Auteur |
Bericht |
Jurgen
Westervoort
|
Dat ga je niet redden Usual, 't duurt de hele dag. Veel plezier in Hengelo..
|
25 jan 2005 10:13 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Hierbij een update van de inschrijvingen voor de Slip & Slalom Training 2005. Het is erg snel gegaan, je kunt je nog inschrijven, maar wees snel want er zijn nog maar zo'n 5 plaatsen beschikbaar! Maximum aantal inschrijvingen is 32.
Deelnemers:
- Horn
- Jurgen
- Sandra en ER, met 2 auto's
- Rolf
- Gizmo
- Sandra en Eric
- EriC4C
- MS964
- Roel 964 C2
- P951C (2 personen)
- PPP 356
- 2000 GTV (2 personen)
- Sir Marco en Gerard (2 personen, 2 auto's)
- Rob
- Robvs 944
- Perry
- WB964C4
- André 3.0
- Ronnie
- Klaas (2 personen, 2 auto's)
- Banks
- Ruben
Dit zijn 25 Porsches en 28 personen!
Voor meer info over deze cursus zie: http://www.prodrivetraining.nl/index.ph ... igantislip
En voor hoe je je kunt inschrijven: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=2745&start=0
Stuur me even een PB of email ( MS964@hotmail.com) met naam en tel.nr. als je je nog hebt ingeschreven na deze update.
Groetjes, MS964
|
25 jan 2005 12:17 |
|
|
usual
968 ooit 968t
|
usual+2
de porsche gaat het zwaar krijgen
|
25 jan 2005 16:13 |
|
|
usual
968 ooit 968t
|
het bleek niet mogelijk om met z'n drieën een auto te delen, dus wij komen met 1 auto en twee personen
of iemand moet zo aardig zijn ...
|
26 jan 2005 15:39 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Er is dus nog plaats voor 2 personen om het aantal van 32 deelnemers vol te maken!
|
26 jan 2005 16:37 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Voor degenen die zich hebben ingeschreven voor de Slip & Slalom Training op 13 februari bij Prodrive.
Als de bekende konijn uit de hoge hoed: er is de mogelijkheid na de training van 17.00 tot 18.00 uur een uurtje (onder begeleiding) te driften. Dit gebeurt op een apart gedeelte van de baan, dat hiervoor afgehuurd moet worden door Prodrive. Het driften gebeurt natuurlijk onder deskundige begeleiding van Prodrive mensen. Deze activiteit is niet meeverzekerd. Er kunnen maximaal 24 auto's aan meedoen, maar ik denk dat 15-20 auto's beter is. Dan de kosten: dit geintje kost bij elkaar € 350 euro. De kosten worden dan gedeeld door de deelnemers die dit willen doen. Stel er zijn 20 auto's, dan zijn de kosten 350:20 = € 17,50 per persoon. Met 15 auto's is dit ongeveer € 23,- per persoon. Over de baan en slijtage zegt Mark Maaskant van Prodrive: 'de ondergrond is nat en redelijk glad, maar enige slijtage aan de banden is wel mogelijk. Vergelijk het met een natte rotonde op de openbare weg.' We moeten wel vantevoren aangeven of we dit willen of niet.
Dus de vraag is: zijn er geïnteresseerden om dit te doen? Post het even hier, of stuur me een PB of mail naar MS964@hotmail.com.
|
28 jan 2005 10:19 |
|
|
mkt
993 S '97 - NPC #1239Amsterdam
|
Heb me net, op de valreep, ook nog ingeschreven. Doe ook zeker mee met de drift sessie.
Maurice
_________________________________________ 'IDENTITY IS A CHOICE'
|
28 jan 2005 11:20 |
|
|
Ronnie
964 TIPAmsterdam
|
Ik heb je zojuist een mailtje gestuurd ter bevestiging, dat ik hieraan wil meedoen.
Ron
|
28 jan 2005 11:24 |
|
|
Ronnie
964 TIPAmsterdam
|
Zeg Maurice Staat jouw P soms regelmatig op de Lindengracht?
Ron
|
28 jan 2005 11:26 |
|
|
mkt
993 S '97 - NPC #1239Amsterdam
|
Hm nee, zit in oud zuid
_________________________________________ 'IDENTITY IS A CHOICE'
|
28 jan 2005 12:02 |
|
|
Nynke
964 C4 nachtblau '92
|
hekkesluiter?
Als nèt nieuw forumlid heb ik mij zojuist met mijn rode 944 ingeschreven. Hoorde van Ruben dat deze dag plaatsvond. Ik heb al eens eerder op het testcentrum gereden en dat was machtig! Dus gewoon nog een keer en tegen een leuk prijsje
tot de 13e
groet,
Michel
_________________________________________ Nynke
"Racing is life, everything else is just waiting" Steve Mcqueen
http://www.wgbracing.nl http://www.vrijrijdendagen.nl
|
28 jan 2005 12:03 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
BELANGRIJK
Beste slipcollega's,
Prodrive heeft aangegeven dat zij problemen hebben met de verzekering. In tegenstelling tot hun eerdere toezeggingen, welke ook zwart op wit zijn vastgelegd, krijgen zij de verzekering niet rond op de door hen genoemde voorwaarden. Zij hadden aangegeven dat Porsches met een cataloguswaarde tot 150.000,-- euro verzekerd waren met een maximumuitkering van 25.000 euro en met een eigen risico van 227 euro. Echter, hun verzekeraar vraagt voor de Porschedag een veel hoger bedrag dan normaal. Of het eigen risico per Porsche moet omhoog naar 2.500 euro, dan gelden de oude voorwaarden.
Om het eigen risico terug te brengen naar 227 euro moet Prodrive aan hun verzekeraar een bedrag van 75 euro bijbetalen ( ) per Porsche. Prodrive is bereid zelf een bedrag van 37,50 euro bij te betalen. Onzettend suf natuurlijk dat ze er nu pas mee komen, dat ze dat niet vantevoren geverifieerd hebben, en dat ze iets aan ons hebben verkocht wat ze nu niet kunnen waarmaken. Dit heb ik natuurlijk ook verteld, en daar zijn zij het in feite ook mee eens. Maar de vraag is: wat nu?
Er zijn drie mogelijkheden. Je zegt:
1) Op die voorwaarden hoeft het niet, ik neem niet deel aan de cursus.
2) Ik betaal 37,50 euro extra, waarmee het eigen risico (weer) 227 euro is
3) Ik betaal niets extra, en ben akkoord met het feit dat het eigen risico 2.500 euro bedraagt
Iedereen krijgt op korte termijn een bevestiging van Prodrive. Daar staat ook een uitleg over de nieuwe verzekeringsvoorwaarden in. Je kunt bij Prodrive aangegeven voor welke optie je gaat. Stuur mij even een PB of email ( MS964@hotmail.com) als je niet meer wilt deelnemen aan de cursus.
Persoonlijk denk ik dat het risico niet zeer hoog is, het is geen racecursus, het is geen trackday. Prodrive zegt zo'n drie schadegevalletjes per jaar te hebben. Ikzelf ga akkoord (alhoewel met tegenzin) met het eigen risico van 2.500 euro. Maar nogmaals: deze beoordeling laat ik graag aan jullie over.
|
28 jan 2005 17:40 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Misschien een stomme opmerking, maar gaat dit voor alle auto's op? Ik kan me voorstellen dat het geldt voor de mensen met de duurdere wagens, maar er zijn er zat met "barrels" toch?
(overigens ben ik er helaas niet bij! Had zeker dat driften graag gedaan/geleerd )
|
28 jan 2005 18:42 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Solidariteit PaSCal
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
28 jan 2005 18:44 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Paul: welnee, dit is puur een verzekeringskwestie... Die zien lui met een dure Porsche komen, en dat gaat ze dus veel geld kosten.
Laat ik het zo stellen: als ik met de Leon ga stunten, kost het de verzekering meer geld als dat ik met de Porsche ga stunten. Kan me dus niet voorstellen dat ik "omdat ik met de Porsche kom" een andere set voorwaarden zou moeten krijgen?
Was dus niet debet aan de mensen met de duurdere Porsches, dat zeker niet! Denk dat de gemiddelde waarde van de wagens zelfs onder die van de gemiddelde lease-auto ligt
|
28 jan 2005 18:47 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik denk dat als er schade gereden word aan een Porsche, en dan spreken we niet over een totaal verlies maar meer in de zin van;
Bumper, velg, koplamp, ophanging en zulke zaken, dat deze bij een Porsche eender welke leeftijd meer gaat kosten dan bij de doorsnee auto, laat ons zeggen een Leon Tdi
Als je dan op een dag 25 van die karretjes over de vloer krijgt kan ik me wel voorstellen dat er bij de verzekering de een of ander key-account zenuwachtig wordt.
Dit hadden ze echter als goede huisvader in Lelystad wel op voorhand mogen weten
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
28 jan 2005 18:58 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Ik denk ook dat je gelijk hebt Pascal, maar daar zullen ze weinig boodschap aan hebben.
Vandaar dat ik persoonlijk toch de voorkeur heb voor de extra betaling om het eigen risico op het oude niveau te brengen. Tenzij 80% van de deelnemers hier bezwaren tegen heeft om wat voor reden dan ook, en liever dan niet mee doet. In dat geval moeten we solidair zijn en het hele initiatief cancellen bij Paul Maaskant. Hij zal dan achter de oren moeten krabben of hij a.) opnieuw met zijn verzekering in de clinch wil of b.) zelf als ondernemer dit risico wil gaan dragen (hij heeft immers zelf voor een groot invloed op de veiligheid).
Graag jullie mening in deze.
|
28 jan 2005 19:05 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als het aan mij ligt, ga ik voor de bijbetaling.
Ik heb er echter helemaal geen problemen mee om mij aan te sluiten bij de groep indien zij van een andere mening zijn.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
28 jan 2005 19:10 |
|
|
frank 964
964 WTL Cabrio VERKOCHT !!Groningen
|
even een berichtje voor MS964
Ik heb me net opgegeven bij prodrive voor 13 febr.
Ik wil me ook hierbij anmelden voor de het drift uurtje na die tijd.
bedankt en zie jullie 13 febr
_________________________________________ 964 WTL verkocht circuit auto bmw e36 321 pk M3 Freude am Fahren......
|
28 jan 2005 19:25 |
|
|
Sandra & Eric
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
|
Wij gaan ook voor de bijbetaling.
inderdaad slordig dat ze dit niet op voorhand wisten!
_________________________________________ Flee from hate, mischief and jealousy Don't bury you thoughts, put your vision to reality Wake up and live ~Bob Marley~
|
28 jan 2005 19:27 |
|
|
mkt
993 S '97 - NPC #1239Amsterdam
|
Misschien is het slim om je eigen verzekeringsagent eens te bellen, want veel verzekeringen hebben geen probleem met een rijvaardigheidstraining.
Vaak ben je gewoon verzekerd. Ze hebben er namelijk baat bij omdat dit je rijvaardigheid verhoogt. Verlaagt de kans op schade in de toekomst.
Bij Unigarant ben ik hier gewoon voor verzekerd en is het dus niet noodzakelijk bij te verzekeren.
_________________________________________ 'IDENTITY IS A CHOICE'
|
28 jan 2005 19:39 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik denk, maar ga voor alle zekerheid dit is navragen dat dit ook voor mijn verzekering geld.
Het is wel zo dat de verzekering behalve die €39.5 toch in de cursus zit.
Als ik nu op die cursus schade zou rijden , word dit betaald door de verzekering van de slipschool. Anders moet mijn verzekering betalen en gaat de prijs van mijn polis het jaar nadien de hoogte in. Hierbij is de €39.5 een peulschil.
Zo werkt het in België ik weet niet hoe de verzekeringen in Nederland werken.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
28 jan 2005 22:01 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Tja heren en dames,
Het blijft inderdaad vreemd. Want wat is nu helemaal het risico voor Prodrive (want sowieso maximum 25.000 euro). En ze organiseren wel vaker voor clubs e.d., maar zijn net van verzekeraar veranderd (vertelden ze). Enfin, bijzonder vervelend, en niet echt goed voor de naam van Prodrive lijkt me. Maar iedereen moet maar voor zich beslissen.
Goede tip is inderdaad nog het checken van de eigen verzekering, er is een gerede kans dat een rijvaardigheidstraining daar ook onder valt. Driften waarschijnlijk niet .
|
28 jan 2005 23:57 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Mischa, betekent dit dat auto's boven de 150 K dus gewoon niet verzekerd zijn?
|
29 jan 2005 10:15 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
rare gang van zaken hoor.Ze keren zowiezo maar 25000,- uit.Wat nou als de Opel Zafira "blij dat ik glij"Club een dagje komt??Die kosten denk ik gem.dat bedrag nieuw.Beginnen ze dan ook zo te bibberen?
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
29 jan 2005 10:49 |
|
|