Re: PFT 60 - gevonden door Counterstrike !
De PTF-60 Hunt.
Daar staan we dan op 13 juli 2009 bij het Boezemgemaal in Spaarndam met de grijze PTF koker in ons bezit en een eervolle vermelding als Hunter in de Hal of Fame, een goed gevoel
Dat had ik twee dagen geleden, toen Olaf de zestigste PFT startte, niet kunnen vermoeden. Normaal volg ik de hunts op passieve manier, maar als blijkt dat de PDF zich in Nederlands polderlandschap in Noord Holland bevind word ik nieuwsgierig.
Zondagochtend rond een uur of 01.00 is Olaf terug van het strand. Ik probeer ik er achter te komen of de PDF misschien in Waterland ligt. Uit zijn aanwijzingen blijkt dat ik hierop door moet gaan. Een foto van W.A temidden van kleine meisjes volgt. De beelden die ik hierbij krijg onder invloed van rode wijn zijn genoeg om deze dag te laten voor wat het is
Tijdens mijn slaap doet Sigrid goede zaken, nuchter bezien gaat het hier namelijk om waterbeheer
Met een zwaar hoofd aanschouw ik hint nummer 4, wederom een foto van een dame, alleen was het dit keer Mary Mapes Dodge de schrijfster van het verhaal van Hansje Brinker. In het artikel dat bij de foto hoort lees ik dat in Spaarndam (16 kilometer van mijn huisadres) een beeldje staat van Hansje.
Gewapend met deze kennis en de eerste foto op mijn netvlies stap in de auto en rijdt naar Spaarndam. Even lijkt het erop of ik niet de enige ben, voor mij staat een blauwe Seat met kentekenplaathouders van Porsche Centrum Noord Holland! Deze auto rijdt ook Spaarndam binnen maar gaat aan het beeldje voorbij. Even later sta ik oog in oog met Hansje met zijn vinger in de dijk maar vandaag komt de nattigheid komt van boven. Het houtwerk van de sluis komt aardig overeen met dat van de foto, het zou kunnen! Na dertig minuten geef ik het noodgedwongen op, ik moet naar mijn werk. Op de weg terug besluit ik de naam van Mary Mapes Dodge prijs te geven. De link naar Hansje Brinker is dan snel gelegd en vanuit mijn werk kijk ik regelmatig naar de vorderingen op het forum.
In de loop van de avond volgt hint 5, en de cruciale foto van het onderkomen van de PFT.. Met gekromde tenen volg ik de topic, zeker als Sigrid de naam van het gemaal laat vallen en om 21.40 weet dat ze goed zit. De foto van Olaf om 23.55 drijft de zaak helemaal op de spits. Die avond kom ik te laat thuis om nog op pad te gaan.
Na een korte nachtrust ga ik rond 08.30 op pad met Storm (onze labrador). We stappen uit op een parkeerplaats nabij het boezemgemaal. Ik heb een afslag te vroeg genomen maar daardoor komen we direct op de plek waar Olaf zijn Porsche had geparkeerd. Mijn oog valt onmiddellijk op een soort steiger aan de rechterkant. Als ik op de steiger loop zie ik onder de planken de uiteindes van de koker, ik wurm mijn hand aan de voorzijde door een smalle spleet en kan op deze manier de koker pakken.
Om dat de term “Old School Hunt” al een aantal keer was gevallen vroeg ik Olaf wat hij hiermee bedoelde, hij wil de hunts wat meer diepgang geven door er een onderwerp aan te koppelen zoals in dit geval waterbeheer.
Ik wil Olaf bedanken voor het uitzetten van PFT 60, ik heb er in ieder geval veel plezier aan beleefd en ga me nu richten op het uitzetten van PFT 61 waar ik hopelijk net zoveel plezier aan ga beleven als de Hunt !
John is uitgesloten van deelname in verband met voorkennis!
Carpe diem,
Peter