Auteur |
Bericht |
DutchBuild
Zelfstandig ondernemerLunteren
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
Zoals Horn reageert snap ik zeker. Ik zou ook geen 911 willen kopen met een 911 turbo-look etc. Als liefhebber van origineel zou ik gaan voor een exclusief model en helemaal origineel houden wat ik ook goed kan waarderen. Ik heb nog een Audi 200 Turbo Automaat die ook 100% origineel is tot en met de radio, velgen en onderstel toe Ik vind het erg leuk om een auto zo origineel mogelijk te hebben en vooral omdat het een exclusief model is met veel opties, niet ingevoerd enz. Mijn 944 is geen Turbo of wat dan ook. Het is een veelvoorkomende vrij standaard model die in de toekomst zeker niet veel meer waard gaat worden als je hem origineel houd. Ik had deze 944 er voor nood (lees tijdelijk) bijgekocht, maar omdat is zo graag rijd in deze auto en mijn kinderen alleen mee wilden als we met de 944 gaan, ben ik er aan gaan hechten. De motor was stuk en het interieur was ook niet meer wat het geweest is. Om deze redenen heb ik er voor gekozen om een auto klaar te maken die weer heel lang mee kan kwa milieu-eisen, Nieuwe brandstoffen als E85 waar deze motor al geschikt voor is, betrouwbaarheid en het onderhoud wat nu veel makkelijker is omdat het de techniek van nu is en de onderdelen van een V8 over 50 jaar nog leverbaar zijn.
|
23 jul 2009 9:42 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
Derhalve - cool project
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 jul 2009 9:46 |
|
|
DutchBuild
Zelfstandig ondernemerLunteren
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
Ik was eerder geen fan van de Amerikaanse techniek, maar nu deze motoren beter en lichter zijn geworden wel. Bijvoorbeeld, Audi komt met een nieuwe Motor met nieuwe techniek en kinderziektes enz. Hebben ze na 2 updates de motor goed of bijna goed, gaan ze weer over op een heel ander blok. Zo ben je technisch vooruitstrevend idd. Wat de Amerikanen gedaan hebben is 60 jaar doorontwikkelen met de zelfde motor waardoor deze V8 erg goed, eenvoudig, licht en toch heel snel is geworden. Dit blok is er in veel varianten waaronder ook een LSX motor met staal onderblok waarvan de fabriek zegt dat hij geschikt is tot 2500pk. Geen wonder dat ze geen audi-motor gebruiken in de Dragrace, Traktorpulling enz. Iedereen blijft bij deze motoren en daardoor blijven ze maar verder ontwikkelen en verbeteren want elke pk telt in deze sport. Er zijn altijd 2 soorten V8'en geweest. De Big- en de het Small-blok. Het is zo dat GM er nog een kleinere V8 voor daar onder had ontwikkeld. Deze motor startte oorspronkelijk als 2,5L V8 maar daar was des tijds geen markt voor in de US. GM verkocht deze motor aan Rover en omdat deze compact is werd hij overal ingebouwd en is steeds verder door-ontwikkeld waarvan de snelste varianten in de TVR's zitten. Er bleven 2 V8'en over, maar het small-blok (LS serie van GM) is steeds verder door-ontwikkeld tov het Big-blok en heeft kwa prestaties dit Big-blok ingehaald. felix bahama 912, Stoer project trouwens die Toyota. Klopt het dat de oorspronkelijke motor over dwars in de auto zat en nu over lang is gebouwd?
|
23 jul 2009 10:01 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
Nee, allebei in de lengte en achterwiel aangedreven, dit zijn ongeveer de enige overeenkomsten!!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
23 jul 2009 11:07 |
|
|
DutchBuild
Zelfstandig ondernemerLunteren
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
Mooi project en mooie techniek
|
23 jul 2009 18:30 |
|
|
DutchBuild
Zelfstandig ondernemerLunteren
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
|
23 jul 2009 19:05 |
|
|
DutchBuild
Zelfstandig ondernemerLunteren
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
Heb inmiddels de juiste bak gekocht. Ik wilde eerst de 6-bak nog proberen, maar na wat rekenen zijn al deze bakken te kort kwa overbrenging. Zo heb je meer het gevoel dat je de olie aan het roeren ben ipv het schakelen De bak die ik nu gekocht heb is een 5-bak uit een 2006 Audi A4 TDI. Ik wilde een wat langere overbrenging omdat deze motor heel veel koppel heeft over een breed toerental (350NM vanaf 1500tpm) De overbrenging heb ik uitgerekend op een (max) toerental van 6000tpm: 1e = 54kph 2e = 94kph 3e = 150kph 4e = 219kph 5e = 299kph
|
24 jul 2009 17:22 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
zolang je in geen v8 in een 11-je gaat bouwen gaaf project idd, leuk om te volgen
_________________________________________ Got coffee?
|
25 jul 2009 13:25 |
|
|
snelle jelle
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
super project ben benieuwd als die klaar is veel succes
|
25 jul 2009 23:46 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
da's best hard met een 944...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jul 2009 23:52 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
Buick als ik me niet vergis... @ DutchBuild : gaaf project!
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
26 jul 2009 0:15 |
|
|
DutchBuild
Zelfstandig ondernemerLunteren
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
Middenmotor V8 bi-turbo (Cayenne), why not? Ik merk altijd dat er negatief naar de 944 wordt gekeken, maar waarom? Technisch gezien zitten ze een stuk beter in elkaar dan een 911. De motor helemaal achterin is nou niet echt optimaal, zeg maar. Het rijden, karakter en uitstraling is mooi, maar ik zou toch nog een keer een 911 met middenmotor willen bouwen, maar dan met de V8 bi-turbo uit de Cayenne met 4wd of zo. Geld maakt voor mij niet het verschil, want van het geld wat ik in de 944 stop kan je een mooie 911 kopen. Was ook naar Classic Essen en daar stond heeeel veel 911, maar de 944 was er niet te vinden. Ik zou de redenen hier van wel eens willen weten. Ik weet de de 924 bekent stond als: meer audi dan Porsche met weinig vermogen enz, maar wat is er mis met een 944 of 968? Ik zou dit graag willen weten.
|
26 jul 2009 1:38 |
|
|
DutchBuild
Zelfstandig ondernemerLunteren
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
|
26 jul 2009 2:02 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
zit net met een vriend van me te chatten die bezig is met een LS1 conversie in een Boxster hij heeft ook een Cayenne V8 liggen, maar de LS1 is compacter
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
26 jul 2009 2:14 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
Niks. Het is geen 911. Dat is het enige. Voor het volk is een Porsche toch een 911. Los van wegligging, prestaties, uitvoering etc. Op slaloms is al meerdere malen bewezen dat het middenmotorconcept van boxster/gayman zorgt voor betere slalomprestaties dan een 911. Dat zal voor een 944 en een 968 ook zomaar kunnen gelden. Maar het zijn geen 911's, dus 'het volk' zal ze nooit in de armen sluiten als een populaire Porsche. De kenners schijnen overigens beter te weten
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 jul 2009 8:30 |
|
|
DutchBuild
Zelfstandig ondernemerLunteren
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
Woont deze persoon in Nederland? Gebruikt deze persoon de LS1 omdat de Audi V8 niet past in de Boxter of omdat hij de LS1 mooier/beter vind? Ik vraag dit omdat er origineel wel een Audi V6 in geleverd wordt en de V8 is maar 1 cilinder langer, dus zou dit toch moeten passen dacht ik.
|
28 jul 2009 0:07 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
nee, niet in NL, maar in de VS hij wilde allebei een keer bouwen/proberen en heeft er nu de klanten voor gevonden de klant voor de LS1 conversie heeft 'groen licht' gegeven voor de bouw de klant voor de Cayenne conversie is nog niet helemaal over de streep... de LS1 gaat dus eerst hopelijk volgt de Cayenne conversie er snel achteraan voorlopig heeft zijn eigen race Boxster S de GrandAm Koni series prioriteit
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
28 jul 2009 0:19 |
|
|
HansGT
924 Carrera GT + 944 RS
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
Bij Beek Autoracing bouwen ze op verzoek (en betaling) een LS1 in je 944/968 Staat een leuk stukje over op hun site
|
28 jul 2009 8:21 |
|
|
DutchBuild
Zelfstandig ondernemerLunteren
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
Ik heb met hun gemaild. Het probleem is dat ze het zelf nog nooit gedaan hebben
|
28 jul 2009 22:56 |
|
|
DutchBuild
Zelfstandig ondernemerLunteren
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
| | | | Jeroen914 schreef: nee, niet in NL, maar in de VS hij wilde allebei een keer bouwen/proberen en heeft er nu de klanten voor gevonden de klant voor de LS1 conversie heeft 'groen licht' gegeven voor de bouw de klant voor de Cayenne conversie is nog niet helemaal over de streep... de LS1 gaat dus eerst hopelijk volgt de Cayenne conversie er snel achteraan voorlopig heeft zijn eigen race Boxster S de GrandAm Koni series prioriteit | | | | |
Erg mooie projecten en zeker leuk om te bouwen. Ik ben nu zelf bezig met een klant die een Mercedes 190 wil laten bouwen met een LS2 en EVO ombouw-set etc, kans is groot dat het door gaat, ik ben benieuwd.
|
28 jul 2009 22:59 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
al enig idee hoe je gaat uitkomen met de aandrijf assen, of ben je zo ver nog niet?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
29 jul 2009 17:23 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
Goed business model. Op uurtje factuurtje basis uitzoeken of en hoe het kan
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
29 jul 2009 17:57 |
|
|
DutchBuild
Zelfstandig ondernemerLunteren
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
Zo ver ben ik nog niet, maar de homokyneten zijn het probleem niet omdat daar passende modellen voor zijn. Het enige is de lengte waarvan ik niet weet hoe het uitkomt. Als de aandrijfassen te lang zijn ga ik kijken of er kortere zijn van een 911 of zo. Als die er niet zijn laat ik ze op maat maken.
|
29 jul 2009 18:36 |
|
|
DutchBuild
Zelfstandig ondernemerLunteren
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
Ik vond het een beetje vreemd om iets te verkopen wat ze zelf nog nooit gedaan/gebruikt hebben. De eerste die daar komt betaald tevens de ontwikkeling of in elk geval een deel daar van idd Ook ik neem klussen aan die ik nooit eerder gedaan heb, en dat is juist mijn werk wat ik doe voor klanten die iets unieks willen, maar ik ga geen spullen of sets promoten en proberen te verkopen waar ik geen ervaring mee heb.
|
29 jul 2009 18:43 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
Gaaf project . Ik kwam deze nog tegen; een Porsche 550 Spyder replica waar nu een Boxster S 3.2 260pk in gefrommeld wordt (dat zal toch wel een Kick in the back geven denk ik). Die Amerikanen vinden dit fantastisch; een 550 Spyder replica met Porsche garantie op blok en bak.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
30 jul 2009 9:23 |
|
|