Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 22:36

Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Sporters in de fout: the continuing story 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Sporters in de fout: the continuing story
Wielrenners en epo, Maradona en zijn misbruik van verdovende middelen, paarden aan de drugs, hardlopers die stijf staan van de Nandrolon, Yuri van Gelder en cocaïne...

het gaat toch wel heel vaak mis in de (top)sportwereld.

Met betrekking tot Yuri van Gelder heb ik destijds met Rémy Lens nog gepraat. Rémy was destijds de coach van Yuri en is -ook door Yuri- als leugenaar weggezet toen hij aangaf niet langer met Yuri te kunnen werken omdat die het niet zo nauw nam met de discipline en het gebruik van 'genotsmiddelen'. Toen hij aangaf dat die 'genotsmiddelen' cocaïne betrof, werd Rémy voor leugenaar uitgemaakt die met modder zou smijten omdat 'the lord of the rings' aangegeven zou hebben niet langer met hem verder te willen.

Nu blijkt -dus- dat hij helemaal niet loog, maar gewoon gelijk had!

Ik heb de indruk dat, omdat de ster van Yuri toen rijzende was, er verder geen aandacht door de werkgever van Yuri aan besteed is, want anders was hij toen al ontslagen...

Even een stukje 'nieuws van gisteren':
de wakkere krant van Nederland

Wielrenners ontkennen ook categorisch totdat ze betrapt worden en dan nóg nemen ze de overige renners waarvan ze -ongetwijfeld- weten dat die ook nemen in bescherming. Vaak mogen ze daarna -na een schorsing van een aantal maanden ofzo- toch weer gaan fietsen; met een geschonden blazoen, dat wel, maar toch...

En wat te denken van de hardloper die nou net bekend stond als kruisvaarder tegen doping in de sport die vervolgens zelf betrapt werd op het gebruik van nandronol?

klikkerdeklik

Tja... en dan zijn er natuurlijk nog die body buiders:
gewoon uit een Belgische krant

En dan was er natuurlijk nog:
AfbeeldingAfbeelding

Laatst bijgewerkt door Black Betty op 14 jul 2009 19:34, in totaal 1 keer bewerkt.

13 jul 2009 19:59
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Sporters in de fout: the continuing story
wat zou speedy gonzales gebruikt hebben dan :shock: :mrgreen: :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

13 jul 2009 20:05
Profiel WWW Facebook 
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Some peppa in da assssssss... :ba:

13 jul 2009 20:10
Profiel
Ergens is een eind aan het menselijk lichaam, dus zoeken we andere middelen. :idea:

Als elke mens bij geboorte beter en sterker zou worden, m.a.w. dus wereldrecords verbeterd worden puur zonder zulke middelen zouden we over 200 jaar volgens mij alleen nog maar geboortes hebben van super mannen en vrouwen. :mrgreen:

14 jul 2009 8:03
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Het zijn niet zo zeer de sporters die hypocriet zijn, het is juist het dopingsbeleid wat hypocriet is.

Iedere topsporter past zijn inname aan op het verbeteren van zijn prestatiepotentieel. Dat gaat van hele onschuldige zaken (voeding) tot zaken die hoogst illegaal zijn. Maar wat is er illegaal? Datgene wat is benoemd als zijnde illegaal. Toch word er net gedaan alsof er logica achter die verboden zit. Nou, nee.

Ik vind de discussie bij iedere sporter die wordt betrapt een beetje vreemd. Veel te veel aandacht en veel te vaak met gespeelde verbazing. Het zal mij gewoon jeuken.

14 jul 2009 13:16
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Hear! Hear!

Dat is helemaal juist. Strikt genomen is een kop koffie al fout vanwege de stimulerende werking.

Ik meen dat het dopingbeleid is begonnen vanwege excessen en fatale ongevallen door sommige vormen van doping(Tour de France rijders die dood van hun fiets vielen en dergelijke). Uiteindelijk is dat ontaard in een soort heksenjacht op alles wat de "eerlijke competitie" nadelig zou kunnen beinvloeden en dat daarom alle sporters "schoon" zouden moeten zijn. Dit beleid mondt uit in een mugenzifterige regeltjesbrei waardoor normale voedingsstoffen soms al "fout" zijn. Hetgeen mij voor een serieuze sporter ook al geen lolletje lijkt.

Nu het woord gevallen is: Ja lekker, koffie! :ass:

14 jul 2009 13:42
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Gewoon 2 klasse's laten starten, een met onbeperkt doping en een zonder doping.

wil je jezelf dood spuiten of slikken en een korte roem hebben, ga je gang.
Doping en stimulerende middelen zijn al zo oud als de sport is.

mijn 2 eurocenten.

14 jul 2009 13:51
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Ik denk dat dat niet gaat werken. Dan zijn er altijd weer sporters die de klasse zonder doping willen winnen door stiekem toch doping te gebruiken. En dan zijn we weer waar we nu zijn... :idea:

overigens begrijp ik de 'sportieve verontwaardiging' bij het coke gebruik van een Boone en een Juri niet helemaal. Cocaine is geen prestatieverhogende drug. Wat is het sportieve probleem dan? Imago? Dat je iemand juridisch vervolgt omdat hij een verboden drug gebruikt begrijp ik volkomen. Maar dat iemand sportief geschorst wordt? Hoezo staat cocaine op de verboden lijst met stimulerende middelen van de doping commissie als het niet prestatieverhogend werkt?

14 jul 2009 13:56
Profiel
Horn, helemaal mee eens...

Zelfs toen ik 1ste klasse softbal speelde kregen we een dopinglijst wat we niet mochten gebruiken.
Daar stond zelfs AA drink op... (Stofje in AA drink wat niet mag, maar dat kreeg je pas binnen bij een aantal AA drink achter elkaar drinken...)

14 jul 2009 14:05
Profiel
Moderator
PF #57
grappig, generatiekloof. Toen ik Jong-Oranje honkbal speelde werd er nooit over doping gel*ld. Alleen dat je geen Red Man pruimtabak mocht kauwen in de dug-out omdat je die vlekken niet meer uit je witte broek kreeg :lol:

14 jul 2009 14:09
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Ha geweldig, ik ben ook een keer betrapt bij het NK speedvingeren, gelukkig buiten de publiciteit kunnen houden..

wat een gehannes, die lijstjes wisselen met de week, we hebben 2 springruiters rondrijden en die mogen nog geen pijnstiller nemen na een val van het peerd !

14 jul 2009 14:28
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
horn schreef:
Toen ik Jong-Oranje honkbal speelde ...

Afbeelding

14 jul 2009 14:39
Profiel
Moderator
PF #57
Nope, dat is het team van mijn zoon. Dit was mijn team... Team Big Mac...

Afbeelding

14 jul 2009 14:48
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
speedvingeren :shock: :mrgreen: :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

14 jul 2009 14:49
Profiel WWW Facebook 
Rotterdam
... wil ik even niet over nadenken :oops:

14 jul 2009 16:58
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
tja... als je in Nederland drugverslaafd bent en je hele leven al teert op de maatschappij en alles steelt wat los en vast zit wordt je door allerlei geitenwollensokkeninstanties geholpen, gesteunt en van een woning voorzien.

Als je Yuri heet en Nederland op de sportieve (turn)kaart hebt gezet dan raak je je baan kwijt, mag je voor de krijgsraad komen, wordt je door iedereen verguist en komt dus gewoon uiteindelijk in de goot terecht omdat je leven structureel wordt vernietigd....

Volgens mij maakt cocaine je sportive prestaties eerder slechter dan beter, dus in dat opzicht mag ie van mij al zijn medailles houden.

14 jul 2009 17:28
Profiel WWW
Rotterdam
Marc, daar raak je ook een punt van fundamentele onrechtvaardigheid in de beoordeling (en veroordeleng) van mensen: zwak is altijd zielig en moet geholpen en sterk(er) heeft het zelf gedaan en moet maar op de blaren zitten. In dit land wordt je ook beter door de overheid behandeld als je een moeilijke jeugd, een slechte opleiding en andere problemen hebt.

14 jul 2009 17:56
Profiel
964 C2
Sport en cocaïne moeten ze vooral doen, verbetert je prestaties totaal niet, maar dat Yuri met zijn huidige "baan" de boel verziekt heeft, dat is toch echt zijn probleem. Dat weer je van te voren als je bij defensie gaat werken.
Verder weet ieder sportmens precies wat hij mag nemen, dus met andere dopinggevallen gemiddeld geen meelij...of het moet je zonder medeweten door een arts zijn geflikt..maar ik ga er van uit dat een goede sporter over een redelijke intelligentie beschikt en dus ook zelf op moet/kan letten!

14 jul 2009 18:25
Profiel
Moderator
PF #57
Sigrid schreef:
maar ik ga er van uit dat een goede sporter over een redelijke intelligentie beschikt

nou moet je het niet overdrijven... Er zijn uitzonderingen, maar het gros heeft toch een groot deel van zijn over het algemeen korte schooltijd op het trainingsveld gestaan...

14 jul 2009 18:29
Profiel
964 C2
...en kan in de tussentijd een diploma of certificaten halen. Maar daarnaast kost sport discipline...en sorry, maar een echte sukkel kan dat totaal niet opbrengen. Je moet jezelf kunnen stimuleren en hebt gemiddeld ook een achterban die niet altijd alleen maar op roem en geld uit is. Die jongens in de tour bijv. zijn als beginners dan misschien nog jonkies, maar zo afgestompt ook niet dat ze niet weten wat ze doen. Al die jankers het afgelopen jaar...ik heb toen en toen doping gebruikt..ze weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn. Tuurlijk zal er ook wel eens een minder helder licht tussen zitten,maar die lopennou eenmaal overal rond. Maar de gemiddelde topatleet weet wel wat ie doet. Ja, en dan de voetballers nog. Ik moet zeggen, dat ook al is het een sport waar ik van hou, ik denk dat daar gemiddeld misschien wat minder slimmerikken tussen lopen. Maar met de hulp van de zaakwaarnemer, verdienen ze zoveel, dat ze ook nooit meer wat moeten doen na hun carriere..als ze het slim(?) spelen. Hun gemiddeld woord en zinsgebruik zegt soms genoeg.

14 jul 2009 18:39
Profiel
Rotterdam
Ik kan me voorstellen dat de druk op topsporters zo groot is dat, in combinatie met een redelijke mate van isolement door het vele trainen, dit soort excessen gestimuleerd worden. Niet vergeten dat bij de huidige jeugd het gebruik van genotsmiddellen groter is dan het pakweg 20 a 30 jaar geleden was. Daarom vind ik het niet terecht dat Yuri zijn Coke-gebruik op deze manier verweten kan worden. Bovendien zijn defensie en andere betrokkenen al langer op de hoogte.

14 jul 2009 18:40
Profiel
964 C2
Stel dat defensie op de hoogte was, dan gaan ze nu wel flink op hun....

14 jul 2009 18:42
Profiel
Rotterdam
Defensie WAS op de hoogte sinds 2006 als ik me niet vergis...

14 jul 2009 18:48
Profiel
Groningen
esgigt schreef:
Ik kan me voorstellen dat de druk op topsporters zo groot is dat, in combinatie met een redelijke mate van isolement door het vele trainen, dit soort excessen gestimuleerd worden.. [-etc.-]

Deze past wat mij betreft prima in het rijtje "..een moeilijke jeugd, een slechte opleiding en andere problemen... ".

14 jul 2009 19:09
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Toen ik nog in de Nederlandse kernploeg zat, was een borrel voor een wedstrijd niet verboden. Nooit genomen overigens.

14 jul 2009 20:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 95 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende