Auteur |
Bericht |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Re: Het grote motorfiets topic
I.m.o. één van de mooiste tour-machines.
Mijn huisarts is vorig jaar trouwens ook van Pan naar P. overgestapt, blijkbaar een voor de hand liggende overstap
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
22 jun 2009 10:18 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
klopt, maar het blijft toch kriebelen hoor.. kan even duren, maar je gaat weer voor de bijl.. na een maand zonder dampfhammer heb ik van het weekend een xt 500 jubi gekocht met maar 5300 km op de teller... voor de vaderdag zeg maar... ben ook nog even naar een Night Rod gaan kijken, ook erg gaaf ! Wie weet
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
22 jun 2009 14:44 |
|
|
$TEEF
|
niet weg doen hoor, is zo'n lekker gevoel om die fietesn gewoon in de schuur te hebben staan alleen al...
|
22 jun 2009 16:22 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Da's wel ff wat anders... Ben ook begonnen op een off the road, Honda XL 250. Night Rod is da bomb.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
22 jun 2009 20:06 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Honda VFR800 als hobbymotor - zalig rijdende V4-motor met verslavend geluid (geschakelde tandwielen drijven de nokkenassen aan) Yamaha FZR400RR als circuitmotor - hoogtoerige lichtgewicht gifkikker, ondanks de miniatuurcylinderinhoud 4-in-lijn 16-klepper
Vorige motoren (chronologisch) Yamaha XT250 - opgereden, blok in de soep gedraaid Honda NX 650 Dominator - stampende grote eencilinder, zette aan toteen rijstijl met hoog hooligan-gehalte Yamaha RD 350LC - bloedsnelle tweetakt, nog in bezit maar niet in gebruik Yamaha FZR600 - vier-in-lijn van eind jaren '80, weggedaan bij > 100.000 km en olieverbruik >= benzineverbruik Honda Africa Twin XRV750 - V-twin, veel mee op reis geweest, blok was echter 'vermoeid' na 70.000 km
de volgende motor wordt allicht een BMW R1150 of R1200 GS
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
22 jun 2009 23:15 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Dat zou je willen
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
22 jun 2009 23:35 |
|
|
Roel 964 C2
PF #87Heesch
|
Tja, met zo'n onderschrift is het natuurlijk wel duidelijk dat je motor rijdt. Al 37 jaar trouwens...... Omdat Madeleine ook langer dan 30 minuten achterop wil kunnen zitten zonder afgeknelde benen (en ik niets heb met choppers of echte toermotoren), rijden we sinds een paar jaar een Honda VFR 750. Als Madeleine niet mee zou gaan en ik niet zo krenterig was, zou er hier een MV Agusta F4 in de stal staan. Die is zóóóó mooi, zelfs zoveel jaren na zijn introductie Op snelwegen zul je ons amper zien, op bochtige binnenwegen des te meer.
_________________________________________ Voortaan op pad met de camper of met de Honda VFR750
|
22 jun 2009 23:51 |
|
|
$TEEF
|
kunst op wielen ! morgen deze ophalen; leuk voor in en om het dorp...
|
02 jul 2009 14:38 |
|
|
Ger
RS 5
|
Een van de mooiste motoren, ook mijn mening. Designer Massimo Tamburini. De ta van Bimota zijn de eerste twee letters van zijn achternaam, medeoprichter in 1973.
|
02 jul 2009 19:42 |
|
|
$TEEF
|
Klopt Marcel, een 79 -er, was ook een mooie, maar dit is een jubi met maar 5300 km op het tellertje.. soort barnfind zeg maar buitenkansje dus en het blijft toch wel een heel leuk fietsje voor erbij..
|
03 jul 2009 9:23 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Wat vind je hier dan van? Over zeldzaam gesproken!!! Hesketh light weigth Slechts 100 van gemaakt.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
23 jul 2009 22:33 |
|
|
Erick
|
Klopt. Zou de Rolls onder de motorfietsen moeten worden. Erg bijzonder, maar niet de mooiste. In de tijd wel ver zijn tijd vooruit.
