Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:53

Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer
Lunteren
Bericht Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
Ben nieuw hier en wil me even voorstellen.

Mijn naam is Wilco Schimmel en heb al 33jaar levenservaring
Ben getrouwd en heb 2 zoons en er is nog één kleintje op komst waarvan we nog niet weten of het een jongetje of meisje is.
Ik heb een bedrijf genaamd DutchBuild en bouw/verbouw auto's op maat naar de wens van de klant. (geen Chop-Shop:)
Het gaat hierbij veelal om motorwijzigingen (Nieuwe tech. in de oudere auto's) en ombouwen van 2 naar 4wd enz.

Ik heb zelf een 944 en heb hier met veel plezier in gereden totdat de motor te warm is geworden door een defecte waterpomp.
Nu de motor toch stuk was, had ik gelijk de mogelijkheid om voor een hele andere/nieuwe motor te kiezen.

Ik heb een LS2 motor gekocht voor in de 944 en is onderweg. Het is een 6,0L V8 en komt uit de Camaro. Niet iedereen kan het waarderen (GM in een VAG), maar een Audi V8 heb ik geprobeerd en gaat echt niet passen. Door de compacte bouw door de onderliggende nokkenassen enz past deze motor prima in de 944. Het blok is kompleet van alu en weegt in zijn totaal maar 158KG. Het vermogen is 367pk en heeft een koppel van 495NM.

Voor wat de versnellingsbak betreft heb ik al veel uitgezocht en uiteindelijk 2 overgehouden. 1 is een 5-bak uit de Audi A4 TDI en de andere komt uit de A6 2,5 TDI en is een 6-bak.
Voor de 5-bak heb ik het schakelmechanisme gekocht ven een Boxster en dat gaat allemaal prima passen met wit lichte modificaties. De 6-bak heb ik zelf nog niet liggen, maar lijkt te gaan passen met de originele 944 schakelmechanisme. Ik ga binnenkort bij een bedrijf kijken die deze bakken op voorraad heeft.

Afbeelding

22 jul 2009 20:35
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
leuke projecten. welkom. wie wil er nou een 2wd laten ombouwen naar een 4wd? loont dat?

22 jul 2009 22:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Welkom hier. Aparte combinatie en daardoor erg boeiend. Maar als ik het zo lees, goed te doen. Ben benieuwd naar het vervolg. Wordt het een Porsche op kenteken of een Corvette? :wink:

22 jul 2009 22:15
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Welkom, ik had je verhaal op het Audiforum al gelezen... dus toch maar een US V8. Leuke klus!

22 jul 2009 22:18
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Leuk draadje om te volgen...... (foto's? )

22 jul 2009 22:20
Profiel
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Vraagje ?
hoe krijg je deze auto dan gekeurd voor op de weg? :bang: :bang:
gr Diablo

22 jul 2009 22:22
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Porsche - Amerikaanse V8? Combi met Audi forum? Of zou er eerst zo'n lekkere 4,2 V8 van Audi in gaan?

22 jul 2009 22:24
Profiel
Veghel
We gaan hopelijk een mooi verslag van je krijgen :thumleft: :thumleft: :thumleft:

22 jul 2009 22:30
Profiel
welkom enne foto's he 8)

22 jul 2009 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
welkom en veel plezier

22 jul 2009 22:37
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Welkom, ben benieuwd :shock: hoe dat eruit gaat zien, maar nog belangrijker het geluid...... 8)

Enne idd foto's van je project zijn zeer welkom hier :mrgreen:

22 jul 2009 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer
Lunteren
ver boven de 200 schreef:
Porsche - Amerikaanse V8? Combi met Audi forum? Of zou er eerst zo'n lekkere 4,2 V8 van Audi in gaan?

Da was ik nie,

Ik had er wel een keer op gereageerd met het verhaal dat de Audi-V8 echt niet gaat passen.
Dit komt doordat Audi-V8 veel grotere cilinderkoppen heeft met bovenliggende nokenassen enz.
De LS2 is veel compacter, lichter (158kg), eenvoudiger, sneller, meer koppel, mooier geluid enz.

22 jul 2009 22:46
Profiel WWW Facebook 
Amsterdam
Lijkt me een goede afweging! Een goede vriend van mij heeft een TVR met een 5,0 liter V8 en het valt me altijd op hoe compact en licht die motoren zijn. En ook die zijn oorspronkelijk van Amerikaanse makelij!

Succes!

22 jul 2009 22:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer
Lunteren
Diablo schreef:
Vraagje ?
hoe krijg je deze auto dan gekeurd voor op de weg? :bang: :bang:
gr Diablo

Is niet de eerste auto voor mij die omgekeurt moet worden gelukkig. Veel mensen maken iedereen bang, maar als je alles bouwd zoals zij (RDW) het zien willen is er niks aan de hand. Het gaat als volgt:

1 naar het RDW voor een motorwijziging

wat zij niet zien willen is een dikke sportuitlaat, open luchtfilter enz. Het is een motorwijzeging dus probeer alles er zo origineel mogenlijk uit te laten zien, al was het maar voor tijdelijk.

2 zij gaan je vertellen dat het vermogen met meer dan 40% is gestegen en dus een wegrijtest moet ondergaan in lelystad.

Er wordt nooit gesproken over het aantal cilinders. Ik heb de originele RDW papieren met het traject wat ze moeten afgaan en dat wijst alleen op het vermogen. Beneden de 40% is een lichte motorwijziging en moet naar opties gekeurd te zijn alleen een geluidtest ondergaan en opnieuw gewogen worden.

3 in Lelystad wordt er mee gereden en als zij hem goed vinden rijden en remmen, wordt hij als goed bevonden.
4 de geluidtest en moet opnieuw worden gewogen, maar wordt meestal al bij stap 1 gedaan.

Als alles klaar is en het kenteken is binnen enz. kan je er wel een andere uitlaat onder zetten enz. zo lang het maar APK verantwoord is.

Als alles in 1 keer goed gaat zal je nog voor onder de 1000 Euro klaar zijn.
Alle enge/negatieve verhalen komen bij mensen vandaan die er geweest zijn zonder dat ze hun spullen voor elkaar hadden of er niet heen durven omdat ze weten dat het toch niet gaat lukken.

Ik zal morgen wat foto's posten van de bak die ik ga gebruiken plus wat foto's van de motor.
De projecten op onze site zijn al meer dan 3/4 jaar niet ge-update en de nieuwe update zal aankomend weekeind klaar zijn incl het 944 V8 project.

22 jul 2009 23:01
Profiel WWW Facebook 
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Wist ik allemaal niet , maar ik denk toch dat ze hier in Belgie daar iets strenger op zijn , nee?
Ben natuurlijk wel benieuwd naar eindresultaat en hoop dat je veel foto's gaat maken ,
zo dat we het hier iets of wat kunnen begrijpen (lees volgen)
gr Diablo

22 jul 2009 23:32
Profiel
foxtrot / oscar
super! :thumleft:

ook goed om (uit eerste hand) te horen dat de RDW keuring dus wel mee valt
(dat opent weer perspektieven 8) )

23 jul 2009 0:32
Profiel WWW
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Leuk draadje gaat dit worden, hulde voor het lef.

Wat ga je aan het onderstel en remmerij doen ?
Laat je het uiterlijk van de auto zoals die is, dat zou helemaal stoer zijn.
Iemand verwacht 163pk's en dan komt er dit voorbij zeilen :lol:

En even voor mij beeldvorming, de V8 weegt 158kg, wat weegt de originele motor dan?

23 jul 2009 7:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
@ DutchBuild: Een goede vriend van mij heeft een 6 cilinder Toyota Supra blok in een TA23 Celica gebouwd (BJ 1977), dit is een verdubbeling van het vermogen,van 80 naar 200+ PK.
Is RDW gekeurd met alle modificaties (bak, dif, ophangingen, remmen, stabi's) zonder rijtest op Lelystad.
Schijnt na 1 mei alleen in bijzondere (twijfel)gevallen te moeten gebeuren.

23 jul 2009 8:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Haaglanden
DutchBuild schreef:
De LS2 is veel compacter, lichter (158kg), eenvoudiger, sneller, meer koppel, mooier geluid enz.

Uitstekende keuze, DutchBuild!
Heb zijn "kleinere" broertje LS1 in mijn nep Ferrari (ter vervanging van een shit XJS-blok), er moest destijds alleen nog wat aan het chassis verstevigd worden. :wink: RDW maakte ook geen stampij.

Een echte Porsche Killer. :twisted: (althans de meeste)

Veel succes met het bouwen.

23 jul 2009 9:00
Profiel
Dacht dat we hier helemaal niet van ombouw hielden als ik sommige draadjes zo lees.
Kan mij nog herinneren (zonder mensen te kwetsen) als er hier een Porsche voorbij kwam met andere motor of ombouw dat ik dikwijls dit :puker: :puker: :puker: voorbij zag komen. :roll:
Of opmerkingen van, wie doet zo nu iets, en vooral bij Amerikaanse ombouwen.
En nu het een land genoot is, gaan enthousiast doen en draadje volgen. :go: :wink:

Verder respect voor wat je doet hoor DutchBuild, maar ik kan het nu niet meer volgen. :?

23 jul 2009 9:07
PorscheForum Rakker
Haaglanden
cabrio wim schreef:
Dacht dat we hier helemaal niet van ombouw hielden als ik sommige draadjes zo lees.
Kan mij nog herinneren (zonder mensen te kwetsen) als er hier een Porsche voorbij kwam met andere motor of ombouw dat ik dikwijls dit :puker: :puker: :puker: voorbij zag komen. :roll:
Of opmerkingen van, wie doet zo nu iets, en vooral bij Amerikaanse ombouwen.

Dat geldt toch alleen voor de 911-jes? De rest is toch maar bijzaak. :wink:

23 jul 2009 9:14
Profiel
Moderator
PF #57
Wim, wat mij betreft even nuanceren. Ik zou zelf een 3.2 die omgebouwd is naar een model 964 nooit kopen. In bepaalde gevallen vind ik het best een mooie auto (die lichtblauwe die hier ooit kwam en die gele die recentelijk voorbij kwam. die van diablo ziet er ook goed uit), echter ivm moeilijker verkopen plus dat ik liever een 964 wil om andere redenen, zou ik hem niet willen hebben.
Ombouw met :puker: betrof volgens mij voornamelijk de bob de bouwer modellen. En die vind ik inderdaad over het algemeen erg lelijk. Terugbouwen naar een klassieke RS van een 3.2 (Olaf o.a.) of een 964 (911 & Porscheworld recentelijk) vind ik erg gaaf om te zien. Dus ik heb niks tegen ombouw, als het smaakvol of spectaculair gebeurt. Ben zelf helemaal geen originaliteitsfreak, en kan erg genieten van het vakmanschap van iemand die zoiets kan, of het compleet restaureren zoals je zelf hebt gedaan. Heb ik veel respect voor want ik ben nul technisch.
En het geluid van een Amerikaanse V8 vind ik werelds. Ben benieuwd hoe dat icm een 944 klinkt. En wat dat betreft geldt 'wie betaalt bepaalt'. Los van of mensen het hier nou mooi of niet mooi vinden wat mij betreft. Want daar doe je het toch niet voor?

23 jul 2009 9:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer
Lunteren
DeniS2 schreef:
Leuk draadje gaat dit worden, hulde voor het lef.

Wat ga je aan het onderstel en remmerij doen ?
Laat je het uiterlijk van de auto zoals die is, dat zou helemaal stoer zijn.
Iemand verwacht 163pk's en dan komt er dit voorbij zeilen :lol:

En even voor mij beeldvorming, de V8 weegt 158kg, wat weegt de originele motor dan?

Achteras heb ik van een 968 en de vooras van een 944 turbo wat het zelfde is als van en 968.
de remmen heb ik nog niet, maar ik ik wil de originele Turbo schijven gebruiken, maar de klauwen moet ik nog even kijken wat ik tegen kom en ga gebruiken.

Het uiterlijk blijft idd zoals hij nu is, op de wielen na. Alles wordt opnieuw gespoten incl de bodem, maar wel in de originele kleur. Er komen ook geen andere bumpers, spiegels of andere dingen op want ik vind hem mooi zoals hij nu is. Er komen 3-delige BBS E26 velgen onder van 17 inch. 10J achter + 7,5J voor en de auto gaat iets zakken d.m.v. Koni.

Ik heb begrepen dat deze motor het zelfde gewicht heeft als de motor van een 944 Turbo. De gewone 2,5 al dan iets lichter zijn, maar heb ik in de oudijzerbak gedaan zonder eerst te wegen.

Ik zal vandaag nog wat foto's posten van de motor en vorderingen tot nu toe

23 jul 2009 9:19
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Cayenne
Master Ken schreef:
Leuk draadje om te volgen...... (foto's? )

idem........

Vroegah knalde ze altijd de bekende Rover V8 overal in, nu dus die Yankmotor....

Ben benieuwd....

23 jul 2009 9:26
Profiel
Rover V8 is ook een Yank hoor John. :wink:

23 jul 2009 9:28
Antwoord op onderwerp   [ 86 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende