Auteur |
Bericht |
henzel
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
|
Re: Aangehouden door Marechaussee
je moet ook aardiger doen als je aangehouden wordt, ik moest van de week wat halen, even met dak open, heb echt normaal altijd de gordel om maar nu even niet en reed onder een tunneltje door, uiteraard even terug geschakeld onder tunnel. 2 straten verderop staat er ineens een motoragent naast me en tikt me op de schouder en vraagt wat ik denk te winnen met die 3 seconden dat ik sneller ben, ik schiet in de lach en beken de agent dat het me niet om de snelheid maar om het geluid onder het tunnetje ging, en dat ik echt verder altijd mijn gordel om heb, hij gaf toe dat het wel lekker klonk, vermaande me mijn gordel om te doen voor mijn eigen veiligheid en wenste me verder een fijne dag soms zijn agenten best leuk
_________________________________________ voor scooter of oldtimer onderdelen www.bikescooterparts.com
|
22 jul 2009 17:29 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
De dames en heren van de KM zijn, net als politie agenten, Algemeen Opsporingsambtenaar (incl. eed aflegging...). Voor de duidelijkheid: dat is iets anders dan een Bijzonder Opsporings Ambtenaar...
Anders dan het woord "Bijzonder" doet vermoeden, heeft een Algemeen Opsporingsambtenaar veel meer bevoegdheden... o.a. dus staande houden voor een proces verbaal maar ook aanhouden...
Groeten,
Dick
|
22 jul 2009 17:37 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
krijgen we weer een eindeloze discusie : A59 zondags 08.15 controlle op een bijna lege weg... ik alleen dus op een 120km weg... ik 148 km... ja ik weet het... een crimineel ben ik...... WAT NOU veiligheid waarborgen
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
22 jul 2009 17:44 |
|
|
Henk
PF # 136
|
yourself wat heeft dat met dit verhaal te maken?
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
22 jul 2009 17:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Of ... je moet ze goed laten schrikken Motormuis die mij aanhield op 'n vrijwel lege A7 stond te trillen op z'n benen ... bij het (nog) afzetten van z'n helm - stond ik al naast hem (zo'n 15 meter van de Porsche) en mijn "Goeiedag!" sloeg in als 'n bom ... na inspectie van de papieren mocht ik mijn weg - over doorgetrokken streep - vervolgen ... de beambte heeft geen woord gerept over mijn snelheid 170+... maar, zoals gezegd: If you can't do the time, don't do the crime
|
22 jul 2009 17:51 |
|
|
bully
|
nou leuk is ook een groot woord.....soms vallen ze mee...
|
22 jul 2009 17:53 |
|
|
Wimpie77
|
Soms heb je geluk en soms nie... De een heeft heel veel geluk en de ander pech! Zo blijft alles lekker in het gemiddelde! Wimpie - veel geluk, maar na dit getypt te hebben misschien niet meer - one cell
_________________________________________ * * *
|
22 jul 2009 17:56 |
|
|
Henk
PF # 136
|
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
22 jul 2009 17:57 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
En weer zo'n topic. Heb deze even verplaatst naar Overige Zaken. En sluit me aan bij die oude chinees: "If you can't do the time, don't do the crime!"
|
22 jul 2009 20:02 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Lekker WOBben. Kans dat ze alles goed en op tijd aanleveren in 1x is marginaal weet ik uit ervaring
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
22 jul 2009 20:14 |
|
|
sportwagon
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]Twenthe
|
Henk - met alle respect maar ik vind jouw redenering bull-shit. We leven nog steeds -hoewel ik wel eens twijfel- in een rechtstaat. Waarom zou je geen fatsoenlijk bewijs mogen hebben? Ik ben ervan overtuigd dat je met alleen een meting op de snelheidsmeter (zonder ProViDa systeem) geen nauwkeurige meting kunt doen. Je zult dan een veel grotere marge/meetcorrectie moeten aanhouden bij de daadwerkelijke boete. Bovendien vind ik dit verhaal echt nergens op slaan. Stelletje dienstkloppers bij de KMAR. Ik rijd regelmatig op de snelweg zo'n zuurstok V70 voorbij met 135-140 km/h. Deze mannen zullen je daar nooit voor bekeuren. Dit soort boetes zijn volkomen nutteloos en hebben niets met verkeersveiligheid of wat dan ook te maken. Uitsluitend geldklopperij en burgertje pesten. Dit is precies de manier hoe deze dienaren de symphatie van de bevolking verliezen.
|
22 jul 2009 21:36 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Een rechtstaat met regels, waar je je aan moet houden toch? Bah bah, mensen toch, als de boete klopt (lees: je reed inderdaad 'om en nabij' die snelheid), betaal hem dan gewoon zeg. Blijkbaar gelden regels in dit land alleen voor anderen, of zo lijkt het soms wel
|
22 jul 2009 22:12 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Nee joh, if you won't do the time is er natuurlijk niks aan het handje. Het gaat om "If you can't do the time, don't do the crime". ...enne, nu we toch in spreekwoorden en gezegden zitten: Ik heb wel eens gehoord van: "Beter een zus als hoer, dan een beroeps als broer". Overigens, ik heb geen zus...
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
22 jul 2009 22:13 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
De mensen die de busjes van het justitieel vervoer besturen, mogen die ook bekeuren? Ze rijden zelf vaak iets harder dan het overig verkker en ik passeer ze dan nog. Tot nu toe geluk gehad??
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
22 jul 2009 22:23 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Ik zal het nog 1x rustig uit proberen te leggen. Waar het mij om ging is het volgende: De topicstarter geeft zelf aan te hard te hebben gereden. De topicstarter geeft aan zelf niet de illusie te hebben er onder uit te komen. De topicstarter vraagt alleen of de marechaussee gerechtigd is dit te doen. Nergens heeft de topicstarter het over de zin of onzin van het bekeuren van zijn daad... Ongevraagd komen er adviezen over het aan het werk zetten van ambtenaren, hetgeen tegenwoordig een sport lijkt te zijn. Wat heeft dit met veiligheid te maken? Doordat ons belastinggeld op gaat aan het tewerkstellen van te veel mensen die zich met onnodige administratieve zaken moeten bezighouden, omdat er mensen zijn die het nodig vinden om een veelvoud van zaken op te vragen, is dit geld niet beschikbaar om extra blauw op straat te krijgen. En dat heeft dan alles met veiligheid te maken! Ongeacht of je het eens bent met het bekeuren van kleine of grotere snelheidsovertredingen want dat stond hier namelijk in het geheel niet ter discussie. Dus vandaar nogmaals mijn verzoek, voordat je piss off gaat roepen, lees eerst eens aandachtig door waar het echt om gaat in mijn commentaar! En dit is echt het laatste wat ik er over heb gezegd
|
22 jul 2009 22:50 |
|
|
Tridensjeff
993 CoupéNijmegen
|
Tja, dan toch maar weer een berichtje van de topicstarter. Reden om mijn avontuur te melden op het forum was in eerste instantie om eenieder te waarschuwen. De koninklijke marechaussee kan je gewoon aanhouden en bekeuren voor te hard rijden (en andere verkeersovertredingen). Ik wist dit niet en heb bewust een (in mijn optiek verwaarloosbaar klein) risico genomen. Daar moet ik voor betalen en dat vind ik vervelend maar beschouw ik wel als een gevolg van mijn eigen beslissing om niet van het gas te gaan. Ik heb daar dus wel, zij het kort, over nagedacht. En dus ben ik ook bereid de gevolgen daarvoor te accepteren. Wat mij betreft is dit topic dan ook gesloten.
Wat mij overigens de laatste tijd een paar keer is overkomen is stilstaan in een volkomen onnodige file, veroorzaakt door... een mobiele snelheidscontrole. Afgelopen maandag op de A28 en eergisteren op de A58. Zeker 2km file omdat er (onnodig?) hard geremd wordt door de bestuurders die op het laatste moment de camera zien staan. Gevolg is een file waardoor iedereen uiteindelijk met 30km/u langs de camera rijdt en er ergens in de staart van de file grote kans is op een kettingbotsing. Lijkt me aardig om de score bij te houden in een nieuw topic: Flitsfile. Met of zonder aanrijdingen. Wie start hem op?
_________________________________________ Nunc aut numquam
|
23 jul 2009 0:07 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Hulde voor de man die dit jippie
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
23 jul 2009 10:39 |
|
|