Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 18:35

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
PFT 60 - gevonden door Counterstrike ! 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: PFT 60 - ligt voor het grijpen ...
als je de foto van olaf bekijkt (waar zijn reclame993 :wink: op staat) zou het toch het linker kruisje moeten zijn....

PFT60 schreef:
:(

13 jul 2009 9:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (A-series)
Assendelft
Porsche hunt 60 is ten einde :ba:

Vanochtend gingen Storm en ik goed voorbereid op jacht (het is tenslotte een jachthond). De jacht begon bij Boezemgemaal Spaarndam op de Kerklaan.

We naderen het gemaal vanuit de richting waar Olaf een foto van zijn auto met het Boezemgemaal op de achtergrond heeft gemaakt. Onmiddellijk valt het me op dat zich rechts van de brug een klein steigertje bevind.

Mijn intuïtie zegt me dat ik daar eerst moet gaan kijken, ik herinnerde me nog de foto waarop duidelijk te zien was dat er aan de linkerkant van de plank teer was verdwenen. Als ik die plank zoek zie ik tussen de kieren de twee uiteinden van de koker!

Een uitgebreid verslag volgt, evenals een nieuwe Hunt.

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Counterstrike op 13 jul 2009 15:18, in totaal 1 keer bewerkt.

13 jul 2009 9:50
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht Re: PFT 60 - Beter laat, dan nooit ...
Olaf schreef:
Omdat de eerste hint wss toch te moeilijk is voor jullie ... hier nog 'n extra aanwijzing :mrgreen:

Hint 1a

Afbeelding

jeetje...........nu al gevonden, ik dacht laat ik ook is mee hunten, en heb een uur naar hint 1a zitten kijken, ben der ff langs geweest, en heb daar wel wat watermanagement gevonden, en Hans Brinkers nagedaan........

Maar geen PFT gevonden, ze wilde wel meewerken om de PFT koker de volgende keer te verstoppen....

13 jul 2009 9:57
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Counterstrike schreef:
Porsche hunt 60 is ten einde :ba:

Goed gedaan :thumleft:

Hint 1 - die door Barolo goed werd gezet ..
Afbeelding
... 'n moderne versie van de aardappel eters - duidelijk iets Hollands :arrow: Nederland.

Hint 1a - verwees zowel naar Holland - dat Nederland is, maar ook de provincies Noord&Zuid Holland tezamen.
Afbeelding

Omdat Mevrouw Holland al ingezet was voor Hint 1A - moest ik met 'n andere hint 2 komen ..
Afbeelding
Commissie van landbouw - departement Amstelland - het Noord-Holland uit de tijd van Napoleon

Om toch even 'n extra zetje te geven de hint 2a geplaatst ..
Afbeelding
... 'n makkie - de vlag van Noord Holland .

Hint 3
Afbeelding
Waterbeheer ..

Les van Lex ..Hint 3a
Afbeelding
... watermanagement in dit geval goed gerekend :wink:

Hint 4 ...
Afbeelding
'n zoethoudertje voor de dag - die al snel ingekopt werd door ... Counterstrike :res:
Mary Mapes Dodge - de moeder van het verhaal rond Hansje Brinker :wink:

:thumleft: voor Counterstrike die toen al besloot te gaan zoeken :thumleft:

Hint 5
Afbeelding
... het Boezemgemaal van binnen ...

Weggevertje ...
Afbeelding

Weggevertje 2 - voor als je van de kant van het Fort aan komt lopen naar de schuilplaats van PFT60
Afbeelding

Hier is de verstopplaats te zien :mrgreen:
Afbeelding

Hulpje ...
Afbeelding
... paaltje staat op enkele meters van de vindplaats ..

Weggevertje ... omdat men weer verder van de verstoplplaats ging zoeken ...
Afbeelding

The End :ba:

Afbeelding

Ik ben benieuwd naar jouw verslag en foto's, Counterstrike :D

13 jul 2009 10:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
964 C2
Bericht Re: PFT 60 - gevonden door Counterstrike !
Goed hoor Counterstrike :thumleft: Je zat er ook echt op te azen :D
En in dit geval...de aanhouder wint :!:

13 jul 2009 11:33
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
@ Counterstrike: gefeliciteerd :ba: . was voor mij net ff te ver weg en te veel andere dingen te doen vandaag :bang:

13 jul 2009 11:56
Profiel
964.c4
assendelft
gefeliciteerd,

je was er al vroeg bij, toppie.

robert

13 jul 2009 12:57
Profiel WWW Facebook 
Zo! Weer gemist... Jammer! Van harte Counterstrike en Olaf!

13 jul 2009 16:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Assendelft
De PTF-60 Hunt.

Daar staan we dan op 13 juli 2009 bij het Boezemgemaal in Spaarndam met de grijze PTF koker in ons bezit en een eervolle vermelding als Hunter in de Hal of Fame, een goed gevoel :ba:

Afbeelding

Dat had ik twee dagen geleden, toen Olaf de zestigste PFT startte, niet kunnen vermoeden. Normaal volg ik de hunts op passieve manier, maar als blijkt dat de PDF zich in Nederlands polderlandschap in Noord Holland bevind word ik nieuwsgierig.

Zondagochtend rond een uur of 01.00 is Olaf terug van het strand. Ik probeer ik er achter te komen of de PDF misschien in Waterland ligt. Uit zijn aanwijzingen blijkt dat ik hierop door moet gaan. Een foto van W.A temidden van kleine meisjes volgt. De beelden die ik hierbij krijg onder invloed van rode wijn zijn genoeg om deze dag te laten voor wat het is :drunken:

Tijdens mijn slaap doet Sigrid goede zaken, nuchter bezien gaat het hier namelijk om waterbeheer :thumleft:

Met een zwaar hoofd aanschouw ik hint nummer 4, wederom een foto van een dame, alleen was het dit keer Mary Mapes Dodge de schrijfster van het verhaal van Hansje Brinker. In het artikel dat bij de foto hoort lees ik dat in Spaarndam (16 kilometer van mijn huisadres) een beeldje staat van Hansje.

Afbeelding

Gewapend met deze kennis en de eerste foto op mijn netvlies stap in de auto en rijdt naar Spaarndam. Even lijkt het erop of ik niet de enige ben, voor mij staat een blauwe Seat met kentekenplaathouders van Porsche Centrum Noord Holland! Deze auto rijdt ook Spaarndam binnen maar gaat aan het beeldje voorbij. Even later sta ik oog in oog met Hansje met zijn vinger in de dijk maar vandaag komt de nattigheid komt van boven. Het houtwerk van de sluis komt aardig overeen met dat van de foto, het zou kunnen! Na dertig minuten geef ik het noodgedwongen op, ik moet naar mijn werk. Op de weg terug besluit ik de naam van Mary Mapes Dodge prijs te geven. De link naar Hansje Brinker is dan snel gelegd en vanuit mijn werk kijk ik regelmatig naar de vorderingen op het forum.

In de loop van de avond volgt hint 5, en de cruciale foto van het onderkomen van de PFT.. Met gekromde tenen volg ik de topic, zeker als Sigrid de naam van het gemaal laat vallen en om 21.40 weet dat ze goed zit. De foto van Olaf om 23.55 drijft de zaak helemaal op de spits. Die avond kom ik te laat thuis om nog op pad te gaan.

Na een korte nachtrust ga ik rond 08.30 op pad met Storm (onze labrador). We stappen uit op een parkeerplaats nabij het boezemgemaal. Ik heb een afslag te vroeg genomen maar daardoor komen we direct op de plek waar Olaf zijn Porsche had geparkeerd. Mijn oog valt onmiddellijk op een soort steiger aan de rechterkant. Als ik op de steiger loop zie ik onder de planken de uiteindes van de koker, ik wurm mijn hand aan de voorzijde door een smalle spleet en kan op deze manier de koker pakken.

Afbeelding

Afbeelding

Om dat de term “Old School Hunt” al een aantal keer was gevallen vroeg ik Olaf wat hij hiermee bedoelde, hij wil de hunts wat meer diepgang geven door er een onderwerp aan te koppelen zoals in dit geval waterbeheer.

Ik wil Olaf bedanken voor het uitzetten van PFT 60, ik heb er in ieder geval veel plezier aan beleefd en ga me nu richten op het uitzetten van PFT 61 waar ik hopelijk net zoveel plezier aan ga beleven als de Hunt !

John is uitgesloten van deelname in verband met voorkennis! :D
Carpe diem,
Peter

15 jul 2009 0:46
Profiel
964 C2
Mooi verhaal en je bent een echte hunter blijkt wel... :thumleft:
Olaf het is je gelukt :!:

15 jul 2009 8:22
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Counterstrike schreef:
Even lijkt het erop of ik niet de enige ben, voor mij staat een blauwe Seat met kentekenplaathouders van Porsche Centrum Noord Holland! Deze auto rijdt ook Spaarndam binnen maar gaat aan het beeldje voorbij.

:lol:

Counterstrike schreef:
Op de weg terug besluit ik de naam van Mary Mapes Dodge prijs te geven.

:res:

Mooi verhaal :thumleft: .. en succes met het uitzetten en begeleiden van de volgende hunt :!:

15 jul 2009 11:19
Profiel WWW Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Goed verhaal Counterstrike, gefeliciteerd :!:

En Olaf, bedankt voor het uitzetten :!: Ik had wat moeite om hem te volgen :(

15 jul 2009 22:03
Profiel
3.2S
010
Counterstrike, welkom tot de Hall of Fame...... :wink:

15 jul 2009 22:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Assendelft
Bedankt allemaal, vanavond rond 19.00 uur gaat PFT-61 van start, ik kan jullie vertellen dat het uitzetten bijna net zo leuk is als het vinden :D

Peter

17 jul 2009 18:43
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Sigrid schreef:
Mooi verhaal en je bent een echte hunter blijkt wel... :thumleft:
Olaf het is je gelukt :!:

Had Olaf al voorbij zien rijden, maaaaar niets verteld :oops:
Was bij mij om de hoek, heb een werkplaatsje t/o Hansje Brinker in Spaarndam :lol:

PS
Lekkere betonblokken he Olaf op de dijk :bang:

17 jul 2009 20:13
Profiel
964 C2
Je wilde dus zelf geen hunt uitzetten, want anders was het wel een bak geweest als je meteen had gepost dat je hem had :D

17 jul 2009 20:21
Profiel
Moderator
911 Carrera S
molen934 schreef:
PS
Lekkere betonblokken he Olaf op de dijk :bang:

Nou :mrgreen:

PFT Hunt 61 is inmiddels ook op gang :wink:

17 jul 2009 20:28
Profiel WWW Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4