijd maar andere auto's koopt, omdat deze 'verstandiger aankopen' zijn.. Nu toch maar mijn gevoel eens gevolgd en voorlopig is het zaaaaaaalig!! Moet zeggen dat ik helemaal geen 'gek' ben met mijn auto's, maar af en toe moet je met zo'n wagen toch ook eens kunnen scheuren he?? Niet dubbelzinnig opvatten he, ik bedoel NIET de motor scheuren Weet hier iemand vanaf wanneer juist die aanpassingen (begin 2000 zei men hier) zouden gebeurd zijn aan de 3.4 motor? Grtz van een nieuwkomer!
|
24 jun 2009 9:40 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Gefeliciteerd!
Heb je een handbak of een Tiptr?
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
24 jun 2009 9:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
... zijn die er nog dan
|
24 jun 2009 11:35 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Yep, die van mij probeer ik ook nog aan het gevoelige IMS Lager te krijgen maar nu met 111k op de teller is het nog niet gelukt. Zal wel na de garantietermijn volgend jaar juni gebeuren In principe hebben de motoren die vanaf medio 2000 zijn geleverd (Y serie) minder problemen te hebben. Vanaf wanneer die precies in 2000 zijn geleverd is nog een vaag iets voor mij. Ik geef de motor regelmatig goed op z'n donder en tegen het rode gebied aan kom ik echt wel met enige regelmaat. Heel belangrijk (geldt eigenlijk voor iedere motor) is dat je de motor echt goed warm rijdt (na 30 a 40 km) en RON 98 in de tank als je flink los wil.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
24 jun 2009 11:55 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Zodat je wat achter de hand hebt voor een nieuw blok?
_________________________________________ Boxer power.
|
24 jun 2009 12:33 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Eric, met die bedoelt hij jou in dit geval dus
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 jun 2009 12:36 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Eric heeft z´n 993 toch te koop staan om eindelijk te upgraden naar een 996
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
24 jun 2009 13:20 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
@Harley, ik wil upgraden, niet downgraden.... maar je zit wel in de goede richting
_________________________________________ Boxer power.
|
24 jun 2009 13:26 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Grappig, vandaag toch weer een bekende specialist gesproken die van mening is dat het allemaal wel meevalt en dat hij nog nooit een 3.4 gevoelige IMS Lager in onderhoud heeft gehad. Hij vindt het allemaal nogal overtrokken en denkt dat het percentage dat ploft bij de 3.6 en de 997-motoren niet veel zal verschillen. Hij adviseerde om gewoon lekker naar een 3.4 cab te gaan kijken (los van de looks van de facelift). Tja, ik weet nog steeds niet goed wat ik ervan moet denken...
|
24 jun 2009 13:27 |
|
|
Lydia
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Hier nog één. Het is een tip en ik tank enkel 98. Rijdt haar goed warm en geef haar regelmatig een schop onder de kont. Precies. Je krijgt al commentaar als je een proefrit in een A3 maakt!
|
24 jun 2009 13:30 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Eric schreef: ja naar een 996 GT3 natuurlijk. De laatste mode op Porscheforum.
_________________________________________ Last Rat standing
|
24 jun 2009 13:30 |
|
|
Lydia
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Dat is wat mij ook verteld is. En ik héb naar een 3.4 cab gekeken!
|
24 jun 2009 13:32 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Yep, en als hij alsnóg zou gevoelige IMS Lager zou hij hem wel voor je repareren toch?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 jun 2009 13:41 |
|
|
Wimpie77
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Tijdens een workshopje motorrevisie... "Iedereen mag het zelf proberen"
_________________________________________ * * *
|
24 jun 2009 13:43 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ik heb juist een tijd geleden gelezen dat TJ zei dat ze de prijzen gingen verhogen om nog garantie te kunnen verlenen op de MK I 996. En ik heb TJ als specialist toch wel hoog zitten.
_________________________________________ Last Rat standing
|
24 jun 2009 13:54 |
|
|
twt
996Brabant
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
wel wat laat maar toch:
in nov 2008 een 996 gekocht met 3.4 motor en garantie garantie liep af in april 2009 alles laten checken bij Pon te Leusden op meer dan 100 punten bleek na intensieve reparatie toch de motor niet voor 100 % in orde volgens porsche begrippen (km stand 130000) er zaten oa krassen op de cylinder! jullie experts weten wat dat betekent ! Toen ...........Hulde aan Pon Porsche Leusden kreeg ik binnen die garantie termijn een nieuwe motor uit Stuttgart !
|
24 jun 2009 16:24 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ze waren al vroegtijdig toe aan een revisie voordat er uberhaupt onderhoud aan gepleegd kon worden Zonder gekheid, ik zou het best aandurven om zo'n 996 3.4 te kopen en dan zou ik kijken naar eentje waar al een nieuw blok in ligt en waarbij dat nieuwe blok nog niet zoveel gelopen heeft. Ik vind alleen de looks van zo'n 996 niet om naar huis te schrijven. Het opbergen van een kap bij een 996 cabrio is er wel op vooruit gegaan, want van een 964 en 993 zijn de looks met kap naar beneden niet het mooiste deel van de auto. Onovertroffen blijft het geluid van zo'n ouwe 964. Prijstechnisch is een 996 3.4 i.i.g. interessant.
|
24 jun 2009 16:46 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
gast schreef: Ik keek naar een 996C4 (Zilver). Zonder garantie was die een half jaar geleden rond de € 32.000 en nu met garantie € 35.500. Er is ook een reactie geweest op één van de topics van TJ. Misschien wel eerder in deze. Dat de kosten van een vervangende motor hoger waren geworden etc. Zie link: viewtopic.php?f=1&t=22544&p=575057#p575057
_________________________________________ Last Rat standing
|
24 jun 2009 16:59 |
|
|
bully
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
ja wat moet je er van denken..en dat van een bekende specialist
|
24 jun 2009 17:28 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Een specialist heeft verstand van porsche's . Anders kan hij nooit specialist worden , want internet is medogenloos . Elke porsche specialist/dealer/verkoper weet dit , en ze lezen ook mee . Gewoon een 3.4 kopen . Is een geweldige auto .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
24 jun 2009 20:12 |
|
|