Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 7:43

Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Icoon vs Hot Hatch 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Icoon vs Hot Hatch
patrick911 schreef:
de Fiscalist schreef:
(...) zelfs met mijn golfje cabrio diesel rijd ik rondjes om de 206 gti met een laffe 136 pk...

Het zijn de twee PK's die je vergeet die 't 'm doen; De 206gti had er 138 namelijk. :mrgreen:
Nou weet ik natuurlijk niet welk model Golf cabrio diesel je nou precies rijdt (was MkIII niet de laatste die in Cabrio versie kwam?), maar die laatste cabrio met 'top-diesel' (1999, 1.9Tdi) heeft 110pk en kwam qua performance (11,3s en top 190km/u) echt niet in de buurt van de 206gti (8.3s en 210km/u).
En ik kan het weten, want ik heb met veel plezier 6 jaar in zo'n 206je gereden.

Oh, de 206gti was inderdaad (op papier, fractioneel) sneller dan de 205 (1.9)gti maar het gewicht van de 206 was natuurlijk wel wat hoger dus groot kan het verschil absoluut niet zijn geweest.

Het is idd een III cabrio uit 1997 met de 'top diesel' van 110 pk. Een anders turbootje, verstuivers en een chip hebben het vermogen echter naar een bescheiden 170 pk gebracht met 400 nm :mrgreen: en daarmee is het :ass: naar peugeotjes 206 GTI op de tussensprints. Van 0 tot 100 zal het mss niet zoveel schelen...

23 jul 2009 12:21
Profiel WWW
Groningen
Ten overvloede, een tussensprint is niet wezenlijk anders dan een sprint van 0-100, op voorwaarde dat de auto's in de ideale versnelling hangen.

23 jul 2009 13:32
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Citaat:
(...)bescheiden 170 pk gebracht met 400 nm(...)

Kijk, da's andere koek.

On topic: mijn 206gti-tje was trouwens net zo 'snel' (op 't rechte stuk) als mijn 911T.
Da's 30 jaar vooruitgang dus.
Maar zoals JC ook zegt in een van de eerder gemelde filmpjes; rijden in zo'n oudje geeft je meer voldoening omdat het zoveel directer is dan de huidige met al die hulpmiddelen.

23 jul 2009 14:53
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2