Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 15:54

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
BPM betalen zonder airco? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Bericht Re: BPM betalen zonder airco?
hartpvd schreef:
frank1977 schreef:
sandelow schreef:
Dat hoeft niet, de ambtenaar loopt met je mee om te kijken wat erin zit, of je vult het ter plekke in.

mijn ervaring is, dat voor het humeur van de beambte het aan te raden is, met een ingevuld formulier te komen......Dan heb je ook de meeste kans dat de ambtenaar niet eens mee loopt om naar de auto te kijken en kun je nog eens wat opties "vergeten".

Wat "vergeet" je zo meestal? Bijv airco, 17 inch ipv 16 inch, PSM? Metallic lak weglaten geloven ze toch niet.
Hoe ben je aan de prijzen van de opties gekomen, ik kan alleen de nieuw prijs vinden.

Gr, Patrick

Ik ben met de beste man naar mijn auto toegelopen waar hij (nadat we uitvoerig de auto besproken hadden) de 18" wielen, Bose speaker set en lederen interieur over het hoofd gezien had.

14 jul 2009 18:07
Profiel
Moderator
PF #57
ik ben gewoon dat buro in gelopen waarbij een mevrouw een aantal vragen stelde en ik met een domme blik keihard gelogen heb. en zij vond het te warm om mee naar buiten te lopen en het te checken. hardtopje vergeten o.a. :cheesy:

14 jul 2009 18:15
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Ook nog wel eens een keer mijn hele navigatiesysteem eruit gehaald, loopt die kerel niet eens mee om te kijken. Had ik ook gewoon kunnen liegen ;)

14 jul 2009 18:25
Profiel
PorscheForum Rakker
hartpvd schreef:
frank1977 schreef:
sandelow schreef:
Dat hoeft niet, de ambtenaar loopt met je mee om te kijken wat erin zit, of je vult het ter plekke in.

mijn ervaring is, dat voor het humeur van de beambte het aan te raden is, met een ingevuld formulier te komen......Dan heb je ook de meeste kans dat de ambtenaar niet eens mee loopt om naar de auto te kijken en kun je nog eens wat opties "vergeten".

Wat "vergeet" je zo meestal? Bijv airco, 17 inch ipv 16 inch, PSM? Metallic lak weglaten geloven ze toch niet.
Hoe ben je aan de prijzen van de opties gekomen, ik kan alleen de nieuw prijs vinden.

Gr, Patrick

Bij mij ging het om een Mini Cooper S.

Maar als voorbeeld:

Leer -> standaard met "goedkoop" leer, "duur" leer optie. Het dure zat er bij mij in, maar niet opgegeven.
Audio -> standaard radio/cd speler, Harman Kardon optie. Harman Kardon zat er bij mij in, maar niet opgegeven.
Cruise Control -> was optioneel, zat er wel in, niet opgegeven.
Airco -> handbediend was standaard, automatische airco was optie. Automatisch zat er bij mij in, maar niet opgegeven.

En zoals Horn al aangeeft, gewoon een beetje dom kijken :mrgreen:

Gr.
Frank

14 jul 2009 20:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 2.7 BMW 120D
Dat domme kijken heeft blijkbaar goed gewerkt :D
Kwam €400 lager uit dan ik had berekend. O.A PSM vergeten, 17 inch velgen etc.

Bedankt voor de tips!!

15 jul 2009 22:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
De hardtop is bij mij nieuw ook al nageleverd, een paar weken na de auto als los onderdeel en daardoor zonder BPM.

15 jul 2009 22:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Jaren geleden was het nog leuker, we haalden een hele volle a4 130 Pk tdi avant s line uit Belgie( 18 maanden oud), haalden uit onze oude hele kale avant het interieur, middenconsole(geen clima) , stuur , wielen etc. 1 avondje bouwen met 2 man, enige optie die is aangeslagen was het schuifdak, dit waren zeer lucratieve 2 avonden.(moest ook weer terugbouwen)

Tegenwoordig weten ze welke opties op dat chassisnr. de fabriek heeft verlaten, kan nu nog wel als je de auto koopt als incompleet, dan laat taxeren zonder interieur, dashboard, 18"wielen etc.

Over de dan bepaalde handelswaarde betaal je dan BPM, kunnen lucratieve avonden zijn!!!

16 jul 2009 8:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
felix bahama 912 schreef:
Tegenwoordig weten ze welke opties op dat chassisnr. de fabriek heeft verlaten, kan nu nog wel als je de auto koopt als incompleet, dan laat taxeren zonder interieur, dashboard, 18"wielen etc.

Klopt dat ze dat weten, hoe de (recente!) auto's oorspronkelijk afgeleverd zijn.

Maar de BPM betaal je over de auto zoals die wordt aangeboden, dus de staat dan :!:
Het vervangen van onderdelen naar goedkopere uitvoering werkt dus nog steeeds.

16 jul 2009 10:19
Profiel
Forum Admin
Cayenne
felix bahama 912 schreef:
............Over de dan bepaalde handelswaarde betaal je dan BPM, kunnen lucratieve avonden zijn!!!

Aaai......zoals Koos Spee hier wel is op het forum meelas, ga ik er vanuit dat de douanevriendjes van Kabouter Bos ook meelezen....en googlen kunnen ze als de beste :evil:

Ut mag nie heh de Nederlandse staat een pootje lichten (maar is wel lekker op zijn tijd zie ik).

Ik zie dat wel is op de TV bij wegmisbruikers als die Polen worden aangehouden als ze bezig zijn Wouter Bos te pesten....ineens kunnen ze geen woord Duits of Engels, tobbers zijn het.

Oja ik heb nog nooit wat ingevoerd uit het buitenland, mij teveel rompslomp, ellende en risico, ik ga voor het gemakkelijke en spek de staatskas weer is voor de zoveelste keer :cry: :cry:

16 jul 2009 12:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2