Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:50

Antwoord op onderwerp  [ 172 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Porsche Days Francorchamps 20-22 mei 2005 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht Porsche Days Francorchamps 20-22 mei 2005
Jippie,
het is bijna weer zover. Een van de belangrijkste Porsche events van het jaar. Dit mag je niet missen.

Zijn er nog van hier die erheen gaan ?

Meer info hier :
http://www.porscheclubfrancorchamps.be/ ... ys05nl.htm

01 feb 2005 16:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C4
Tholen
Bericht 
Zeker weten :ba: :ba: :ba: :ba: :ba:

01 feb 2005 18:00
Profiel Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
ja hoor, staat al in agenda!

:thumleft:

01 feb 2005 18:17
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Ja, dat wil ik echt wel doen :D

Kan er eens iemand neerpennen hoe het er daar aan toegaat ?

Laat ons zeggen, bij gebrek aan circuitervaring, in de FUN categorie ?

Die sessie met instructeur lijkt mij als circuitgroentje ook geen slecht idee, gaat dat dan door tijdens de uren van de klasse waarvoor je gekozen hebt ?

Ik lees ook dat je een sleepoog moet hebben. Zoiets zit toch niet standaard op een gewone Porsche, of vergis ik mij ?

:roll: zoveel vragen :roll: :wink:

01 feb 2005 23:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Carrera4s schreef:
Ja, dat wil ik echt wel doen :D

Kan er eens iemand neerpennen hoe het er daar aan toegaat ?

Laat ons zeggen, bij gebrek aan circuitervaring, in de FUN categorie ?

Die sessie met instructeur lijkt mij als circuitgroentje ook geen slecht idee, gaat dat dan door tijdens de uren van de klasse waarvoor je gekozen hebt ?

Ik lees ook dat je een sleepoog moet hebben. Zoiets zit toch niet standaard op een gewone Porsche, of vergis ik mij ?

:roll: zoveel vragen :roll: :wink:

sleepoog heb ik al ontdekt ergens bij het reservewiel en het "gereedschap" maar op Francorchamps heb je er dus 2 nodig!
Als ik goed gelezen heb moet je inderdaad in de funcategorie meedoen als je geen ervaring op circuits hebt, en ik vermoed heel sterk dat je ook dan een rij-instructeur mee kan krijgen.

02 feb 2005 0:01
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
GEWELDIG ,ben er ook weer op zaterdag en op zondag
als is het maar om zondag met cartier parade over het circuit te rijden met een paarhonderd P's naast elkaar/achtr elkaar !!

Op de vraag om hier wat neer te pennen----->dan ben ik vanavond nog aan het tikken.

Ik zal de tip van de sluier optillen,op weg naar francorchamps rijd je eerst alleen en hoe korter je erbij in de buurt komt hoe langer de sliert word !!! :idea: :wink: :D

http://www.degeusmakelaars.com

02 feb 2005 7:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Tijdelijk Porsche-loos; Jaguar XJ8;
Maastricht
Bericht 
Ik vindt het elk jaar weer geweldig.

Vorig jaar m'n 911 buiten het circuit gezet bij de parkeerplaats naast eau'rouge. Bij terugkomst bleek van de auto het slot te zijn geforceerd. :oops:
De deur was open, maar dank zij het auto alarm stond hij er nog.
Ik was met nog een paar vrienden met o.a. een lotus elise en een super
opgevoerde kever, vandaar dat ik de auto daar had geparkeerd.
Dus jullie zijn gewaarschuwd zet de auto op de paddock !!!

Dit jaar kom ik ook op zondag, om ter afsluiting ook over het circuit te rijden... :P Het is alleen al geweldig om de hele dag daar rond te kijken.

Lekker gezellig biertje drinken :D

02 feb 2005 14:31
Profiel
PorscheForum Rakker
rij vaak mee in de 996 4s van mijn papa
Bericht 
Ik heb er nou al zin in.
Ook al mag ik dan niet zelf rijden.
Ik zal de fotocamera en filmcamera meenemen.

De enigste weg waar je veilig,zonder geflitst/laserd kunt door gassen is nog altijd het circuit.

Gas erop

02 feb 2005 15:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
organiseren we wat met het FORUM om naar dit event te gaan :?:

Ik ga alvast ZEKER ... was verleden jaar de moeite ... geweldige auto's gezien ... :wink:

Dirk
:wink:

02 feb 2005 17:22
Profiel
Bericht 
dirkie schreef:

Ik ga alvast ZEKER ... was verleden jaar de moeite ... geweldige auto's gezien ... :wink:

Dirk

Lijkt me leuk als er een 'Forumdate' komt.

Voor de mensen die al 's geweest zijn: ik zie dat de FUN klasse voor onervaren coureurs is. Hoe gaat dit eraan toe, wordt er alsnog redelijk gescheurd (heb zelf nl. 0 ervaring)? En heb je dan alsnog bepaalde voorzieningen nodig, zoals bv. een sleepoog. Ben in 1e instantie van plan om alleen te kijken, maar ben wel benieuwd naar jullie meningen over deze 'race' klasse.

03 feb 2005 0:17
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
MS964 schreef:
dirkie schreef:

Dirk

Lijkt me leuk als er een 'Forumdate' komt.

Voor de mensen die al 's geweest zijn: ik zie dat de FUN klasse voor onervaren coureurs is. Hoe gaat dit eraan toe, wordt er alsnog redelijk gescheurd (heb zelf nl. 0 ervaring)? En heb je dan alsnog bepaalde voorzieningen nodig, zoals bv. een sleepoog. Ben in 1e instantie van plan om alleen te kijken, maar ben wel benieuwd naar jullie meningen over deze 'race' klasse.

Sleepoog vooraan en achteraan zijn verplicht. Dragen van een helm. Slicks zijn verboden in de fun klasse.
Ik denk dat het qua risico's toch wel meevalt. Ik ga al een viertal jaar naar de Porsche Days en eigenlijk is het aantal ongevallen toch wel beperkt. Ik zou me niet laten afschrikken in de fun-categorie.
Als iemand wil rijden, dan zou ik toch niet te lang meer wachten, want zit toch redelijk vlug vol.

03 feb 2005 0:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Als je voor de eerste keer op circuit gaat, neem dan toch maar een instructeur mee. Ik heb er al genoeg hun wagen in de vernieling weten rijden.
Voor je het beseft, laat je je zo meeslepen en wil je steeds sneller. En dan ga je wel es over de grens.
Het nadeel van de FUN categorie is dat er ook serieuze maniakken in meerijden. Die gasten kunnen redelijk rijden want die hebben zich in de drie categorieën ingeschreven, hebben dan ook minstens twee of drie wagens bij.
Die kerels racen dan ook in de FUN klasse en probeer maar es van die gasten bij te houden.

Oppassen geblazen dus.

Tegelijkertijd zitten er dan ook zeer onervaren piloten op de baan (eerste keer) die jou makkelijk kunnen meegritsen als zij een schuiver maken.

Het gevaar schuilt dus langs de twee kanten.

Als je een beetje circuitervaring hebt, schrijf je dus best in in de SPORT klasse. Heb je tenminste geen last van de newbies en weet je dat er al snelle jongens bijzitten die wat ervaring hebben.

In elk geval, veel geluk gewenst voor de eerstelingen.

PS: Geen enkele normale verzekering dekt dit......
Sommigen hier zullen wel weten waarover ik spreek.

03 feb 2005 1:17
Profiel
Bericht 
Citaat:
en eigenlijk is het aantal ongevallen toch wel beperkt.

Eh, ja, klinkt niet geheel risicovrij. :wink:

En waar haal je dan zo'n instructeur vandaan? Rent-an-instructor?

03 feb 2005 10:00
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Jeroen blijft altijd een goede optie en een prettige accessoire voor trackdays... :lol: :wink:

03 feb 2005 10:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Lou schreef:

Zijn er eigenlijk wel "abnormale" verzekeringen die dit dekken?
En als je een instructeur aan boord hebt die jou "rijles" geeft?
Vind ik wel een belangrijk item.

03 feb 2005 10:24
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Sjonnie schreef:
Lou schreef:

Zijn er eigenlijk wel "abnormale" verzekeringen die dit dekken?
En als je een instructeur aan boord hebt die jou "rijles" geeft?
Vind ik wel een belangrijk item.

Ik veronderstel dat je de verzekering kunt aanschrijven die ook gebruikt word door de heren van de Bel-car enz.
Ik vrees echter dat dit een paar eurootjes gaat kosten. :(

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

03 feb 2005 11:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Jij weet ook wat een "kraske" op de Porsche kost, het is dus afwegen van het risico en inschatten wat je het beste doet, afhankelijk van de premie natuurlijk.

03 feb 2005 11:39
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Hm, misschien toch vooraf eens naar de Nurnburgring gaan om daar eens wat te gaan oefenen/scheuren... :?:

Heeft er niemand zin om daar eens samen heen te rijden, ergens in het voorjaar ?

03 feb 2005 12:33
Profiel
Westervoort
Bericht 
Carrera4s schreef:
Hm, misschien toch vooraf eens naar de Nurnburgring gaan om daar eens wat te gaan oefenen/scheuren... :?:

Heeft er niemand zin om daar eens samen heen te rijden, ergens in het voorjaar ?

Dat lijkt me niet bepaald de plaats om ervaring op te doen ; daar leer je de weg nooit kennen als nieuwkomer dus rij je altijd stukken die je niet kent, je weet nooit 100% zeker wat er achter de volgende bocht komt. Volgens mij kun je beter je grenzen verleggen op bekend terrein en daar steeds iets harder gaan.

03 feb 2005 12:41
Profiel
Bericht 
Citaat:
Ik veronderstel dat je de verzekering kunt aanschrijven die ook gebruikt word door de heren van de Bel-car enz.

Of de verzekering die ProDrive ook gebruikt, schijnt een goeie te zijn! :wink:

03 feb 2005 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
911
Brabant Belgie
Bericht 
Ik heb over een jaar of 10 rally gereden en toen koste zo een verzekering al snel 100000 bf, de prijs wordt bepaald door de waarde van de auto dus voor een pke kan dat tegenslagen. :wink:

03 feb 2005 12:57
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Jurgen schreef:
Carrera4s schreef:

Dat lijkt me niet bepaald de plaats om ervaring op te doen ; daar leer je de weg nooit kennen als nieuwkomer dus rij je altijd stukken die je niet kent, je weet nooit 100% zeker wat er achter de volgende bocht komt. Volgens mij kun je beter je grenzen verleggen op bekend terrein en daar steeds iets harder gaan.

Tja, ik zou niet naar ginder trekken om 1 toerke te doen hé :wink: MIjn fotografisch geheugen is trouwens bijzonder goed :lol: dus na 1 rondje kan ik met de ogen dicht rijden.

Nee, serieus : het is toch ook een circuit, zelfs wat vergelijkbaar. Op de openbare weg mijn grenzen verleggen vind ik veel riskanter. Pas daar weet je niet wat er allemaal op de loer ligt :!:

03 feb 2005 13:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Paul jeukt het ook om daar eens met zijn GT3RS naar toe te gaan. Ook hem is het afgeraden wegens het risico.
Ondanks een fotografisch geheugen denk ik dat je zelfs na 1 dag rondcrossen daar nog niet alle gevaarlijke bochten in je hoofd hebt zitten.
Het schijnt een verraderlijk circuit te zijn waar jaarlijks vele (helaas ook dodelijke) ongelukken gebeuren.
In eerste instantie lijkt me dan Zolder nog een redelijk alternatief, alhoewel daar ook af en toe wat zou gebeuren :roll:
Maar natuurlijk, na de nodige ervaring opgedaan te hebben, is de Nurnburgring wel het circuit waar we allemaal eens naartoe willen.

03 feb 2005 15:57
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Sjonnie schreef:
Paul jeukt het ook om daar eens met zijn GT3RS naar toe te gaan. Ook hem is het afgeraden wegens het risico.
Ondanks een fotografisch geheugen denk ik dat je zelfs na 1 dag rondcrossen daar nog niet alle gevaarlijke bochten in je hoofd hebt zitten.
Het schijnt een verraderlijk circuit te zijn waar jaarlijks vele (helaas ook dodelijke) ongelukken gebeuren.
In eerste instantie lijkt me dan Zolder nog een redelijk alternatief, alhoewel daar ook af en toe wat zou gebeuren :roll:
Maar natuurlijk, na de nodige ervaring opgedaan te hebben, is de Nurnburgring wel het circuit waar we allemaal eens naartoe willen.

Zolder lijkt me idd het beste alternatief om ervaring op te doen. Nurnburgring is wel het moeilijkste circuit van de wereld dat je er uitkiest !

03 feb 2005 16:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Moeilijk of niet, je doet er toch ervaring op ? Je kan dan misschien zo hard niet gaan als op een makkelijker circuit, je leert in elk geval bij, dat kan niet mankeren...

Kan je op Zolder ook vrij gaan rijden op bepaalde dagen ? Quanta costa ?

03 feb 2005 18:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 172 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende