Auteur |
Bericht |
Menno
911 2.2T 1971Eindhoven
|
remklauw revisie
Beste Porsche liefhebbers,
De remklauwen van mijn 911 T 1971 ben ik aan het reviseren. Het probleem is dat ik de cilinders er met geen mogelijkheid uit krijg. De cilinders steken er ongeveer 2 cm uit en er bij een cilinder lekt er al remvloeistof langs. Maar voor het laatste stukje zitten ze muurvast. Ik heb geen luchtdruk/compressor. Het liefs zou ik de cilinders met een grote tang eruit willen trekken maar worden de cilinders beschadigd. Heeft iemand nog tips?!
Als de cilinders eruit zijn en alles is niet verroest ed dan wil de remklauwen laten stralen en verven. Weet iemand nog een goed adres in de buurt van Eindhoven?
Bedankt,
Menno
|
14 jul 2009 19:17 |
|
|
mooiweerrijder
968 still going strong since 2006.Utrechtse heuvelrug
|
Re: remklauw revisie
handigste tip is gewoon weer aansluiten op de remslang en met vloeistof eruit pompen. zal wat lastig gaan met degene die lek is maar dan kun je in iedergeval 1 kant gangbaar maken en na terugzetten/schoonmaken daarvan de andere eruit pompen. Daarna alles goed reviseren. Of als de zuigers rot zijn ook deze maar vervangen. Waarschijnlijk is dat al het geval.
|
14 jul 2009 19:20 |
|
|
cabrio wim
|
Re: remklauw revisie
Fietspomp, wel even met 2 personen werken.
|
14 jul 2009 19:52 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: remklauw revisie
Ik heb er weleens een (in)vetpomp voor gebruikt gr Diablo
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
14 jul 2009 19:56 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: remklauw revisie
Sucses gegarandeerd. Daarna goed doorspoelen. Oja, het zijn niet de cilinders die je eruit probeert te krijgen Remzuigers noemen we die cilinders, en de cilinders noemen we remklauwen
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
14 jul 2009 20:35 |
|
|
aher
911 2.2e targa 1971noord brabant
|
Remmen centrale son op Ekkersrijt doen aan remklauw revisie. (ate).
_________________________________________ orgineel hellgelb
|
14 jul 2009 20:58 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: remklauw revisie
Yup Aher , en er zullen er nog meerderen zijn ! Maar hij gaat ze toch zelf reviseren ,toch? gr Diablo
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
14 jul 2009 21:11 |
|
|
Menno
911 2.2T 1971Eindhoven
|
Re: remklauw revisie
Yes! 1 zuiger inmiddels er al uit. Heb nog niet de vetspuit methode gebruikt, kan ik nog voor de andere zuigers gebruiken. Het reviseren (schoonmaken en rubbers vervangen) doe ik zelf. Maar het liefst wil ik de remklauw laten stralen en verven/coaten. Dus daar zoek ik een goed adresje voor.
|
14 jul 2009 22:17 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: remklauw revisie
Ah,ok Sorry Aher
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
14 jul 2009 22:47 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
Re: remklauw revisie
mooiste is het om ze even wet te brengen om opnieuw te laten annodiseren, kunnen ze weer jaren mee
neem 2 dikke stalen stroken van 4cm bij 4 mm dik bij 20cm boor er twee gaten in en gebruik 2 draad einden
leg 1 strook op de de cylinder en de andere op de buiten zijde dan boutjes er in en persen maar tot hem moment dat de andere bijna gaat lekken dan dan plaatjes verwisselen naar de anderekant.
dan weer persen en je kan ze er bijde zo uitnemen
Tip
let even goed op hoe de zuigers zitten en hoe je ze terug plaatst op de zuiger zit namelijk een verhoging welke uit mijn hoofd onder een hoek van 15 graden moet worden geplaatst, tbv van het gelijk matig aangrijpen van de remblokken
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
15 jul 2009 11:21 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Re: remklauw revisie
Laatst een setje gekocht voor het vervangen van de remvloeistof mbv luchtdruk uit de reserveband. Daarmee kon ik ook mooi de zuiger uit de klauw persen. (was wel reserveband met 5 bar; ging als een tierelier)
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
15 jul 2009 11:59 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: remklauw revisie
Ik heb voor mijn 911 vier gereviseerde ATE (nieuw geel geanodiseerd, nieuwe zuigers, nieuwe pakkingen, nieuwe nippels, etc) gehaald. Gewoon kompleet nieuw voor 95 euro per wiel.(oude wel inruilen) Ziet er super uit en werkt geweldig. Vond het het niet waard om voor wellicht een paar 10-tjes zelf aan de gang te gaan. Wellicht ook een optie. Kan je bijna niet tegenop reviseren:)
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
15 jul 2009 15:25 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
Re: remklauw revisie
das niet duur en wel erg mooi
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
15 jul 2009 16:38 |
|
|
aher
911 2.2e targa 1971noord brabant
|
Het is je vergeven
_________________________________________ orgineel hellgelb
|
15 jul 2009 17:20 |
|
|
Menno
911 2.2T 1971Eindhoven
|
Re: remklauw revisie
Annodiseren kan toch alleen maar bij aluminium? De remklauwen dit ik heb zijn van staal.
|
15 jul 2009 21:10 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: remklauw revisie
Volgens mij kan dat ook met staal. Maar in ieder geval geel zoals ze uit de fabriek kwamen
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
15 jul 2009 22:06 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
Re: remklauw revisie
kan ook met de stalen geel passiveren is volgens mij de juiste term, verbeter me als ik het goed heb, resultaat is bij mij na enkle jaren nog steeds mooi
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
16 jul 2009 10:53 |
|
|
Menno
911 2.2T 1971Eindhoven
|
Re: remklauw revisie
Heb er nog 2 zuigers uitgekregen, met de een "vetpomp" methode. Bedankt voor de tips !! Bij ongeveer 4 bar gingen ze eruit. De laatste (doe nu alleen de voor remmen) is een hardnekkige!!
|
16 jul 2009 22:39 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
Re: remklauw revisie
Goed bezig..nog even volhouden
_________________________________________ "There is no substitude"
|
17 jul 2009 18:53 |
|
|
Menno
911 2.2T 1971Eindhoven
|
Re: remklauw revisie
Ben eindelijk klaar met de voorwielen. Na het schoonmaken een vervangen van de rubbers was het mogelijk om met een fiets pomp de cilinders er uit te duwen. Heb inmiddels alles al getest.... werkt weer perfect! Bedankt voor de tips!
|
08 aug 2009 20:50 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Re: remklauw revisie
Dat ziet er weer pietje bello uit.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
09 aug 2009 4:53 |
|
|
albert58
911 3.2 Carrera Cabriolet 1985
911E Targa 1969Goirle
|
Re: remklauw revisie
Wie kan mij vertellen hoe de zuigers van de aluminium remklauwen, 911E 1969, horen te zitten? Er zit nl voor 2/3 een verhoging op de zuigers.
Groet, Albert.
|
12 feb 2020 21:31 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Re: remklauw revisie
Dit geldt bij mij maar of dat bij jou hetzelfde is weet ik niet:
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
13 feb 2020 8:35 |
|
|
albert58
911 3.2 Carrera Cabriolet 1985
911E Targa 1969Goirle
|
Re: remklauw revisie
Bedankt!!
Welk type auto / remklauw heb jij?
|
13 feb 2020 10:00 |
|
|
albert58
911 3.2 Carrera Cabriolet 1985
911E Targa 1969Goirle
|
Re: remklauw revisie
Ik zie het nu, 3.2 cabriolet. Thanks!
|
13 feb 2020 10:04 |
|
|