|
24 jul 2009 15:03 |
|
|
horn
PF #57
|
lag net in bed met de boys Discovery te kijken, kwam er een kwartier over de Can-Am Spyder voorbij. Concept, productie, rij-ervaringen. Kende het ding niet. Ontwerper was geen motorrijder en durfde daar niet goed meer mee te beginnen op oudere leeftijd. Ding was een kruising tussen motor en sportcabrio. 4,5 sec naar 100. was wel stoer om te zien (voordeel van motor is wel een beetje weg met die brede voorkant, maar hij is wel stabieler), leek wat laag maar lijkt me leuk om een keer op te rijden.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jul 2009 7:12 |
|
|
Erick
|
Zag hem vorig jaar in Parijs staan. Enorm stoer ding. Op de motorbeurs in Essen stond hij zelfs in Gulf kleuren. Heb nog ergens een foto van dat ding. Leuk concept, en ik zou er ook graag eens op rijden.
|
25 jul 2009 7:14 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jul 2009 7:17 |
|
|
Erick
|
Ja die Zat al druk te zoeken in mijn fotoalbum... Even wat anders: Als je zou moeten kiezen tussen de Carver en deze?
|
25 jul 2009 7:18 |
|
|
horn
PF #57
|
qua kopen denk ik beide niet. carver was erg leuk om een keer te rijden en maar het rijdt wel vermoeiend. alsof je op een eenwieler rijdt. zou er geen 40K per jaar mee willen rijden. hoewel het wel elke keer een belevenis is. en je zit droog. dit ding zit je open, motorervaring maar de reden dat ik nog altijd een cabrio leuker vind dan een motor is geen helm plus meer sociaal contact met je medereizigers. dus ook deze zou ik best een dag mee willen hebben, maar niet hoeven hebben.
als ik een keus zou moeten maken, denk ik een carver.
|
25 jul 2009 7:25 |
|
|
Erick
|
Die Carver vind ik nog wel een speeltje om over na te denken. Op de Can-Am wil ik eerst gereden hebben.
Op dit moment dus de Carver voor mij.
|
25 jul 2009 7:34 |
|
|
Erick
|
|
25 jul 2009 7:35 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
kep er nog een heel goedkoop gekocht in Argentinie staan.(van dictator perrons lijfwachten geweest) ... iemand bekend met de import vanuit argentinie? krijg m niet legaal eruit! (10 jaar geleden ben er 2 x geweest)Mijn zwager heeft er ook een en rijd met een Watsonian zijspan eraan bevestigt... komt hij in een museum in GB ... staat daar dat zelfde zijspan los in een glazen vitrine met de opmerking: dat dit het nog eenige bekende zeer exclusieve zijspan van dit model was En hij rijdt er nog steeds vrolijk mee rond combinatie: ± €50.000
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
25 jul 2009 7:40 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik vind overigens de aanschafprijs (ong 60K) in geen enkele verhouding staan met het - erg slordige en basic - afwerkingsniveau. zit in elkaar als een zelfbouwbuggy van 2K.
|
25 jul 2009 7:45 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: het grote motorfiets topic
Ff een weekeindje wezen brommers kieken... In ieder geval nog 1 forummer gespot...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
03 aug 2009 12:55 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Kon mezelf helaas niet vrij maken zaterdag anders was ik zeker die kant op gegaan. Volgend jaar dan maar... Was het de moeite waard?
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
03 aug 2009 21:29 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Nu laten ze allemaal weten dat ze in Leopoldsburg zijn geweest Was zaterdag in Geel, en heb nog getwijfeld om door te rijden naar Leopoldsburg, maar niet gedaan. Zoals Henk schrijft, misschien volgend jaar afspreken met een PF-HD Division
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
03 aug 2009 22:23 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Paul, volgend jaar duurt veel te lang, zo snel mogelijk....alleen ben ik de komende 6 weken weg....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
03 aug 2009 22:48 |
|
|