Auteur |
Bericht |
ASW
718 Spyder
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Welkom Bart! 996 is een geweldige auto! Ik heb inmiddels mijn tweede en ben dol enthousiast. Lekker genieten is het devies
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
24 jun 2009 20:38 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Geen GT3 (motoren ) vergelijken met het standaard blok ASW want dan informeer je nieuwkomers echt verkeerd
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
24 jun 2009 21:06 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ik vergelijk helemaal geen motoren! Ik zeg dat de 996 een geweldige auto is. Heb zowel een C2 gehad en nu inderdaad de GT3. Het heeft totaal geen nut om iemand die sinds een paar dagen een 996 heeft aangeschaft nu te wijzen op allerlei onheil. Genieten!
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
24 jun 2009 21:23 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
IK zou blij zijn met alle informatie, ook na aanschaf.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
24 jun 2009 21:24 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
+1 En dan met name diegene die nog nooit een 996 hebben gehad en dan volop "meediscussiëren".
_________________________________________ Racefun events
|
24 jun 2009 22:24 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Je hoeft geen topvoetballer te zijn geweest om een toptrainer te worden!
|
24 jun 2009 22:26 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
_________________________________________ Racefun events
|
24 jun 2009 22:30 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
+1
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
24 jun 2009 22:41 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
-400 voor alle (ex) M96 rijders die er verder ook de ballen verstand van hebben en maar wat uit hun praten
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
24 jun 2009 22:43 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
wie?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
24 jun 2009 22:53 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ik zou toch wel zo'n zwarte 996 4S van één van mijn 2 overbuurmannen voor de deur willen hebben staan hoor... (hebben beide dezelfde auto) Maar dan wel naast mijn 3.2Feit: 3.4 is niet de beste motor die Porsche ooit gebouwd heeft, getuige de relatief grote hoeveelheid motorwisselingen die plaats hebben gevonden. (info: chef monteur Pon Leusden) Feit: niet alle 3.4 motoren zullen gevoelige IMS Lager en de motoren die nu in de markt zijn hebben bewezen dat ze het lang vol kunnen houden, draaien immers al weer zo'n 10 jaar hun rondjes. Lijkt me dat de grootste problemen zich in de eerste jaren zullen openbaren. Ik zou het zeker aandurven om zo'n wagen te kopen. Lijkt me minder risico dan bij een 2e hands Astra. Tip: Als je in de markt bent: Gebruik de kennis uit dit topic om de prijs naar beneden te krijgen
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
24 jun 2009 23:12 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Wat is dat, we gaan toch niet op alle (ex) M96 rijders hetzelfde stickertje plakken he... Het gaat toch om het uitwisselen van ervaringen en dan lijkt het me dat zoiets met name gebeurd door de bestuurders van een dergelijk model. Of je dan zelf geblinddoekt je motor kan reviseren of net het verschil tussen je gas- en rempendaal weet is verder niet aan de orde.
_________________________________________ Racefun events
|
24 jun 2009 23:35 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
kheb nie zo veel haar meer en toen ik het nog wel had, was het niet zo raar geblondeerd
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
24 jun 2009 23:42 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
_________________________________________ Racefun events
|
24 jun 2009 23:45 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Heb er nooit een gehad, zal er nooit een hebben, maar ben wel goed geinformeerd, terzake kundig en direct betrokken geweest bij een motorschade, dus denk zinvol (!) te kunnen meepraten. En inderdaad, dat kunnen veel (ex) eigenaars niet zeggen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
25 jun 2009 9:26 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Maar een goed paard is niet automatisch een goede ruiter...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jun 2009 9:35 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Haha...die quote had ik eerst opgeschreven maar toen weggehaald. Groot filosoof die C.A!
|
25 jun 2009 9:46 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jun 2009 9:48 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
_________________________________________ oud is beter
|
25 jun 2009 10:07 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Omdat veel (ex) eigenaren probleemloos en met veel plezier met hun 996 gereden hebben en rijden. Jij hebt toevallig van dichtbij het probleem meegemaakt bij je buddie en topicstarter en voelt je daardoor erg betrokken. Als je nu een 996 3.4 koopt heb je gewoon veel Porsche voor relatief weinig geld, reken daarbij de verbeterde service interval en de lagere onderhoudskosten dan kan je voor minder geld in een moderne Porsche rijden.
_________________________________________ Racefun events
|
25 jun 2009 10:22 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Als Theo Jansen in een ander draadje aangeeft dat hij er al 5 onder garantie heeft mogen vervangen dan denk ik dat dat genoeg zegt...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
25 jun 2009 10:41 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Dat die klanten prima geholpen zijn. Hoeveel heeft ie er verkocht? Het is heel simpel, elke geplofte Porsche motor is er eigenlijk 1 teveel, zo denk ik er over. Maar om daarmee andere series/modellen te verheerlijken is naar mijn mening onterecht (want daar zijn net zo goed problemen en hoge kosten van bekend).
_________________________________________ Racefun events
|
25 jun 2009 11:03 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Dat laatste vind ik gewoon niet kloppen: andere modellen worden niet verheerlijkt. De olielekkage problemen van een 964 waren ook helemaal niet fijn, motor uibouwen, demonteren, repareren etc. Maar het betrof geen vervangen van het blok Schreef hier ook gisteren over het nieuwste blok en dat er moet worden afgewacht hoe goed die zijn Of het nu 5% of 15% serieuze motorproblemen zijn, het risico zou ik te groot vinden, omdat ik geen Tiptronic zou kopen En daar wil ik anderen over informeren, niet bang maken. Ieder maakt zijn eigen keus.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
25 jun 2009 11:16 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Geweldig dat jij anderen informeert. Echter als ik schrijf dat de 996 een geweldige auto is en ik inmiddels van mijn tweede geniet schrijf jij dat ik nieuwkomers verkeerd informeer omdat ik een vergelijking gemaakt zou hebben tussen een GT3 en een C2 Stemmingmakerij
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
25 jun 2009 11:21 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Wat me steeds opvalt is de discussie over de 996 pre 2002 en dat erover de Boxster tot 2003 heel weinig wordt gesproken. Daar speelt toch hetzelfde probleem? Met name de 2,5 en 2,7 motor. Ik heb ook echt aan een 996 zitten denken maar door de vele opmerkingen op diverse Fora zie ik er voorlopig maar vanaf omdat het wel Russische roulette blijft. Hoe warm je ze ook eerst rijdt en goed onderhoudt toch kan het misgaan blijkbaar. Ik vind het wel jammer want er zijn mooie exemplaren te koop voor een redelijk bedrag. misschien moet je dan een nieuwe motor incalculeren in je uitgaven patroon en als er niets gebeurt hou je nog wat over.
_________________________________________ Last Rat standing
|
25 jun 2009 11:24 |
|
|