Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
 Re: Was er bijna geweest (geen grap)
Het was een verkeerssituatie. Ik kan dan geen goede reden bedenken. Het spijt me.
|
18 jul 2009 0:59 |
|
 |
Jos993
|
Bully, met alle respect. Mijn rol in het strafproces is slechts dat ik aangifte heb gedaan. Daarin heb ik alleen beschreven wat er is gebeurd. De kwalificatie poging tot moord/poging tot doodslag komt dus niet van mij, maar is een conclusie die het openbaar ministerie trekt uit alle verklaringen die kennelijk zijn afgelegd. Is dat zo moeilijk te begrijpen? Het is dus geen zaak van mij tegen hem. Ik speel daarin helemaal geen rol meer. Dus als het OM die kwalificatie aan het gebeurde geeft moet je niet naar mij wijzen maar is dat een duidelijke indicatie dat lui die daarover gaan kennelijk deze conclusie kunnen baseren op alle verklaringen die zijn afgelegd en niet op basis van slechts een aangifte.
Als je mijn post goed gelezen hebt heb je vastgesteld dat ik geen enkel oordeel over de Fordrijder heb uitgesproken. Ik heb slechts gemeld wat mij is overkomen. Mag dat op dit forum alleen maar geouwehoerd worden als het in feite nergens over gaat? Waarom zou ik als jurist niet mogen melden wat mij is overkomen en jij wel?
Wat betreft het plaatsen op het forum het volgende. Het verhaal stond al breed uitgemeten op het Skodaforum. Daaraan had ik part noch deel. Een vriend van mij heeft het ontdekt en mij daarover gebeld. Pas daarna heb ik op dat forum gereageerd. Omdat het dus al op het Skodaforum stond heb ik het op het forum gemeld waar ik doorgaans op zit. Verder heeft het hele verhaal zonder dat ik daarop invloed heb gehad in de krant, op teletekst van TV Noord etc. Op teletekst is de info over de aard van de verdenking door justitie zelf verstrekt.
Ik heb dus alleen willen melden wat mij is overkomen en heb niemand gevraagd om welk oordeel over wie dan ook. Nogmaals, ik zelf heb geen enkel, maar dan geen enkel oordeel over de fordrijder gegeven. Ik heb dus helemaal niemand in de grond getrapt. Als ik het mij goed herinner heb ik aan mijn verhaal de vraag gekoppeld of er anderen zijn hier op het forum die te maken hebben gehad met agressie op de weg. Ik denk dat ik in alle objectiviteit het gebeurde toch wel met jouw toestemming agressie mag noemen of niet.
Als jij mij één reden kunt geven waarom ik mijn ervaring niet had mogen melden hou ik mijn mond. Hetzelfde geldt indien je mij een passage kunt noemen die van mij komt (en dus niet in feite van het OM) waarin ik heb geoordeeld of om veroordeling vraag. Misschien wel juist omdat ik jurist ben heb ik mijn heb ik mijn woorden voorzichtig gekozen en alleen kwalificaties van derden gemeld (OM) waarop ik verder geen enkele, maar dan ook geen enkele invloed op heb. Alleen mijn aangifte is daarvoor uiteraard niet genoeg geweest. Ik neem aan dat je dat snapt.
Jos993
|
18 jul 2009 1:08 |
|
 |
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Arme man! Misschien keek Jos wel verkeerd naar hem. Net als onze Swift rijder in Apeldoorn, heeft ook zomaar iedereen een oordeel over en hij kan zich niet verdedigen. Voor hetzelfde geld was Jos er niet meer, niet geheel ondenkbaar als ik de foto's zie. Hadden we weer een stille tocht gehad. Ook voor de Ford rijder een geluk dat het zo is afgelopen, blijft het tenminste bij een poging tot..... Anders had ie op zijn aller aller minst dood door schuld op zijn CV staan. Jos zal er best stabiel onder blijven, althans hoop ik. Maar ik hoor wel eens dat slachtoffers zichzelf pijnigen met de gedachtes hoe ze e.e.a. hadden kunnen voorkomen. Zo vergaand: "als ik hier niet had gereden dan was het niet gebeurt". De afdeling slachtoffer-de-grond-in-trap hulp van het PF draagt iig zijn steentje bij. Van je mede Porschisten moet je het maar hebben.  ps. Gelukkig maar een kleine groep ps2: ik ken Jos niet, lees zelfs nu niet zijn oude posten door om te kijken of mijn oordeel bij zou moeten stellen, want dat slaat nergens op. Fout is gewoon fout! En of het poging tot moord, doodslag of zware mishandeling wordt is aan de dienstdoende rechter.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
18 jul 2009 1:09 |
|
 |
BTRIII
964 M700
|
Jos and family, i hope you are all ok and if (understandably) your not then i wish you a speedy recovery! Before i get lynched i would like to say that the behaviour of the Ford driver was totally unacceptable regardless of what Jos did. As far as i'm concerned he could have squeezed one out on the bonnet of the Ford  some people would call the police others among us would get out and make him clean it off (with his tongue  ) but i dont think any of us would run him over. no matter what he did!!! But i cant help but ask the question, was this not avoidable? i mean after he punched your car did you really (honestly) believe that confronting him was the best option available. why not just call the police?
_________________________________________ I am not perfect and neither is my Nederlands
|
18 jul 2009 1:29 |
|
 |
dynamic
993tt, 993 cabrio
|
Nu spreek ik mijn eerdere post een beetje tegen maar dit is idd een goede vraag. Ik ben zelf ook niet één van de smalste, kan met biceps/triceps van ca. 44 cm omvang vooral zonder bokshandschoenen heel hard slaan, maar bij die C5 rijder bleef ik ook mooi in de auto (het was ook wel lompe reus). Maarja daarvoor wel eerst die andere mafkezen (piswereldburger) tegen gekomen. Al doende leert men.
|
18 jul 2009 1:42 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik heb dit topic hier aan de andere kant van de wereld met verbazing gelezen. Ik denk dat het ondanks reclamecampagnes als 'we worden met z'n allen steeds a-socialer' voor inwoners van NL nog steeds niet echt duidelijk is hoe erg het wel niet gesteld is. We vinden NL zo'n tolerant land, maar dat zit alleen in onze hoofden. Je ziet het zelfs hier op het forum, waar redelijkheid plaatsmaakt voor qualificaties als 'eikel'. Ik was drie maanden geleden terug in NL en het viel me binnen een dag al weer op hoe veel minder tolerant we in rap tempo geworden zijn. En dat geldt voor mij dan net zo, want de derde dag in de auto raakte ik alweer net zo opgefokt als de rest. Wat dat aangaat is Harald (horn) zijn reactie wel een goed voorbeeld; Een aardige vent die ineens toch schrikt van hoe ie zelf reageert. Sommige mensen schrikken daar al niet meer van, en da's erg. Ik merk het verschil met hier in kleine dingetjes. Zit hier bv in de tram en stoot tegen iemand aan; met z'n tweeen zeggen we meteen 'sorry' en 'no worries mate' en gaan verder. In Nederland in de trein laatst schrok ik van de smerige blik die ik kreeg bij een vergelijkbare situatie. Hoe vaak ik tijdens het toeren met m'n Porsche (die door z'n leeftijd en kleur toch echt geen agressie zou moeten opwekken) wel niet gesneden ben... Het gaat hier vast ook wel veranderen, want dat krijg je nou eenmaal met (te) veel mensen op een klein oppervlak, maar het is hier nog wat gemoedelijker. Hier kun je een footy-game nog gemengde supportersvakken hebben. Zou je bij Ajax 15 jaar geleden al niet meer hebben hoeven proberen. Het begint voor mij echt serieus een reden te worden om misschien permanent hier te blijven. echt ongelofelijk... Nederland is ziek. 
|
18 jul 2009 3:28 |
|
 |
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Wat een vreselijke gebeurtenis om dit zo mee te maken. Ik hoop dat jij en je kids er goed overheen komen, want zoiets heeft nogal een diepe impact. Goed dat je je onthoudt van (ver)oordelen, maar wel wat jammer dan weer dat er een paar zijn die erg slecht lezen en jou daar wel van beschuldigen.
Jos, sterkte met de verdere afwikkeling en verwerking.
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
18 jul 2009 6:39 |
|
 |
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
18 jul 2009 7:23 |
|
 |
horn
PF #57
|
Volledig begrip. Het is dat ik hier een dochter uit mijn eerste huwelijk heb rondlopen, anders was ik allang vertrokken.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 jul 2009 8:21 |
|
 |
Rick
Haaglanden
|
Mijn eigen ervaring is dat “getuigen” in de regel alleen de climax van een escalatie weten te reconstrueren. Zal wellicht niet de eerste keer zijn dat de Skoda RS zijn plekje op de weg heeft afgedwongen. Helaas trof hij een automobilist waarbij de scheidslijn tussen beheersing en agressie heel erg dun is.
Vreselijk voor “slachtoffer” Jos, maar zeker niet minder erg voor de “dader”.
|
18 jul 2009 8:42 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Jos,  voor de manier waarop je, ondanks een aantal  -reacties, blijft reageren in dit topic. Geen beschuldigingen, een zo objectief mogelijke weergave van de gebeurtenis en omstandigheden. Het siert je dat je zelf de inhaalactie "niet briljant" noemt, begrijpend lezen blijkt echter weer eens moeilijk en het (ver)oordelen zonder erbij te zijn geweest véél gemakkelijker. Succes met de afhandeling en verwerking!
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 jul 2009 9:01 |
|
 |
Jos993
|
Rick, In dit geval reed een van de getuigen achter ons en heeft hij een verklaring kunnen afgeven over het hele gebeuren vanaf het moment dat het verkeer weer geen rijden na het weer open gaan van de brug. Ik ben erg blij dat dit zo is, juist omdat dan indianenverhalen over mijn rijgedrag niet ontstaan, of in de lucht blijven hangen. En for the record, ik mag, net als wij bijna allemaal op dit forum neem ik aan, graag eens een beetje doorrijden, maar een halve gare in het verkeer ben ik zeker niet. Verkeerde inschattingen maakt iedere bestuurder, dus ook ik.
De goede vraag werd gesteld of het te vermijden was geweest? Als ik direct de politie had gebeld na het inslaan van de ruit. Dat dit dan niet was gebeurd is duidelijk. Ik dacht dat de fordrijder wel net zo erg geschrokken zou zijn van zijn daad als wij en dacht dat dat de escalatie was geweest en we geschrokken mensen erover konden praten en wat praktische gevolgen konden regelen. Achteraf een verkeerde inschatting. Dat hij mij wel eens opzettelijk zou kunnen willen overrijden is in ieder geval niet in mij opgekomen.
Jos993
|
18 jul 2009 9:01 |
|
 |
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Excessief agressief gedrag in het verkeer (zoals door de Fordrijder) komt in mijn beleving bijna nooit alleen door de actie in het verkeer, maar door erge spanningen in de privé of werksfeer, die helaas in het verkeer afgereageerd worden en dat is fout.
Tijdens de rijles leer je te anticiperen op verkeerssituaties en de ene keer lukt dat beter dan dan de andere keer. Als we heel eerlijk zijn "helpen" andere weggebruikers ons allemaal ook wel eens.
Als je relaxed bent, zul je je in het beschreven geval misschien mompelen: Moet dat nu zo! Als je net je baan kwijt bent en je vrouw heeft net verteld met de tennisleraar haar leven te gaan delen, reageer je iets agressiever, wat dan wel gewoon fout is.
Niets mag een reden zijn voor het gedrag van de Fordrijder, alleen indien het noodweer in exces zou zijn waarbij Jos993 met een dubbelloops jachtgeweer op de Fordbestuurder gericht stond.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
18 jul 2009 10:20 |
|
 |
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Jos, allereerst veel sterkte en wijsheid toegewenst voor jou en je gezin in deze moeilijke tijd!!
Even terugkomen op het rechts houden op de snelweg.
Ik rij 75.000-80.000 Km zakelijk door heel Europa (rij liever dan dat ik vlieg).
Nergens in heel Europa word er zoveel en zo traag op de linkerbaan gereden!!!
Ik heb, als ik in NL rij, voor mezelf een 3 seconden regel ingevoerd, rijdt de voorligger naar mijn mening 3 seconden onnodig links terwijl er voor hem een vrije baan is, dan ga ik er rechts langs.
Met 350 PK en 900 Nm is dat gebeurd voordat de niet in de spiegels kijkende voorligger het beseft.
Dit levert een stuk minder stress op voor mij en mijn voorligger, want die kan zich niet aan mij irriteren op het moment dat hij besluit toch in de spiegels te gaan kijken, en misschien dwaze dingen gaat doen.
Minder onnodige stress in het verkeer leidt tot een hogere veiligheid, in mijn opinie.
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
18 jul 2009 10:35 |
|
 |
douwe06
911 3.2 '84 carreraLimburg
|
fijn zeg dat jij bepaalt of je voorligger geen stress heeft van zo'n geweldiger 3 seconde regel!
waar zit je verstand ? onder de motorkap zeker...pfffff
|
18 jul 2009 10:44 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
weer zo'n eik*l trouwens, met die nieuwe forumsoftware word ik voortdurend uigelogd, moet ik eens effe langskomen? 
_________________________________________ oud is beter
|
18 jul 2009 10:52 |
|
 |
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Ik baseer mijn wijsheden op het gebied van rijvaardigheid op 2.000.000 schadevrije kilometers.
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
18 jul 2009 11:38 |
|
 |
horn
PF #57
|
Dat weet ik. Wat me verbaast is dat je weer ín kan loggen...  @ Felix Bahama - nadat ik in mijn jonge onbezonnen jaren vaak rechts inhaalde en één keer op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam een mevrouw trof die in de middelste baan reed terwijl de rechterbaan vrij was en ik met 40 km/u snelheidsverschil van de linker- over de middelste naar de rechterbaan schoot om haar in te halen waarop zij schrok en heel snel naar rechts ging waarna ik met 160 met twee wielen in de berm belandde, heb ik eigenlijk nooit meer rechts ingehaald. Ik denk dat je één keer zo'n schrikervaring moet meemaken om zoiets niet meer te doen. Ik doe nog wel andere dingen in het verkeer die niet mogen overigens. Ben zeker geen heilig boontje. Ook geen schadevrij boontje overigens. 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 jul 2009 11:48 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Beste Jos. Allereerst heel veel sterkte toegewenst voor jou en je familie, en alle respect voor de manier waarop je de situatie verwerkt. Heeft de betrokkene een blaastest moeten doen? Gezien het tijdstip van het delict niet onverstandig, grote kans dat de verdachte/ dader op weg terug naar huis was na een nacht doorhalen in de plaatselijke bierkeet. Mocht dit toch niet het geval zijn geweest, dan is dit natuurlijk een direct gevolg van de overbevolking in ons land, en de manier waarop hier (niet) mee wordt omgegaan door onze (falende) overheid. Er is ooit een experiment met ratten geweest, (de naam is mij even ontschoten), waarbij werd beoordeeld bij hoeveel ratten er kannibalisme optreedt. Het is nl zo dat er bij een bepaald aantal ratten per oppervlakte-eenheid frustratie en agressiviteit ontstaat binnen de populatie, met kannibalisme tot gevolg. De falende NL-overheid slaagt er maar niet in om dit fenomeen onder controle te houden cq te beteugelen, en ziet niet in dat we op dit moment hard op weg zijn in een vergelijkbare situatie verzeild te raken, voor zover we daar niet al in beland zijn. Noem het "nalatig bestuur", "falende overheid", maar na het lezen van jouw relaas ligt het woord "genocide" op het puntje van mijn tong. En daar betalen we nog (veel) belasting centjes voor ook. My 2 (belasting-) cents... 
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
18 jul 2009 11:51 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
bogeyputje horn.
en dat gezeur over agressie is natuurlijk van alle tijden. zie ook statler&waldorf.
_________________________________________ oud is beter
|
18 jul 2009 12:01 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Natuurlijk, uiteindelijk de schuld van de overheid dat deze man op Jos inreed. Echt, waar haal je het vandaan. Er zijn zat plaatsen op aarde waar het dichter bevolkt is en waar mensen elkaar doorgaans met respect behandelen. Verbanden leggen leek nog nooit zo makkelijk. 
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 18 jul 2009 12:21, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 jul 2009 12:20 |
|
 |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Uit de tijd dat we ons berenvel aantrokken, de grot uitkwamen en de buurman met een eind hout op de harses timmerden omdat-ie probeerde de laatste restjes mammoet uit de voorraadkast te gappen? 
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
18 jul 2009 12:21 |
|
 |
coolfan
997.2 gt3
|
 |  |  |  | patrick911 schreef: Ik heb dit topic hier aan de andere kant van de wereld met verbazing gelezen. Ik denk dat het ondanks reclamecampagnes als 'we worden met z'n allen steeds a-socialer' voor inwoners van NL nog steeds niet echt duidelijk is hoe erg het wel niet gesteld is. We vinden NL zo'n tolerant land, maar dat zit alleen in onze hoofden. Je ziet het zelfs hier op het forum, waar redelijkheid plaatsmaakt voor qualificaties als 'eikel'. Ik was drie maanden geleden terug in NL en het viel me binnen een dag al weer op hoe veel minder tolerant we in rap tempo geworden zijn. En dat geldt voor mij dan net zo, want de derde dag in de auto raakte ik alweer net zo opgefokt als de rest. Wat dat aangaat is Harald (horn) zijn reactie wel een goed voorbeeld; Een aardige vent die ineens toch schrikt van hoe ie zelf reageert. Sommige mensen schrikken daar al niet meer van, en da's erg. Ik merk het verschil met hier in kleine dingetjes. Zit hier bv in de tram en stoot tegen iemand aan; met z'n tweeen zeggen we meteen 'sorry' en 'no worries mate' en gaan verder. In Nederland in de trein laatst schrok ik van de smerige blik die ik kreeg bij een vergelijkbare situatie. Hoe vaak ik tijdens het toeren met m'n Porsche (die door z'n leeftijd en kleur toch echt geen agressie zou moeten opwekken) wel niet gesneden ben... Het gaat hier vast ook wel veranderen, want dat krijg je nou eenmaal met (te) veel mensen op een klein oppervlak, maar het is hier nog wat gemoedelijker. Hier kun je een footy-game nog gemengde supportersvakken hebben. Zou je bij Ajax 15 jaar geleden al niet meer hebben hoeven proberen. Het begint voor mij echt serieus een reden te worden om misschien permanent hier te blijven. echt ongelofelijk... Nederland is ziek.  |  |  |  |  |
Precies Patrick! Herken hier veel in! Ik heb zelf de laatste jaren veel in het buitenland vertoefd; oh ja ook die leuke Great Ocean Road bij jou gereden  Maar iedere keer vanaf Schiphol zit ik al met kromme tenen hoe agressief en opgefokt mensen hier zijn. Het wordt echt steeds asocialer maar vaak zijn het ook de, ja ik gooi nu misschien heilige huisjes in; de managers met hun jasje achterin die hun kantoormentaliteit ook op de openbare weg toepassen; ieder voor zich dus en bumperkleven en links inhalen hoort erbij en iedereen heeft het hier tegenwoordig 'druk'  ! Ik krijg met regelmaat mensen uit het buitenland over de vloer en die beamen dit ook.
|
18 jul 2009 12:56 |
|
 |
dynamic
993tt, 993 cabrio
|
Je kon er op wachten, van rechtsinhalen naar politiek is maar een kleine stap. Niets te maken met politiek. Aanhangers van bepaalde oogklep partijen zijn toch zo trots op de NL cultuur?? Dat hoort nou ook bij die cultuur, elkaar niets gunnen (gierig zijn is alom bekend, daar begint het), arrogant zijn (jij mag hier niet zijn ik wel/ jij mag hier niet inhalen), agressief (in onschuldige vorm slechts lawaaig). En natuurlijk de kunst om anderen de schuld te geven (op toeristisch gebied zijn waren het de duitsers en nu de engelsen en Russen waar we naar wijzen). Schaam me dood als ik in het buitenland ben, voor die lallende, dronken, polonaise idioten. Ruimte heeft niets met die agressie te maken (ja voor westerlingen misschien, veel ruimte nodig). Kijk maar naar grote aziatische steden, 5 auto's dik op twee banen voor één verkeerslicht en niets aan het handje. Beetje toeteren, niets van vingers of schelden. En (maar dat staat los van Jos zijn verhaal) ik vrees dat relatief meer ouderen (ja 40+  ) nog het idee hebben dat NL het middelpunt van de wereld is, angstig zijn, zij alleen belasting betaald hebben dus overal recht op hebben en denken dat het buitenland achterlijk is. Tijd om te gaan dus!!  ......helaas komen er al decennia lang nederlanders op het idee te vertrekken dus vindt maar eens een niet besmette plek 
|
18 jul 2009 13:17 |
|
 |
912
|
Ha ha, heb je er wel eens gewoond? Ruimte heeft alles met agressie te maken... 912 na China, Maleisie en nu Thailand
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
18 jul 2009 13:49 |
|
|