Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 22:17

Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Betalingsopties aankoop Porsche USA 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Betalingsopties aankoop Porsche USA
Het is zo ver. Ik ben momenteel bezig met het aanschaffen van een Porsche 996 Cabrio uit 1999. AKK zeer positief (op een aantal kleine steenslag (5x) puntjes na .

MAAR

Ik heb op het forum geen uitleg kan vinden over betaling/overschrijving voor de aankoop van een Porsche. Natuurlijk kan je gewoonweg het geld overschrijven, maar dat lijkt me niet zo verstandig.

Kan iemand mij adviseren hoe ik het beste de betaling kan verrichten? Mijn bank ik ABN AMRO. Zijn gegevens en zijn bankgegevens zijn ook al bekend.

Alvast bedankt

16 jul 2009 16:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht Re: Betalingsopties aankoop Porsche USA
Kopen IN de USA?

De Europese banken hebben geen echt lekkere verbinding met die van de USA, het is niet zo makkelijk om geld daarheen over te maken zoals we binnen de eurolanden doen. Er wordt daar nog veel gewerkt met cheques en gewoon grote hoeveelheden cash. :?

16 jul 2009 17:05
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Je kan kijken of je via jouw bank een LC (Letter of Credit) kan regelen. Ik denk het niet maar is wel een optie.

16 jul 2009 17:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ik blijf gewoon hier. Ik kan inderdaad een "letter of credit" gaan gebruiken (LC). Dit is wel kostbaar (300 tot 400 euro) voor het overmaken van het bedrag.
Alle papieren worden door je bank (in dit geval ABN AMRO) gecontroleerd. Het bedrag wordt pas overgemaakt als alle papieren en afspraken zijn nagekomen.

16 jul 2009 17:16
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Zou ik toch overwegen. Kost wel wat, maar geeft je veel zekerheid. Ik geloofdat ik ervoor zou opteren om het toch terplekke te regelen. Ticket-je US kost niet zoveel meer tegenwoordig. Leuk weekendje weg ook:)

16 jul 2009 17:23
Profiel
Utrecht
Dito.

Ik heb wat zaken uit de US zien komen... :shock:

16 jul 2009 17:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Van wat ik hoor ga ik toch voor een LC. Ik moet even de exacte kosten gaan berekenen. Er is een akk gedaan door een gerenomeerd bedrijf die volgens mij zusje die in Miami woont en ook een aantal jaar in de autohandel zat. Verder kan je ook in een LC een aantal zaken opnemen die het in ieder geval een stuk veiliger maken.

16 jul 2009 18:22
Profiel
Edreamsz schreef:
Er is een akk gedaan door een gerenomeerd bedrijf die volgens mij zusje die in Miami woont en ook een aantal jaar in de autohandel zat.
dan kan je toch beter geld overmaken naar je zus en het haar laten regelen.....

16 jul 2009 18:38
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
... of lekker 'n paar dagen op visite bij je zus :idea:

Miami Rulez! 8)

16 jul 2009 18:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
mmmm,,, Zusje woont in Miami. Auto staat in Minnesota. Dat zal niet zo makkelijk gaan. (jammergenoeg)

Miami is inderaad :ba: , maar gezien mijn rol hier op werk kan ik niet zomaar weg als manager (het moet allemaal strategisch, ver van te voren en zorgvuldig aangegeven worden :)

16 jul 2009 18:41
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
ik wil er ook een uit de US of A halen. ik ga wel met je mee, krijgen we miss kortin omdat we er meerdere kopen :ba:

16 jul 2009 19:46
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Heb je de berekening helemaal goed gemaakt? Ik ben nog steeds geen 911 uit de US tegengekomen die echt veel goedkoper was dan een Duitser. Toen ik mijn Jeep Wrangler wilde halen stond de dollar op 1,61 en zelfs toen was het interessanter om een Jeep Wrangler (toch een US auto!) uit Duitsland te halen. Begint eer ge bezint en berekent eer ge tekent!!!!!!

Succes verder :thumleft:

16 jul 2009 21:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Citaat:
Van wat ik hoor ga ik toch voor een LC. Ik moet even de exacte kosten gaan berekenen

Een LC geeft alleen zekerheid dat er iets geleverd wordt maar niet in welke staat. Het beste is zelf te gaan met een, tijdelijke, hogere creditcard limiet. Het is normaal in de VS om een auto via mastercard of Visa te kopen. Of je moet iemand daar hebben die de levering aan wil nemen ter controle. (Familie is altijd OK maar ik begrijp ver weg). Wees voorzichtig met LC's en de zgn. veiligheid er van.

horn schreef:
Heb je de berekening helemaal goed gemaakt?

Moet ik Horn, weer !@#$% gelijk geven deze week. vanochtend nog een paar wagens ingevoerd in een XL sheet en door alle kosten van aanpassingen vrijwel geen echte goede marge. Alleen hele specifieke P's die hier bijna niet meer zijn (door roest) zijn leuk om te kopen in de VS.

16 jul 2009 21:24
Profiel
Moderator
PF #57
moderne porsches kan je gewoon beter uit de EG halen dan van daarbuiten. Uiteraard geldt dat niet voor een california 356, hoewel daar ook megaveel zooi tussen zit. En dergelijke auto's gewoon van Minnesota naar Arizona worden gehaald en dan als auto's uit de zonne-staten worden verkocht. Ik zou er erg mee uitkijken. Je kan je geld maar één keer uitgeven. Tenzij je genoeg hebt om trial and error te spelen... :idea:

16 jul 2009 21:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Horn, vandaag zelfs naar Prius en andere Frigides gekeken en in het XL sheet gezet. Door de RDW en aanpassingen moet je echt een koopje vinden wil het leuk zijn. Dus zelfs zonder of weinig BPM is het lastig om marge te maken. Je ziet wel hele leuke exemplaren die hier gewoon niet meer, makkelijk, te vinden zijn.

16 jul 2009 21:31
Profiel
3.2S
010
Ik heb het idee dat Ed echt geen Euro te veel wil uitgeven. Hij zal het wel berekend hebben. :wink:

17 jul 2009 8:27
Profiel WWW
Moderator
PF #57
ik ook en mij viel het erg tegen. daarom vraag ik of hij zeker weet het wel goed berekend te hebben. om vervelende verrassingen te voorkomen...

17 jul 2009 8:57
Profiel
3.2S
010
Voor minder dan 30K heb je er eentje uit Duitsland op NL kenteken staan. Ik denk dat Ed denkt dat tie voor 25K klaar is met USA import. Stel hij koopt er eentje voor 20K $, dan staat tie voor 27,5K E op NL kenteken. Voor deze rekensom zou ik hem ook uit Duitsland halen. :wink:

17 jul 2009 9:29
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Om door te verhandelen misschien OK; maar voor eigen gebruik zou ik altijd kijken en rijden voordat ik koop.

17 jul 2009 10:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Ik heb een tijd gelden een Porsche uit USA laten komen.

Om meer zekerheid betreffende de koopovereenkomst te hebben, heb ik contracten opgesteld met verkopende partij met daarin omschrijving van goederen, diensten, voorwaarden, etc. Alhoewel dit volgens internationale handelsovereenkosmten/wetten waarschijnlijk niet het meest professionele contract was, bindt het een verkoper wel aan de overeenkomst(en jou ook).

Het geld heb ik overgemaakt via ABN, die hebben een vestiging in New York,(geloof dat het NY was) waar het geld eerst naar wordt overgemaakt. Voordeel is dat bij problemen het geld makkelijker kan worden teruggehaald(heb ik mij destijds laten informeren door ABN Amro zelf) t.o.v. de situatie dat het geld van een Nederlandse Bank direct naar USA gaat.

Zorg dat alle documenten in orde zijn voor aankoop(Bill of Intend, Documenten voor verscheper, een eigen gemaakt contract eventueel, Title die 'clean' is, VIN eventueel extra checken bij Porsche North America).

Verschepen: Ik heb de auto laten vervoeren door AAAT(All American Auto Transport), erg goede ervaring. Had eerst voor DAS gekozen, maar hoorde/las hier erg veel negatieve verhalen over.

Als de auto hier is kan je geduld even op de proef worden gesteld door douaniers etc.

Maar ik vraag mij af, waarom probeer je geen goed LHD Porsche 996 in Engeland te kopen? Hoef je geen BPM(**edit: geen btw en invoerrechten) te betalen, kan je hem makkelijk bekijken en hoeven alleen koplampen omgebouwd te worden. Pond staat ook nog eens gunstig. just my 2 cents

Laatst bijgewerkt door Justin op 17 jul 2009 12:35, in totaal 1 keer bewerkt.

17 jul 2009 11:33
Profiel
Utrecht
Geen BPM? Voor alles wat je van buiten Nederland haalt moet je toch BPM aftikken, tenzij het hoogbejaard is?

17 jul 2009 11:36
Profiel
3.2S
010
Hij zal wel BTW bedoelen.

17 jul 2009 12:17
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
off-topic: idd btw en invoerrechten

on-topic:

Uit Engeland maar Left Hand Dirve(LHD)
http://www.pistonheads.com/sales/781112.htm

of met wat extra bijleggen:
http://www.pistonheads.com/sales/839303.htm

Volgens mij staan deze auto's zelfs in Eindhoven
(weet niet of BPm betaalt is en/of koplampen zijn omgebouwd)

17 jul 2009 12:35
Profiel
3.2S
010
www.mobile.de staan er al 10 stuks tot 25K. Inclusief een Pool uit 2002 met 3.6

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/miniS ... io&lang=de

17 jul 2009 13:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ja,

Ik ben ook al een tijdje op mobile.de etc aan het zoeken. Maar tot nu niet "de" 996 cabrio gevonden. Wat je toch veel tegenkomt zijn wagens met meer dan 175 DKM. Ik zoek wagens met maximaal 125 DKM.

17 jul 2009 13:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende