Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 11:24

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Aangehouden door Marechaussee 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 Coupé
Nijmegen
Bericht Aangehouden door Marechaussee
Vanmorgen reed ik op de A58 bij Roosendaal en haalde met circa 140km/u op de teller een zojuist ingevoegd busje van de Marechaussee in. Op dit stuk is 100km/u toegestaan. In mijn naïviteit ging ik ervan uit dat onze koninklijke Marechaussee geen bevoegdheden heeft om hardrijdende burgers aan te pakken dus ik hield het gas erop (tussen 130 en 140km/u op de teller). Ze hielden me echter aardig bij en op een gegeven moment haalden ze me in en ging het "volgen" bord aan. Mijn snelheid was vastgesteld op 130km/u (126 na correctie) en een mooie prent van € 164,- :(

Uiteraard meteen gegoogeld maar ik kom niet verder dan dat de Marechaussee de politie mag/kan ondersteunen waar het burgerzaken betreft. Is jullie meer bekend of iemand al iets soortgelijks meegemaakt. Ik heb geen illusie dat ik van de bekeuring afkom maar vraag me wel af of ik nu zo naïef ben of dat het bij meer mensen niet bekend is dat de Marechaussee dit soort acties kan en mag uitvoeren.

22 jul 2009 10:15
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: Aangehouden door Marechaussee
ook nieuw voor me, als ik ze zie rijden ging ik ook nooit van het gas af...
...niet dat dat nodig was natuurlijk :mrgreen:

22 jul 2009 10:16
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Had idd recentelijk zoiets gelezen in De Telegraaf. Even gegoogled en blijkt per 1 mei jl. te zijn.

Citaat:
Automobilisten die het niet zo nauw nemen met de regels moeten extra goed uitkijken. Ruim 5000 militairen van de Koninklijke Marechaussee mogen vanaf volgende week ook verkeersboetes uitdelen.

Voorheen mochten alleen politieagenten dat. Door een wijziging van het Besluit Administratiefrechtelijke Handhaving Verkeersvoorschriften uit 1994 krijgt de Koninklijke Marechaussee ook op verkeersgebied nu exact dezelfde bevoegdheden als de politie. Veel marechaussees zijn blij met de aanpassingen in de zogenoemde 'Wet Mulder'.

22 jul 2009 10:20
Profiel
Moderator
PF # 136
Marco schreef:
...niet dat dat nodig was natuurlijk :mrgreen:

Nee bij jou niet :mrgreen:

Afbeelding

22 jul 2009 10:23
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Tridensjeff schreef:
Is jullie meer bekend of iemand al iets soortgelijks meegemaakt. Ik heb geen illusie dat ik van de bekeuring afkom maar vraag me wel af of ik nu zo naïef ben of dat het bij meer mensen niet bekend is dat de Marechaussee dit soort acties kan en mag uitvoeren.

Ja, is (mij) bekend. Zij hebben de bevoegdheid om dergelijke politietaken uit te voeren. Inderdaad (extra) oppassen dus!

22 jul 2009 10:25
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
't enige nieuwe is dat ze je nu (direct) die verkeersboete mogen geven - staande houden mochten ze sowieso al ...

22 jul 2009 10:35
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Ik was altijd al voorzichtig als ik marechaussee zag, maar nu zeker. Een gewaarschuwd mens...

22 jul 2009 10:36
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
HenkC2C schreef:
Nee bij jou niet :mrgreen:

Afbeelding

:lol: :thumleft:

sympathieke dame overigens, om daar nou hard voor weg te rijden...

Afbeelding

22 jul 2009 10:37
Profiel WWW Facebook 
3.2S
010
Bedankt voor de tip, Sjefke. :wink:

22 jul 2009 10:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
hebben ze een geijkte teller in die bus zitten?

22 jul 2009 10:45
Profiel
Forum Admin
Cayenne
de Marechaussee zijn wel van een ander niveau dan de gemiddelde Politieagent..

Hebben een betere langere opleiding gehad, en zijn capabeler in veel taken dan de gem. eenstreper ..( heb me zojuist weer zitten opvreten om een eenstrepertje met vlashaartjes op zijn kin en op zo'n fout motorfietsje....knalde door het rode omdat ie zat te pitten, ik wees hem erop maar keek strak voor zich uit, moest ik is doen.)

Kweet dat de Politie vist in de ruif van de KMC wat personeel betreft en ze gelijk een paar strepen meer geven.

John

(met kennis en een Neef bij de KMC)

22 jul 2009 10:49
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Ik zou bezwaar maken, bewijs vragen, ijkrapport van de snelheidsmeter in de bus, PV de hele shitzooi...

22 jul 2009 10:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Haaglanden
John schreef:
heb me zojuist weer zitten opvreten om een eenstrepertje met vlashaartjes op zijn kin en op zo'n fout motorfietsje....knalde door het rode omdat ie zat te pitten, ik wees hem erop maar keek strak voor zich uit, moest ik is doen

De kneus die mij een paar dagen geleden vlakbij het station van Voorburg wilde bekeuren, voor het negeren van een verbod om rechts af te slaan, had de moederkoek en het vruchtwater nog in zijn ogen.
Hij had het onderbordje niet gezien dat het alleen voor vrachtwagens geldt. :bang:
Stelletje sukkels bij de politie tegenwoordig.

Nog bedankt voor de tip met de KMar, is ook nieuw voor mij. Kachelde altijd vrolijk langs deze heerschappen.

22 jul 2009 11:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (A-series)
Assendelft
Ëven opletten dus in het vervolg is ik een van deze busjes zie rijden:

Afbeelding

22 jul 2009 12:30
Profiel
Veghel
de Fiscalist schreef:
Ik zou bezwaar maken, bewijs vragen, ijkrapport van de snelheidsmeter in de bus, PV de hele shitzooi...

+1

22 jul 2009 13:14
Profiel
Moderator
PF # 136
En vervolgens het hele circus (dat wij met z'n allen moeten betalen) aan het werk houden?

Zoals een wijze oude chinees hier op het forum regelmatig zegt: "If you won't do the time, don't do the crime" Afbeelding

Wat overigens niet voor de topic-starter op gaat, want die gaf al aan, niet de illusie te hebben er onderuit te komen :wink:

22 jul 2009 13:26
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 4S -ex 993C2-ex Cayenne S
0165
Toevallig, ik had een paar maanden geleden precies hetzelfde. Vanaf Bergen op Zoom zat er zo'n busje achter me, ik flink doorrijden maar bij Roosendaal de A58 op, waar 100 kmh geldt. Wat afgezakt toch maar. Toen konden ze me wel bijhouden en ook ik kreeg het volgen-bordje. Bleek achteraf iets van 78 euries te kosten terwijl ik meer had verwacht, daarom vond ik het de moeite niet om te reclameren. Tenslotte heb ik zelf te hard gereden :!:

Maar voortaan opletten op deze mannen, nu ze iets nieuws hebben gaan ze er vol in natuurlijk. Zou ik ook doen als ik zo'n saaie baan had.

22 jul 2009 15:04
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
busjes met een ijkrapport lijkt me wel grappig. ik zou idd even vragen of die dingen geijkt zijn, zo niet, kan je die bekeuring weggooien
of gewoon 200+ gaan rijden, houden ze toch niet bij :ba:

22 jul 2009 15:09
Profiel Facebook 
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Dit is geheel nieuw voor mij, zal ze niet meer voorbij knallen. (ik ben best trots op mijn bekeuringvrije periode)

22 jul 2009 16:22
Profiel
Den Haag
HenkC2C schreef:
En vervolgens het hele circus (dat wij met z'n allen moeten betalen) aan het werk houden?

Zoals een wijze oude chinees hier op het forum regelmatig zegt: "If you won't do the time, don't do the crime" Afbeelding

Wat overigens niet voor de topic-starter op gaat, want die gaf al aan, niet de illusie te hebben er onderuit te komen :wink:

Dat heeft niet zoveel te maken met het aan het werk houden van de abmtenaren (wat overigens in deze tijden van crisis wel een goed idee is) maar met de waarborgen van onze rechtsstaat. Je bent pas schuldig aan een overtreding of misdaad als dat wettig en overtuigend bewezen is. Dat brengt onder meer met zich mee dat de meetapparatuur die wordt gebruikt op een juiste wijze geijkt moet zijn en op een juiste wijze gebruikt moet worden. Hoe kun je anders waarborgen dat de bekeuring die je gehad hebt terecht is en niet één of een paar kilometers te hoog??

22 jul 2009 16:45
Profiel WWW
Moderator
PF # 136
Onzin!

Je leest toch dat hij zelf toegeeft met duidelijk te hoge snelheid het busje te zijn gepasseerd ?
Waarna hij met dezelfde, te hoge, snelheid nog een stukje is achtervolgd.

Watnou waarborgen van de rechtstaat? Door deze onzin gaan er jaarlijks miljoenen overstuur.

Ja ze moeten aan het werk blijven.
Maar absoluut niet met deze onzin!

Veiligheid in de ruimste zin van het woord lijkt me de hoogste prioriteit te hebben....
Daar moet ons belastinggeld heen, niet naar een extra blik mensen om te bewijzen dat de meetapparatuur in orde is.

my2cents

22 jul 2009 16:52
Profiel
Den Haag
Dat ben ik niet met je eens, bovendien kan ik dat niet beoordelen want ik was er niet bij.

Hij vraagt simpelweg wat ie kan doen, en dit is een van de meer voor de hand liggende mogelijkheden. Bovendien hebben wij zelf met zn allen (althans onze volksvertegenwoordiging) gekozen voor dit systeem.

En wat is een duidelijk te hoge snelheid? 130, 140? dat maakt nogal wat uit in de boete.

Zoals wellicht bekend geeft de snelheidsmeter ook niet meer dan een indicatie van de gereden snelheid, dus feitelijk weet je het niet precies. De heren Marechaussee denken het wel precies te weten en schrijven daarvoor een bekeuring uit. Het is ieders recht om dit te betwisten en nader bewijs te vragen. Sterker nog naar mijn overtuiging zou dit bewijs er standaard bijgeleverd moeten worden. Dat is niet alleen efficiënter dan alle onzin die mensen schrijven te moeten behandelen, het draagt ook nog eens bij aan een vergroting van de acceptatie.

22 jul 2009 17:04
Profiel WWW
Moderator
PF # 136
gehannes tussen de regels niets meer niets minder.

Lees het eerste bericht van de topicstarter nog maar eens goed.

22 jul 2009 17:07
Profiel
Den Haag
heb ik gedaan, bovendien schrijf ik ook alleen maar wat ik zou doen, niets meer, niets minder. discussie gesloten

22 jul 2009 17:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
je moet ook aardiger doen als je aangehouden wordt, ik moest van de week wat halen, even met dak open, heb echt normaal altijd de gordel om maar nu even niet en reed onder een tunneltje door, uiteraard even terug geschakeld onder tunnel.
2 straten verderop staat er ineens een motoragent naast me en tikt me op de schouder en vraagt wat ik denk te winnen met die 3 seconden dat ik sneller ben, ik schiet in de lach en beken de agent dat het me niet om de snelheid maar om het geluid onder het tunnetje ging, en dat ik echt verder altijd mijn gordel om heb, hij gaf toe dat het wel lekker klonk, vermaande me mijn gordel om te doen voor mijn eigen veiligheid en wenste me verder een fijne dag :mrgreen:
soms zijn agenten best leuk :thumleft:

22 jul 2009 17:29
Profiel WWW
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende