Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 7:33

Antwoord op onderwerp  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Was er bijna geweest (geen grap) 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Was er bijna geweest (geen grap)
$TEEF schreef:
denk eens na, was je erbij, heb jij het gezien, heb je opnames ? Hij geeft zelf aan dat het niet briljant was maar zeker niet gevaarlijk... hou nu toch eens op met dat denken voor anderen..nog sterker, mensen die dit soort akties willen goedpraten moeten ook gewoon hulp zoeken wat mij betreft..idioot gedoe..

puur even vanuit mijn eigen ervaring (met een auto die 80-120 onder de 4 sec doet);als je een snelle auto hebt en je kan van 80-120 versnellen(en dus inhalen) in zeg 4-6 seconden is dat een wereld van verschil als met een zeg ford (die daar het dubbele over doet). Zie dus vaak een reactie vanuit de eigen beleving waar men dus vindt dat het niet zou kunnen terwijl het absoluut kan en veilig is....

dus denk even normaal na voordat je idioten gaat zitten verdedigen, Jos nogmaals sterkte, ook met het verwerken van dit soort idiote reacties.

Nogmaals: LEZEN...

Ik praat de actie helemaal niet goed.
Ik zeg alleen dat zijn (Skoda) positie niet helemaal zuiver is.
En die blijft gewoon onder belicht in alle zielige verhalen hier omdat toevallig de Ford man iets wettelijks ten laste kan worden gelegd, maar onze Skoda vriend ondertussen "niet briljant" is....

17 jul 2009 17:43
Profiel
PorscheForum Junkie
MarkS schreef:
Leuk, nu wordt het weer een draadje "oud hollands tekst verklaren"

Over dooddoeners gesproken.

Als je als achterlijk wordt beschuldigd omdat iemand anders niet kan lezen, ja dan heb je aan mij een verkeerde....

17 jul 2009 17:44
Profiel
Moderator
PF #57
Jay911 schreef:
horn schreef:
(toen ik zag dat er niemand achter hem reed) heel hard op mijn rem te gaan staan. De rook sloeg uit zijn banden. Eikel. Naderhand denk ik dan altijd 'laat toch gaan zo'n gek'. Op het moment zelf blijf ik dat moeilijk vinden. Hoop dat ik nooit zo'n malloot in een Mondeo tegenkom... :evil:

Ook een redelijk a-relaxte reactie, zul je zien dat die kerel uitwijkt en zich doodrijdt in de vangrail...

Sterker nog, een onwijs domme reactie. Dat bedoel ik ook. Naderhand heb ik zoiets van 'laat maar', maar het betreffende moment zat ik me zo op te vreten... :evil: Zoals Devil schrijft, niet doen. Helemaal gelijk. Weet ik ook wel. Maar soms... :bang:

17 jul 2009 17:47
Profiel
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Ja idd oud hollands tekstverklaren:
Feit --> het; o -en 1 daad, handeling 2 gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat
waarschijnlijk: waar·schijn·lijk bn, bw 1 naar ik vermoed 2 vermoedelijk waar of juist
Interpretatie: in·ter·pre·ta·tie de; v -s 1 vertolking 2 verklaring, uitlegging
vol·gens (uit volgens mij) vz overeenkomstig: dit is niet ~ afspraak; volgens mij = naar mijn mening

17 jul 2009 17:49
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Ik geef het op, jij hebt gewonnen...

17 jul 2009 18:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
MarkS schreef:
@Bully: je hebt geen hoge pet op van de fysieke gesteldheid van onze 65-jarige medemens.
Sloan Pa! :? :wink:

ben zelf ook al op leeftijd mark...... :wink:

17 jul 2009 18:05
Profiel
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Dus maw allemaal oude zakken hier :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

17 jul 2009 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik voel me toch een beetje genoodzaakt te reageren op een aantal posts. Allereerst echter dank voor het meeleven. Het wordt erg gewaardeerd.

Ik heb over mijn inhaalmanoevre gezegd dat deze op geen enkele wijze gevaarlijk was. Dit vond ik niet alleen maar werd bevestigd door een getuige die achter mij reed en een verklaring ten overstaan van de politie heeft afgelegd. De personen die menen te moeten concluderen dat ik mijn dochtertjes in gevaar zou hebben gebracht trekken een conclusie enkel uit het feit dat ik zelf vond dat de inhaalactie niet "briljant" was. Ik heb ingehaald en ingevoegd terwijl er niet overdreven veel ruimte was. Daarom heb ik mijn richting aanwijzer uitgezet en heel langzaam ingevoegd. Het was 9.42 zaterdagochtend. Er werd net na het opengaan van een brug niet harder dan 60 gereden en er was geen tegenligger waardoor ik in de problemen kwam of iets dergelijks. Wat er echter van de verkeerssituatie ook zij, de reactie van de Fordrijder is buiten alle proporties geweest.

