Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:33

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Dashboard verlichting 968 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Bericht Dashboard verlichting 968
Inmiddels staat de 968 er. Valt me op de dashboard verlichting zwakjes brand, wat blijkbaar vaker voorkomt. Nu schijnt het mogelijk te zijn de standaard lampjes te vervangen door LED's. Wie weet om welke specs het gaat en eventueel waar verkrijgbaar?

04 jul 2009 8:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Dashboard verlichting 968
Bij m'n 944 heb ik de lampjes alleen vervangen en de spiegels schoongemaakt. Dat is niet zo'n geweldig ingewikkelde klus.

De spiegels zijn na verloop van tijd bedekt met een laag stof en reflecteren -dus- niet meer zo goed. Even schoonmaken helpt vaak al. Het kan ook zijn dat het 'chroom' van het plastic (waar de 'spiegels' uit bestaan) mat geworden is en niet meer reflecteert. Dan kun je ervoor kiezen om reflecterende stickers erop te plakken (ik heb toen gekozen voor een rol alu-plakband (bij de Gamma, Praxis, etcetera te koop) en daar kun je dan die wigvormige vlakjes uit knippen, erop plakken en het refecteert weer als nieuw!). Daarnaast zijn de lampjes vaak -door ingebrand stof- donker geworden (soms zelfs zwart) en leveren veel minder licht dan nieuwe/schone. Gewoon nieuwe erin draaien en je hebt een hoop licht meer!

Als je de schroeven voor de klokkencluster losdraait vergeet dan niet de knop voor de dagteller te verwijderen (in het roostertje)...

04 jul 2009 9:59
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera Ex 968
Dordrecht
Heb je dit overdag of in het donker vastgesteld? Als het licht is, of zelfs overdag in een goed verlichte tunnel, kan ik niet eens zien of de dashboardverlichting wel werkt. Als het echter donker is kan ik alle instrumenten goed lezen bij de "knusse" verlichting, en dat is natuurlijk het belangrijkste.

04 jul 2009 14:25
Profiel
PorscheForum Rakker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
In het donker is alles ok zichtbaar, op zich nog mee te leven maar overdag....vijwel geen enkel controle lampje te zien. Maargoed, zal het dashboard los halen en kijken of middels nieuwe lampjes de boel in order gemaakt kan worden. Allereerst m'n airco checken. Dit loopt vol met condenswater.

04 jul 2009 21:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]