Auteur |
Bericht |
coolfan
997.2 gt3
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
ja nummertje trekken! nee joh zo bedoel ik het niet hoor niet hoor! maar heb weleens discussies hier over gelezen waarin hier nog weleens over gesproken en aan getwijfeld wordt en Erwin hier dan de noodzaak van uitlegt.
|
12 jul 2009 18:11 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
Coolfan, maakt niet uit jongen , zolang mijn elfje maar goed onderhouden is , he? Trouwens ik heb geen benul hoe andere porsches hier onderhouden worden ,want tussen uitleg en daden licht een wereld van verschil ,nee? gr Diablo
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
12 jul 2009 18:21 |
|
|
bully
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
............zo is het.......
|
12 jul 2009 18:36 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
Indruk .... en indruk .... Ja, dus eigenlijk. Het verschil tussen wat geschreven wordt door eigenaars in prachtige woorden en de praktijk.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
12 jul 2009 18:40 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
12 jul 2009 18:49 |
|
|
Toon
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
Nou heel simpel - toen Coolfan mij belde om 'm te kopen had ik toch besloten om 'm te houden ... kon er geen afstand van doen
|
12 jul 2009 20:55 |
|
|
coolfan
997.2 gt3
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
Ik had het al eerder over die ene hele goeie 964 waar ik in had gereden; is van Toon dus! Deze rijdt echt als nieuw maar hij heeft er ook gewoon heel goed voor gezorgd en dat voel je aan alles!!
|
12 jul 2009 21:33 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
Maar ook wel weer lekker voor jou, dat Toon er geen afstand van wilde doen. Omdat je liever een 3.2 (C1 zoals de Oosterburen zeggen) wilt
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
12 jul 2009 21:39 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
Boekjes checken en AKK blijft dus ook bij forum-auto's een must...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
12 jul 2009 22:32 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
Rad911 schreef: Dus met andere woorden krijg ik mijn elfje nooit (aan jullie) verkocht ?? Ik heb em zo een tiental jaren en heb onderhoud (uiteraard) altijd zelf gedaan , boekjes heb ik nooit gehad hoor. Ik kan alleen maar 1 ding zeggen en dat is dat ie als een zwitserse horloge gr Diablo btw hij staat niet te koop hoor
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
12 jul 2009 22:56 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
Ik denk idd een stuk moeilijker, ook omdat het een ombouw betreft. Die er wel goed uitziet overigens.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 jul 2009 6:35 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
13 jul 2009 7:07 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
Die uitspraak moet idd iets beter uitgelegd worden.. De vraag naar (goede) omgebouwde elfjes is gewoon wat kleiner.. maar er zijn wel degelijk mensen die er voor open staan.. alleen wat minder dan voor de originelen.. Een goed en mooi omgebouwd exemplaar krijg je voor een scherpe prijs altijd wel verkocht uiteindelijk..
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
13 jul 2009 8:54 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
Echt waar? Zonder aantoonbaar onderhoud (afgestempelde boekjes) is een Porsche hier moeilijker te verkopen en als het dan ook nog eens een omgebouwd exemplaar betreft wordt het vanwege de beperkte(re) interesse daarvoor nóg moeilijker. Lijkt me duidelijk toch?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
13 jul 2009 9:01 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
onderhoud aantonen kan ook gebeuren op andere manieren dan dmv het "heilige" afgestempelde onderhoudsboekje..denk aan gespecificeerde facturen van onderdelen..foto`s maken, wat ik zelf altijd doe, de meerwaarde van een weinigzeggend stempel wordt naar mijn idee nogal overschat.. Daarmee zeg ik idd nog steeds niet dat een ombouw makkelijk te verkopen is.. maar voor elke auto is wel een gek te vinden
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
13 jul 2009 9:05 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
Dát zal het laatste zijn dat ik ontken. Voordat dit allemaal weer een eigen leven gaat leiden: Diabolo schreef dat hij zijn Porsche hier dus nooit verkocht zou krijgen. Ik gaf daarop aan dat het 'inderdaad een stuk moeilijker zou gaan'. Natuurlijk kan het wel, maar in de regel geldt voor ombouw van 3.2 naar 964 dat de kosten die je daarin investeert van de restwaarde afgetrokken kunnen worden. Zeker als je hem op een forum van liefhebbers wil verkopen. Het gros gaat hier voor - min of meer - origineel. Wat niet origineel is, is meestal eenvoudig terug te bouwen (velgen, uitlaten, witte knippers, stuurtje etc). Onderhoud zelf doen zou voor mij persoonlijk een absoluut minpunt zijn, tenzij je Porschespecialist bent. De facturen van originele delen zouden me roesten, daar ik geen enkele ervaring en recensie heb van 'jouw' kennis en kunde in het onderhouden van een 911. Een factuur van originele Mobil1 10W40 olie is weinig waard als iemand er vervolgens 20 liter inpleurt (als voorbeeld hè!). Dus Diablo, ik zeg absoluut niet dat er iets aan jouw auto mankeert. Echter, ik - en ik denk met mij de meeste bezoekers hier - zou dus nooit een 3.2 kopen die omgebouwd is naar 964 model, met 10 jaar geen onderhoudshistorie omdat die door de eigenaar zelf is gedaan. Waarmee ik slechts aangeef dat verkoop van jouw auto op dit forum MOEILIJKER zou zijn (niet NOOIT!) dan een standaard 3.2 of 964 met regulier onderhoud en stempels in het boekje. Maar ik vraag me af waarom jij die filosofie niet snapt. Kan ik me nl. niet voorstellen... Eric had mijn uitspraak derhalve precies begrepen, gezien zijn 2-regelige uitleg hierboven.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 jul 2009 9:29 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
Gaat dit de nieuwe tijdrovende trend worden. Uitleggen hoe je het bedoelde omdat het anders werd opgevat dan bedoeld werd. Na elke zin typen dus drie keer terug lezen en afwegen om het wel kan @Coolfan, het is moeilijk aan te geven wat nu de fijnste Porsche is. Soms een 3.2, soms een 964 en soms weer anders. Zelf vind ik de rijeigenschappen en het gevoel dat de 993 mij geeft niet zo bij mij passen. Maar een paar weken geleden reed ik weer eens met Olaf zijn 993 4S en wist ik dat mijn vooroordelen over de 993 niet terecht zijn. Hoofdzakelijk door het Bilstein onderstel. Dat heb ik met alle Porsche's. Ik heb een voorkeur voor een bepaald type, maar dat veranderd haast wekelijks bij mij. Dat ligt er net aan wat de laatste fijne auto is die ik gereden heb. Op dit moment en 964C4, en dat terwijl ik niet eens 4 wiel aangedreven Porsche prefereer. Maar een maand geleden reed ik eens een eind met een goudkleurige 2.7 en wist toen weer hoe fijn een goede 2.7 rijdt. Juist het model dat niet zo goed bekend staat, maar fijn rijden doen ze wel. Lekker lichtvoetig. Een 3.2 is bijna altijd fijn. Vooral de latere versie's met G50 bak. Met een goede 915 versnellingsbak kun je absoluut ook goed leven, maar ook dat verschilt van exemplaar tot exemplaar. De staat van de carrosserie is erg belangrijk, en als het budget beperkt is moet je geen auto kopen met een oude rauwe lekkende motor. Het wordt steeds moeilijker een goede 3.2 te vinden. Zoek nooit naar de goedkopere, uiteindelijk zijn ze duurder. Meestal zijn de duurdere exemplaren met een lage kilometerstand, die exemplaren dus waar je ook makkelijk voor dat bedrag een 964 kunt kopen , het goedkoopst. Uiteindelijk dan. Oja, het verschil tussen een 217 pk en 231 pk is best wel groot, en dit verhelp je niet door de katalysator te verwijderen en de electronica aan te passen. .
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
13 jul 2009 9:54 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
Waarom ik deze filosofie niet snap Laat nu staan van die ombouw ! das een persoonlijke beslissing ivm wegentaksen 1, (wat in Belgie echt een wereld van verschil maakt !!) en 2 omdat ik auto van een vriend heb overgenomen en deze (zeer) goed kende . Daar ik toch een 964 liever zag heb ik deze bewust omg. naar 964 , mede in acht genomen dat deze een zeer goede exemp. was/is. Dus ik ben mechanieker van beroep, meer als 20 jaar Alfa Romeo Maserati gewerkt, Thuis al zo een 30 jaar aan overige merken gewerkt lees alle merken . (Zelfstandig wel zonder btw nr) Nu ga ik mijn auto door een Dealer of specialist laten onderhouden omdat "anders" auto wie weet moelijker verkocht kan worden (doe mij een plezier) . Ben ik blij dat ik niet in Nederland woon , als jullie daar allemaal zo over denken
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
13 jul 2009 10:10 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
Hé! Doe effe niet zo beledigd man. Jij stelt een vraag en ik geef je een antwoord. Dat ik zelfs nog eens in 20 regels uitleg omdat jij je persoonlijk aangevallen voelt. Als jij toch blij bent met jouw auto, geniet er dan van! Als jij je auto zelf kan ombouwen en perfect kan onderhouden zal je gek zijn dat door een ander te laten doen. Maar kijk dan niet vreemd op dat iemand anders daar - omdat hij jou en je eventuele vaardigheden niet kent - minder waarde aan hecht. Als je altijd zo reageert, ben ik ook ongelofelijk blij dat je niet in Nederland woont.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 jul 2009 10:17 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
Ik ben HELEMAAL niet beledigd , ik snap die filosofie gewoon niet , wat zouden mijn klanten ervan vinden moest ik mijn eigen auto op een ande r brengen voor onderhoud , snap je?
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
13 jul 2009 10:21 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
Trouwens , ik heb een paar jaar geleden door iemand die verstand heeft van porsche, na auto volledig nagezien te hebben en na hij verstomd stond van de auto een bod gehad van 23.000 euro , die ik ook meteen geweigerd heb
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
13 jul 2009 10:26 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
Vrees dat ze er in België ook zo over denken.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
13 jul 2009 12:17 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
Over wat ppp356???
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
13 jul 2009 12:23 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
13 jul 2009 12:31 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
Diablo ,waarom lees je nu niet even wat er geschreven wordt? Een hoop mensen zien nu liever originele stempels in boekjes zodat ze mogen verwachten dat wat er is gedaan aan de auto minstens door porsche is goedgekeurd.Mensen kunnen jou niet op je mooie oogjes vertrouwen dat jij het misschien wel beter hebt gedaan .DAT IS ALLES ( DAAR HEBBEN WE TOCH GEEN 5 PAGINA'S VOOR NODIG)
Denk wel dat het scheelt dat als jij alles hebt gedocumenteerd er een koper is te vinden die dat erg waardeert !!
|
13 jul 2009 12:50 |
|
|