Over het de grond in boren van de Fordrijder het volgende. Nergens, maar dan ook nergens heb ik enige kwalificatie gegeven aan de Fordrijder. Dit zal ik ook niet doen. Zeker niet op een forum. Ik heb alleen beschreven wat er is gebeurd. Deze beschrijving is uiteraard slechts een weergave van een subjectieve beleving mijnerzijds. Indien echter blijkt dat deze beschrijving wordt bevestigd door getuigen sterkt mij dat in de gedachte dat deze beleving en de weergave ervan juist is geweest. Oordelen over zijn gedrag laat ik aan justitie over.

Op basis van verklaringen van een aantal getuigen en niet in de laatste plaats van de verdachte (als hij een verklaring heeft afgelegd) gaat het OM primair uit van poging tot moord. Dit is in een geval als dit zeer bijzonder. Dat betekent derhalve (voor de medejuristen onder ons) dat er sprake moet zijn geweest van zogenaamde "voorbedachte rade". Dit wordt gedefinieerd als: "een moment van kalm beraad en rustig overleg". De man had na het inslaan van de ruit de tijd te gaan bedenken wat hij zou gaan doen. Hij is zelf in zijn auto gaan zitten en heeft mij mijn auto zo'n veertig meter verderop zien parkeren even met mijn kinderen zien praten en mij rustig zien teruglopen.
Ook een aantal uitlatingen na het gebeurde van de Fordrijder (waarover ik gelet op het nog lopende onderzoek verder niets zal zeggen) duiden niet op een geschrokken oude man van van 65. Juist totaal disproportionele reactie op een situatie die per dag duizende keren voorkomt is het onbegrijpelijke in dit verhaal.

Gegroet Jos993

17 jul 2009 18:18
Profiel
PorscheForum Junkie
OK, goed gezegd...

... slotje ...

17 jul 2009 18:38
Profiel
Groningen
912 schreef:
En blijkbaar was het niet verantwoord genoeg, gezien de nogmaals "niet briljante" actie...

Verbazingwekkend hoe mensen bepaalde conclusies weten te trekken. :scratch:

17 jul 2009 19:07
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
bully schreef:
makkelijk om de fordrijder de grond in te boren.......

Wat er ook aan vooraf is gegaan: je rijdt niet op iemand in. Punt. Al heb je die frotrijder eerst in zijn bek gesch*t*n (wat op zich best knap is tijdens het inhalen :twisted: )!

17 jul 2009 19:08
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
bully schreef:
waarom wordt een 65 jarige dan zo kwaad......

Waarom probeerde iemand tegen mijn auto aan te trappen toen ik op een 80 km/u "slechts" naar 30 km/u vertraagde bij tegemoetkomende fietsers? Ik heb werkelijk geen idee en ik was er dus bij (logischerwijs).

Sommige zaken zijn onverklaarbaar. Je bent gewoon te snel met je conclusie. En dan nog: zelfs als het gevaarlijk bleek: iedereen, ook ik, ook jij, maakt wel eens een fout in het verkeer.

17 jul 2009 19:16
Profiel
912 schreef:
het was een 80km weg, en in deze tijden met veel verkeer en te snelle en makkelijke auto's volgens mij altijd gevaarlijk.

Nee. Hoe kom je er ook bij? Ik ken vele 80 km/u wegen waar je prima kan inhalen.

Citaat:
Ik wilde alleen maar aangeven dat ik als twee bloedjes van dochters zou hebben er geen haar op mijn hoofd zou zijn die zou gaan inhalen als het niet verantwoord zou zijn.

Als je kinderen in de auto hebt ben je immuun voor verkeersfouten? Dan stel ik bij deze voor dat we kinderen in de auto meenemen gaan verplichten. :mrgreen:

17 jul 2009 19:19
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). [Ex Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023)] [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
@Jos: Wat een triest verhaal. Veel sterkte voor jou, je dochters en de rest van de familie. Ik hou mijn vingers gekruist dat deze 'mijnheer' een flinke gevangenisstraf krijgt. Wat een stuk asociaal. Ongeloofelijk.

@Horn: Jou opmerking m.bt. de belgische Beemer: herken me helemaal in jouw gedrag. Maak met enige regelmaat hetzelfde mee. Achteraf baal ik dan ook weer van mijn eigen reactie.

Wat maak ik zelf - 50k km zakelijk in de 325i en 15k km prive in de 118i/997 - dan wel mee: nou behoorlijk veel agressie. Ik hou nogal van doorrijden. Probeer op de snelweg altijd 140-160 km/h te rijden en haal tegenwoordig meer rechts dan links in (ik weet het mensen - dat mag niet). Vroeger ging er altijd links achterrijden als iemand niet aan de kant ging en zette eerst mijn linker pijl uit en gaf daarna een keer een lichtsignaal met mijn bi-xenon lampen. Daarbij overigens wel kijken of diegene voor mij ook een beetje haast heeft of dat het zo'n notaire linksplakkende Zafira, Astra, Corsa (of een andere Slopel met fietsenrek achterop) Touran, Scenic, Clio, Santa Fee, Tucson, Sportage of Beyaris is (die Prius rijders kunnen er overigens ook wat van) :go: . Omdat ik inmiddels weet dat een boel mensen hierop ook reageren door vol op de rem te gaan staan doe ik dat niet meer. Ga er nu maar gewoon rechts langs. Je hebt dan van die lui die dan plotseling wel naar rechts kunnen...Het aantal opgestoken vingers kan ik iig niet meer bijhouden.

Overigens: ga zelf als er ruimte is altijd naar rechts. Heb je ook van die idioten die het gat dan direct gaan dichtrijden. Krijg ik ook diaree van. :flush:

Tenslotte denk dat ze bij 2/3 van de NL automobilisten de spiegels er gewoon af kunnen halen. Gebruiken ze toch niet.

17 jul 2009 21:19
Profiel
Veghel
@ dynamic :wink: :thumleft:

17 jul 2009 21:28
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
ik vat effe samen: jij bent een drukbezette zakenman in een, uiteraard, bmw, die van doorrijden houdt, en als het plebs in de goedkope auto's niet snel opzij gaat scheur je er, na wat lichtsignalen, rechts langs. eikel.

17 jul 2009 21:32
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). [Ex Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023)] [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Sorry Wolf maar denk dat je gezakt bent voor het onderdeel samenvatten op je examen.
Overigens: In het RVV staat dat je zoveel mogelijk rechts moet houden.
Laat verder maar zitten.

17 jul 2009 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
sportwagon schreef:
Overigens: ga zelf als er ruimte is altijd naar rechts. Heb je ook van die idioten die het gat dan direct gaan dichtrijden. Krijg ik ook diaree van. :flush:

Hahaha grappig als je hier over nadenkt, en voor je ziet. Zeg eens eerlijk: je rijdt in een treintje, ergert je aan iedereen die links rijdt en je voorganger gaat naar rechts, jij blijft dan netjes links met een gat van 50 meter?? Ik denk dat je ook aanluit of niet??? Misschien is diegene die naar rechts gaat ook wel een doorrijder.
Andersom achter jou zit een doorrijder (ik bijvoorbeeld), ik ben er niet blij meer als je constant uiterst links zit en ik de steentjes tegen mijn auto krijg omdat jij een signaal wilt geven aan je voorganger, jij gaat naar rechts tuurlijk sluit ik dan aan....weer één minder voor me.
Laatste voorbeeld: ik (de doorrijder) rij vóór in dat zelfde treintje en jij komt rechts voorbij en zet em er net voor mij tussen???? Of denk je nee dat is ook een doorrijder ik sluit achter hem aan. Dit geeft wel aan dat iedereen een eigen gezichtspunt heeft.
Ik ben het er mee eens dat er veel sullen op de weg de boel onnodig verstoppen maar die rijden ook in BMW's.

17 jul 2009 22:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Twenthe
dynamic schreef:
Hahaha grappig als je hier over nadenkt, en voor je ziet. Zeg eens eerlijk: je rijdt in een treintje, ergert je aan iedereen die links rijdt en je voorganger gaat naar rechts, jij blijft dan netjes links met een gat van 50 meter?? Ik denk dat je ook aanluit of niet???
Ga dan zelf ook naar rechts. :!:
dynamic schreef:
Andersom achter jou zit een doorrijder (ik bijvoorbeeld), ik ben er niet blij meer als je constant uiterst links zit en ik de steentjes tegen mijn auto krijg omdat jij een signaal wilt geven aan je voorganger, jij gaat naar rechts tuurlijk sluit ik dan aan....weer één minder voor me.
Dat is dus precies wat ik bedoel. Hang zelf overigens nooit uiterst links (heb zelf ook een hekel aan steenslag).
dynamic schreef:
Laatste voorbeeld: ik (de doorrijder) rij vóór in dat zelfde treintje en jij komt rechts voorbij en zet em er net voor mij tussen???? Of denk je nee dat is ook een doorrijder ik sluit achter hem aan. Dit geeft wel aan dat iedereen een eigen gezichtspunt heeft.
Kan niet. Als je voorop rijdt in treintje op linkerbaan rij je onnodig links. Als je dat met 110 doet heb je goede kans dat ik er idd rechts langs ga.

Wat mij overigens vooral bijzonder irriteert is de houding van "ik rij tot 120 - je mag er helemaal niet langs". Zal ik dat zelf even lekker uitmaken? Typisch Nederlands en iemand niets gunnen. Toen ik nog in mijn Mini Cooper 1300 reedt deed ik precies hetzelfde. Heeft dus niets met het rijden in een Beemer te maken (zij het dat de Mini 61 pk had en de Beemer 218 - dat maakt het wel wat makkelijker).
dynamic schreef:
Ik ben het er mee eens dat er veel sullen op de weg de boel onnodig verstoppen maar die rijden ook in BMW's.
Zeg ik ergens dat er geen sullen in Beemers rijden? Ook in Porsche zie ik wel eens onnodig linksrijders (overigens wel vooral in de busjes :wink: )

17 jul 2009 22:42
Profiel
wolf schreef:
eikel.

Heren, heren, heren... :roll:

17 jul 2009 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
sportwagon schreef:
Ga dan zelf ook naar rechts. :!:
Bedoel je dat jij dan ook naar rechts gaat? Als de auto voor je ook naar rechts gaat? :res:
sportwagon schreef:
Hang zelf overigens nooit uiterst links (heb zelf ook een hekel aan steenslag).
Dacht even dat ik las dat je dat vroeger wel deed. Maar toch niet.
sportwagon schreef:
Kan niet. Als je voorop rijdt in treintje op linkerbaan rij je onnodig links. Als je dat met 110 doet heb je goede kans dat ik er idd rechts langs ga.
"Voor in dat treintje" is niet voorop. Ik irriteer me weer aan mensen die terwijl ik bijna van mijn treintje afben, van achteraf mijn plekkie inpikken door rechts in te halen en voor me terecht komen :lol:
sportwagon schreef:
Wat mij overigens vooral bijzonder irriteert is de houding van "ik rij tot 120 - je mag er helemaal niet langs". Zal ik dat zelf even lekker uitmaken? Typisch Nederlands en iemand niets gunnen.
Dat klopt ja vaak met zo'n uitgestreken bakkes van je mag hier maar 120 km/h
sportwagon schreef:
Zeg ik ergens dat er geen sullen in Beemers rijden?
Zeg ik ergens dat jij dat zegt? :lol:

17 jul 2009 23:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Twenthe
Ga idd zelf dan ook naar rechts (als ik de indruk heb dat diegene ook graag wil doorrijden). :drive:

En bijna voorop in treintje betekent dus dat je zelf toch ook naar rechts kan. :!:

Over de sullen en beemers: je maakt er wel een opmerking over die iig de suggestie wekt. :|

17 jul 2009 23:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Twenthe
Devils son schreef:
wolf schreef:
eikel.

Heren, heren, heren... :roll:

Tja. Zou Wolf incognito in een Mondeo rijden :?:

17 jul 2009 23:21
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Neuh

17 jul 2009 23:25
Profiel
sportwagon schreef:
Tja. Zou Wolf incognito in een Mondeo rijden :?:

X-type bedoel je? :wink:

Maarre, hij zal waarschijnlijk een beeld hebben gekregen vanuit jouw teksten en of dat het juiste beeld is weet ik niet, maar het blijkt dat zelfs praten over verkeer enige agressie op roept.

Misschien maar beter om allemaal rustig te blijven, anders wordt het een flame-war (en ik kan het weten :wink: ).

17 jul 2009 23:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende