Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 7:26



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ?
Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een 911 T of E Targa. Nu heb ik een 911T 2.4 gevonden. US import, bouwjaar 1973. Via PON de opties behorende bij de auto opgevraagd en ook laten uitzoeken wat het orginele bloknummer was. Helaas geen matching nummers, maar als het een 2.4T blok is vind ik het minder van belang. Echter nu heb ik een motor nummer van 6 cijfers 627321, Als ik in Morgan kijk dan zie ik nummers van 7 cijfers. En de nummers die starten met 627 zijn 2,7 blokken uit 1977.

Zover de inleiding, nu de vraag:

Kan ik aan het uiterlijk van de motor zien of het een 2.4 of een 2.7 is? Zo ja waar moet ik op letten?

Alvast bedankt voor de reacties!


28 jun 2009 11:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ?
Beste Heinz,

weet je zeker dat het "627" is?
De "2" staat voor de "E" versie voor mj 72/73, dat had voor een "T" een "1" of een "5" horen te zijn.
De "7" zou inderdaad 1977 betekenen, en in dat geval is 't 2e cijfer "2" een "911S" (US versie), wat logisch zou zijn als het chassis inderdaad een US import is. Vreemder is het echter dat je een digit mist.
Ik zou verder (buiten de boring) niet weten waaraan je de motor zo zou kunnen herkennen. Wat voor type engine-fan (5 of 11 bladen) heb je? Er staat me namelijk iets bij dat die bij de 2.7 rond 77/78 veranderd werd.
Er gaat vast wel iemand reageren die het wel weet.
Succes!


28 jun 2009 15:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ?
een 77 blok heeft een auxiliary airvalve op de k-jet zitten die niet op een 2.4 is geplaatst. De 2.4 had naast de handrem 2 hendels waarvan 1 om het toerental te verhogen.

Een ander iets zou de uitlaat kunnen zijn die totaal verschillend is met de 2.4 in originele staat. 2.4 einddemper had 2 inlaten de 2.7 1.

Een 5 blad of 11 blad geeft niet direct een antwoord aangezien veel 2.7 deze hadden of kunnen hebben (upgrade)

bij de k-jet kun je het ook zien aan de buizen waar de injectoren zijn geplaatst. Deze waren veel smallen en koperkleurig als ik mij niet vergis.

Een 2.4 T kan ook een MFI hebben als injectiesysteem en dan heb je ofwel en 2.4 of een 2.7 carrera blok.


28 jun 2009 18:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ?
@ KEV

Dank je voor je reactie. Hoe ziet die auxilary airvalve eruit? Ik neem aan dat de buizen bij de 2.4 smaller waren dan bij de 2.7.

Ik probeer binnekort een paar foto's te maken.


28 jun 2009 18:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ?
En Patrick ook bedankt!

Ben benieuwd naar de foto's!
_________________________________________
* * *


29 jun 2009 13:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ?
Excuus Patrick, inderdaad ook bedankt voor je reactie...net als jij wimpie


29 jun 2009 14:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ?
he heinz welkom..leuk weer een oud targaatje erbij..foto's...... :roll:


29 jun 2009 14:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ?
Heinz schreef:
Excuus Patrick, inderdaad ook bedankt voor je reactie...net als jij wimpie


Ik ben er altijd snel bij ondanks mijn ene cel door mijn CenterParcs uitspattingen, maar daar kom je vanzelf wel achter als je langer op dit forum zit...
Ga aankomend weekend weer naar CENTER PARCS!!! YES!!!!
_________________________________________
* * *


29 jun 2009 14:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; België
Bericht Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ?
Heinz schreef:
Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een 911 T of E Targa. Nu heb ik een 911T 2.4 gevonden. US import, bouwjaar 1973. Via PON de opties behorende bij de auto opgevraagd en ook laten uitzoeken wat het orginele bloknummer was. Helaas geen matching nummers, maar als het een 2.4T blok is vind ik het minder van belang. Echter nu heb ik een motor nummer van 6 cijfers 627321, Als ik in Morgan kijk dan zie ik nummers van 7 cijfers. En de nummers die starten met 627 zijn 2,7 blokken uit 1977.

Zover de inleiding, nu de vraag:

Kan ik aan het uiterlijk van de motor zien of het een 2.4 of een 2.7 is? Zo ja waar moet ik op letten?

Alvast bedankt voor de reacties!


Jullie zoeken het veel te ver. Je moet op zoek gaan naar het TYPE motor, deze nummer staat op het platte vlak aan de voet van de "koelventilatorsteun"; niet ver van de motornummer.
Typenummer zal in dit geval 911/.. zijn. Bijvoorbeeld 911/51 is een 2.4 T US versie, 911/92 een 2.7 liter 150pk motor.

Greetz
_________________________________________
Robbie

RP Carrepair
www.rpcarrepair.be
voor alle onderhoud aan uw Porsche


05 jul 2009 17:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ?
Ik heb net weer gesproken met huidige eigenaar. Bloknummer is 6273215, Laatste cijfer is was niet doorgekomen. Het lijkt dus te gaan om een 2.7 blok uit 77 van een E of S.

Is er iemand die ervaringen heeft met dit type blok?

Mijn eerste gevoel is nu om door te zoeken naar een auto met een bijpassend blok, hoeft niet matching te zijn vanaf fabriek, maar wel behorende bij het type auto.

Als ik weer een auto op de korrel heb kom ik er weer op terug.


07 jul 2009 13:11
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ?
in 77 bestond er geen S meer en zeker geen E, dit type is het laatst verschenen op de 2.4


07 jul 2009 19:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C2, ex-996 4s, ex-964 C2, ex-911 2.7
Hoogland
Bericht Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ?
In 1977 had je in de USA nog een 911S uitvoering. Mijn 1977 targa 911S (US uitvoering) heeft nog de orginele motor en loopt als een zonnetje. Echter uit de berichten op dit forum maak ik op dat deze motor relatief zwak is.
_________________________________________
If you have everything under control you don't drive fast enough


07 jul 2009 21:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ?
Hier nog iemand met een '77er 911S US Targa... :roll:
Mijn blok is herbouwd op een ander onderblok, dus helaas officieel niet matching numbers, maar wel voorzien van facturen en oude en nieuwe motornummer vastgelegd.
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


08 jul 2009 0:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.