Auteur |
Bericht |
bully
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
dat was een 996 motor.......
|
26 jun 2009 17:19 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
..... maar er is inderdaad een PF'er die afgelopen januari de 5e of 6e krukaskeerring in zijn 996 4S heeft laten plaatsen . Sindsdien
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
26 jun 2009 17:43 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Nee Gerben, dat was een motor van een Boxster . . . . . .
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
26 jun 2009 19:10 |
|
|
boxstercup
F360M
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Is dit dan ook niet toevallig een exemplaar geweest wat van km-stand 0-tot-laatst bar slecht is behandeld? De grootste factor die de levensduur van je P bepaald is nog altijd je rechtervoet... En fatsoenlijk onderhoud uiteraard.. Je hebt altijd van die flitsende lui dr tussen zitten die zich een P kunnen veroorloven, maar totaal niet met de techniek om kunnen gaan, dwz met koude motor op het gas als ze ff worden uitgedaagd...etc etc. Of bij iedere gelegenheid plankgas gaan ongeacht welke versnelling, onder het mom van daar issie toch voor gebouwd...
|
26 jun 2009 20:42 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Lees gerust het topic eens door, uiteraard dient je motor netjes warm te zijn gereden voordat je hem zwaar belast. Maar dit is niet de oorzaak van het gevoelige IMS Lager.
_________________________________________ Racefun events
|
26 jun 2009 20:55 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
als ik me niet vergis was dat 3.8 X51 in de M96 motoren (dus niet alleen de 3.4) zitten gewoon veel onderdelen van totaal inferieure kwaliteit (lekker goedkoop)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
26 jun 2009 21:11 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ik denk eerlijk gezegd dat dat een conclusie is die niet te ontkennen is. Waar Porsche ooit motoren maakte die (mits netjes gebruikt etc.) 300k km zonder problemen aankonden zijn ze nu door het gebruik van onderdelen van een lagere kwaliteit gewoon minder goed. Net als bij (bijvoorbeeld) Mercedes.....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
26 jun 2009 21:27 |
|
|
bully
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
maar mercedes heeft geleerd van zijn fouten.....alhoewel......
|
26 jun 2009 22:31 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
@ Maarten: welke motoren waren dat dan?
_________________________________________ Racefun events
|
26 jun 2009 22:51 |
|
|
bully
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
vooral de 2.7 en3 liters.....als de tapeindjes waren vernieuwt.....
|
26 jun 2009 22:53 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Mercedes zit nog in een lerende fase. BMW heeft hetzelfde meegemaakt en is weer 'back on track' Porsche staat nog aan het begin van dat traject. In de tijd dat toleranties steeds kleiner mogen zijn en steeds hogere prestaties van motoren worden verwacht kun je wachten op het moment dat er motoren worden gebouwd met allerlei kwalen. Overigens heeft Jeroen het goed, die foto was een X51 3.8 Ik zal binnenkort eens een collage van geplofte Porsche motoren maken. Van 964 tot 997. Sommige vraag je jezelf echt af wat er mis is gegaan. En dat alleen de cylinderwanden en zuigers van de 996 het af laten weten....
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
26 jun 2009 23:05 |
|
|
bully
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
vind ik ook wel leuk om te zien zo'n collage.....
|
26 jun 2009 23:13 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Anders ik wel. Sinds november 2007 is een volledig vernieuwde kering beschikbaar inclusief een totaal nieuw montage voorschrift. Daarmee is vooralsnog het probleem volledig uit de wereld. Ik begreep dat incorrecte montage van deze kering volgens bv de oude methode onherroepelijk een wederom lekkende kering op levert.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
27 jun 2009 23:31 |
|
|
bully
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
ben toch benieuwt naar de collage......
|
28 jun 2009 0:34 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
't plaatje laat alleen maar zien dat het juist NIET ALLEEN om de 3.4 gaat hier de achtergrond van de schade: http://forums.aircooledtechnology.com/s ... php?t=2844
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
28 jun 2009 3:18 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
|
28 jun 2009 9:58 |
|
|
bully
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
ben benieuwd naar de collage maurice...
|
30 jun 2009 0:23 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ik ga wel even in mijn archieven spitten. Kan heel even duren want ben t/m het weekend enorm druk. En als ik die collage maak is het niet om de 996 mythe te ontkrachten of andere modellen naar beneden te halen. Is gewoon wel aardig om te zien dat motoren van Porsche allemaal zeer fikse schade kunnen hebben die meestal desastreus is gezien de enorme krachten die zich in een boxermotor ontwikkelen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
30 jun 2009 10:50 |
|
|
bully
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
|
30 jun 2009 23:40 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Wel grappig dat dit niet als voornaamste probleem wordt vermeld en ook tussen de regels door lees ik wat al eerder geconcludeerd is. Zal het hele artikel van Hartech eens rustig doorlezen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
01 jul 2009 0:05 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Uiteindelijk is alles te reviseren... Maar vraag eens na div. specialisten (die wel andere P motoren reviseren) of ze ook de M96 kunnen/willen reviseren (bij de off.dealer hoef je het überhaupt niet te vragen) En de onderdelen om 'zelf' de motor te reviseren zijn nog niet zo lang beschikbaar bij Porsche (en dan heb je weer de zelfde slechte kwaliteit)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
01 jul 2009 1:51 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Hier kijkt Hartech met jaloerse blik naar de Porsche Garantie regeling, een héle slimme zet van commerciële jongens in Zuffenhausen Iedereen blij, vooral de AG En Hartech lijkt dat ook wel wat
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
01 jul 2009 9:59 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
"De watergekoelde motor: beter dan de luchtgekoelde!" "..... Gevolg is dat de luchtgekoelde motoren wel eens 'ploften' ..... Er is bij elke watergekoelde motorschade een oorzaak en die ligt altijd bij de rijder! ....."gast, jij heb Porsche Scene Live 07/09 zeker nog niet gezien?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
01 jul 2009 11:24 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ik in mijn jonge jaren een Zundapp met een gescheurde zuiger....aai. toen ook al...oja in mijn tijd was een Zundapp luchtgekoeld jeetje wat een lang topic zeg......
|
01 jul 2009 11:41 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
de aantallen vielen toch wel mee, was toch allemaal stemmingmakerij beschaafd engelse versie van wat ik al eerder zei: goedkope massaproductie meuk van chineese kwaliteit volgens mij is het aantal specialisten die dat kunnen wereldwijd op 1 hand te tellen dus zo 'moeiteloos' is het niet
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
01 jul 2009 12:31 |
|
|