Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:44

Antwoord op onderwerp  [ 339 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
996: Lekkende krukas keerring 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht 996: Lekkende krukas keerring
Ik heb vorig jaar een 996 C4 gekocht met een kilometerstand van ± 75.000 km. De auto (november 1998)werd verkocht zonder garantie. Porsche dus voor de aanschaf laten keuren bij Porsche Centrum Eindhoven. Auto was 100%. Na ± 1000 km gereden te hebben, lekte de motor olie. Ja dus. Krukas keerring lek. Krukas keerring en deksel tussen aslager laten vervangen. Forse reparatiekosten. Volgens de monteur hebben nogal wat 996-ers last van dit probleem.

Zijn er meer 996-bezitters die dit probleem zijn tegengekomen? Wat kostte de reparatie? Ik was € 1000,00 kwijt.

Groeten Jo996 (nieuwe gebruiker

28 jan 2005 21:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Hallo Jo,

kijk maar eens op www.forumworld.tv.
zoekfunctie gebruiken. :wink:

28 jan 2005 22:08
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
welkom, kan het hier mss mee te maken hebben :?:

28 jan 2005 22:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht Re: Lekkende krukas keerring 996
jo996 schreef:
Volgens de monteur hebben nogal wat 996-ers last van dit probleem.

Zijn er meer 996-bezitters die dit probleem zijn tegengekomen? Wat kostte de reparatie? Ik was € 1000,00 kwijt.

Groeten Jo996 (nieuwe gebruiker

Yeps, vlak nadat ik mijn996 gekocht had, 60.000km> wel in porschedealership én met garantie :!: Dichting werd vervangen en een week later weer hetzelfde liedje... gn prblm> garantie
Sindsdien , serieus mee gevlamd, ook een paar keer dagje circuit> geen enkel probleem meer gehad en dit op geen enkel gebied, niet motorisch en ook niks anders. De auto werd nu door dealer overgenomen en is al opnieuw verkocht... ik wacht op mijn 997s cabrio
Een gouden raad, koop nooit een P zonder volledige historiek en bij voorkeur via dealer (Mijn 996 is nu bijna 6 jaar en weer met 1 jaar volledige garantie verkocht)

29 jan 2005 1:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Bekend probleem bij de 996, dat aan Porsche echt al hopen geld gekost moet hebben.
Toen ik in oktober mijn auto kocht werd bij de "afleverbeurt" ook een lekkage bij de krukas keerring (Rear Main Seal) vastgesteld. Werd dus vervangen, tegelijk met de koppelingsplaat (ze waren toch bezig). Alles met Porschegarantie.
Deze week auto naar garage gedaan voor de eerste grote beurt. En wat denk je. Inderdaad WEER lekkage bij de krukas keerring. Gelukkig nog onder garantie....
Schijnt een secuur werkje te zijn, monteren van die krukas keerring. Ietsiepietsie gedecentreerd en je hebt weer een lekkage.
Dus 996 rijders, let op je oliepijl!
En future 996 rijders, koop onder garantie, en laat voor aanschaf goed kijken naar enige olielekkage.

29 jan 2005 1:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
Sjonnie schreef:
Schijnt een secuur werkje te zijn, monteren van die krukas keerring. Ietsiepietsie gedecentreerd en je hebt weer een lekkage.
Dus 996 rijders, let op je oliepijl!
En future 996 rijders, koop onder garantie, en laat voor aanschaf goed kijken naar enige olielekkage.

Idd een stofje of zandkorreltje ertussen is genoeg om opnieuw te moeten beginnen

29 jan 2005 1:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
dat zeg ik al lang,
oliepeil controleren manueel,
dat elektronisch speeltje in het dashy is wel mooi
maar de peilstock is wat anders

mijn olieverbruik is verdwenen maar toch checken

en 1000 euro is veel ,
de mijne had het al voor en had ik in 1 dag terug,
dus in daguren...... 8 u aan 130 euro???
hebben die misschien ook veel wisselstukken nodig om die te herdichten misschien ?

29 jan 2005 7:35
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Op Flat6.net las ik al herhaaldelijk over het zogenaamde RMS probleem.

Nooit goed begrepen wat dit eigenlijk is, nu dus wel, thanx :wink:

Ik zal maar hout vasthouden dat het mijn P niet overkomt...

30 jan 2005 20:22
Profiel
PorscheForum Rookie
996 Cabrio Carrera 2
Bericht 
Hi allen,
juist koude douche gekregen :shock: . Auto (996, 3,4l) onderhoud 40.000 km gekregen en nadien naar de technische keuring. Ik dacht, dit is geen enkel probleem. Kleine lek vastgesteld aan de nokkenas. Dit begrijp ik niet. Kan er een verband zijn met dit grote onderhoud en de lek? IK heb begrepen dat de ganse motor eruit moet. Is het dan ook niet beter de riem te laten vervangen(normal bij 80000 km.), en nog andere stukken.
Mvg,
Matthias

31 jan 2005 13:42
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht 
Ik heb laatst een vraag op dit forum gezet n.a.v. een lekke keerring bij mijn P996. Op het Duitse Porsche Forum staan een paar zeer interssante bijdragen over dit probleem. Sinds gisteren staat er een draadje van een 996 bezitter die, als ik het goed begrepen heb, al aan zijn 7e keerring toe is.

Vandaag las ik een zeer interessante bijdrage van een P-kenner die uitlegt waardoor dat probleem veroorzaakt zou kunnen worden. Een van de redenen zou volgens hem kunnen zijn dat de afstand tussen het lager en de keerring eigenlijk te groot is. De krukas kan bij hoge toerentallen gaan 'slingeren' ( Praat je dan niet eigenlijk over een constructiefout?).
Ook lees ik dat er inmiddels nogal wat nieuwe motoren in de P996 zijn gebouwd.

In een Duitse peiling waaraan zo'n 50 996-rijders hebben meegedaan hebben er al bijna 20 (soms meerdere malen) problemen gehad met die keerring. Hoe zit dat eigenlijk in ons land. Van een Porsche dealer weet ik inmiddels dat het probleem vaak voorkomt. Hoeveel Nederlandse 996-rijders hebben inmiddels met dit probleem te maken gehad? Van een paar weet ik het middels dit forum intussen.

Jo996

10 feb 2005 20:02
Profiel
Bericht 
Tik RMS problem maar eens in bij Google :roll:

Hier dan,
http://www.google.nl/search?sourceid=na ... roblem+996

Aardig wat hits.

10 feb 2005 20:58
Profiel
Bericht 
Afbeelding

Undichtigkeit am Simmerring der Kurbelwelle

10 feb 2005 21:15
Profiel
PorscheForum Rookie
996 Cabrio Carrera 2
Bericht 
HI allen,
Ik doe nooit moeilijk, doch wordt het niet eens tijd dat alle mensen die met die probleem sukkelen zich groeperen, en eens een afvaardiging sturen naar Porsche in Duitsland om eens voor goed te weten wat hier aan de hand is, en wat zij vor ons kunne doen. Ik heb blijkbaar ook gezien dat bepaalde mensen meerdere malen sukkelen met hetzelfde probleem, ik heb zelfs gezien dat bepaald motoren vervangen worden. Ik ben lang gespaard om mijn porsche te kopen, met de bedoeling dat dit een betrouwbare en mooie wagen is. Ik kan niet om de twee jaar veranderen van voertuig. :roll: Dat overal fouten kunnen optreden begrijp ik wel, doch dat zoveel mensen met hetzelfde probleem geconfronteerd worden, kan zelfs een constructeur als Porsche zich niet permiteren. Of toch?
Mvg,
Matthias

10 feb 2005 23:08
Profiel
Bericht 
Ach, mosterd na de maaltijd. :roll:
Is allang bekend.
Gewoon klagen bij je dealer.
Als ik de verhalen hoor op de diverse Duitse sites :roll:
Gisteren in Gummersbach geweest, daar vertelden ze al dat de prijzen van de 996 nog meer zouden zakken.Duitse Porsche dealers staan vol met 996-en.( met ATM).
Er zijn er die al met 10w60 olie rondrijden.
Latere versies hebben daar gelukkig geen last van.

10 feb 2005 23:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Wie beweerde hier laatst ook alweer dat de kwaliteit van de 996 3.4 zo goed was :roll: ? Gauw inruilen voor een late 993 nu het nog kan!!

mhaschreurs.hyves.nl

11 feb 2005 0:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
Matthias schreef:
HI allen,
Ik doe nooit moeilijk, doch wordt het niet eens tijd dat alle mensen die met die probleem sukkelen zich groeperen, en eens een afvaardiging sturen naar Porsche in Duitsland om eens voor goed te weten wat hier aan de hand is, en wat zij vor ons kunne doen. Ik heb blijkbaar ook gezien dat bepaalde mensen meerdere malen sukkelen met hetzelfde probleem, ik heb zelfs gezien dat bepaald motoren vervangen worden. Ik ben lang gespaard om mijn porsche te kopen, met de bedoeling dat dit een betrouwbare en mooie wagen is. Ik kan niet om de twee jaar veranderen van voertuig. :roll: Dat overal fouten kunnen optreden begrijp ik wel, doch dat zoveel mensen met hetzelfde probleem geconfronteerd worden, kan zelfs een constructeur als Porsche zich niet permiteren. Of toch?
Mvg,
Matthias

een kennis van mij heeft het al drie keer voorgehad
met zijn 3.4 996
Is rustige rijden , dus daar kan het niet aan liggen,
ik had het al één keer voor onder garantie
beltar ook al es.

11 feb 2005 8:58
Profiel
Bericht 
michael schreef:
Wie beweerde hier laatst ook alweer dat de kwaliteit van de 996 3.4 zo goed was :roll: ? Gauw inruilen voor een late 993 nu het nog kan!!

Dat gebeurt nu dus in Duitsland, ergo dealers staan overvol met 996-en,
dus degene die nog een 996 wilt, sla uw slag. :wink:

11 feb 2005 16:59
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
is dit een probleem met specifiek de 3.4 motor :?:

11 feb 2005 17:01
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Alle 996 m.u.v de GT3( maar da's eigenlijk een luchtgekoelde)

Laatst bijgewerkt door RS-R op 11 feb 2005 22:32, in totaal 1 keer bewerkt.

11 feb 2005 17:11
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
RS-R schreef:
De eerste 996 tot geloof ik eind 2001.

Vergeet het, Fargo's 3.6 van 2003 heeft het ook

11 feb 2005 22:29
Profiel
Bericht 
Beltar schreef:
RS-R schreef:
De eerste 996 tot geloof ik eind 2001.

Vergeet het, Fargo's 3.6 van 2003 heeft het ook

Berichtje aangepast. :wink:

11 feb 2005 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4s
gent
Bericht 
Hallo,

Hier in belgie is het juist hetzelfde, oliekeerringen met hopen worden er gemonteerd.
Als je echt een 996 wilt dan een turbo als het kan want daar zijn maar weinig problemen mee en met een verbruik van rond de 14l valt dat best mee.En het onderhoud is niet veel duurder of van een gewone 996.Heb al verschillende wagens gezien van meer dan 100.000km en die staan gewoon poer droog onderaan !

15 feb 2005 23:04
Profiel
Bericht 
of GT3. :wink:

15 feb 2005 23:08
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
RS-R schreef:
of GT3. :wink:

't is te hopen, anders :cry:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

15 feb 2005 23:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
speedy schreef:
Hallo,

Hier in belgie is het juist hetzelfde, oliekeerringen met hopen worden er gemonteerd.
Als je echt een 996 wilt dan een turbo als het kan want daar zijn maar weinig problemen mee en met een verbruik van rond de 14l valt dat best mee.En het onderhoud is niet veel duurder of van een gewone 996.Heb al verschillende wagens gezien van meer dan 100.000km en die staan gewoon poer droog onderaan !

turbo en GT3 hebben een ander blok, maar 14L met een turbo :shock: :shock: , dan moet je wel een schoenmaat 34 hebben of een blokje onder het gaspedaal :wink:

16 feb 2005 1:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 339 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende