Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 20:52

Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsche 997.2 Speedart Sport pre-muffler 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Porsche 997.2 Speedart Sport pre-muffler
speedART biedt nu een Sport muffler aan voor de carrera facelift.
Is op 30min gefixt. En ik vind het vele mooier klinken dan hun volledig uitlaatsysteem, het filmpje heeft hier al gestaan .. als hij gas geeft blijft het constant dezelfde toon, erg vreemd:?
Bij deze heb je dat niet, en ook als je hem start heb je zo die schone "rumble"

Het is geen PSE-niveau, maar wel een leuk alternatief.
Want men pa vindt 3100 EUR voor een PSE bij carnewal toch wel erg veel hoor:?

wat vinden jullie ervan?

12 jul 2009 19:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Porsche 997.2 Speedart Sport pre-muffler
Mooie sound.
Kost dat?

12 jul 2009 20:11
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Is het je (vader) duidelijk dat bij deze aanpassing een complete, grote demper vervangen wordt door een pijp :?: :twisted:

Er zijn hier diversen die zo iets geprobeerd hebben op een 993 maar er weer van terug gekomen zijn.

12 jul 2009 20:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Van de prijs geen idee, mail met prijsaanvraag is verzonden :wink:
Paul 2: who cares? :mrgreen: 't resultaat telt.. en dat is wel erg mooi 8)

12 jul 2009 20:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Wel rekening mee houden, dat als er geen originele Porsche uitlaat op staat, je de garantie niet kunt verlengen (moest je dit eventueel willen na 2 jaar).
Daarom komt er bij mij de originele PSE op. (natuurlijk gaat die stekker er dan dadelijk uit, zodat de kleppen altijd open blijven staan).

Frank.

13 jul 2009 7:49
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Frank-997 schreef:
Wel rekening mee houden, dat als er geen originele Porsche uitlaat op staat, je de garantie niet kunt verlengen (moest je dit eventueel willen na 2 jaar).

Dat lijkt mij onzin.

13 jul 2009 9:45
Profiel
Forum Admin
Cayenne
onzin.....................

Een garantie is in pincipe niks anders dan een verzekering, en als er stront aan de knikker is zoeken ze het wel ff uit...tja kan der nou gebeuren een motor gevoelige IMS Lager ofso das pas onzin :D :D.

Een dealer zal ten alle tijde alles moeten melden....en als ze ( Porsche AG )dan ruiken dat er is geklooit want dat noemen ze dan zo...kweet het niet zo of ik het bij een nieuwe zou doen.

Neemt niet weg dat ie bruut klinkt.

13 jul 2009 10:14
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Had dat van die garantie en niet originele uitlaat hier recent al eens gelezen en ook mij lijkt dat onzin. Specifiek over de uitlaat dan.

In het algemeen zijn de regels betreffende garantie en de mogelijkheid voor de fabrikant om onder hun aansprakelijkheid uit te komen duidelijk verbeterd voor de consument. De fabrikant/leverancier moet aannemelijk maken dat er ondeugdelijk werk is geleverd - incl. ondeugdelijke onderdelen dus - en kan bijv. niet meer gewoon zeggen het onderhoud is niet bij ons gedaan en dus niet goed en dus geen garantie.

Een eigenaar zou dus zelf het onderhoud kunnen doen en dat argument kan op zich geen reden zijn voor afwijzing van een garantieclaim 8)

13 jul 2009 10:22
Profiel
Forum Admin
Cayenne
nou ben ik geen techneut...maar zou me wel kunnen voorstellen dat men (de uitkerende partij) bij het monteren van een niet Porscheuitlaat kan gaan piepen...

van euhhhhhhhhh ja dit geeft een andere tegendruk (oja tis natuurlijk geen tweetakt), andere karakterestiek aan de Porsche etc. etc. dus drom schade aan het torretje..

Tuurlijk is dat onzin......maar als iemand moet betalen dan gaat men tot ut gaatje...alhoewel ik er van uit gaat dat dit een zaakje is van jouw off. dealer waar je de auto hebt gekocht, die zal het moeten uitzoeken en eerst repareren.

Van de dealer waar ik in onderhoud zit weet ik dat ie er voor vecht, (ik heb geen zin in een welles nietus gedoe van euhhhhh dat doet ie niet, ik weet voorbeelden genoeg van wel en niet in een topic van een andere 997 uitlaat een discussie mbt de dealer waar ik zit).

13 jul 2009 11:09
Profiel
Moderator
PF #57
't Zal net zo zijn als een verzekering. Alle argumenten die ze kúnnen aanhalen om uitkering te voorkomen of verminderen, zúllen ze ook aanhalen. Als was het alleen maar om te proberen...

13 jul 2009 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Dit zeggen de voorwaarden.

De Porsche Approved Individuele garantie is niet van toepassingen indien:

"Voertuigen die op een andere dan door de fabrikant toegestane wijze gemodificeerd zijn"

Het lijkt me dat bij een issue, wat dat ook mag zijn, Porsche zich makkelijk zou kunnen verschuilen achter deze volzin. Zelf hou ik de P graag in de garantie, met mijn standaard PSE, maar je kan het natuurlijk altijd gewoon proberen :)

Porsche AG bepaald uiteindelijk of iets valt onder de garantie (of niet), en hoe (en of) het probleem zal worden opgelost. Natuurlijk kan een dealer helemaal aan jouw kant staan en voor je gaan, maar de heimat bepaalt.

13 jul 2009 11:54
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Rob997S schreef:
Dit zeggen de voorwaarden.

De Porsche Approved Individuele garantie is niet van toepassingen indien:

"Voertuigen die op een andere dan door de fabrikant toegestane wijze gemodificeerd zijn".

Dus zeker geen onzin zoals DS denkt...

13 jul 2009 12:13
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Mijn auto zit al een aantal jaren in de Porsche garantie met een niet originele uitlaat. Iedere keer is daar geen opmerking over gemaakt bij de jaarlijkse verlening, terwijl het a. zichtbaar is, b. hoorbaar is. c. in de Fahrzeugbrief stond (nu niet meer natuurlijk). Dan wil ik nog wel eens zien hoe men onder de garantie uit zou willen komen...

Sowieso geldt dat bij wijzigingen aan de auto het aan de garantiegever is om aan te tonen dat het ontstane gebrek is veroorzaakt door de wijziging. Nou kan die bewijslast best draaien als e.e.a. aannemelijk gemaakt is, maar bij een andere uitlaat wordt dat verdomd lastig denk ik zo.

Als je op een Carrera een compressor schroeft en de motor draait in de soep, ja... dan heb je wel een probleem. Dan is het ook niet zo gek dat er een link gelegd wordt tussen compressor en motorproblemen. Maar een wat anders klinkende uitlaat? Ik zie het niet.

13 jul 2009 12:23
Profiel
John schreef:

Dus zeker geen onzin zoals DS denkt...

Kort door de bocht conclusie. Een producent kan ook alle garantie proberen uit te sluiten, je verplichten om het onderhoud bij de dealer te doen, enz. enz. en de rechter maakt daar keer op keer gehakt van. En dat weet Porsche ook.

Het staat erg ruim geformuleerd, maar zo lang er geen link is tussen gebrek en modificatie sta je als consument gewoon in je recht. Ongeacht de formulering.

13 jul 2009 12:27
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Dikke van Dale schreef:

U hebt gezocht op het woord: onzin.
RESULTAAT
 on·zin de; m iets dat geen zin heeft; wartaal, nonsen

Het zomaar verwijderen van een dikke originele fabrieks uitlaatpot en vervangen (Zoals Paul al aan gaf) door een simpele pijp is volgens mij gewoon bruut modificeren.
Dat ie er slechter van zou lopen geloof ik uiteraard ook niet, echter ben ik geen techneut.

13 jul 2009 13:42
Profiel
John schreef:
Het zomaar verwijderen van een dikke originele fabrieks uitlaatpot en vervangen (Zoals Paul al aan gaf) door een simpele pijp is volgens mij gewoon bruut modificeren.

Dan denken wij daar heel anders over, maar dat mag. Het is een zeer simpel klusje (ik heb bij mijn 964 ook zelf uitlaatdelen vervangen) en het effect is gewoon dat er ander (meer) geluid wordt geproduceerd. Strikt genomen is dat ook het enige doel van die uitlaatdempers: minder geluid. Als we allemaal doof waren geweest, dan was van fabriekswege de rechte pijp de keuze geweest. Vandaar dat ik het een zeer milde vorm van modificatie vind.

Maar als je heel taalkundig de insteek wil kiezen: ik reageerde met "onzin" op deze uitspraak: Wel rekening mee houden, dat als er geen originele Porsche uitlaat op staat, je de garantie niet kunt verlengen

En aangezien mijn auto zonder originele Porsche uitlaat meermaals een garantieverlening heeft gehad is deze uitspraak m.i. onzin, daar het tegendeel hieruit blijkt.

13 jul 2009 13:52
Profiel
In aanvulling op wat ik eerder schreef, in de actuele garantievoorwaarden staat duidelijk - vertaal even vlot maar relevant uit het D. - dat er geen garantieverplichting bestaat indien gebreken daardoor ontstaan zijn:
a. het voertuig is onkundig behandeld of overbelast bijv. races of overbelading
b. door garantienemer of derden, geen Porsche partner, is niet terzake kundig onderhoud gepleegd
c. er zijn onderdelen ingebouwd waaraan de AG niet zijn zegen heeft gegeven of het voertuig is gewijzigd zoals bijv. tuning (expliciet genoemd! de eerder genoemde compressor, uiteraard van toepassing!); dit lijkt ook te gelden voor een andere uitlaat maar daarvoor moet men dan eerst nog de in het begin beschreven relatie leggen met het gebrek :!:
d) e) en f) verder vanzelfsprekend.

13 jul 2009 22:00
Profiel
Nog een opmerking over de uitlaat modificatie waar dit draadje eigenlijk over gaat 8)

Het filmpje lijkt helemaal geweldig en een prima indruk te geven, maar realiseer je even dat je het geluid 99,99 % van de tijd beleeft in de P. en daarover geeft de film nul info.

13 jul 2009 22:04
Profiel
Nog een toevoeging: toen ik aan het zoeken was stond er een door (ik meen) TechArt getunede 996 turbo (ook 530 pk) bij een Porsche Centrum te koop MET Porsche garantie.

Het heeft dus alle schijn van "soep niet zo heet eten". :wink:

13 jul 2009 22:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Paul II schreef:
Nog een opmerking over de uitlaat modificatie waar dit draadje eigenlijk over gaat 8)

Het filmpje lijkt helemaal geweldig en een prima indruk te geven, maar realiseer je even dat je het geluid 99,99 % van de tijd beleeft in de P. en daarover geeft de film nul info.

Ik heb ook nog geen enkel filmpje gehoord van een 997 met PSE binnenin:)

15 jul 2009 13:30
Profiel
Ik was vandaag even bij PCE voor een akkefietje en zag daar bij een GT3 de opmerking dat de Porsche garantie niet gold voor zaken die niet door Porsche waren geleverd. Geen idee waar op werd gedoeld, maar het is m.i. de enige logische uitleg: garantie prima, maar bij wijzigingen is Porsche daar niet voor verantwoordelijk. En daar valt dan gevolgschade ook onder.

15 jul 2009 16:03
Profiel
911-CAR schreef:

Klopt, maar heb het gevoel dat je vader daar toch de ~2500 Euro niet voor gaat uitgeven! :wink:

15 jul 2009 21:24
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Voor een filmpje waarschijnlijk niet nee! :P :wink:

Kan jij niet eens samen met mevrouw de Bont een mooi interieur en exterieur filmpje :drive: maken van de PSE en dat op youtube knallen! 8)
Zal 911-CAR ook geen gewetensbezwaren tegen hebben! :)

15 jul 2009 21:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Paul II schreef:
911-CAR schreef:

Klopt, maar heb het gevoel dat je vader daar toch de ~2500 Euro niet voor gaat uitgeven! :wink:

Voorlopig? neen. 3100 EUR voor PSE met kleppen is wat veel.
Maar als er nu eens een goed filmpje was, van binnen gefilmd, van buiten als hij vertrekt, even revven. Dat veranderd de zaak. Dan kan je zeggen: Ja, dit geluid wil ik!
Endan kan je beter een oordeel vellen, dus als je zo vriendelijk zou willen zijn:)

15 jul 2009 22:12
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Paul II schreef:
Er zijn hier diversen die zo iets geprobeerd hebben op een 993 maar er weer van terug gekomen zijn.

Graaf
Terrum

... en ondergetekende :mrgreen:

16 jul 2009 8:57
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende