Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 16:16

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ...
Sigrid schreef:

Ken ook mensen die er van kunnen rondkomen,maar dat zijn in mijn geval meestal niet de mensen die ook nog in de schuldsanering zitten. Dat lijkt mij toch een groot verschil.

Nee, maar dat is een ander verhaal. Zo zijn er ook ondernemers die niet rond kunnen komen (er bestaat armoede onder best wel wat MKB-ers). Maar de bijstand is in beginsel voldoende.

Het zou wel goed zijn om meer differentiatie te krijgen. Dus iets lagere uitkering, maar meer mogelijkheden om indien nodig bij te passen.

Hoewel dan eerst de voorlichting moet worden verbeterd.

03 jun 2009 18:36
Profiel
Moderator
PF #57
tja, beetje dubbel in één post. Als een tuinset een primaire levensbehoefte zou zijn werk je dus in de hand dat mensen zwart gaan werken omdat ze van hun uitkering geen tuinset kunnen kopen... als de uitkering te laag zou zijn, krijg je meer zwartwerkers. en vaak is het zo (generaliserend, niet gericht tegen gast!) dat velen die zwartwerkers veroordelen wél hun tuin, verbouwing, stucwerk, schilderwerk, auto onderhoud etc door zwartwerkende beunen laten doen... Geen vraag... Geen aanbod :idea:

03 jun 2009 19:37
Profiel
Moeder van een klasgenootje van mijn dochter kwam een aantal jaren geleden in de problemen. Zij en haar man hadden één kindje, wilden er nog één, maar werd zwanger van een drieling. Haar man zei dat hij daar geen zin in had en is naar Venezuela vertrokken. Huis te koop gezet, met verlies moeten verkopen omdat ze het alleen niet kon betalen. Inmiddels was de drieling geboren. Sociale woning betrokken. Raakte haar werk kwijt omdat het niet te combineren was (waar laat je een een 3 jarige en 3 baby's als stewardes op lange vluchten?). Is uiteindelijk in de bijstand gekomen. Zocht alle websites af naar allerlei wetjes en regeltjes om te kijken of ze ergens recht op had. Kwam op iets meer dan € 1.000 uit. De helft ging naar de huur, van de andere helft moesten zij en 4 kinderen leven. Dan is het geen lachtertje.

Laatst bijgewerkt door Lydia op 03 jun 2009 22:02, in totaal 1 keer bewerkt.

03 jun 2009 19:56
Moderator
PF #57
ik begrijp je wel en ik zou die mensen ook mijn oude tuinset geven. of misschien zelfs wel mijn nieuwe, als ik ze zou kennen. en het is zielig, maar een tuinset is géén primaire levensbehoefte. Dát wilde ik er maar mee zeggen. ik denk dat in het algemeen in nederland een beetje het probleem is dat iedereen vindt dat hij/zij ergens récht op heeft. Ja, hoezo zou ik geen flatscreen aan de muur hebben hangen? Iedereen heeft dat toch? Omdat je dat niet kunt betalen, l*l! :evil: En dan maar geld lenen en leven op de pof. En dan verbaasd zijn dat je geen tegenslag kan hebben. Ik vind het overigens ook schandalig dat je met het invullen van een bon in de tv-gids (die je bij je flatscreen-op-de-pof kreeg) een nieuwe lening voor een keuken van 25 ruggen kan krijgen. Van die leuke reclames van lenen.nl van mensen die een keuken gaan uitzoeken met de tekst van moeders 'ja, we hebben 25000 euro besteden. Veel hè?' DAT IS GEEN GELD VAN JEZELF, MUTS! Als mensen eens een wat realistischer kijk op hun eigen leven zouden krijgen, zou het er allemaal een stuk minder erg uitzien.

Dit slaat uiteraard niet op situaties zoals Lydia hierboven beschrijft. Dat er schrijnende situaties zijn van mensen die op of zelfs onder de armoedegrens leven en daar zelf niet veel schuld aan hebben, weet ik. Maar ik kom ook zoveel verhalen tegen van mensen die maar blijven uitgeven 'want ik moet toch een auto hebben. hoe moet ik anders boodschappen doen?'....

03 jun 2009 21:34
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
+1; niets aan toe te voegen :thumleft:

03 jun 2009 21:37
Profiel WWW Facebook 
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Mijn visie in deze is; Er moet zeer goede controle zijn op uitkeringen. Wie het nodig heeft, zoals het voorbeeld van Lydia, moet echt geholpen worden, maar mensen die zwart bijklussen, moeten echt gecorrigeerd worden.

Controle is goed, mensen die niets te verbergen hebben, hebben er geen moeite mee. Natuurlijk wel met respect voor privacy.

Ik zou het ook prettig vinden als er coachen zouden bestaan, die bepaalde mensen actief helpen om uit die bijstand te komen, want soms zijn er drogredenen om er niet uit te komen. Ik kende iemand die bewust zij niet te willen werken, omdat hij bewust koos om zijn kinderen op te voeden. In mijn optiek valt er een tussenweg te vinden.

Verder moeten we lef hebben, mensen aan te spreken op verkeerd gedrag. Heb ik een keer o.a. een keer gedaan tegen een dame die gratis parkeerde met de invalideparkeerkaart van opa. Van zulke acties ben ik niet gediend

03 jun 2009 21:45
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
+1: ik word namelijk ook streng gecontroleerd. Sterker: mijn belasting wordt voor het overgrote deel via de voorheffing betaald (ingevoerd tijdens WW2) zodat ik er niet eens aan zou KUNNEN komen. Dus de mensen die het krijgen ook streng controleren. En +1 voor Horn. Maar dat is een verloren strijd (het niet kopen als je het niet kunt betalen idee).

03 jun 2009 22:14
Profiel
Helemaal mee eens. Er zijn echter ook veel mensen die tussen alles in vallen. Mijn verslag van die moeder is geen uitzondering. Ik ben door mijn ex ook in de financiële problemen gebracht doordat hij uit wraak na de scheiding allerlei rechtzaken tegen me aanspande die nergens over gingen. Maar waar je wel een advocaat voor moest nemen. Familierecht valt niet onder de rechtsbijstand. Na 4 rechtzaken heb ik een mediator bedongen, maar daar maakte hij ook weer gebruik van terwijl het niet hoefde, de kosten moest je beiden betalen.
De eerste 4 jaar zijn een hel geweest, toen in wanhoop een huis hier gekocht en verhuisd. Die afstand gaf eindelijk wat rust. Maar zat wel met een bult schulden. Nu ben ik iemand die, hoe harder je tegen me aanschopt, hoe harder ik terug vecht. Dus ik kwam er wel weer uit, met 6 dagen per week werken. Maar er zijn genoeg vrouwen die het niet kunnen. Toen de ellende pas begon, ben ik via mijn advocaat in contact gekomen met een vereniging van vrouwen die in dit soort situaties terecht zijn gekomen. Je wilt de ellende niet weten. Maar dat soort dingen hoor je weinig omdat je je als vrouw er voor schaamt. Er zijn ook heel veel mensen die zonder hun schuld in de problemen zitten en er niet uit kunnen komen omdat ze niet weten hoe of er gewoon weg de moed of de energie er niet voor hebben.

04 jun 2009 10:05
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
@ Lydia: + 1
Hulde voor je taaie karakter meid!

04 jun 2009 13:35
Profiel WWW Facebook 
+2 :res: :res: :res: lydia :D

04 jun 2009 13:53
Profiel
schiet me ineens te binnen
een bepaalde oud-forummer had dit hele draadje voor zijn rekening kunnen nemen ...

even kijken wie weet wie ik bedoel :mrgreen:

04 jun 2009 15:11
Profiel WWW Facebook 
Uit laren?

04 jun 2009 15:19
Profiel
rtlz..autoverkopen in mei gekelderd met 32%...en wordt nog erger door leasemaatschappijen die nog veel orders in backorders hebben...

04 jun 2009 15:21
Profiel
Wimpie77 schreef:
Uit laren?

nee :idea:

04 jun 2009 15:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
@ marco: begon die naam met een "z" ?

04 jun 2009 15:39
Profiel WWW Facebook 
lijkt wel een hunt :lol:
nee, niet met een "z"

04 jun 2009 15:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
heb je een hulp hint dan :bang:

04 jun 2009 15:50
Profiel
ECT ...

04 jun 2009 15:54
Timeless
Faster

04 jun 2009 15:55
Profiel
Lydia schreef:
ECT ...

Kwam uit Laren toch?

04 jun 2009 15:56
Profiel
het was iemand die echt alles had meegemaakt :idea:

04 jun 2009 16:03
Profiel WWW Facebook 
JIJ :?: :lol:

04 jun 2009 16:11
:lol: :lol: :lol:
nee niet ik

04 jun 2009 16:25
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Ligt het zoekobject ten zuiden van Nederland en is hij kok/tuningonderdelenverkoper? :roll:

04 jun 2009 16:27
Profiel
in 1x goed :thumleft:
oude garde ... :wink:

04 jun 2009 16:28
Profiel WWW Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 99  Volgende