Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2025 14:34

Antwoord op onderwerp  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Was er bijna geweest (geen grap) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). [Ex Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023)] [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht Re: Was er bijna geweest (geen grap)
Devils son schreef:
wolf schreef:
eikel.

Heren, heren, heren... :roll:

Tja. Zou Wolf incognito in een Mondeo rijden :?:

17 jul 2009 23:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Neuh

17 jul 2009 23:25
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
sportwagon schreef:
Tja. Zou Wolf incognito in een Mondeo rijden :?:

X-type bedoel je? :wink:

Maarre, hij zal waarschijnlijk een beeld hebben gekregen vanuit jouw teksten en of dat het juiste beeld is weet ik niet, maar het blijkt dat zelfs praten over verkeer enige agressie op roept.

Misschien maar beter om allemaal rustig te blijven, anders wordt het een flame-war (en ik kan het weten :wink: ).

17 jul 2009 23:26
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
zelden, blinstra.

maar ik ergerde me aan de toon van het stukje van sportwagon, de arrogante toon van ik ben zo'n beetje de enige die goed kan rijden. en dan bumperkleven en lichtsignalen, rechts inhalen, allemaal niet bijster chic. kan me voorstellen dat je dan vaak ruzie hebt op de baan. gek he al die korte lontjes?

17 jul 2009 23:29
Profiel
Groningen
sportwagon schreef:
Toen ik nog in mijn Mini Cooper 1300 reedt deed ik precies hetzelfde. Heeft dus niets met het rijden in een Beemer te maken

Uiteindelijk vinden ze elkaar meestal wel ja... :mrgreen: :wink:

17 jul 2009 23:32
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
wolf schreef:
ik ergerde me aan de toon

Dat mag. Schelden is minder net. Flink zuigen daarentegen... :twisted:

:wink:

17 jul 2009 23:33
Profiel
Jos993 schreef:
Zeker niet op een forum. Oordelen over zijn gedrag laat ik aan justitie over.

de verdachte (als hij een verklaring heeft afgelegd) gaat het OM primair uit van poging tot moord. Dat betekent derhalve (voor de medejuristen onder ons) dat er sprake moet zijn geweest van zogenaamde "voorbedachte rade".
Ook een aantal uitlatingen na het gebeurde van de Fordrijder (waarover ik gelet op het nog lopende onderzoek verder niets zal zeggen) duiden niet op een geschrokken oude man van van 65.

Gegroet Jos993

een jurist die dit verhaal op diverse fora zet......hoor en wederhoor aan zijn laars lapt...en opeens gelet op het lopende onderzoek verder niets zal zeggen......2 gezinnen die de deur uit gaan en een uur later wordt er 1 verdacht van moord met voorbedachte rade......ik hoop dat je de rechtzaak hier ook nog opzet...het oordeel laat je aan justitie over, we wachten het af...zeg niet dat ik jou niet geloof maar iets van 1 kant aanhoren en dan een mening hebben is niet mijn ding....moord met voorbedachte rade....het is nogal wat.....

17 jul 2009 23:39
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Heftig verhaal Jos! Mijn medeleven.

Rij al bijna 14 jaar veel kilometers (80k pj) in diverse merken (ook BMW gehad) en ben tot de conclusie gekomen dat ik met elke irritatie over een medeweggebruiker vnl mezelf heb. Probeer dan ook dagelijks te reflecteren en te relativeren. Werkt voor mij erg goed :idea:

17 jul 2009 23:42
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
@Bully: wat is je probleem? Relax!!

17 jul 2009 23:45
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). [Ex Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023)] [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
wolf schreef:
zelden, blinstra.

maar ik ergerde me aan de toon van het stukje van sportwagon, de arrogante toon van ik ben zo'n beetje de enige die goed kan rijden. en dan bumperkleven en lichtsignalen, rechts inhalen, allemaal niet bijster chic. kan me voorstellen dat je dan vaak ruzie hebt op de baan. gek he al die korte lontjes?

Wolf - zoals eerder opgemerkt - lezen blijft een kunst. Ik ben de laatste die van zichzelf vind dat ie goed kan rijden. En - als je gelezen had, ja ik zeg het nog maar een keer want het is erg moeilijk voor je - BUMPERKLEVEN DOE IK NIET EN LICHTSIGNALEN OOK NIET. (misschien dat je het zo kunt lezen):wink:
En oh ja - iemand direct voor eikel uitschelden is ook niet chique (het woord juist schrijven blijft ook moeilijk - maar nu zal wel weer voor arrogant worden uitgescholden)

Laatst bijgewerkt door sportwagon op 17 jul 2009 23:50, in totaal 1 keer bewerkt.

17 jul 2009 23:48
Profiel
mijn probleem is dat ik niet tegen onrechtvaardigheid kan....en nu wordt degeen die zich niet kan verweren tegen een aanklacht.../aanslag/moord met voorbedachte rade uitvoerig de grond ingetrapt.....laat de rechter dat uitmaken...dan kunnen we een mening hebben...gezien de reacties snap ik nu ook dat er oorlogen uitbreken....jos is jurist en had dit niet op een forum moeten zetten..je kan dan verschillende reacties verwachten......

17 jul 2009 23:58
Profiel
Groningen
sportwagon schreef:
BUMPERKLEVEN DOE IK NIET EN LICHTSIGNALEN OOK NIET

.. niet meer? :wink:

18 jul 2009 0:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Twenthe
Jort schreef:
sportwagon schreef:
BUMPERKLEVEN DOE IK NIET EN LICHTSIGNALEN OOK NIET

.. niet meer? :wink:

Dus niet.

18 jul 2009 0:02
Profiel
bully schreef:
en nu wordt degeen die zich niet kan verweren tegen een aanklacht.../aanslag/moord met voorbedachte rade uitvoerig de grond ingetrapt

Omdat hij op iemand in rijdt... Dan hoef ik niet meer te weten wat daarvoor heeft plaatsgevonden. Dat is per definitie misdadig.

18 jul 2009 0:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Twenthe
+1

18 jul 2009 0:07
Profiel
misschien uit angst..laat dat over aan de rechtbank....

18 jul 2009 0:08
Profiel
bully schreef:
misschien uit angst....

Nog steeds niet goed te praten. Punt.

18 jul 2009 0:16
Profiel
Groningen
Afbeelding

18 jul 2009 0:23
Profiel
+2..iets heeft de emmer doen overlopen.....

18 jul 2009 0:30
Profiel
Groningen
Kon gedurende de film nochtans geen sympathie krijgen voor de man en z'n daden, zelfs in het (volstrekt ongeloofwaardige) scenario waarin hij terecht was gekomen.

18 jul 2009 0:36
Profiel
bully schreef:
iets heeft de emmer doen overlopen.....

Ja, zo gaan we weer iedere misdaad goedpraten met slechte jeugd, enz. Kom op zeg. Die frotrijder heeft, zo lees ik althans, de confrontatie opgezocht. Als hij zo gefrustreerd rondreed, dan had hij niet eens moeten rijden. Als jij in de auto stapt terwijl je doodmoe bent en je veroorzaakt een ongeval door in slaap te vallen is er ook sprake van voorwaardelijk opzet (culpa in causa).

18 jul 2009 0:37
Profiel
Jort schreef:
Kon gedurende de film nochtans geen sympathie krijgen voor de man en z'n daden.

Exact. Wel een geweldige film overigens.

18 jul 2009 0:38
Profiel
Devils son schreef:
ja, zo gaan we weer iedere misdaad goedpraten met slechte jeugd, enz. Kom op zeg. Die frotrijder heeft, zo lees ik althans, de confrontatie opgezocht. (culpa in causa).

als jij iets vervelends meemaakt [we weten nog steeds niet waarom de fordrijder zo kwaad werd] en je rijd er achteraan..geeft een klap op een voorraam waarvan je niet verwacht dat het kapot gaat en vervolgens kom je in een bfilm terecht...ds ik weet het ook niet.......had jij het als jurist op een aantal fora gezet?.....ik heb mijn mening gegeven en vind het een zaak tussen betrokkenen en de rechtbank.........

18 jul 2009 0:48
Profiel
Devils son schreef:
bully schreef:
iets heeft de emmer doen overlopen.....

Ja, zo gaan we weer iedere misdaad goedpraten met slechte jeugd.
nee ik probeer voor me te zien wat er daar gebeurt kan zijn dat de fordrijder door het lint ging........misschien is de fordrijder nog nooit met justitie in aanraking geweest..geen slechte jeugd gehad en een topfunctie bij een groot bedrijf....wat is er die ochtend voorgevallen......

18 jul 2009 0:56
Profiel
bully schreef:
als jij iets vervelends meemaakt [we weten nog steeds niet waarom de fordrijder zo kwaad werd] en je rijd er achteraan..geeft een klap op een voorraam waarvan je niet verwacht dat het kapot gaat en vervolgens kom je in een bfilm terecht...ds ik weet het ook niet.......had jij het als jurist op een aantal fora gezet?.....ik heb mijn mening gegeven en vind het een zaak tussen betrokkenen en de rechtbank.........

Ja, dat de strafzaak niet door ons beoordeeld hoeft te worden klopt. Maar we mogen wel een mening hebben en Jos heeft iets meegemaakt wat hij wil delen. Ik snap best dat na zo'n ervaring je dat wil delen met mensen. Gewoon om het van je af te praten.

Maar even voor de goede orde: als je wordt ingehaald, ook al is het op een bijzonder vervelende manier, met afsnijden, enz. dan nog ga je niet er achteraan, een klap geven op de ruit, enz.

Want zelfs al was dit heerschap bang nu Jos uit stapte: hij bracht zichzelf in deze situatie. Hij zocht de confrontatie op. Hij heeft dit in gang gezet en DUS kan hij zich niet beroepen op de situatie als zijnde een schuld- of strafuitsluitingsgrond (behoudens uitzonderingsgevallen, die ik hier zo niet kan ontdekken en ik ook te onwaarschijnlijk acht).

Maar dat is vooral de juridische blik. Mijn menselijke blik zegt: hij heeft een actie ondernomen waarbij hij iemands leven had kunnen nemen. Dat is de meest vreselijke daad die je kan verrichten. Natuurlijk heb je binnen deze daad nog gradaties, maar ik zie geen "onderkant" (dan denk ik b.v. aan een man die de buurman met zijn 6 jarige dochtertje betrapt en die in blinde woede de buurman dood mept). Integendeel.

Ik veroordeel het in rijden op een ander. Niet de mondeo rijder, want ik weet niet wie dat is.

18 jul 2009 0:57
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende