|
Was er bijna geweest (geen grap)
Auteur |
Bericht |
Justin
Porsche 964 C4
|
 Re: Was er bijna geweest (geen grap)
@ppp 356: had het ook niet over agressieve ouderen, maar over een groep die mij af en toe meer irriteert(niet om agressiviteitsredenen). Eigenlijk kan ik zo nog wel even doorgaan met mensen in hokjes stoppen  , maar zal het hier even laten. Ben geinteresseerd naar afwikkeling zaak. Jos, heb jijzelf behoefte deze meneer te via gerechtelijke wegen te laten boeten voor zijn extreme acties? Of wodt zoiets opgepakt door de officier van justitie? En(totaal niet verkeerd bedoelt): is het mogelijk kosten door psychische shade, ten gevolge van het handelen van de 'dader', te verhalen op de 'dader'? of is dit in de praktijk zeer lastig? Nogmaals, vind het echt bizarre actie en eigenlijk bijzonder en netjes dat jij jezelf enigzins in de hand hebt kunnen houden na de poging tot aanrijding(tenminste ik lees nergens dat de Mondeo-rijder zelf fysieke schade heeft opgelopen).
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
17 jul 2009 14:37 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
 Horn schreef ???? dacht 't niet. Merkwaardige wijze van quoten. De suggestieve commentator was ter plaatse ? 
|
17 jul 2009 14:54 |
|
 |
bully
|
er staat toch duidelijk als laatste jos993 schreef...en nee ik was niet ter plaatse maar vind het nu een 1 richting verhaal aan het worden....de foute fordrijder....ben jij er bijgeweest, wie weet wat jos993 met die inhaalaktie [met kleine kinderen achterin] losmaakte bij de fordbestuurder....maar wat jij wilt.....makkelijk om de fordrijder de grond in te boren.......
|
17 jul 2009 15:18 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
op iemand inrijden is altijd reden om iemand de grond in te boren. En dan ben ik er duidelijk niet eens bijgeweest.
|
17 jul 2009 15:20 |
|
 |
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
@Jos - sterkte man, wat een heftige gebeurtenis, zeker voor die kleine meiden.
@Bully - al zou Jos nog zo'n stomme/gevaarlijke inhaalactie hebben uitgevoerd, dat rechtvaardigt nooit een ruit inslaan waar een klein kind achter zit of het moedwillig omver (met grote kans op blijvens letsel of zelfs de dood) willen rijden van een persoon.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
17 jul 2009 15:21 |
|
 |
bully
|
wie weet hoe bang de man was en weg wilde...en van die ruit die stuk ging, ik denk dat de man dat ook nooit verwachte...actie reactie en het loopt compleet uit de hand......ik was er niet bij, ken ook de fordrijder niet maar weet wel hoe snel iets kan escaleren zonder dat beide partijen dat eigenlijk willen...en om meteen partij te kiezen zonder dat iemand er bij geweest is aan de hand van een stukje krantenartikel gaat mij te ver...klaar mazzels..loop lekker met de kudde verder dan.... 
Laatst bijgewerkt door bully op 17 jul 2009 15:55, in totaal 1 keer bewerkt.
|
17 jul 2009 15:22 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
het gaat om het toevoegen van persoonlijk commentaar in een quote van een ander. Er waren voldoende getuigen in RL bij, suggestieve toevoegingen zijn dus overbodig. nee, ik was er niet bij. Heb ook nergens commentaar op de gang van zaken gegeven. Wat ik wil ? Komt ie : een mening onder een quote, niet in een quote Geen suggestieve posts inzake een mogelijk andere toedracht als de schrijver de feiten niet exact kent. een Jantje Smit-soap onstaat door suggestieve reacties. In Volendam, en hier op het PF... 
|
17 jul 2009 15:49 |
|
 |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
quote;wie weet hoe bang de man was en weg wilde...en van die ruit ik denk dat de man dat ook nooit verwachte...
niet voor anderen spreken en denken; feit is dat de Ford rijder op hem is ingereden, geraakt heeft en nu is aangehouden, vast zit en voorgeleid gaat worden.
Jos (en kindjes, vrouw en familie en vrienden) heel veel sterkte !
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
17 jul 2009 15:50 |
|
 |
912
|
Blijft een feit dat jij op een altijd gevaarlijke 80km weg een niet briljante (dus waarschijnlijk niet lekker getimede) inhaal maakt met je twee dochtertjes aan boord... ... ik zeg verder niets...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
17 jul 2009 16:17 |
|
 |
$TEEF
|
zeg dan niets inderdaad....
|
17 jul 2009 16:30 |
|
 |
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
Ook een redelijk a-relaxte reactie, zul je zien dat die kerel uitwijkt en zich doodrijdt in de vangrail...
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
17 jul 2009 16:34 |
|
 |
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Halleluja wat een verhaal........Gelukkig ben je er zelf goed van af gekomen, maar wat moet dit ongelooflijk schrikken voor je dochtertjes zijn geweest.
Helaas merk tegenwoordig wanneer je veel op de weg ziet bijna dagelijks agressie in het verkeer, meestal blijft dit gelukkig beperkt bij gebaren en knipperen en soms helaas afsnijden of erger. Dat je inhaal actie niet slim was, geef je zelf al aan, iedereen heeft wel eens zo'n moment waarvan je achteraf denkt, niet zo fraai dat had ik beter anders kunnen doen. Gelukkig krijg je nu en dan nog een vriendelijk gebaar of knikje terug als je dan even je hand opsteekt als excuus.
Beetje of topic: Ben wel voor meer vriendelijkheid in het verkeer; bedank medeweggebruikers altijd als ze mij ergens tussen laten of ruimte geven, vind ik niet meer dan logisch. Moet wel zeggen dat ik het derhalve ook fijn vind als mensen mij bedanken als ik ze ruimte geef. De enige in dit opzicht erg sociale medeweggebruiks zijn wat mij betreft vrachtwagen chauffeurs, deze rijden veelal zeer communicatief in positieve zin van het woord. (om discussies te voorkomen er zijn natuurlijk uitzonderingen)
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
17 jul 2009 16:36 |
|
 |
RG996
N-H
|
@ Jos, wat een verhaal zeg! Gelukkig heb je zelf niet al te veel verwondingen opgelopen nadat hij op jou inreed. Hopelijk kunnen jullie dit een beetje snel vergeten en verder gaan. Sterkte zeker ook voor je dochters. @ dynamic niet erg leuk wat jou is overkomen dat ben ik met je eens, echter praat je over een pismarokaan en als het een pool was had je het ook een pispool genoemd, ik ben alleen benieuwd hoe je het geformuleerd zou hebben als het een autochtone cq Nederlander was geweest, een pisnederlander? Ik, een Nederlander van Hindoestaanse komaf wordt erg moe van dit soort uitspraken ongeacht ik me aangesproken voel of niet, puur dat generaliseren daar erger ik me aan. just my 2 cents Laat ik het anders stellen, Ik heb ook meerdere van dit situatie meegemaakt al dan niet van een afstand. 1 Voor degene die bekend zijn in N-H Purmerend, ik rijd op de Jaagweg richting Purmerend vervolgens haalt een VW transporter een wat oudere meneer in, een Mazda Demio en snijd hem echt af. De bestuurder van de Vw had gewoonweg niet zijn dode hoek in de gaten gehouden. Vervolgens wijkt de Mazda uit en begint te claxoneren, Waarop de bestuurder van de VW remt en de meneer van de Demio tot stoppen dwingt, stapt uit trekt de deur open deelde een paar stoten uit stapt weer in en rijdt verder alsof er niets aan de hand was niemand die ook uitstapt of iets roept, ik die 4 auto’s achter reed probeerde nog uit te stappen maar voordat ik uitstapte was het kwaad al geschied. Ik ben vervolgens in Purmerend naar de Politie gegaan en heb de kentekengegevens van de beide heren doorgegeven, en mijn verhaal gedaan, echter doen onze beste vrienden pas iets als degene die klappen heeft gehad aangifte doet. 2 Ik rijd om een uur van 23uur op de A10 met mijn vrouw en ga bij afslag Volendam/ Purmerrend eraf vervolgens zie ik een Taxi, Opel Omega die aso aan het rijden was en komt vervolgens bij de stoplichten een Citroen Picasso tegen, het wordt groen en vervolgens rijden de heren weg echter op het volgende traject bij de bocht richting Purmerend (Het Schouw) was de Taxi het klaarblijkelijk niet eens met de rijstijl van de Picaso en de heren hadden een handgemeen achter het stuur, vervolgens stapt de meneer uit de Taxi uit , was iets van 2mtr ofzo en begint erop los te rammen maar niet een Tik, nee echt meer als 10-15 keer volledig uithalen, dat was echt niet normaal meer (ik zelf Kickboxer en Freefighter ) stapte uit om die menneer te hulp te schieten werd toen bijna omver gereden door achteropkomend verkeer aangezien het meerdere malen rood/groen werd heb vervolgens mijn auto in een bus haven geparkeerd en 112 gebeld, eerst verbonden zij mij met politie Amsterdam, die konden mijn Niet verder helpen aangezien het onder Purmerend valt dus ik moest maar weer 112 bellen en naar Politie Purmerend vragen, ik dus Purmerend bellen, wouden ze gewoon niet komen??!! Ik de Jaagweg op , de auto’s inmiddels weggereden, ik weer naar het Politie bureau Purmerend alles weer vertellen, ik heb echt verzocht die taxi meneer op te pakken, hij woonde echter 2 straten verwijderd van het bureau, MAAR NEE hoor pas als de gene aangifte doet van mishandeling, tja ik had het kunnen weten……….tja en voor 2km te hard in de straat halen ze je op met 2 motoren, fietsbrigade en auto’s maar goed ik dwaal af. Ik heb nog geprobeerd uitteleggen dat ik echt wel het onderscheid kan maken tussen een verwoede klap of echt iemand finaal neerrammen, dit hielp helaas niet, ik vervolgens 2 uur later naar huis en kon er nog dagen over piekeren dat ze niets doen in zulke situaties, tja burgerplicht he………. PS Zowel de mensen die toekeken als degenen die zich zo misdroegen waren allemaal Nederlanders, en toch vindt ik het normaalgesproken niet nodig om dat expliciet te vermelden MAAR Waarom andersom wel?? Als ik me zo misdroeg, dan was het natuurlijk weer een “Zwarte” 
|
17 jul 2009 16:36 |
|
 |
Rick
Haaglanden
|
Precies, ik maak dat soort taferelen ook meerdere malen per dag mee, en dan verbaast men zich erover dat je bij nummer 6 eens flink uit je slof schiet. Wat de Ford rijder in zijn ongecontroleerde woede heeft gedaan is absoluut niet goed te praten, maar mijnheer Skoda met zijn kindjes achterin is ook wel lekker verantwoordelijk bezig. Wellicht maar eens een opfrissingscursus "verantwoord dellnemen aan het verkeer" volgen. Actie lokt in principe altijd reactie uit.
|
17 jul 2009 16:40 |
|
 |
912
|
Precies Rick.
En @ TEEF: jij maakt mij niet wijs dat ik geen punt heb...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
17 jul 2009 16:54 |
|
 |
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Dit is geen feit, maar dat zeg je zelf eigenlijk al in dezelfde zin met het woordje waarschijnlijk. 1. niet alle 80 km wegen zijn gevaarlijk, als dit een gevaarlijke plek was om in te halen was er vast al zo'n inhaal verbod geweest. 2. je speelt in op sentimenten...."met je twee dochters aan boord". Een foutje in het verkeer kan iedereen maken, net even de snelheid verkeerd ingeschat, verkeerde versnelling, of net even vergeten in welke auto je zit. Wie zegt dat er bewust risico is genomen?? Of je nou dochters aanboord heb, maakt hierbij niet uit. Juist te meer een reden om te vermoeden dat deze inhaalactie niet bewust gevaarlijk is ingezet. Een aantal mensen hier maakt blijkbaar nooit fouten of zijn zo geprogrammerd dat dit niet kan gebeuren als er kinderen in het spel zijn. Ik vindt het onderscheid tussen mensen met kinderen of zonder zowieso onzin nat of je met kinderen ineens meer waard ben. Zo van "doe je voorzichtig want ik heb nu wel een baby". Mijn reactie is dan: ow jou leven is nu ineens belangrijker dan het mijne? Toen je geen kinderen had was het niet erg om jezelf de dood in te jagen?? De reactie van 912 en de reactie van Bully (en ondertussen die van Rick) is nou de reden dat zo vaak daders vrijuit gaan. Advocatentaal van de tegenpartij. Ik vind dit geen eenzijdig verhaal gewoon duidelijk, en de nuances mag de rechter eruithalen. Het idee van waar er twee vechten hebben er twee schuld is natuurlijk een dooddoener van de eerste orde.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
17 jul 2009 17:02 |
|
 |
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Ja! idd had ik een pisnederlander gezegt (waarschijnlijk gezien de lokatie pisboer ofzo), diegene die mij wel eens gezien hebben weten wel waarom  . Overigens generaliseer ik niet want je hoort mij niet zeggen dat alle Marrokanen een voorkeur hebben midden op straat liefst 's nachts te pissen. Verder ben ik trouwens wel met je eens dat er te veel gegeneraliseerd wordt. Ook door mij, zo vindt ik dat bepaalde bevolkings groepen niet gastvrij zijn, niet lekker koken, en geen respect hebben voor ouderen, slecht dansen, kleine.... ehhh laat maar hahaha .  Maar goed we gaan offtopic
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
17 jul 2009 17:22 |
|
 |
bully
|
de fordbestuurder is 65 jaar oud......zou die dit echt gewilt hebben?.....
|
17 jul 2009 17:23 |
|
 |
$TEEF
|
denk eens na, was je erbij, heb jij het gezien, heb je opnames ? Hij geeft zelf aan dat het niet briljant was maar zeker niet gevaarlijk... hou nu toch eens op met dat denken voor anderen..nog sterker, mensen die dit soort akties willen goedpraten moeten ook gewoon hulp zoeken wat mij betreft..idioot gedoe.. puur even vanuit mijn eigen ervaring (met een auto die 80-120 onder de 4 sec doet);als je een snelle auto hebt en je kan van 80-120 versnellen(en dus inhalen) in zeg 4-6 seconden is dat een wereld van verschil als met een zeg ford (die daar het dubbele over doet). Zie dus vaak een reactie vanuit de eigen beleving waar men dus vindt dat het niet zou kunnen terwijl het absoluut kan en veilig is.... dus denk even normaal na voordat je idioten gaat zitten verdedigen, Jos nogmaals sterkte, ook met het verwerken van dit soort idiote reacties.
|
17 jul 2009 17:23 |
|
 |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
+1 
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
17 jul 2009 17:27 |
|
 |
bully
|
jij was er ook niet bij steef, en omdat jos993 zegt dat zijn inhaalactie niet gevaarlijk was neem jij dat aan alszijnde de waarheid....waarom wordt een 65 jarige dan zo kwaad......we waren er niet bij maar om meteen de schuld te geven aan die ouwe gaat mij wat te ver....verder praat ik niets goed van een ander maar iemand meteen veroordelen op een verhaal van een ander [ook het krantenartikel is eenzijdig daar de ouwe al weg was] 
|
17 jul 2009 17:32 |
|
 |
$TEEF
|
snap je punt maar feit is dat de Ford rijder op hem is ingereden, geraakt heeft en nu is aangehouden, vast zit en voorgeleid gaat worden ...
|
17 jul 2009 17:36 |
|
 |
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
@Bully: Of je hebt geen hoge pet op van de fysieke gesteldheid van onze 65-jarige medemens. Of je denkt dat oudere mensen automatisch wel over de juiste normen en waarden beschikken en dat er dus wel hele erge dingen moeten gebeuren wil zo iemand over de schreef gaan. Denk dat je er in beide gevallen naast zit. Sloan Pa! 
Laatst bijgewerkt door MarkS op 17 jul 2009 17:36, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
 |
912
|
Lezen blijft moeilijk: het woordje "waarschijnlijk" slaat op een vriendelijke interpretatie van de letterlijk woorden van onze Skoda Man "niet briljante", en niet zoals jij er van maakt een ondermijning van de feiten: het was een 80km weg, en in deze tijden met veel verkeer en te snelle en makkelijke auto's volgens mij altijd gevaarlijk. Daarnaast gaat het helemaal niet om het idee of een leven met kinderen meer waard is dan zonder kinderen. Dat is natuurlijk onzin. (Voor de goede orde ik heb bewust GEEN kinderen). Dus het tweede deel van je reply slaat de plank helemaal mis. Als bestuurder ben je ook verantwoordelijk voor je passagiers. Ik ben ook de Paus niet maar zo 'onverantwoordelijk' als ik alleen kan rijden, zo verantwoordelijk wil ik zijn voor mijn passagiers, als ik ze heb. (gebeurt niet vaak in een koude Targa  ) Ik wilde alleen maar aangeven dat ik als twee bloedjes van dochters zou hebben er geen haar op mijn hoofd zou zijn die zou gaan inhalen als het niet verantwoord zou zijn. En blijkbaar was het niet verantwoord genoeg, gezien de nogmaals "niet briljante" actie...
|
|
 |
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Leuk, nu wordt het weer een draadje "oud hollands tekst verklaren"
|
17 jul 2009 17:38 |
|
|