Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:37



Antwoord op onderwerp  [ 1146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 46  Volgende
996: geplofte motor (+ reactie PON & AG) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
dat was een 996 motor.......


26 jun 2009 17:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
gast schreef:
zie links van het forumgeheugen die nu ongetwijfeld gaan komen :mrgreen:

Afbeelding

..... maar er is inderdaad een PF'er die afgelopen januari de 5e of 6e krukaskeerring in zijn 996 4S heeft laten plaatsen :shock:. Sindsdien :uh:

;) :lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


26 jun 2009 17:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
GerbenJ schreef:
bully schreef:
Afbeelding.....plof.......
Wat een ellende. Wás dat een 996 3.4 liter motor?

Nee Gerben, dat was een motor van een Boxster :twisted:

.
.
.
.
.
.



:wink:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


26 jun 2009 19:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
F360M
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Is dit dan ook niet toevallig een exemplaar geweest
wat van km-stand 0-tot-laatst bar slecht is behandeld?

De grootste factor die de levensduur van je P bepaald
is nog altijd je rechtervoet... En fatsoenlijk onderhoud uiteraard..

Je hebt altijd van die flitsende lui dr tussen zitten die zich een P
kunnen veroorloven, maar totaal niet met de techniek om kunnen
gaan, dwz met koude motor op het gas als ze ff worden uitgedaagd...etc etc.
Of bij iedere gelegenheid plankgas gaan ongeacht welke versnelling, onder het mom van daar issie toch voor gebouwd...

:salut:


26 jun 2009 20:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Lees gerust het topic eens door, uiteraard dient je motor netjes warm te zijn gereden voordat je hem zwaar belast.
Maar dit is niet de oorzaak van het gevoelige IMS Lager.
_________________________________________
Racefun events


26 jun 2009 20:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Paul II schreef:
Nee Gerben, dat was een motor van een Boxster

als ik me niet vergis was dat 3.8 X51 ;)
in de M96 motoren (dus niet alleen de 3.4) zitten gewoon veel onderdelen van totaal inferieure kwaliteit (lekker goedkoop)
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


26 jun 2009 21:11
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ik denk eerlijk gezegd dat dat een conclusie is die niet te ontkennen is. Waar Porsche ooit motoren maakte die (mits netjes gebruikt etc.) 300k km zonder problemen aankonden zijn ze nu door het gebruik van onderdelen van een lagere kwaliteit gewoon minder goed. Net als bij (bijvoorbeeld) Mercedes.....
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


26 jun 2009 21:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
maar mercedes heeft geleerd van zijn fouten.....alhoewel......


26 jun 2009 22:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
@ Maarten: welke motoren waren dat dan?
_________________________________________
Racefun events


26 jun 2009 22:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
vooral de 2.7 en3 liters.....als de tapeindjes waren vernieuwt.....


26 jun 2009 22:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Mercedes zit nog in een lerende fase.
BMW heeft hetzelfde meegemaakt en is weer 'back on track'
Porsche staat nog aan het begin van dat traject.

In de tijd dat toleranties steeds kleiner mogen zijn en steeds hogere prestaties van motoren worden verwacht kun je wachten op het moment dat er motoren worden gebouwd met allerlei kwalen.

Overigens heeft Jeroen het goed, die foto was een X51 3.8
Ik zal binnenkort eens een collage van geplofte Porsche motoren maken. Van 964 tot 997. Sommige vraag je jezelf echt af wat er mis is gegaan.
En dat alleen de cylinderwanden en zuigers van de 996 het af laten weten....

Afbeelding

8)
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


26 jun 2009 23:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
vind ik ook wel leuk om te zien zo'n collage.....


26 jun 2009 23:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Anders ik wel. Sinds november 2007 is een volledig vernieuwde kering beschikbaar inclusief een totaal nieuw montage voorschrift. Daarmee is vooralsnog het probleem volledig uit de wereld. Ik begreep dat incorrecte montage van deze kering volgens bv de oude methode onherroepelijk een wederom lekkende kering op levert.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


27 jun 2009 23:31
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
gast schreef:
Leuk een opsomming van wat er kapot kan gaan aan motoren.Ik heb eens een krukas doormidden gebroken ook diverse andere gaten in het carter gezien waar wat onderdelen door ontsnapt waren.
Ieder heeft dat soort problemen. En dan een foto van een gebroken krukas zodat iedereen denkt dat dit een zg plof motor is :bang: daar scheurt een stuk uit de cilinderwand aan de bovenkant van de cilinderbus)
ben toch benieuwt naar de collage......


28 jun 2009 0:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
gast schreef:
...En dan plompverloren een foto van een gebroken krukas op het forum zetten zodat iedereen denkt dat ie van een 3.4 is :bang: ...

't plaatje laat alleen maar zien dat het juist NIET ALLEEN om de 3.4 gaat :idea:
hier de achtergrond van de schade: http://forums.aircooledtechnology.com/s ... php?t=2844

Citaat:
The factory KNEW these engines had issues, this isn't the same company that created the 356 and 911

:mrgreen:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


28 jun 2009 3:18
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Jeroen914 schreef:
unsubscribed...


:?:


28 jun 2009 9:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
ben benieuwd naar de collage maurice... :popcorn:


30 jun 2009 0:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ik ga wel even in mijn archieven spitten. Kan heel even duren want ben t/m het weekend enorm druk.
En als ik die collage maak is het niet om de 996 mythe te ontkrachten of andere modellen naar beneden te halen. Is gewoon wel aardig om te zien dat motoren van Porsche allemaal zeer fikse schade kunnen hebben die meestal desastreus is gezien de enorme krachten die zich in een boxermotor ontwikkelen.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


30 jun 2009 10:50
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
:popcorn: :popcorn:


30 jun 2009 23:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Citaat:
Other failures are more down to use and time (cracked liners - as the bores will always drift oval but how quick depends on the quality of that casting and the useage) and cracked heads probably down to rapid heating cycles through driving too fast too soon on a cold engine.


Wel grappig dat dit niet als voornaamste probleem wordt vermeld en ook tussen de regels door lees ik wat al eerder geconcludeerd is.
Zal het hele artikel van Hartech eens rustig doorlezen.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


01 jul 2009 0:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
gast schreef:
...Hieruit blijkt o.a. maar weer dat de 996 motor wel degelijk te reviseren valt...

Uiteindelijk is alles te reviseren...
Maar vraag eens na div. specialisten (die wel andere P motoren reviseren) of ze ook de M96 kunnen/willen reviseren (bij de off.dealer hoef je het überhaupt niet te vragen) :idea:
En de onderdelen om 'zelf' de motor te reviseren zijn nog niet zo lang beschikbaar bij Porsche (en dan heb je weer de zelfde slechte kwaliteit)
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


01 jul 2009 1:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
gast schreef:
laatste bijdrage van Hartech op Pistonheads over de 996 problematiek:
...

Some form of reliable protection resonably priced is the answer allowing owners to benefit from these great reasonably priced cars and cover the cost of a failure (or most of it) in case they are unlucky.

Hier kijkt Hartech met jaloerse blik naar de Porsche Garantie regeling, een héle slimme zet van commerciële jongens in Zuffenhausen :!:
Iedereen blij, vooral de AG :P
En Hartech lijkt dat ook wel wat :wink:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


01 jul 2009 9:59
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
:shock: "De watergekoelde motor: beter dan de luchtgekoelde!"
"..... Gevolg is dat de luchtgekoelde motoren wel eens 'ploften' ..... Er is bij elke watergekoelde motorschade een oorzaak en die ligt altijd bij de rijder! ....."

gast, jij heb Porsche Scene Live 07/09 zeker nog niet gezien? :wink: :lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


01 jul 2009 11:24
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
gast schreef:
In mijn jaren als monteur ook diverse andere merken met gaten in het carter gezien waar wat onderdelen door ontsnapt waren.
Ieder merk heeft dat soort problemen.


Ik in mijn jonge jaren een Zundapp met een gescheurde zuiger....aai. toen ook al...oja in mijn tijd was een Zundapp luchtgekoeld :D




jeetje wat een lang topic zeg......


01 jul 2009 11:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Hartech schreef:
As an indication - we are now about twice as busy as a year ago and in fact have recruited two more technicians and built a second dedicated engine rebuild room for them and can only just cope - so I think the numbers are increasing but the drama is dying down.

de aantallen vielen toch wel mee, was toch allemaal stemmingmakerij :?: :scratch:

Citaat:
Initially failures were in my opinion mainly down to increased tolerances and poor design in some areas. Increasing tolerances results in cheaper components and most are made mid tolerance so fit just as nicely as the older models. However in every batch there is one where the mix of sizes is poor and that one fails prematurely.

beschaafd engelse versie van wat ik al eerder zei: goedkope massaproductie meuk van chineese kwaliteit

gast schreef:
Het gaat er om dat specialisten als bijv. Hartech en Autofarm een M96 motor moeiteloos kunnen reviseren...

volgens mij is het aantal specialisten die dat kunnen wereldwijd op 1 hand te tellen
dus zo 'moeiteloos' is het niet :roll:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


01 jul 2009 12:31
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 46  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Paulus911


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.