Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 10:03

Antwoord op onderwerp  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Was er bijna geweest (geen grap) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Was er bijna geweest (geen grap)
scheurglas :shock: :mrgreen: :wink:

Afbeelding Afbeelding

in de zon word het soms wel 80 graden in de auto en dan zegt een sterretje zomaar krakkkkk :shock:

met onze ph2 kunstharst in u voorruit had dat niet hoeven gebeuren carglass :wink:

man wat een verhaal :shock: tword toch steeds gekker, sterkte en beterschap

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

16 jul 2009 23:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
1 oplossing sluit hem maar een tijdje op . :P

dan doet hij zoiets nooit meer de eikel :twisted:

16 jul 2009 23:48
Profiel WWW Facebook 
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Een beetje een extreme vorm, maar ik ben zelf ook al twee keer tenauwernood ontsnapt aan pogingen tot -ongeprovoceerd- geweld van medeweggebruikers (de eerste keer een stel redelijk ongunstig uitziende heren in een Touareg, de tweede keer een bejaarde in een BMW) dus ik sta niet echt te kijken van deze uitbarsting.

De lontjes worden inderdaad akelig kort.

16 jul 2009 23:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
soderju, dit is pittig, sterkte hiermee.
volgens mij en zeker zonder het jippie te bedoelen hangt het toch af van de auto waar je mee rijdt, als men door een Porsche ingehaald wordt vindt men dat normaal, maar door een Skoda blijkbaar niet, ik moest pas wat ophalen en nam de Renault clio van een werknemer van mij mee, toen viel het me op dat ik nergens tussen mocht, ik rijdt zelf dagelijks een Dodge ram pick up van zo,n 6 meter, heb nooit problemen met dit soort dingen.
maar het wordt steeds beroerder inderdaad, ik persoonlijk vindt het veel leuker om een ander ook wat te gunnen in het verkeer en een vriendelijke groet te krijgen, maar blijkbaar veranderen de tijden.
ik denk dat je dit nog wel een paar keer s,nachts zal doen wakkerschrikken, nogmaals sterkte hiermee.

17 jul 2009 0:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Zo dat is heftig, sterkte ermee!!

Paar jaar geleden gehad stond er een jongen 'snachts midden op straat te plassen en bleef daarna heel provocerend staan voor mijn auto. Ik ben toen uitgestapt en duwde hem aan de kant, nog eigenlijk het meest omdat ik het zo dom vondt dat iemand midden in de nacht zichzelf zo in gevaar brengt, ik had hem ook over het hoofd kunnen zien. Daarop stonden er gelijk vier vrienden van hem om me heen. Sorry, dat ik het zeg maar de pismarrokaan (als het een pool was geweest had ik pispool geschreven) kreeg, toen ik de boel probeerde te sussen, ineens lef en gaf me een kopstoot en sloeg een deuk in mijn auto.
Volgende dag bij de politie: Kunnen we niets aan doen, had je hem geen duw moeten geven. Dader bekende van politie maar schade zelf kunnen betalen.

Ook nog langer geleden op de snelweg een mafkees die een bierflesje tegen mijn portier aan gooide. Achter de dader aan gegaan (om de politie telefonisch weg te wijzen) maar moeten afhaken omdat de dader door rode verkeerslicht reedt. Na aangifte nooit meer iets van gehoord.

Tenslotte....anders wordt het te lang:
Compleet lege snelweg sávonds laat word ik ingehaald door een C5 die ineens te vroeg naar rechts terug ging. Zijn achterwiel tegen mijn voorwiel. Rijdt de bestuurder gewoon door. Ik er achteraan en ondertussen de politie aan de lijn. Bestuurder stopt uiteindelijk in een woonwijk in Hilversum (politie gevraagd mee te luisteren en ik gaf aan wat ik ging doen). Ik zet mijn auto pal naast hem zodat hij niet uit kon stappen. Bam, toch deur open (hij leek het niet eens door te hebben). Stapt ie aan de andere kant uit komt naar mijn portier en vraagt wat ik eigenlijk moet. Ik vertel hem dat ik diegene was die hij aanreed, waarna hij weg liep.
Politie ondertussen ter plaatse maar (waarschijnlijk dronken) man niet te vinden (leasewagen). Politie heeft daarop de wagen weggetakeld. Volgende deed hij aangifte van vermissing van zijn auto. De man is uren verhoord maar wist van niets. Sporen onderzoek om te bewijzen dat hij toch echt met mij een aanrijding heeft gehad. De man heeft er toen op gehouden dat het een black-out was. Ik hoorde van de politie dat ie een goede functie had bij de ABN. Verder nooit meer iets over gehoord (ik heb ook een lease wagen, maar kreeg geen terugkoppeling over of het betaald is). Het enige dat ik nog gedaan heb is zijn Lease maatschappij gebeld en uit de doeken gedaan wat die man met hun auto uitspookt.
Wat ben ik blij dat ik geen 80000 km per jaar meer rij, hoef ik dat allemaal niet meer mee te maken.

Gelukkig voor mij niet zo erg als jou verhaal maar hopelijk wordt de dader dit keer wel goed aangepakt. Nogmaals sterkte voor jou en je gezin!!!

17 jul 2009 0:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ja das geen fijne ervaring. ik rij ook aardig wat km per jaar voor me werk. ( 75000 in een witte touran op grijs kenteken had ook liever bordoux rood met cremeleder gehad maargoed) maak het ook redelijk vaak mee dat mensen rechts inhalen afsnijden of je ruimte in nemen. vaak iets te vlotte jongens met pak aan die denken dat de wereld om hen draait. ( ik wil niemand beledigen laat ik dat voorop stellen) of andere figuren die denken dat ze meer gebruikers rechten hebben omdat hun baas speciaal voor hen een frans of italiaans stukje ellende heeft aangeschaft. ik maak me nooit echt heel druk zwaai een keer vriendelijk en krijg 99% een vriendelijk verontschuldigend gebaar terug moet ik eerlijk zeggen. echter die 1e % zal me nooit weer afsnijden en me uitlokken en zeggen dat ik een k*nkerjong en k*ankerleijer ben bij de pomp. aan de a50 tussen heteren en a12 die heb vast nog een trauma aan een jonge knaap die al lachende met een grote baco ( groote steeksleutel ong 70 cm lang) achter hem aan is gegaan tussen de picknickende mensen en geparkeerde vrachtwagens. en zo een lafbek was dat hij in z"n alfa 157 stapte en toen de stoere jongen uit ging hangen... mietje.

was wel een bekende van de pomphouder was niet de eerste keer dat hij wat had gehad. dus opsluiten dat volk.

ps een skoda is nie verkeerd maakt zeer zeker mooie betrouwbare auto's voor een goede prijs dus jos :res:

17 jul 2009 2:53
Profiel
Omg. Amsterdam
Dat is een heftig verhaal :| Je mag echt van geluk spreken dat je er nog redelijk goed bent van afgekomen..

Idioot die vent van die mondeo

17 jul 2009 7:44
Profiel
997 S
Loosdrecht
henzel schreef:
volgens mij en zeker zonder het jippie te bedoelen hangt het toch af van de auto waar je mee rijdt, als men door een Porsche ingehaald wordt vindt men dat normaal, maar door een Skoda blijkbaar niet,

Heel herkenbaar. Als ik op de N201 (H'sum-A2, 2 baans, behalve bij de stoplichten) rechts voor het stoplicht sta en gewoon lekker optrek naast een BMW of iets dergelijks dan lijkt het opvallend vaak dat ze balen dat ze niet zo maar voorbij dat autootje komen en wordt de wagen gewoon nog even over de strepen heen doorgetrokken en dan maar naar rechts gedrukt, terwijl daar iemand rijdt (ik in mijn Octavia).
Gebeurt echt minimaal 1x per week.
Ze zouden toch echt moeten merken dat ze minder snel zijn maar blijven tot over de strepen pushen. Ik laat ze altijd maar voor gaan, terwijl ze op dat moment eigenlijk achter me zitten. Daardoor moet ik vaak zwaar in de beugels waarmee ik het verkeer achter me weer in gevaar breng. Je ziet het vooral bij X5, Touareg en 5-serie.
Ze hebben zich voordat het stoplicht op groen springt blijkbaar al een plekje vóór de Skodarijder toegeeigend :roll:

17 jul 2009 8:16
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Niet zo mooi. Sterkte met de gevolgen.
Ik geef idioten met rare truuks altijd ruim baan; en volg niet ieder Skoda rijder.
Sta hiero maar zelden in de file/drukte; dan is iedereen mi. ook al heel wat minder opgefokt.

Mocht dat veranderen hang ik de Heyms in zo'n ding:
Afbeelding :mrgreen:

17 jul 2009 9:52
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
horn schreef:
Tja, toen kon ik het dus niet laten om eerst een paar keer mijn rem aan te tikken en toen hij steeds weer op mijn bumper kwam hangen uiteindelijk (toen ik zag dat er niemand achter hem reed) heel hard op mijn rem te gaan staan. De rook sloeg uit zijn banden.

Ik hou ook niet van bumperklevers en poog het besef altijd te laten ontstaan door gas los en vervolgens een gaatje trekken (gaat best aardig met dat bakkie van mij).

Remmen moet ik je echt afraden. Stel dat hij daardoor een ongeval krijgt ben jij zwaar de jippie. Ook als hij achter op jou klapt. Als er getuigen zijn die verklaren dat jij zonder reden op je rem hebt getrapt ben je no-claim kwijt, rijbewijs kwijt, boete en als het heel verkeerd afloopt mag je wellicht in een staatshotel bivakkeren. Is die eikel je dat waard?

17 jul 2009 10:07
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
henzel schreef:
als men door een Porsche ingehaald wordt vindt men dat normaal.

Ook niet altijd. Een Porsche roept soms een "laat ik maar aan de kant gaan" op, maar soms ook een "laat die rijke stinkert maar lekker achter mij bijven, ik heb net zoveel recht".

17 jul 2009 10:11
Profiel
dynamic schreef:
Ik hoorde van de politie dat ie een goede functie had bij de ABN.

Goede kans dat hij die nu niet meer heeft... :twisted:

17 jul 2009 10:15
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Wat een horror!

Rest mij jouw en kids alle sterkte en succes ter verwerking toe te wensen, vaak blijft zo'n ervaring in die jonge koppies hele lange tijd hangen :(

17 jul 2009 10:28
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
dit zijn geen grappen idd., sterkte met alle afwikkeling

17 jul 2009 10:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Laten wij als Porsche rijders maar de heer in het verkeer blijven en rustig blijven :wink:
, vindt trouwens dat in Nederland de agressie veel meer is in het verkeer dan bijv in Duitsland.

Voortaan drammers maar laten passeren :salut:

17 jul 2009 11:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Wat een absolute idiote actie van die vent.

Bij dit soort acties vraag ik mij altijd af hoe een dergelijk persoon tot op heden heeft geleefd.
Ik hoop dat deze meneer zo stevig wordt aangepakt dat hij dit voortaan niet meer doet.

Jos, veel sterkte met de dochters, mocht dit nodig zijn!

De groep die ik als een gevaar ervaar op de weg:
Mensen die te oud zijn om te rijden. Je herkent deze mensen aan de snelheid van 80 op de snelweg, geen richting aangeven en het feit dat zij tegenliggers en medeweggebruikers niet opmeken. Ik heb een keer na een rustige aanrijding(30km/u, ik was op de fiets en reed een rotonde op waarop ik voorrang had) nog 50m op de motorkap gelegen van een bejaarde...Zij had niet door dat ik op de motorkap lag totdat ik vol op de motorkap sloeg...
Was destiijds zo jong dat ik met de schrik vrij ben gekomen, boos werd, maar geen verdere acties heb ondernomen om te zorgen dat deze vrouw nooit meer met de auto de weg opgaat. Idioot hoe lang ze bejaarden laten doorrijden, my 2 cents.

(andere groep is btw vrouwen die invoegen op snelweg zonder speigeltjes te gebruiken, hier is echter goed op te anticiperen, gok dat we dit allemaal wel zien aankomen :popcorn: ) -sorry dames van het forum(geld uiteraard niet voor jullie denk ik :drive: )

17 jul 2009 11:18
Profiel
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Toch een offtopic vraagje ?
Ik zie geregeld deze uitspraak staan "my 2 cents" ,
wat betekent het eigenlijk? :bang: :bang:
gr Diablo

17 jul 2009 11:23
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
'Mijn bijdrage', 'Voor wat dat waard is'.

17 jul 2009 11:32
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
"My 2 cents" is amerikaans engels voor "Dit is maar mijn mening" of "Dit is wat ik denk"

Merkt wel vaker dat er toch een beetje laagdunkend wordt gedaan over Skoda rijders. Ik (Octavia TDI) heb ook vaak dat onze vrienden in marketing technisch sterkere merken het niet kunnen hebben dat jij in je "oostblok apparaat" hen voorbij komt. Erg triest. Mensen die hun ego voor het grootste gedeelte laten bepalen door wat voor auto ze rijden. Helemaal niets mis met Skoda. Volgende weer wordt het weer een octavia :thumleft:

@ jos: heel veel success met de afwikkeling en verwerking.

17 jul 2009 11:40
Profiel
PorscheForum Rakker
BMW 335i Cabrio Ex Audi S4 Cabrio Ex 993 c2 Ex 964 c2 Cabrio
Rotterdam
Wat een verhaal zeg; heeft die kerel nog moeten blazen? (ik kan me niet voorstellen dat iemand dit bij zijn volle verstand doet). Kan nog redelijk zuur worden voor de man en terecht (poging tot doodslag in ergste geval). Doet me ook klein beetje denken aan dat TV spotje over gedrag in verkeer vs gedrag in "gewone wereld"; dit gaat evenwel wel erg ver.

Ik hoop idd dat je dochters dit goed verwerken; moet er niet aan denken dat mijn eigen kinderen zoiets moeten aanschouwen.

17 jul 2009 11:46
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Jasje Dasje schreef:

Was destiijds zo jong dat ik met de schrik vrij ben gekomen, boos werd, maar geen verdere acties heb ondernomen om te zorgen dat deze vrouw nooit meer met de auto de weg opgaat. Idioot hoe lang ze bejaarden laten doorrijden, my 2 cents.

Nogal kort door de bocht om het toekennen van een rijbewijs aan ouderdom te koppelen :roll:

Ken genoeg mensen van ruim in de 70 tegen de 80 die nog veel vlotter en behoudzamer door het verkeer gaan dan een hoop van het petjes volk.

Mijn moeder ondertussen op weg naar de 70 (68) rijd nog ruim 25K per jaar met haar wagen, en heb nog geen seconde angst gehad bij haar in de wagen, buiten dat haar gezondheid haar in de steek zou laten, wat ik niet hoop, zie ik haar niet direct veel slechter gaan rijden de komende jaren.

De regelmaat dat mensen hun voertuigen gebruiken in het verkeer speelt mijn inziens veel meer een rol dan de leeftijd. Ik verbaas me er soms over hoe dat mensen van gemiddelde leeftijd zich onwennig gedragen in het verkeer. Gans de week met het openbaarvervoer, de fiets of mee in het werfbusje en dan in het weekend gaan ze zelf eens de wagen nemen. Wel van deze mensen heb ik meer schrik dan de doornsee bejaarde die zijn wagen dagdagelijks gebruikt en niet enkel om naar de AH te gaan.

Conclusie, ervaring en instandhouding van deze ervaring is veel belangrijker dan de leeftijd.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

17 jul 2009 11:49
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Jos: Ik bedenk mij net dat jij erg alert, lenig en snel moet zijn geweest. Auto op 40 meter afstand die op je afrijdt en er dan gewoon zo goed als overheen springen :shock: Respect!

PPP 356: Deels mee eens :wink:

Scheer alles weer heerlijk over een kam.
Maar denk dat het een feit is dat de zintuigen en verwerking van informatie op oudere leeftijd steeds trager gaat. Bij de een is dat inderdaad pas bij 80 jaar, bij de ander 60 jaar. Een opa en een oma van mij, hebben naar mijn mening erg lang rondgereden als je snapt wat ik bedoel. Een andere oma is 86 en rijdt serieus nog hartstikke goed(en door).
Maar ik neem aan dat alle genoemde groepen in dit topic niet over een kam worden geschoren, maar dat er bedoeld wordt dat deze groep (statistisch) oververtegenwoordigt is in de irritatie van het betreffende forumlid. Bij mij zijn dit helaas de ouderen(heb niks tegen ouderen verder!). Mijns inziens mag de controle op rijbewijsbehoud op latere leeftijd best op een wat kleiner interval(2-3 jaar i.p.v. 5 jaar). Daarmee zeg ik dus niet dat alle ouderen niet kunnen rijden :drive:

17 jul 2009 12:34
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
:salut:

Nu speciaal in deze discussie denk ik, maar heb daar niet echt ervaring mee dat agressie in het verkeer, minder voorkomt bij de ouder (60plusser) dan de jongere bestuurders (18-45).

Zelf merk ik bij mij (net geen 43), dat ik mij in het verkeer veel minder druk maak dan 10jaar geleden. Ondanks dat het verkeer sterk is toegenomen, ik denk dus echt dat verkeersagressie met de leeftijd afneemt, uitzonderingen.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

17 jul 2009 13:03
Profiel WWW
horn schreef:
Jos993 schreef:

Laat ik beginnen met te stellen dat het mij wonder boven wonder goed gaat en met mijn twee kleine dochtertjes van 7 en 9 idem dito.

Ik heb inderdaad ingehaald. De wijze was niet "briljant" maar op geen enkele manier gevaarlijk.dat vond jij De fordrijder heeft zich hieraan in ieder geval wel geërgerd om welke reden dan ook. Je zou kunnen zeggen dat het verhaal in beginsel bij mij is begonnen. wie weet hoe kwaad de fordrijder op dat moment werd Ik heb toen besloten ruim om de Fordrijder en zijn auto (met zijn vrouw erin) heen te rijden. Toen ik hem stapvoets passeerde sloeg hij aan de zijde van mijn dochtertje met zijn vuist de voorruit compleet kapot.wie weet hoe de man zelf hiervan geschrokken is Ik heb daarna besloten de auto rustig in de berm te parkeren zo'n veertig meter verderop. Ik heb mijn dochtertjes een beetje gekalmeerd en ben in alle rust teruggelopen naar de Ford.hiervan schrok de fordrijder misschien wel Ik dacht dat ook de Fordrijder zelf wel geschrokken zou zijn.wie weet hoe bang de fordrijder nu is Deze heeft echter op enig moment vol gas gegeven, waarop ik mijn vege lijf alleen heb kunnen redden door vlak voor de impact omhoog te springen.bewust of onbewust Daardoor kwam ik via de motorkap tegen de voorruit terecht en via de voorruit op het dak. Daar heb ik even evenwicht gevonden maar weer verloren waardoor ik van het dak op de weg ben gevallen.
Mijn dochtertje van zeven heeft dit allemaal gezien en heeft mij in de berm zien liggen. Ga maar na wat dit voor een indruk op haar heeft gemaakt. Dit vind ik nog het ergst van alles. De foto maakt wel duidelijk dat ik een beste klapper heb gemaakt. Ik ben blij dat ik leef en heb het gevoel inmiddels in geleende tijd te leven.

Hij ergerde zich aan mij, ik ergerde mij aan hem.Het vervolg was echter bizar en volledig onverwacht.inderdaad

een verhaal heeft altijd 2 kanten.....krijgt anders zo'n jantje smit gehalte....

17 jul 2009 13:24
Profiel
ppp 356 schreef:
Het is erg gesteld tegenwoordig.

Toen onze oudste dochter 9 was is getuige geweest van een gewapende home jacking bij ons, en moet zeggen nu ruim 10jaar later zit dit nog steeds in haar hoofd.

dit lijkt mij het ergste wat je kan overkomen...complete machteloosheid in je eigen huis.....

17 jul 2009 13:38
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende