Auteur |
Bericht |
Pascal
‘64 Kever
|
De meeting is toch van PFD? Da's een "alle porsche's" club toch?
Anyway, zoals Eric al zegt John, woensdag pas!
Ben nu druk bezig een verzekering te regelen, en da's voor een jongen/man van 28, met al 5 jaar lease-auto's niet handig/makkelijk!
|
28 nov 2003 20:59 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
PFD is geen officiele P-club (het is geloof ik niet eens ECHT een club in de vorm van een vereniging o.i.d., meer een groep enthousiasten, en telt daarom denk ik ook niet mee voor de verzekering)
Lidmaatschap is geloof ik iets van 15 euro per jaar... en dan krijg je nog 4x een boekie ook
Is dus ideaal voor de zunigerts onder jullie
Hoewel er ook veel 944's bij zitten is het dus GEEN 944 club (zoals Harry stelt) maar gewoon een algemene club... als je een P hebt ben je welkom.
Maakt niet uit wat voor één.
Weet nog niet zeker of ik morgen naar Inzinger ga... zie wel (ligt er aan hoe laat ik m'n nest uit kom)
gr.
Jeroen
|
29 nov 2003 3:24 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Vandaag even bij Inzinger gaan kijken ..... er was ook een PFD-meeting . Heb een erg goede indruk van het bedrijf en de sfeer gekregen. Paul Geeris sprak me ook erg aan . Een aanrader dus wat mij betreft
Erg leuk ook om het verhaal achter Pas Kal's 911 Kompressor te horen van een van de bouwers .
Cor heeft meteen een paar foto's van mijn strak glanzende 964 genomen . Volgen natuurlijk zo snel mogelijk.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 nov 2003 15:39 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Zoals te voorspellen was ik pas om 13.00 wakker
Volgende keer beter...
gr.
Jeroen
|
29 nov 2003 15:41 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dat voorspelden ze inderdaad ook
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 nov 2003 16:38 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Goed, overal te druk, bel ik naar Viborg (tegenwoordig Euromaster), morgen om 1 uur meneer?
WAT? Goed, gepland voor de 23e... En veeeeeeeeeeel goedkoper als bij die 2 in Eindhoven.... Dan maar een paar km's extra, da's toch geen straf....
|
18 dec 2003 15:26 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... maar niet meer (veel) goedkoper
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
19 dec 2003 11:05 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
@ Dirkie, @ Horn,
Jullie bezitten het "Nieuwe Testament" voor de 964-rijder . Daarin staan vast de juiste grenswaarden voor het uitlijnen vermeld . Graag een copietje/scan daarvan.
Groet,
Eric
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
14 jan 2004 16:15 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Is da wa gezellig da pfd lidgedoe ???
Dirkie
|
14 jan 2004 16:59 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
PFD is ook niet meer wat het was...
Maar zijn wel gezellige lui, geen poespas, poeha etc.
Beetje weinig evenementen tegenwoordig
Vroegâh (toen was alles beter ) hadden ze nog wel eens een leuke puzzelrit.
Tegenwoordig zijn het hoofdzakelijk de "laatste zaterdag van de maand" meetings
Maar ach... voor een contributie van 14 euri per jaar kan je niet tobben (krijg je ook nog 4x per jaar een boekie voor )
gr.
Jeroen
|
14 jan 2004 17:10 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik draag de 964 bijbel niet op mijn hart. check het vanavond even.
gr
horn
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 jan 2004 18:06 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Eric / Roel,
Je kan het ook te bont maken...
Een paar hondersten van een graad gaat echt niet uitmaken voor je uitlijning.
En als je denkt dat een uitlijn shop het ook nog ZO precies kan afstellen heb je het ook mis (waarom denk je anders dat er een tolerantie gegeven is?)
gr.
Jeroen
|
14 jan 2004 22:43 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
En dat uit jouw mond .
Ik zal het verschil in de praktijk inderdaad echt niet merken, maar twee verschillende uitlijn bedrijven werken blijkbaar met verschillende "ideaalwaarden" . Ik ben dan ook benieuwd welke advies waarden een "Porsche goeroe" hanteert.
Groet,
Eric
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
15 jan 2004 11:22 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Enig idee wat de rubbers in je wielophanging doen???
Hoezo, was het "advies" niet duidelijk genoeg?
Lees het anders nog eens...
Zoals gezegd... de sporing achter is NIET GOED
Links achter heeft te veel toespoor (veel meer dan rechts achter, dat ook al veel is)
Eventueel de askanteling (caster) voor bij laten stellen zodat dat ook dichter naar elkaar toe komt (klein verschil) en dan bij voorkeur de hoek zo groot mogelijk (binnen het berijk)
Afhankelijk van het rij-gedrag kan het camber (wielvlucht) voor en achter nog wat negatiever gezet worden.
Ik ken Roel verder niet en weet al helemaal niet hoe "sportief" hij rijdt, of waar z'n voorkeur naar uit gaat.
Er was ook een probleem met het scheef afslijten van één van de banden.
Zoals gevraagd WELKE en HOE was 'ie afgesleten...
gr.
Jeroen
|
15 jan 2004 15:06 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
| | | | Jeroen914 schreef: Enig idee wat de rubbers in je wielophanging doen??? Hoezo, was het "advies" niet duidelijk genoeg? Lees het anders nog eens... gr. Jeroen | | | | |
Juist daarom ...... " Je kan het ook te bont maken... Een paar hondersten van een graad gaat echt niet uitmaken voor je uitlijning." ..... en dan zelf met -1,3 graden camber rijden en rubbers vervangen door metaal (als ik dat goed heb onthouden) .
Groet,
Eric
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
15 jan 2004 16:13 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Hey Eric,
net m'n eigen bericht nog effe gelezen... excuus als ik een beetje "kribbig" overkom... was niet de bedoeling (te veel koffie en te veel zeikende klanten)
Inderdaad, ik heb veel meer negatief camber dan standaard en de rubbers zijn ook door lagers vervangen (reden is in het plaatje hierboven te zien).
Dat is dan ook afgestemd op mijn eigen rijgedrag (wangedrag? )
Zoals gezegd, ik weet niet hoe Roel rijdt of wat zijn voorkeur is
In de e-mail heb ik zo goed mogelijk geprobeerd uit te leggen wat wat doet. Hij kan daar z'n eigen conclusies uit trekken en de afstellingen kiezen die hij denkt dat het beste bij zijn rijstijl passen.
Een goede indicatie is natuurlijk hoe je banden zijn afgesleten.
Zoals Erwin al zei op het prikbord is e.e.a. ook afhankelijk of de auto verlaagd is (dan is het camber automatisch meer negatief en het stelbereik niet meer genoeg om dat eruit te krijgen - als je dat al zou willen)
Aan de uitlijn gegevens te zien is dat niet het geval...
gr.
Jeroen
|
15 jan 2004 16:29 |
|
|
Shark
Middelburg
|
Zelf rijd ik met -1.0 graad achter. Dit was voor mij een enorme verbetering. Heel goed merkbaar
Groeten,
SharkS4
|
15 jan 2004 17:15 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ach, berichten van een (prikbord-)eikel . Het ging er mij om dat degene die tot in het uiterste op zoek gaat naar de grenzen de opmerking maakt dat je het ook te bont kunt maken en dat een paar honderdsten niet uitmaken .
Tja ..... hoe Roel rijdt ..... daar "durf" ik niets meer over te zeggen , dat moet hij ook zelf maar doen: zie nieuwste gebruiker .
De uitleg was overigens zéér duidelijk en zijn C2 is standaard, niet verlaagd, met originele 17" velgen en standaard maat banden.
Groet,
Eric
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
15 jan 2004 17:35 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Een paar hondersten maakt ook niet uit... een paar tienden wel... Bovendien kan de monteur e.e.a. echt niet op de 1/100ste graad nauwkeurig afstellen, alleen meeten We wachten geduldig af
In dat geval gewoon de standaard waarden aan houden.
(eventueel wat spelen binnen de gegeven marges)
gr.
Jeroen
|
15 jan 2004 18:12 |
|
|